Cititorul nostru, care isi semneaza comentariile sub pseudonimul „catalin arad”, ne-a confirmat ca in cursul zilei de ieri (24 iunie 2008) RAR Arad i-a emis oficial actele pentru un BMW 318i din 2001 (import particular), in care au fost inscrise si emisiile de CO2. Multumim pentru stire, domnule Catalin!
Biroul de relatii publice de la RAR doarme in cizme. Daca puteti sa detaliati dvs aceasta stire cu aspecte traite la fata locului, va rog sa va simtiti liberi sa o faceti cu ajutorul interfatei de comentarii.
Asta e un lucru foarte bun… dar cine stie cum se procedeaza pentru cei care au facut deja RAR-ul, de ex. eu l-am facut pe 11 iun.
Multumesc!
Cred ca ar trebui sa fie doar o formalitate birocratica, in sensul ca nu mai trebuie examinata masina… Poate ne spune cineva.
am adus un renault laguna 2006 an de fabricatie care este dotata cu motor euro4 si cu filtru de particule . RAR -mures nu a confirmat in ci al vehiculului deoarece mnu am adus si certificat de cinformitate al masini . nu mi se pare normal ca masina este dotata cu filtru de particule si domni de la rar NU SI IDENTIFICA! pt ce platim aproape 3- milioane lei vechi?
Zsiga – cred ca trebuie de pusa o contestatie. Nicaieri nu scrie ca trebuie sa prezentati vreun certificat de conformitate. In plus, nu puteti primi certificat de conformitate de la vechiul proprietar al masinii.
Inca nu au fost publicate normele metodologice in Monitorul Oficial, insa DPF-ul tine de tipul motorizarii si nu de certificatul cerut de la Tg.Mures.
Cred ca ce vi s-a intamplat este o reactie tipic birocratica, intr-un moment de confuzie generat de intarzierea cu care apar normele metodologice de aplicare oug50.
Depuneti o cerere la ei in care sa le solicitati inscrierea in acte a filtrului DPF, conform prevederilor OUG nr50 din aprilie 2008.
Zsiga-acelasi raspuns l-am primit si eu ieri la RAR Bacau(trebuie certificat de conformitate).
Eu stiu ca DPF nu este o dotare suplimentara, este o dotare standard pentru masinile diesel, euro3 cu injectie common-rail. Se pare ca, cei de la RAR nu stiu sau nu vor inca sa gandeasca.
Sunt foarte comozi si deocamdata suntem la mana lor.
DANY – trebuie sa apara odata normele in Monitorul Oficial. Doar asa vom sti daca este intradevar nevoie sau nu de acel certificat de conformitate.
In OUG scrie ca detinatorii de motorizari cu DPF beneficiaza de reducere 25%. Daca nu apare expres necesitatea prezentarii acestui certificat de conformitate, pretentia RAR este ilegala.
Daca apare in metodologie necesitatea depunerii aestui document, inseamna ca reducerea pentru DPF este doar o gluma, intrucat in cazul sh vechiul proprietar nu poate emite un asemenea act, iar cel original nu mai este valabil pentru noua tranzactie.
Sal all,am un opel combo 2004,daca pe 1 iulie nu apare clar ce si cum cu taxa ,sau ma mai trimite iar la r a r sa fac noxe etc,nu o mai inscriu dar o duc in fata la parlament sa o ia ei.ar trebui sa iesim toti in strada maine sa nu mai fim dusi de nas asa ca gutani,nu ei sant de vina noi santem de vina ca asa e invatat romanu sa astepte in zadar,cu respect va zic trezitiva romani ca asa nu mai merge.
ion – hai sa lasam mai intai lucrurile sa se intample si abia dupa aceea sa ne facem sange rau. Politicienii nu merita consumul tau nervos.
