Acasă Automobile Modele noi Dacia SANDERO – primele impresii

Dacia SANDERO – primele impresii

13


In sfarsit, certitudinea a luat locul speculatiilor. Sandero este un model de sine statator, altul decat Logan. Noua Dacia a sosit si aduce cu ea atat lucruri bune cat si lucruri mai putin bune. Cu care doriti sa incepem?


SANDERO – aspecte pozitive (primare, netehnice):

– va fi mai ieftin decat Logan;
– suporta echipari de securitate superioare gamei Logan;
– este un hatchback, tip de caroserie mai cerut in Europa decat „break” sau „sedan”;
– arata mult mai bine decat Logan.


SANDERO – aspecte negative:

1 – a fost doar o jumatate de lansare, nefiind catalogata de presa internationala ca premiera mondiala, datorita identitatii cvasitotale intre Dacia Sandero si versiunea sud-americana Renault Sandero. Masinile sunt identice.
2 – imparte cu Logan aceeasi clasa constructiva si – daca noile generatii Logan nu vor urca in in clasa – Sandero poate fi un prim semn premergator intrarii Logan in istorie. Acest lucru ar fi regretabil.
3 – creaza confuzie in piata, Dacia Sandero fiind in linii mari aceeasi masina cu Nissan Tiida. De ce si-ar cumpara cineva o Tiida cu 12.000 €, cand isi poate lua practic aceeasi masina la jumatate de pret?

Este posibil ca elementele punctate in acest articol sa aibe raspunsuri simple, ce ar putea fi date curand de Dacia. Pana atunci decantam cele mai proaspete informatii.

Completare: – La ora la care cititi acest articol, Dacia Sandero a fost lansata si in Romania. Puteti citi extrasul din comunicatul oficial, precum si un articol cu primele impresii… romanesti.

34 Comentarii

  • Åži mie mi se pare că seamănă cu Tiida mai mult decât cu Clio. Până una-alta să ne bucurăm că Dacia mai produce încă un model, adică va creÅŸte exporturile. Nu cred că Loganul va dispărea prea curând de pe piaţă, mai degrabă se va moderniza în continuare.
    Ce zici de noua siglă Dacia?

  • ii dorim succes noului model dacia!dar speram sa nu fie o teapa asemanatoare conservei numite logan.sigla e beton!frumos desfacator de bere!

  • Hai sa nu fim rautaciosi…Dacia este o marca care incet-incet, urca pe piata automobilistica… dak v-ati uitat la „The Bourne ultimatum” (film din box office), o sa observati k americanii au folosit Loganuri in film…Toate cele bune.

  • Nu a fost nimeni rautacios – pur si simplu asta sugereaza noul logo Dacia. :mrgreen:

    Masina arata foarte bine. In aceeasi clasa si tot est-Europa, nu se compara cu „uratica” Fabia. Sandero este si mai mare si mai frumoasa.

  • Frumoasa !!!
    …dar prefer 24/24 ore ,7/7 zile,365 zile pe an …o NIPPONA( Honda,Toyota,Nissan…)
    Orice speranta de a avea in proprietate o masina romaneasca – s-a spulberat …am testat Loganul …AJUNGE !!!( Oricum de abia astept un TEST DRIVE, dar sunt aproape sigur ca e …Logan 2! Ca aspect DA ,arata mai bine ,dar…am rezerve mari in ceea ce priveste „tehnologia”..:))) ! Sorry …(asul din maneca lui Tariceanu???Noooooo…))))

  • ca aspect – excelent ,si in interior arata foarte bine {are un aer chic ,ca tot e de la francezi } dar sigla e catastrofala [nu se lasa ei pana nu iti baga pe gat si un lucru mic si neplacut in buna traditie frantuzeasca } nu se simt bine altfel {exemple ar fi cu miile } e un maner pt portgbagaj si capota sau un desfacator de capace pt bere? asta e intrebarea .

  • Stiam eu Nea Nicule ca nu ne-ai uitat :mrgreen:

    Permiteti sa raportez – chestia aia pe care scrie Dacia nu este maner de portabagaj, intrucat apare lipita si pe grila fata. Intradevar, pentru un Dorel adevarat asta nu e un argument (poate deschide si grila fata daca se opinteste un pic…), insa preferam versiunea cu „desfacatorul de bere”. Merge mai bine la mici.

