Foarte interesant… Am avut recent ocazia sa descopar o lucrare 100% romaneasca, privind sistemele de recuperare a energiei la franare, aplicata de cercetatorii romani pe un Aro 243.
Motorul diesel a primit misiunea de a asigura tractiunea pe puntea fata, iar un motor hidraulic a devenit stapanul puntii spate. Astfel, simpaticul Aro a devenit un fel de Prius, dar cu motor hidraulic in rolul celui electric si fara sa se poata propulsa doar cu acest motor.
Sistemul de recuperare a energiei la franare de pe avangardistul Aro 243, functioneaza astfel:
a) – in momentul franarii – motorul hidraulic intra sub presiune (cu ajutorul fortelor inertiale);
b) – in momentul demarajului – motorul hidraulic transforma presiunea in miscare, completand tractiunea generata de motorul termic.
In momentul in care cercetatorii romani vor reusi sa puna in miscare acest Aro 243 folosind doar motorul hidraulic si – in plus – aceasta punere in miscare sa conduca automat si la pornirea motorului termic (considerat oprit la semafor, de pilda…), vom putea spune cu mandrie ca s-a nascut primul automobil hibrid romanesc.
Vom reusi oare sa facem acest pas, macar in laborator?
Povestea romantata se incheie aici. Pentru detalii tehnice detaliate, puteti downloada lucrarea originala cu clic pe link-ul de mai jos:
– Dr. ing. Corneliu CRISTESCU, director de proiect, INOE 2000 – IHP Bucuresti;
– Ing. Ioan LUNG, responsabil de proiect, INCDMF Bucuresti;
– Dr. Ing. Radu CIUPERCA, responsabil de proiect, INMA Bucuresti;
– Conf, dr. Ing. Gabriel ANGHELACHE, responsabil de proiect, UPB- CPSCTA;
– Dr. Ing. Adrian MIREA, responsabil de proiect, SC ROMFLUID SRL Bucuresti.
Oare de aici s-au documentat cei de la F1 realizand asa zisul cers ?
Evident. Nimeni din F1 nu pleaca la cursa pana nu citeste TotalAuto… 😀