Pentru inscrierea in CI a emisiilor de co2 este necesara prezentarea la RAR a actelor originale ale masinii in care este specificata emisia de co2 (in cazul Euro 3 sau 4). Nu este necesara traducerea actelor sau prezentarea masinii. Aceasta operatie este taxata cu 30 RON
e nevoie de programare pt asta? se face la un birou special sau tot unde se fac si cartile de identitate?
nu este nevoie de programare, se face pe loc mentiunea in CI
cosmin – sa-ti dea Dzeu sanatate pentru stirea asta 😀
bine , bine Cosmin , si daca in actele originale nu este trecut CO2 -ul ? de situatia asta nu stii nimic ?
dan – banuiesc ca omul nostru a trait o experienta si a postat-o. Nu cred ca s-a interesat mai mult decat l-a interesat. E bine de stiut ca nu trebuie masina, lucru vala bil si in cazul de care intrebi tu. RAR nu stabileste emisiile cu test dinamic. Are sigur tabelele producatorilor.
corect , prin deductie logica !
SALUT: Am un opel astra 2002 cu euro3 in cartea verde nu scrie emisiile.Am fost la RAR cu programare sami treaca emisiile in CIV.Cum se procedeaza? Daca le ai trecute in cartea verde nu mai e nevoie sa te duci cu masina, dar daca nu le ai e necesara masina.LA OPEL ASTRA DIN 2002 EURO 3 MOTOR DTI 1,7 mia daT co2 132/km.si am platit suma de 26 RON.
mihai dorian – interesant. Probabil se uita ei la placuta producatorului de pe motor ca sa stie exact despre ce este vorba.
Mabucur ca RAR se descurca onorabil. Lumea a avut emotii mari. De ce or fi asa legati la gura? Puteau si ei sa explice dinainte…
salut IULIAN-da exact ai dreptate, sa uitat la placuta de pe motor mia dat masina afara din hala si gata.Mai mult a durat cat am platit taxa .Ma asteptam la niste proceduri mai dificile si la o durata de lucru mai mare din partea RAR, dar au fost OK.
buna,am un megan din mai 2000 cu euro3 adusa din franta iar pe cartea gri nu este trecut co2 masina am inmatriculato deja,pot sa merg cu ea la rar pt sa treaca co2 si cu bani care trebuie sai primim ce trebuie facut; mersi
daniel – 1. la rar se trec emisiile fara probleme.
2. Vom publica maine procedura. Pana atunci, puteti downloada normele si anexele (inclusiv cererea de recuperare bani)
Buna.
Am un Fiat Marea neinmatriculat, vreau sa o inmatriculez, nu este trecut CO2 in acte, stie cineva trebuie sa o radiez in Italia sau se poate aici.
am un peugeot 306hdi din 1999, 1997cm,as vrea sa stiu care e valoarea emisiilor co2.la TARGOVISTE cei de la rar spun ca mai dureaza cu trecerea in carte a emisiilor. ms
luminita – se poate aici radierea din Italia. Are RAR si noxele la Marea.
APOSTOLACHE EUGEN – va spun eu (vreo 140-145 g/km – mai exact 141g/km), dar este egal cu zero. Sunteti la mana lor, doar ei pot scrie in CIV si doar din sursele prevazute de lege (Internetul nu exista in lege).
Probabil ca dureaza la Targoviste pana se consulta ei cu Bucurestiul sau pana se pune la punct un sistem de comunicare decent intre filiale.
Rog o persoana competenta de la RAR sa comunice cu noi pe aceasta pagina.
Multumesc
Radu – de unde vei sti ca persoana competenta de la RAR care iti va scrie aici este chiar o persoana competenta de la RAR??
Decat sa ceri sa scrie aici cineva de la RAR, mai bine intri tu pe situl RAR… E mai simplu.
VREAU SA VA SALUT CU MARE RESPECT PE TOATA LUMEA . AM O PROBLEMA AM UN BMW SERIA 318-2001 SI NU AM CO2 IN ACTE NU MA LASA STATUL ROMAN SA PLATESC TAXA FARA CO2 DAR NIMENI NU VREA SA IMI SCRIE CO2 IN CIV NU MAI INTALEG NIMIC CRYS -ARAD
crys – cum adica „nimeni nu vrea sa imi scrie CO2 in CIV”? Da-ne mai multe detalii. Unde-i lege nu-i tocmeala. Pentru masinile Euro 3-6, RAR este obligat sa treaca in CIV emisiile de CO2. catre este motivul refuzului?