  • am dacie de p[este 20 de ani. logan ul break il am de 1 an si sunt super multumita! iar noul sandero s ar putea sa il cumpar copilului! felicitari proiectantilor si mai ales directorilor ca asigura locuri de munca! sunt mai patrioti decat guvernantii nostri!

  • Revin cu o laudă pentru Dacia. Mi se pare că are un departament de PR extrem de eficient. Toată presa ÅŸi blogosfera românească tot dă detalii despre Dacia ÅŸi Sandero de câteva zile. Peste tot vezi articole, fotografii, filmuleÅ£e, date tehnice ÅŸi impresii. Vestea lansării unui nou model al unui producător autohton a devenit mai importantă decât certitudinea apariÅ£iei unui alt producător (da, vorbesc despre Ford). Felicitări Dacia! AÅ£i angajat niÅŸte meseriaÅŸi care-ÅŸi fac treaba foarte bine.

  • Nu poate sa semene „in linii mari” si „exact”. Hai sa fim seriosi. Si n-o sa fie mai ieftina, o sa fie mai scumpa.

  • Corect Gore. Scuze. Am corectat „in linii mari exact”… :mrgreen:

    In ce priveste mai ieftina sau mai scumpa (decat Logan banuiesc ca te refereai…) comparatia apartine celor de la Dacia. Ei au spus ca cel mai chel Sandero va fi mai ieftin decat cel mai chel Logan. La „full” este posibil ca Sandero sa treaca peste Logan.

  • tot o masina mica e…tot bord de logan are, plastic naspa si urat…poate si scaunele la fel de tari…dar o sa vedem cum ne simtim in ea…o mica sansa sa-i dam…la atata reclama cata se face pt ea…in rest bere sa avem ca desfacator de dopuri gasim…

  • Cand i-am aratat colegei mele nou asigla…..m-a intrebat daca este o reclama la sampon/!!!!!!!!!!!!!!!

  • Mie imi place,comparativ cu loganul arata chiar bine.Nu toata lumea isi ia masina pt. liniute si alte alea…..
    N-am inteles de ce nu vine si cu motorizarea de 1,6 16v???

  • renault pregateste o noua generatie de motoare, primul venit din noua serie fiind „mica bestie” de pe twingo, 1,2 litri cu 100CP… Poate ca diferenta pana la 115 CP cat dezvolta 1,6 16v va fi obtinuta cu cilindreea de 1,4 litri.

    Aceasta tendinta se numeste „downsizing”, iar renault este unul dintre promotorii ideii.

  • Arata super bine,prea bine fata de logan e super ok dar sa-i vedem performantele si pretul care cred k o sa fie destul de piperat…

  • Arata binee!Dar,dar…Dotari? Se presupune.Cam tot.Pret?Se presupune.Performante?Se presupune.Ati vazut,auzit,vreun anunt oficial?Nu.Tipic romanesc.Sau,saau,se spun unele mici minciunele la inceput,care devin MAri,F.MARI aproape de momentul vanzarii.La sfarsit.Nu uitati, fabrica e-n Ro.Cu conducere neaosa.Asa ca,e o nebuloasa pana la vanzare.Cand? Candva,pt.ca stirile sunt contradictorii.Intra in vanzare in iunie? cu cca 6400E,cum s-a zis la un post de radio important?Speculatii.”Suspansul”,dar numai romanesc,e prezent!Astia suntem,dar ne falim,nu?De aia suntem aici si nu cu mult,mult mai inainte.

  • Da, da dragutza pe exterior! Pacat ca francezii astia sunt cateodata prea futuristi si inovatori! Filosofia lor abstracta se poate vedea clar pe noua sigla. In rest succes noului model. Piatza inca mai poate „inghiti” multe masini. Cat despre pret, se va intampla acelasi lucru k la Logan. De la masina ieftina de 5000e s-a ajuns la vreo 7000 daca nu ma insel( nu stiu exact pretul de pornire) si chiar si asa romanasii au cumparat-o in nr mare. Au estimat pretul cu o mica eroare de aprox 50%!!!!!! Dar la Romanica nu se observa! Asa va fi si cu Sandero!!! La banii astia prefer SH.

  • Romanii nu prea agreeaza masinile autohtone: sa fie straina si nemteasca! Asa ne-a trebuit daca nu ne-am lasat privatizati de VW, Ford sau de ce nu, o marca japoneza… Sandero seamana cat de cat cu o masina a zilelor noastre. Cat despre pret, ieftin si bun departe de asa ceva. Ce le-a venit cu numele de Sandero?! Mai bine ii ziceau (Renault) Nevada, si sa fie pentru drumurile de preerie romanesti.

