Acasă Info second hand Taxa auto Taxa auto – varianta Vosganian

Taxa auto – varianta Vosganian

62

In cadrul unei conferinte de presa, ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian, a anuntat ca guvernul a aprobat memorandumul prin care se modifica modalitatea de calcul pentru taxa de prima inmatriculare a autoturismelor in Romania.

Atat. Orice speculatie pe tema noii taxe este nefondata, intrucat nu exista informatii. Ermetismul abordarii nu poate fi decat suspect.

In conferinta de presa nu s-au dat informatii, ci s-au oferit indicii presei generaliste (nespecializate auto), conform carora exista 3 entitati matematice – cilindree, norma Euro si varsta masinii – ce vor interactiona intr-o formula noua. Cum? Nimeni nu a spus nimic. Se inmultesc? Se impart? Se ridica la patrat? Deocamdata enigme…

Singurul element despre logica noii taxe a fost explicat de dl. Vosganian in legatura cu varsta masinii. Astfel, daca taxezi poluarea masinii la prima inmatriculare, taxezi poluarea de-a lungul intregii perioade de viata. Adica o masina noua va polua mai mult aerul romanesc decat una cu motorizare identica, dar care intra in tara dupa 4 ani, perioada in care a poluat aerul german. Principiul este corect, sa speram ca si aplicarea sa va fi la fel de corecta.

Din pacate nu scapam de emotii. Chiar daca dl. Vosganian a incercat sa faca o legatura intre setea de bani a statului si logica elementara, domnia sa a scos si un „porumbel” din gura. Cica „deja avem taxe zero pentru masini Euro5”. In lege nu sunt prevazute calcule, de nici un fel, pentru masinile Euro 5. Singurele masini cu taxa zero fiind doar hibridele.

„Asa cum va spuneam, taxa ramane..”

Actuala taxa nu va mai exista, iar acest fapt este confirmat chiar de guvern. Taxa va avea o formula complet noua, fiind – ea in sine – o taxa absolut noua. Faptul ca ar putea avea o denumire identica cu cea actuala, este doar hrana pentru orgoliul bolnav al unui premier care nu mai are demult legatura cu lumea reala.

68 Comentarii

  • Cred că cea mai corectă variantă de taxare a posesorilor de automobile ar fi cea aplicată în Germania. Adică un impozit anual, calculat în funcÅ£ie de cât de poluantă este maÅŸina.
    Sunt curios ce se întâmplă cu banii colectaţi din taxa asta de primă înmatriculare. Pe ce sunt cheltuiţi?

  • Este prea devreme pentru intrebari incuietoare.

    Sa-i lasam pe „baietii destepti” sa vina cu ceva palpabil mai intai…

  • Cum justifica ei sustinerea zecilor de mii de locuri de munca din industria de automobile (poate in cea germana sunt atatea) daca in tara se produc doar masini EURO 3 si una veche, cu norma EURO 4 adusa de afara, e mai ieftina si i se aplica o taxa mai mica?

  • Dacia produce integral Euro4, iar Craiova produce (cat o mai produce…) Matizuri Euro4.

    Oricum cred ca au renuntat la poezia cu „salvam joburile”…

  • Cine stabileste cat va mai polua un autoturism in Romania? Cine isi aduce o masina veche din strainatate si nu isi cumpara una noua, este clar ca nu are bani sa o schimbe prea curand.Dupa un numar de ani o confisca statul? Cand i s-a terminat durata de viata? Mi se pare „mult mai absurd”, daca ar exista expresia, ca sa se spuna ca o masina noua va polua mai mult decat una care e deja veche.Sant impotriva taxei de prima inmatriculare, dar si contra inlocuirii ei cu ceva si mai prostesc.

  • Notiunea de „perioada de viata” are alt sens decat cel direct, literar. Este o expresie a economistilor.

    Cu certitudine, nimeni nu va confisca masina dupa aceasta perioada.

    Suntem cu ochii pe ei. La prima enormitate debitata de Vosganian sau Tariceanu vom scrie imediat pe blog.

  • Grija lui Tariceanu pentru mediu e o poezie de adormit copii. De fapt nu vor cu nici in chip sa renunte la banii pe care-i incasau sub forma de acciza. Asta dovedeste cit de subtiri sunt veniturile la buget. Imaginati-va ce ar fi fost in Rominica fara banii trimisi de cele doua milioane de ‘capsunari’.