dc masina are euro2 mai e nevoie sa mi se treaca co2?
multumesc
vlas mihaela – nu. Ati scapat 😀 Emisiile de CO2 la Euro2 nu sunt necesare Fiscului, deci nu este necesara nici trecerea in CIV.
pe data de 24.06.2008,am mers la RAR cu un golf 4,an de fab 2005,euro IV,pentru identificare in vederea inmatricularii,masina fiind adusa din germania.Cei de la RAR,nici pina in prezent nu mi-au eliberat cartea de identitate,motivind ca documentatia a fost trimisa la Bucuresti in vederea obtinerii unui nr de omologare pentru CO2,care va fi inscris in CIV.Doresc sa stiu daca ati mai auzit de asemenea situatii,tinind cont de faptul ca la alte autoturisme emisiile de CO2 sunt trecute de RAR , direct in CIV fara ca propietarul autoturismului sa astepte saptamini pentru acest lucru.
va multumesc ptr raspuns..pot spune ca sunt happy.
Gabi Burnete – am auzit de o situatie asemanatoare in Targoviste, cu cineva care astepta emisiile de CO2 de la Bucuresti. Stiu ca nu va incalzeste cu nimic, insa mai sunt si alte persoane in situatia dvs. se pare ca nu este o inventie locala.
In mod normal ar cam trebui sa se limpezeasca situatia de-a lungul acestei saptamani.
buna nu vreau sa va plictisesc prea tare dar azi am umblat din usa in usa adica finante si registrul auto roman in vederea obtineri co2 pe care eu nu il am trecut in civ pana la urma nu am intales nimic pt ca este un calvar ce se intampla dar sa stiti ca nu am rezolvat nimic si tot nu am intales nimic unde te duci se zice suntem abia a 2 zi si nu se stie nimic oare cand va fi bine si la noi in romania….
crys – legea da fiscului posibilitatea 15 zile (numarate de la 1 iulie) pentru a definitiva procedurile fiscale. Totul se intampla din cauza intarzierii mari cu care au fost publicate normele de aplicare ale oug50.
Salutare.Stie cineva la ce pozitie din cartea de germania este trecuta cantitatea de CO2?
marin – este suficienta plsarea unei intrebari la un singur topic. repetand intrebarea riscati sa fiti considerat spam…
Exista deja un raspuns pe topicul celalalt. 😀
multumesc si imi cer scuze 🙂
marin – nu este nevoie de scuze 😀 E bine sa aveti o explicatie pentru momentul in care publicati un comentariu si el nu apare. Nu-i obligatoriu, dar e posibil… 😀
Am cumparat un Ford Focus din Germania an de fabricatie 2000 – euro 4.
Masina am gasit-o pe internet. Am luat legatura cu proprietarul si mi-a trimis pe e-mail imagini scanate de pe brief si de pe schein. Bineinteles ca nu era trecut CO2. Astfel cumnatul meu din Germania s-a adresat unei reprezentante Ford din orasul lui (Tubingen), reprezentanta a luat legatura cu mama Ford si acestia au trimis hartiile cu toate datele masinii. Toata chestia asta a costat 89 Euro. De ce am cerut asta? Pentru ca nu stiam care va fi mersu` cu CO2. Acu` daca mi-o folosi nu stiu. O sa vad cand o sa merg la RAR Mures.
ce acte ne trebuie pt co2??? eu am un megane,din 2003,adus din franta!!!
Sile Onica – interesanta abordare. Sa ne tineti la curent si pe noi cu ce s-a intamplat la RAR.
razvan – nu trebuie un act anume. daca emisiile apar pe talonul strain sau pe brieful strain, e bine sa le aveti ca sa va fie trecute (se recunosc de catre RAR). Daca nu avet emisiile pe actele straine, are RAR tabele si trece valoarea fara sa fie nevoie de alte documente.
am fost la rar acum,si m-a programat pe 14,iulie!!!!e un iures total la nt….nu pot sa cred asa ceva….!!!
da la pozitia :V 7;
da la pozitia :V 7;in cartea de germania
niste ratati,nu sint in stare sa faca un lucru pana la capat,de fapt gazele leam platit odata nu stiu de ce trebuie sa platim din nou numai pt a scrie doua randuri in cartea de identitate.rusine ,tara plina de hoti incepand de la primul mare ministru pana la cei mai mici gaozari din acest guvern de caca.
Am si eu un Golf4, euro3, aceeasi poveste cu CO2, programat pe 15 iulie. Am primit e-mail de la RAR Buc ca trebuie reprogramare si ca ma costa 25 Ron (ar trebui sa fie gratis, nu?) Pe de alta parte am gasit in cartea tehnica a masinii (nr. 3.3) tabel cu toate motorizarile golf din care se poate citi emisiile CO2.
RAR ul este iarasi mai destept decat germanii si reinventeaza roata :)))
Am fost si eu la reprezentanta RAR din BT. pentru a mi trece emisiile CO2 in carte si sa pic jos ce raspuns mi au dat ,cica nr.de omologare al masinii(skoda fabia 2004)ar fi unul de tip industrial(are un ‘I’ in componenta lui) si nu le poate citi lor programul emisiile co2 si sa mai astept 2-3 saptamani pentru atribuirea altui nr. de omologare ,bineinteles cu schimbarea civ.,a certificatului… ei cam ce parere aveti ,asa ca e o cale lunga pana vad diferenta de bani dintre taxa de prima inmatriculare si vestita taxa de poluare!!!
Era mai simplu ca RAR-ul sa dea un tabel al principalelor marci care au intrat in tara si in dreptul codurile motoarelor acestora sa treaca valoarea co2,iar pentru celelalte sa fii trimis la RAR.OARE TOATE TAXELE PE CARE LE PLATIM IN VEDEREA RETURNARII DIFERENTEI SI STRESUL LE VOM PRIMI INAPOI ?
ubul – nu este gratis inscrierea CO2. Tariful este intr-adevar de 25 ron. Este mare pentru o simpla scriere in CIV, mai ales ca prin lege RAR nu are voie sa adauge nimic la pretul de cost al serviciului.
valentin 109 – este absolut incredibil ce se intampla la BT. 😀
fani – chiar astepti un raspuns la intrebare??
nu stiu ce va fi cu taxa asta ,dar sa-i ia dracu pe aia din guvern
sant niste hoti in libertate guvernantii astia
BUNA VREAU SA VA INTREB DACA CINEA A REZOLVAT CO2 IN CIV MA REFER LA CEI CARE NU A AVUT TRECUT CO2 IN CIV SE VEHICULEAZA CA DUREAZA CAM 3 SAPTAMANI ??? CRYS ARAD
crys – in Bucuresti lucrurile merg destul de bine, exista chiar fericiti care ne-au confirmat ca si-au pus pe CIV emisiile de CO2 (desigur, emisiile masinii…).
Exista anumite probleme in provincie, unde intr-adevar apar anumite intarzieri. Cred ca intarzierea este proportionala cu nr de solicitanti si este diferita de la localitate la localitate.
Cred ca dupa 15 iulie, lucrurile se vor limpezi definitiv.
in bihor a aparut in ziarele locale urmatoarele precizari legate de emaisiile de la rar
„…Pentru aceasta, deÅ£inătorii maÅŸinii au două variante. Dacă vehiculul are motor Euro 3 sau Euro 4, iar pe cartea de identitate, la poziÅ£ia 11, au trecute una din literele C, J, U, W, ei se pot prezenta la RAR doar cu cartea de identitate personală ÅŸi cea a maÅŸinii, atât în original, cât ÅŸi în copie, fără a fi necesar să deplaseze ÅŸi maÅŸina.
Dacă pe cartea de identitate a acesteia se află, la aceeaÅŸi poziÅ£ie 11, litera I sau B, atunci deÅ£inătorul trebuie să meargă la RAR cu maÅŸina…”
– pe situl de la rar scrie ca trebuie doar actele..
– poate da cineva lamuriri?
mugur – la pct.11 in CIV se trece nr. de osii – adica cifre, nu litere. Cifre vin trecute si in talon.
Nu stiu de unde vine confuzia, dar sigur este gresita informatia pe care o ai. Poti scana articolul? Cate ziare au preluat chestia asta?
