Iun 042008
 


Spectacolul de lansare Sandero a fost foarte bun si profit de ocazie pentru a-i felicita cu caldura pe organizatorii romani. Hocus Pocus! Si din jobenul multinational si multicontinental a iesit Sandero. Un automobil modern, un „B+” cu cea mai buna oferta din Romania in clasa hatch-urilor de 4 metri. E suficient atat pentru a avea succes in piata?

Urcand in Sandero, observi imediat ca atuul Logan numit „spatiu” a disparut. Pur si simplu Sandero este un conformist, un model aliniat docil unui segment de succes din care mai fac parte Renault Clio, Peugeot 207, Fiat Grande Punto sau Opel Corsa.


Sandero nu este un erou, cum a fost Logan. Nu aduce nimic fundamental nou. Lista noutatilor se refera la ABS si EBD (sau AFU cum ii zic francezii), echipari introduse standard chiar si la versiunea cea mai cheala. Optional, airbaguri laterale, insa doar pentru locurile din fata si doar pentru versiunea de varf. Si… cam atat.

Este putin.

Putin si fata de asteptarile grandomaniei acute romanesti, putin si pentru orizontul ceva mai larg de cultura auto din randul vest-europenilor. Singurele atuuri Sandero sunt pretul si noutatea ca model. Insa noutatea unui model nu poate misca vanzarile decat cel mult 6 luni de zile. Asadar, atuul peren ramane pretul.

Sa nu fim intelesi gresit, Sandero arata bine si are aer de 2008. Arata de 1000 de ori mai bine decat „ex-comunista” Fabia si este incomparabil mai spatioasa la bani mai putini. In sfarsit, exista o clasa auto (hatch-ul de 4 metri) in care Dacia are un model peste Skoda.

Cu toate acestea insa, in randul romanilor (cel putin in randul celor care citesc TotalAuto.ro) increderea in marca Dacia este mult mai mica decat in marca Skoda. In timp ce Skoda este perceputa ca „un fel de VW mai ieftin„, Dacia a capatat in ultimul an imaginea de „marca pe care ne obliga taxa auto s-o cumparam„. Perceptia aceasta nu este generata de calitatea produselor Dacia, ci de anumite greseli comise de conducerea franceza in dorinta sa inexplicabila de a legitima o taxa auto. O taxa auto deja desfiintata chiar de autorii ei…

Sper ca Dacia va intelege ca cele scrise mai sus sunt doar niste constatari seci, niste previziuni facute de redactia noastra in urma cu mai mult de 1 an de zile, in articole precum „Dacia” vs. „Taxa auto” din 23 martie 2007 (si completat pe 27 martie 2007).

Acestea sunt considerentele pentru care cred ca Sandero va avea o misiune grea in piata. Daca Logan a fost o legenda inca de la nastere, nu credem ca Sandero are resursele de simpatie pentru a putea accede vreodata la acest statut. Uriasa felie Dacia din placinta auto romaneasca va continua sa se micsoreze, iar acest lucru nu este nici bun, nici natural.

Sandero pare o masina reusita („pare” pentru ca inca nu am testat-o, nu pentru ca am avea vreo rezerva de ordin tehnic…), insa – oricat de buna ar fi – nu se va vinde singura, asa cum a facut-o Logan in primii 2 ani de existenta. Sandero are nevoie de imagine!

O alta abordare, mai tehnica, dupa drive-test. Spectacolul a trecut, de acum incepe greul.

Articole cu tema apropiata:

  12 comentarii despre “Sandero – spectacolul a trecut, incepe greul”

  1. Ma enerveaza ,ca nu are aer conditionat automatic ,nici macar cea mai scumpa versiune . Ornamentele exterioare arata dubios , partea de jos a bordului este pre deschisa la culoare .Motoarele consuma prea mult {le cunosc din ce s-a spus despre logan ,au aceleasi motoare } in rest designul este muuult peste logan,

  2. Da, acesta este punctul tare al lui Sandero – are un design exterior foarte atractiv. Arata bine din toate partile.

  3. clio 3 e mult mai faina!

  4. in fata lui clio3, sandero are doar pretul.

  5. supletea solenzei nu se regaseste nici la logan, nici la sandero: logan e patrat, iar sandero gras; o masina trebuie sa fie aerodinamica; deja solenzele par scorojite, dupa 5 ani; o masina care sta bine si e din anii ’90 e honda CRX

  6. Sandero e un nou pas înainte pentru Dacia. Piaţa ne va spune dacă e un pas fals. Eu cred că va avea succes. Dacia şi-a creat imaginea de marcă low-cost, nu ieftină, prin Logan. Sandero va consolida această imagine. E o apariţie ciudată pe stradă, dar aşa sunt multe modele noi. Dacia avea nevoie de un hatchback în gamă, nu toată lumea are nevoie de un portbagaj încăpător. Sandero cred că ţinteşte un public mai tânăr decât clienţii de Logan. Eu, personal, mi-aş lua Sandero şi nu Logan. Diferenţa nu o face preţul, ci uşurinţa de manevrare şi acoperirea nevoilor, ca şi consumul.
    Aştept ca Dacia să scoată pe piaţă un model şi mai mic decât Sandero, cred că ar fi o mişcare logică.

  7. Din pacate sau din fericire (nici nu stiu exact cum sa zic) urmatorul pas dacia va fi pseudoSUVul din 2009. mai exact un break supra-intaltat…

    Cat despre conceptul low-cost, am publicat nu demult un articol preluat din ANE in care ei au explicat f misto ca nu exista o clasa low-cost ci doar un concept comercial care poate fi imbracat in multe caroserii.

    nu zic nu – familia Logan este low-cost. Insa nu mi se pare admisibil ca sa existe versiuni fara un minimum de 2 aibaguri. Sau fara AC. Sau sa nu ai AC automat in oferta pe versiunile superioare.

    Daca exageram (de dragul discutiei) putem oferta Sandero si fara parbriz – va fi si mai ieftin. Glumesc, desigur…

    In concluzie, chiar din pozitia sa de low-cost, Sandero aduce prea putine noutati in gama. Aceasta oferta ingusta mi se pare usor anacronica. Degeaba ai o caroserie superba, daca trebuie sa dai la pedale…

    Sa faca Dacia un Tico al sau si va fi foarte low-cost. De ce se baga in segmentul hatch de 4 m? Pt ca vinde. OK, este de inteles. Atunci adu masina la nivelul respectiv… Pai nu ca este low cost… Asta e un pic tiganie.

    Poate ca Dacia va face si un autobuz low-cost… O sa-i scoata scaunele?

    Cat despre segmentul tinerilor care vor sa puncte-puncte, sa fim seriosi. cei mai multi vor prefera un SH din 2000, decat un model 2008 dar echipat la nivel de 2000. E aritmetica banilor…

    Am scris cam mult… sorry.

  8. jos taxa auto si imi iau SH-ul preferat din 2001; de ce? o masina scumpa se tine mai bine, dupa 6-7 ani, decat una noua dar ieftina. Ii da clasa la celei noi dar slabe din orice punct de vedere, inclusiv a pretului. Orice masina dupa 2000 e buna, cu exceptia celor ieftine si noi.

  9. Pentru jos-taxa-auto: Dar o trotineta sh cu aer conditionat, abs si ebs nu te-ar aranja mai bine?

  10. pt. trotineta ai nevoie de masca de gaze, nu de climatronic; in orice caz, va cred ca regretati vremurile cand va jucati cu trotineta in nisip

  11. corect. ce vremuri… :mrgreen: