Acasă Documentare IAA Frankfurt – drive-test cu masina timpului…

IAA Frankfurt – drive-test cu masina timpului…

2

110 ani de istorie IAA parcursi in doar cateva randuri. Urcati la bordul masinii timpului !

1897 – Primul IAA gazduit in Hotel Bristol in Berlin.

1897-1911 – IAA a devenit un eveniment consacrat in Germania, cu expunere anuala, de regula la Berlin; in 1905, 1906 si 1907 au fost cate 2 saloane pe an.

1921 – Primul IAA organizat in Berlin dupa Primul Razboi Mondial, si al 14-lea de cand a inceput numaratoarea. 67 de constructori auto, prezentand 90 de automobile si 49 de utilitare. IAA a gravitat in jurul conceptului de confort…

1931 – In ciuda efectelor inca perceptibile ce au urmat recesiunea globala, al 22-lea IAA a fost tinut la Berlin. Un total de 295,000 visitatori a constituit un record pentru acea vreme. Pentru prima data salonul a prezentat si vehicule cu tractiune fata.

1939 – Ultimul IAA inainte de suspendarea datorata celui de al Doilea Razboi Mondial s-a tinut tot la Berlin. Acest cel de al 29-lea IAA, a inregistrat un nou record absolut pentru vremea respectiva – 825,000 visitatori. Noul Volkswagen a fost prezentat in premiera. „Puterea, gratie automobilului” a trecut in istorie ca Beetle.

1947-1949 – Producatorii germani de automobile si accessorii au participat la Targul de Export de la Hanovra. Salonul industriei auto a actionat ca un magnet pentru public.

1951 – Pentru prima data pana atunci, o expozitie auto a fost gazduita de un targ de afaceri din Frankfurt. Acest eveniment major, ce a avut loc in Aprilie, a atras 570,000 visitatori. Printre exponate s-a aflat prima utilitara cu motor turbo diesel. Doar 6 luni mai tarziu, in Septembrie, o a doua expozitie gazduita la Berlin a atras 290,000 de vizitatori. Cu aceasta, al 35-lea IAA, industria auto germana si-a luat bun ramas de la locatia sa traditionala si s-a relocat definitiv la Frankfurt pe Main. Incepand de acum IAA a fost organizat o data la 2 ani.

1956 – Automobilul si-a sarbatorit a 70-a aniversare. Productia de autovehicule in Germania Federala a atins pentru prima data 1 milion de unitati. Circa 302,000 persoane erau angajate in industria automobilului. Constructorii germani se aflau pe locul 2 in lume, dupa cei americani, in productia mondiala. Masini „made in Germany” deveneau hit-uri la export. Fiecare al doilea vehicul construit in Germania mergea peste hotare.

1961 – A 40-a editie a IAA, gazduita la Frankfurt, a fost vizitata de 950.000 de persoane, un nou record IAA. Siguranta pasagerilor a fost elementul cheie al prezentarilor celor mai multi producatori. Centura de siguranta a fost vedeta acestei expozitii.

1965 – Pentru prima data la un IAA, au participat companii japoneze.

1969 – A 44-a editie a IAA a fost umbrita de dusmanul public numit „data de livrare”. Caderea economica a fost depasita, iar industria auto germana a inceput sa infloreasca din nou.

1977 – Producatorii auto germani erau pe cale sa stabileasca un nou record. Pentru prima data numarul de unitati construite anual ajungea la 4 milioane de vehicule. IAA a fost simbolul cresterii increderii in industria auto germana.

1981 – „Economisirea energiei” a fost vectorul cheie la a 49-a editie IAA. Economisirea si consumul redus al combustibilului, al noilor modele au fost entuziasmante. Iar IAA a fost perceput ca semnalul pentru o lunga cursa a economiei de combustibil.

1989 – Ultimul IAA ce a prezentat atat vehicule de pasageri cat si vehicule comerciale, a confirmat faptul ca locatia expozitiei de la Frankfurt era acum prea mica pentru acest eveniment major. Aproape 2,000 de expozanti ingramaditi intr-o locatie masurand 252,000 mp. Mai mult de 1.2 milioane de vizitatori au luat parte la eveniment. Din cauza cererilor ridicate, a fost aproape imposibil sa se indeplineasca cererile expozantilor pentru spatii de expunere adecvate. In virtutea acestor evenimente, VDA (Asociatia Germana a Industriei Auto) a decis sa organizeze incepand cu acest an sustinerea a doua IAA, unul pentru vehicule de pasageri si – separat – unul pentru vehicule comerciale.

1991 – IAA a fost pentru prima data divizata in doua expozitii separate. In anii impari IAA pentru autovehicule de pasageri in Frankfurt, iar in anii pari IAA pentru vehicule comerciale in Hanovra. Primul salon pur pentru autovehicule de pasageri a fost un real succes. Un total de 1,271 de expozanti din 43 de tari, etalandu-si noile produse si inovatii intr-o locatie expozitionala de 200,000 de mp. Cu peste 935,000 de vizitatori, IAA pentru vehicule de pasageri a iesit extrem de bine.

1992 – Primul IAA pentru autovehicule comerciale a atins un numar de 1,284 de expozanti din 29 de tari. Spatiul expositional a avut 252,000 de mp. Circa 287,000 de persoane au vizitat IAA, 66% dintre ei au fost comercianti. Aceasta a confirmat ca decizia Asociatiei Germane a Industriei Auto de a diviza in doua salonul, a fost una corecta.

1999 – Motto-ul ultimului IAA al mileniului a fost „Automobilul: Locul de intalnire pentru viitor”. Constructorii si furnizorii de piese au aratat cum s-au pregatit pentru schimbarile noului mileniu. Inovatiile de sub capota in particular au dezvaluit cat de in serios este luata protectia mediului de catre industria auto.

2000 – Cea de a 58-a editie a IAA pentru vehicule comerciale a inregistrat cresteri de participare pentru a treia oara la rand. De data aceasta au fost 1318 companii din 42 de tari. Proportia vizitatorilor cu interes economic a continuat sa creasca si a totalizat 84 de procente.

2001 – Teroarea atacurilor de la 11 Septembrie asupra World Trade Center din New York au pus in umbra IAA din Frankfurt din acest an, dar salonul s-a desfasurat in continuare conform programului. In semn de solidaritate cu victimele atentatelor si rudele lor, toate elementele de spectacol si muzica la volum mare precum si ceremonia oficiala de deschidere au fost anulate. Presedintele VDA Berndt Gottschalk a explicat acesta decizie: „Pentru ca nu le putem permite teroristilor sa ne ia libertatea de actiune. Si pentru ca, fiind un sector international cheie, avem responsabilitatea sa nu lasam lucrurile sa se opreasca”. Intr-o maniera impresionanta, publicul general a confirmat ca aceasta a fost cea mai buna decizie de luat: peste 800,000 de vizitatori la acest IAA mut.

2002 – Al 59-lea IAA pentru vehicule comerciale a depasit toate asteptarile in ciuda situatie dificile a pietei. Circa 237,000 de vizitatori din 84 de tari au aratat cat de atractiv este acest salon auto. Proportia vizitatorilor profesionisti a fost de peste 90%. Netinand seama de situatia economica, sapte din zece vizitatori profesionisti au declarat ca motivul vizitei lor la IAA a fost pregatirea pentru luarea unor decizii investitionale sau chiar incheierea unor contracte. Acesta a fost semnalul unei schimbari in industria autovehiculelor comerciale.

2003 – Al 60-lea Salon International Auto (IAA) pentru autovehicule de pasageri a spart toate recordurile precedente ca numar de vizitatori. Peste 1 milion de vizite ale locatiei acestei editii au facut din Salonul de la Frankfurt cel mai vizitat salon din 1991, de cand IAA s-a divizat. 23% mai multi oaspeti decat in 2001 ingramadindu-se sa vada produsele prezentate de 2,000 expozanti din 42 de tari pe o suprafata totala de 215,000 mp spatiu expozitional.

2004 – A 60-a editie IAA pentru autovehicule comerciale si-a confirmat inca o data pozitia de leader mondial al targurilor cu profil auto. Sub sloganul „Un viitor mobil” expozitia si-a reconfirmat forta si influenta pentru intrega industrie, cu un nou record la numarul de vehicule si inovatii prezentate. Expozantii au prezentat un total de 194 premiere mondiale (cu 25% mai mult decat in 2002) 61 de premiere europene si 54 premiere germane. Totalul de 1370 expozanti de pe toate continentele a reprezentat un nou record. IAA pentru autovehicule comerciale a prezentat o gama completa de produse intr-un salon integrat, in sensul ca a acoperit intregul lant specific: mobilitate-transport-logistica.

2005 – In termeni de calitate pura, al 61-lea Salon International Auto dedicat autoturismelor de pasageri a fost cel mai bun IAA organizat vreodata, concentrandu-se cu tarie pe solutiile viitorului cum ar fi tehnologia hibrida, hidrogen, combustibili alternativi si tehnologie SCR pentru reducerea emisiilor de oxizi de azot. In termeni de intindere si numar de vizitatori profesionisti si expozanti, a fost catalogat drept un mare succes. Numarul de oaspeti a atins cifra de 940,000, al doilea cel mai mare numar de vizitatori din istorie, si ar fi depasit cu siguranta recordul daca nu s-ar fi suprapus cu alegerile federale, plus alte activitati publice din Germania.

2006 – Al 61-leat IAA pentru autovehicule comerciale a fost un salon auto al superlativelor. S-au stabilit noi recorduri in toate domeniile importante. 253 de premiere mondiale, reprezentand mai multe inovatii decat s-au pomenit vreodata. Progrese in domeniul protectiei mediului si a sigurantei in particular au dat o noua imagine intregii industrii. Au fost 1556 de expozanti din 46 de tari, care au profitat de IAA – mai multe intelegeri si comenzi decat s-au facut vreodata la un salon. Noi tari si-au manifestat interesul de participare, iar acest fapt a indicat cresterea businessul-ui internationalizat al vehiculelor comerciale. 265,500 de vizitatori la cel de-al 61-lea IAA, este un record absolut peste toate precedentele saloane IAA pentru autovehicule comerciale.

1 Comentariu

Comentarii închise.

Articole similare

Documentare

Honda – sistem de prevenire a blocajelor in trafic

Comportamentul de accelerare si franare „sportive” ale unui vehicul in traficul urban...

Documentare

Importanta culorii automobilului

Se spune despre masinile negre si argintii ca sunt o investitie mai...

Documentare

Primul hibrid – 1899 Lohner-Porsche

Lohner-Porsche Mixte Hybrid este consemnat de istorie ca unul din cele mai...

Documentare

Proiectul SARTRE – tren de automobile pe autostrada

Un nou proiect al Uniunii Europene, numit SARTRE – acronim de la...