  • Imi dau seama ca nu o confisca nimeni.Tarasc pe sosea Oltcitul, care a implinit 20 de ani si mai poate merge inca 5 pe putin.Ce vroiam eu sa spun este ca omul va tine masina luata cu 5000 de „dincolo” cat a tinut si Dacia sau Lada, respectiv pana incep sa-i cada bucati pe sosea, din mers.Cum poti spune ca o masina veche, care are acum cel putin 7 ani, de exemplu- si automat nu e nici macar euro 3- va polua mai putin decat una noua, cu euro 4? Cea veche polueaza in 6 luni cat cea noua in 2 ani sau mai mult.Ori are logica mea o intrerupere pe undeva, ori mintea celui care a propus noua forma de taxa sufera defectiuni majore.Aproape ca prefer sa aflu ca eu nu gandesc bine decat sa stiu ca destinul meu e in mainile unora care pe langa lacomie si lipsa acuta de bun simt, mai sant caracterizati si de prostie.Desi deja stim asta…Sa gaseasca macar alta explicatie, sa fie logica.

  • Alina M – punctul tau de vedere este foarte determinist. Ai dreptate, nimeni nu poate spune cu precizie ca o masina second hand polueaza mai mult sau mai putin decat una noua, intrucat este imposibil sa masuram cele doua cantitati.

    De aceea s-a imaginat un „scenariu ideal” – masini cu viata egala, cilindree egala si norma euro egala.

    In aceasta ipoteza IDEALA, intradevar – o masina second hand, pana la aducerea in tara, a poluat alta tara. 🙂

    In principiu, pentru masinile sub euro3, sunt valabile observatiile tale. Incepand cu euro3, masinile sunt obligate sa isi pastreze parametrii de poluare cel putin 100.000 km. In Romania kilometrajul mediu este de 15.000 km/an. Adica o masina poate polua mai mult abia dupa vreo 7 ani de uz.

    Alina, am si eu o intrebare – de ce esti asa de incrancenata pe acest aspect? In esenta este unul avantajos pentru cineva care isi cumpara SH, adica cineva cu mai putini bani disponibili …

  • Dane, esti crud. Vrei sa munceasca guvernu’ in vacanta??

    Cred ca abia saptamana viitoare vom putea avea noutati.

  • DA, corect… pai asteptam atunci… Personal insa cred ca la ce ma intereseaza pe mine (si cred pe majoritatea romanilor) un Euro 3 ce se invarte la 5 mii de euroi schimbarile vor fi minore ; nu stiu , asa o simt eu …

  • Dane, noua taxa va avea fix aceiasi vectori – cilindree, norma euro si ani vechime.

    La cilindree nu au ce sa umfle cu pompa. Nici la vechime, aici fiind oarecum clara tendinta.

    Singurul punct in care se poate comite prohibitia este norma euro. Daca imi pune o taxa uriasa pentru o masina euro3 noua, chiar daca va descreste un pic pentru 4-6 ani vechime, taxa va ramane f mare.

    Ma astept la asta, intrucat ei (membrii APIA) nu vand masini noi euro3 si sunt perfect interesati sa descurajeze piata SH. In acest caz, singura cale de atac ramane cea constitutionala – articolul 56 alin.2 – „Sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale.” Conform normativului euro, la cilindree identica, un euro3 polueaza de 2,25 ori mai mult decat euro4 pe BENZINA si de 1,5 ori mai mult pe DIESEL.

    Daca la plata vor fi alte proportii, atunci taxa va fi considerata injust asezata.

  • Am prieteni care cu banii cu care si-ar cumpara o masina noua de aici prefera sa-si aduca din Germania un Astra de 7 ani si 100 000km, pe ideea ca tot ce vine de acolo e mai bun.Imi pare rau pentru ei.Santem prea saraci pentru a ne permite asemenea riscuri.Si dupa 100000km, euro 3 nu mai e euro 3.Am vazut si cazuri de masini aduse care timp de un an nu au avut nevoie de reparatii, dar intre a da aceeasi suma pe o masina noua si a lua una de dincolo…dar nu asta era tema discutiei.Ma vad pe mine.Am tras 8 ani de Oltcit, am reparat in disperare si ca noi sant mii si mii de cazuri.Inca nu santem in situatia de a ne schimba autoturismul cand i se termina „durata de viata”, care nu stiu de ce e determinata.O masina poate fi reconditionata nu chiar la infinit, dar mai mult decat cred unii.Daca imi iau masina noua, poluez 10 ani cu euro 4.Daca imi iau SH, poluez tot atat cu euro 2, 3 in cel mai bun caz.Ce vroiam eu sa spun este ca nu inteleg cum a aparut ideea ca o masina noua va polua mai mult decat una veche, cu o tehnologie de acum cativa ani, cu consum mai mare, cu motorul trecut de jumatatea vietii.Si sa se impuna o taxa mai mare pentru cea noua.O sa ma gandesc mult la asta si poate voi reusi sa inteleg.Nu se stie niciodata ce poate face mintea unei femei!

  • Alina, ai dreptate, o masina mai veche polueaza mai mult pe teava de esapament.

    Insa poluarea pe care o produce masina in timpul sau de viata, nu se rezuma doar la esapament. Exista si alti factori de poluare, dintre care doi sunt extrem de nocivi: uleiul ars (la schimb ulei) si uzura cauciucurilor.