  • misto masina dar era bine sa fie sedan ca sa existe continuate fata de dacia logan. acum e dacia sandero sau dacia logan sandero . m-am pierdut … . mai bine o masina decat o broasca chiar asa mai maricica. o sa fie amestec mari pe strazi . una rosie ar fii ok . deci 6000eu si ajunge la 8 mii sau mai mult. adio ieftin

  • chiar este un clio hatch… diferentele sunt minime. Din punctul meu de vedere, este un model ciudat. Va concura Clio… De ce?

  • o intrebare si o tema de meditatie … de ce Sandero nu se poate achizitiona prin sistemul Rabla ?

  • dan – Nu stiam de faza asta. Cert este ca AFM da banii pe facturi finale (pe livrari).

    Probabil ca la Sandero se platesc doar avansuri si se fac inscrieri pe liste.

    E o presupunere… Intreb si postez.

  • Ce spuneti baiti odata cu lansarea, misti nu! Pe dracu! Prea scumpa pt ce stie sa faca si cum arata. Ca sa-i mai pui si airbaguri laterale si vopsea metalizata ajunge la 10500 E. Este enorm. Sunt masini la 11500 E care arata de 10 ori mai bine si merg de 100 de ori mai bine. Un singur exemplu ar fi Kia Proceed si mai sunt: Chevrolet Aveo, Lacetti, Ford Fiesta. Eu chiar as fi vrut sa mi-o cumpar dar nu la banii astia… Si nu mai inteleg un lucru, de ce din 5 variante , doar de la varianta a 4-a gasim aer conditionat iar la celelalte nici macar nu e optional. Aloo, francezi…traim in 2008 si voi scoateti trei variante fara aer, cum sa taiesti in Buc fara aer conditionat vara la 55 `C la sol?! Asa ca sa va luati masina si sa o vindeti in Africa fara aer ca ei sunt obisnuiti.

  • George – proceed este alta clasa auto. Nu poti compara Polo cu Golf.

    Nu stiu cum ai ajuns la 10500 euro la Sandero cand cel mai scump este sub 10.000 CU TOATE TAXELE INCLUSE.

    Chevrolet (cu exceptia Captiva) este o gama cu mari probleme de securitate. Aveo sa spuna „merci” ca are voie sa circule in Europa. Are 1 stea si jumatate EuroNCAP – nu se compara cu Sandero care – cel mai probabil – va obtine 3-4 stele.

    Referitor la Fiesta, si Ford propune 3 niveluri de echipare fara aer… La pret, te sfatuiesc sa nu facem comparatie, ca Sandero sta mai bine la aceeasi echipare.

    Pe scurt, ideea ar fi ca ne dedicam prea usor legendelor si prea greu informatiei.

  • Sandero nu se poate achizitiona, din pacate, prin progr Rbla, pt k in momentul lansarii programului, masina nu era disponiila, nu era omologata si nu se putea depune documentatia necesara acceptarii in program.

  • Adrian – in „programul rabla” nu se inscriu masini, ci vanzatori de masini. Pentru intrare in program, AFM nu solicita omologari auto.

    Problema cu Sandero este ca acum se fac inscrieri pe liste, iar in program se iau bani de la guvern doar pentru livrari, masini incasate 100%.

Comentarii închise.

Articole similare

Ferrari F80 2024
Modele noiStiri auto diverse

Ferrari F80 este cel mai puternic Ferrari din istorie dar nu are sistem PHEV

Ferrari F80, urmașul lui LaFerrari, este cel mai puternic Ferrari din toate...

Skoda Elroq First Edition 2024
Modele noi

Fratele electric al lui Karoq, Skoda Elroq, pornește de la 33.000 euro

Skoda lansează un al doilea model electric după Enyaq, care este un...

Mclaren W1 2024
Modele noi

McLaren W1: 1.275 CP dar doar 2 km autonomie electrică

Al treilea hypercar din istoria lui McLaren dezvoltă 1275 CP dar are...

Audi Q5 2024
Modele noi

A treia generație Audi Q5 disponibilă în România de la 55.300 euro

A treia generație Audi Q5 poate fi comandată în România începând de...