Al treilea hypercar din istoria lui McLaren dezvoltă 1275 CP dar are o autonomie electrică de numai 2 km. În schimb, McLaren W1 accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 2,7 secunde și de la 0 la 200 km/h în numai 5,8 secunde.
Probabil că cei de la McLaren au ascultat cu atenție melodia lui Frank Sinatra „My way” pentru că noul hypercar al mărcii vine cu o filozofie diferită de a rivalilor de la Ferrari și Lamborghini. Britanicii, care sunt adepții unor construcții ușoare, au ales soluția să monteze o baterie foarte mică a sistemului hibrid de numai 1,4 kWh pentru a păstra masa redusă.
McLaren declară că W1 cântărește numai 1399 kg, cu 373 kg mai puțin decât Lamborghini Revuelto! Așa că McLaren ne promite în continuare o mașină supersport și nu un GT cu mulți cai putere.
Motor electric de 347 CP, dar doar 2 km autonomie electrică
Sistemul hibrid este format dintr-un V8 de 4 litri cu unghiul V-ului de 90 grade plasat în poziție centrală care dezvoltă 928 CP și se poate tura până la 9.200 rpm. Motorul electric contribuie cu încă 347 CP și rezultă un total de 1.275 CP și 1.340 Nm. 0-100 km/h sunt atinși în 2,7 secunde iar 0-200 km/h în 5,8 secunde. La 350 km/h electronica limitează viteza maximă.
Bateria de numai 1,4 kWh se poate încărca și la priza de 220V și durează circa o oră la priza de 220V să se încarce de la 10 la 80%. McLaren W1 rulează electric în marșarier, iar înainte poate merge electric doar 2 km. McLaren W1 este un hipercar clasic, astfel că puterea este transmisă doar roților spate prin intermediul unei cutii automate cu 8 trepte și dublu ambreiaj.
Aerodinamică inspirată din Formula 1
Spre deosebire de Revuelto, Mclaren W1 este și mai compact, măsurând 4,64 metri lungime, 2,07 metri lățime și 1,12 metri înălțime, ampartamentul fiind de 2,68 metri. Nu doar celula de siguranță ci întreaga caroserie este din fibră de carbon și se observă prizele de aer laterale generoase inspirate din Formula 1 care asigură curgerea lină a aerului pe lângă mașină, în timp ce cele două țevi de eșapament sunt montate central.
Ca și la alte modele din seria Ultimate și Super Sport Series, Mclaren a acordat o atenție sporită aerodinamicii și caroseria monococă Aerocell are efect de sol similar cu al mașinii de Formula 1, iar difuzorul spate are și el un important rol aerodinamic. Spoilerul față și eleronul active generează o forță mare de apăsare în modul Race: 350 kg în gfață și 650 kg în spate.
Eleronul în sine simulează funcția „Active Long Tail” deoarece acesta nu se mișcă doar în sus și în jos ci se și extinde 30 cm spre înapoi. Practic, sistemul mărește raza de acțiune a difuzorului generând mai multă forța de apăsare. De asemenea, eleronul are o funcție DRS similară cu cea din Formula 1 când se poziționează perfect orizontal pentru rezistență minimă la înaintare dar și una de frână aerodinamică când se poziționează aproape vertical.
McLaren W1 se bazează pe cea de-a treia generație a trenului de rulare „McLaren Race Chassis Control”, cu amortizoare adaptive și componente fabricate în parte din titan și realizate la imprimantă 3D.
Șoferul poate alege între modurile GP (pentru călătorii lungi), Race, Race+ și Sprint (pentru un tur rapid pe circuit). Modurile de rulare se accesează de la un comutator plasat destul de ciudat în stânga tabloului de bord. Există și un buton de boost pe volan în dreapta care permite accesarea puterii maxime a motorului electric.
Sistemul de frânare este cu discuri ceramice de 390 mm cu etriere cu șase pistonașe în față și patru pistonașe în spate montate pe jantele de 19 inchi față și 20 inchi spate, încălțate cu pneuri Pirelli de 265/35 în față și 335/30 în spate. Pneurile de uzină sunt Pirelli P-Zero Trofeo RS care sunt legale pe stradă dar au fost optimizate și pentru circuit.
Uși fluture și scaune integrate în caroserie
Pentru a păstra masa redusă și a mări rigiditatea scheletul scaunelor este integrat în caroserie și de aceea acestea sunt fixe și nu se pot regla dar pedalierul este ajustabil pe lungime. Volanul este cel mai mic instalat vreodată la un McLaren și are LED-uri care îți indică când să schimbi viteza. Spre deosebire de Ferrari care integrează multe butoane pe volan transformându-l practic în centru de comandă, McLaren consideră că volanul trebuie să fie doar pentru condus și are doar două butoane pe el: pentru funcția Boost (roșu) și pentru activarea eleronului (albastru). În spatele volanului se află padelele de fibră de carbon pentru schimbarea vitezelor. Sistemul multimedia de generația a doua McLaren utilizează un ecran portret de 8 inchi dar Apple CarPlay se poate conecta doar cu fir.
Portabaj exterior nu există, singurul loc de depozitare fiind în spatele scaunelor. Acolo sunt disponibili 117 litri prin rabatarea tetierelor.
McLaren W1 nu va debuta mai repede de 2026 și va fi construit în numai 399 exemplare, cu 24 mai multe decât P1. Cu siguranță, prețul va fi mai mare de 1 milion euro.