Honda a mirosit un nou tip de potentiali clienti, aflat in plina crestere in Japonia: iubitorii de caini. De aceea, a lansat pe piata japoneza noul minivan Honda Freed.
Povestea de dragoste dintre Honda si animalele de companie este mai veche, constructorul japonez lansand in urma cu mai multi ani un website special. Unul care ofera informatii generale despre locuri in care este permis accesul cu animale de companie (cafenele, magazine, hoteluri, etc), dar si informatii auto cum ar fi dimensiunile custilor in vederea plasarii lor in portabagaj, sau „teste de blana” pe tapiterie, un sistem de apreciere a gradului de curatare a materialului scaunelor si banchetei de fire de blana.
Vizitatorii sitului „Honda Dog” (www.honda.co.jp/dog/ – scris doar in japoneza, dar poate fi partial tradus cu Google) pot lua cunostinta despre detaliile unor evenimente inedite, in cadrul carora pot testa masinile Honda impreuna cu prietenul patruped.
„Exista cu siguranta o nevoie care nu a fost inca deservita – a spus Teruhiro Murai, Internet marketer pentru Honda. El a adus aceasta idee in urma cu sapte ani, ca urmare a nevoilor multiple pe care le-a resimtit in calitate de stapan al unui Golden Retriever si al unui Dachshund Pitic.
Din cauza declinului ratei natalitatii, japonezii au astazi mai multi catei si pisici, decat copii sub 15 ani. Observand tendinta, Honda a venit cu conceptul W.O.W. la Salonul Auto de la Tokyo din 2005 proiectat special pentru catei: scaune detasabile, usor de curatat, pardoseala de lemn, un capac din panoul de instrumente In partea din fata a scaunului de pasageri care se deschide pentru a oferi un loc sigur pentru cainii mai mici.
Minivanul Freed este un exemplu perfect pentru noua filosofie pro-canina. Vehiculul are cea mai scunda podea dintre minivanurile Honda, doar 39 cm de la sol, fapt care permite accesul in portbagaj si cainilor foarte scunzi.