Oricum, sa tii minte ca singura informatie certa este cea obtinute direct de la RAR. Fa-le mai intai o vizita, fa-ti lectiile si abia dupa aceea treci la actiune. Am vazut si eu multe greseli in presa pe subiectul asta.
iulian – eu am gasit articolul in doua ziare locale.am inteles ca a fost ceva conferinta la prefectura bihor cu reprezentant de la rar, finante si politie.
ARTICOLUL
– eu nu am pus tot, se refera punctul 11 din numarul de omologare (care la mine este litera I).la rar pe site am citit altceva, urmeaza sa ma duc la sediu, dar momentan e prea mare inghesuiala.
mugur – am inteles despre ce este vorba, al 11-lea digit din nr. de omologare RAR.
Trebuie sa sap un pic, nu stiu in acest moment ce reprezinta acest caracter, insa articolul mi se pare serios, de luat in seama.
Nu am auzit pe nimeni la Bucuresti cu aceasta problema. De aceea trebuie sa ii intreb la RAR. Am o banuiala (absolut nefondata) ca acel digit se refera la omologare initiala UE in afara Romaniei. Ar face sens…
buna nu vreau sa va conturb prea tare dar am o intrebare si-a rezolvat cineva co2 zilele astea????? pt ca eu astept de 8 zile si nimic…crys arad
crys – salut.
Dupa cele scrise aici se pare ca da. Unii au rezolvat inca din prima zi. Probabil ca e un blocaj birocratic local, care tine de RAR Arad.
Buna am fost programat la PNeamt pe 8 iulie am un G4 2003 am predat toate actele fara bref-ul masinii care era la politie ca atunci cand am inscris-o mi-au oprit toate actele straine si acuma astia de la rar imi cer brieful de unde sa-l dau ?toate astea pt emisiilede co2 si ca imi dau CIV peste 2-3 saptamani asteptand confirmarea de la BUC.
Cristian – daca ati fi avut o copie dupa brief, le-ar fi fost lor mai usor sa va treaca emisiile, fara sa mai astepte Bucurestiul.
Am fost la rar pentru a trece in cartea de identitate emisia de co2 dar au zis ca trebuie sa sun pentru programare,telefonul respectiv are luat receptorul din furca permanent,astia isi bat joc de noi,asta se intampla la alexandria
Insista eu am stat jumatate de ora numai cu mana pe redial si am prins pana la urma
Degeaba aveam copia ca oricum nu e precizata cantitatea de co2 .
Cristian – am inteles. Oricum, cam ala era motivul sa ceara brieful. Succes in continuare.
mary – imi pare rau. mai rezista 1 saptamana. Au promis ca pun lucrurile in ordine pana pe 15 iulie.
Merge sa te programezi on-line, au adaugat rubrica cu „Inscriere mentiuni CO2 in CIV”:
Salutare,
Eu cum mi-am recuperat chiar brieful tradus?fiindca cand mi-am inscris Opelu nu am fost inspirat sa-mi fac o copie.
Am fost la notarul care mi-legalizat brieful tradus si a cautat in arhiva(data si luna cand am legalizat)cand a fost legalizat tradus si legalizat prima data si astfel am intrat in posesia brief-ului legalizat inca o data.Am inteles ca brief-ul le este necesar celor de la finate(BH).
Maine merg la rar Bh,fara programare si sper sa reusesc sa depun dosaru de restituire maine
mirco – succes maine!
buna vreau sa va informez ca in sfarsit am rezolvat cu co2 si cu taxa de mediu va doresc tuturor succes crys arad
crys – bafta si pe mai departe! 😀
buna.eu am cerut reinnoirea notei de identificare la o bora din 2002,si inscrierea co2,in civ.de 8 zile astept nr.de omologare de la bucuresti cu toate ca masina are trecute noxele si in cartea tehnica si in cartea de italia a masinii.in timisoara am platit pentru inscriere co2 84 ron.
se pare ca am fost jecmanit,cand pe site la rar se specifica ca aceasta operatiune costa 25 ron.
tm – 25 ron este inscriptionarea co2. intreaga operatiune de identificare costa cam cat ai dat. Poti fi linistit 😀