sept. 032009
 

bmw-concept-vision-aripi Conceptul sport BMW Vision Efficient Dynamics va fi prezentat oficial la salonul auto international IAA Frankfurt 2009. Mirosul unui kit de presa nu se poate compara nicicum cu mirosul unui model prezentat in premiera mondiala absoluta, insa – chiar daca nu a avut loc inca intalnirea de gradul III – vom accenta cateva tuse legate de cele mai importante noutati tehnologice aduse de Vision Efficient Dynamics.

Un punct interesant legat de acest concept car functional (prototip) este motorizarea hibrida, formata din doua motoare electrice, cate unul pe fiecare axa, si un motor diesel clasic de 1,5 litri. Este primul BMW eminamente hibrid, prezentarile versiunilor hibride Seria 7 si X6 fiind niste adaptari de tehnologie. Mai simplu spus, pana la Vision Efficient Dynamics, BMW nu a avut „Priusul” sau. Anul 2009 a fost primul in care BMW si-a manifestat prezenta in cursa hibridelor.

bmw-concept-vision-schema-bloc

Ideea alaturarii unui motor cu ardere interna si unul electric sub aceeasi capota nu este noua la BMW. Pana acum, motorul electric a avut doar rolul de a livra cuplu transmisiei in momentul demarajului, imbunatatind performantele dinamice ale automobilului exact cand acesta avea nevoie. Insa motoarele electrice BMW nu au propulsat niciodata singure masina. Odata cu Vision Efficient Dynamics, rolul motoarelor electrice se extinde, noul concept fiind unul full-hibrid.

bmw-concept-vision-fata Evident, fiind vorba despre un BMW, motorizarile electrice vor juca si un rol activ in suplimentarea cuplului generat de motorul diesel. Vision Concept accelereaza 0-100 km/h in mai putin de 5 secunde. Viteza maxima 250 km/h. Consum motorina 3,8 litri /100 km. Toate acestea cu ajutorul unui diesel de 1,5 litri ajutat in demaraj de cele doua motoare electrice.

bmw-concept-vision-spate Sistemul de recuperare a energiei la franare isi va face cu siguranta datoria, insa oricat de multa energie ar recupera acest sistem, va fi nevoie sa reinarcam bateria. Spre diferenta de Prius, ale carui baterii se incarca continuu cu energie primita de la motorul cu ardere interna (plus cea recuperata la franare), acumulatorii lui Vision Efficient Dynamics se incarca precum un laptop. Se baga in priza, masina fiind un „plug-in hibrid”. O incarcare completa dureaza 3 ore.

Aveti mai jos un clip interesant care contine o scurta prezentare a conceptului Vision Efficient Dynamics, in limba engleza, din pacate fara subtitrare.