    Nu exista inca nici o procedura prin care uleiul ars sa fie reciclat. In cazul cauciucurilor, in timpul mersului (mai ales in stilul bara-la-bara) se imprastie in atmosfera particule fine desprinse de pe anvelopa, particule care pot avea potential cancerigen.

    Privind din acest unghi, nu mai are relevanta starea de uzura a motorului. Oricum spune-le prietenior tai ca a cumpara o masina inseamna loterie (indiferent de marca pe care o alegi). Diferenta de sansa intre masina noua si SH la aceasta loterie este de 1:100 (demonstrabil) in favoarea masinii noi. In plus nu ai nici garantie…

  • senosh eu am luat cu garantie internationala de 6 luni si puteam sa o extind la 12 luni pt inca 120 de euro, dar nu m-am bagat… masina merge de 8 luni si nici uleiul nu l-am scimbat inca(ca se ocupase francezu)… vorbesc de un SH din 2001, un „amarat” de euro3 pe care acum simt eu ca o sa-l taxeze Vosganian de o sa ne descurajeze definitiv sa-l mai aducem… ca doar e in concurenta directa cu daciuta noastra nu ? …

  • Eu sunt mai optimist. Nu cred ca taxa va fi mai rea decat cea actuala.

    Cred ca noua taxa va stimula vanzarea masinilor vechi in afara Romaniei (Bulgaria, Moldova, Ucraina). Cica au inceput sa apara targuri…

    Un fel de „mana a treia”.

  • oricum ar fi noua taxa tot pe noi ne afecteaza…inca noi nu producem masini bune care sa merite sa le cumperi…uitati-va la skoda, fiat si alte marci care au urcat pe scara producatorilor de masini bune…asa ca tot SH ramane optiunea…ca e din tara, ca e din afara ei…eu si la ora actuala mi-as cumpara un Audi B4 (dar adus de-afara) si nici nu m-as uita la un Logan si de mi l-ar da pe gratis….asta e parerea mea

  • florine pe gratis l-as lua, nici chiar asa… in schimb n-as da banii pe el, nu aia care ii cere uzina oricum… parerea mea : e prea scump pt ce ofera… si asta ma deranjeaza pe mine cel mai tare : lucreaza cu mana de lucru subplatita si tot nu sunt in stare sa scoata o masina competitiva (daca nu ca si calitate macar ca pret)!!! eu tin minte ca odata ca niciodata a fost o firma mare de automobile care a promis ca o sa construiasca in RO o masina europeana la 5.000 de euro, dar asta a fost odata ca niciodata… ei bine nu au facut nici una din astea 2… dar deoarece in FR il vand la 8.500 – 9.000 Euro modelu de baza (care nu-i acelasi cu al nostru model de baza, oricum…) nu-l puteau vinde la noi cu 5.000… oricum nu-i nici un secret ca segmentul Logan e cel mai profitabil si cel mai dinamic la Renault… atata tot ca nu-i o masina pt romani, parerea mea … Daciile au fost intre 3.000 si 5.000 de dolari, asta era un pret adaptat pt piata romaneasca, 7.000 de euro e un pic cam … si de aceea e nevoie LEGI de aparare… un produs bine facut (calitate sau pret) s-ar apara singur, nu ar trebui LEGI pt asta mai ales, repet, cand se lucreaza cu mana de lucru platita la 20% fata de concurentii occidentali…

  • Imi pare rau ca trebuie sa revin cu date despre masinile produse in Romania. Dacia: http://www.adras.ro/dacia_logan_motorizari.php iar Matizul nu se mai fabrica dar a ramas in ofertele unor dealeri. Asadar, productia interna va fi cea mai defavorizata. Dar ce conteaza, daca suntem dealeri Citroen…

  • Sorine, esti „raspandac”? :o) Glumesc…

    Informatiile tale NU sunt corecte.
    -> Matizul Euro4 se produce in continuare, ceea ce se termina fiind doar ultimele stocuri cu motorizari Euro3. Restul modelelor Daewoo Craiova au ramas Euro3…
    -> Dacia a trecut integral la Euro4, pagina Adras (cea indicata de tine) nefiind actualizata.

  • Ok, m-ai prins! Te rog sa compari datele de la http://www.adras.ro/dacia_logan_motorizari.php cu cele de la http://www.dacia.ro/logan/date-tehnice si sa constati ca sunt aceleasi motoare, cu aceleasi emisii, dar in mod miraculos sunt EURO 4 acum. Pe de alta parte, emisia de CO2 nu este inclusa in normele de poluare EURO ci exista doar niste praguri stabilite pe anumite etape, in vederea reducerii acesteia (poti verifica la http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_IV ). Oricum, chiar daca ar fi EURO 4, cred ca scutirea de taxa trebuia sa inceapa de la aceasta norma, si nu de la una superioara, atita timp cit nu se produce in tara.

  • important – comentariile cu mai mult de 1 LINK sunt interpretate ca spamuri si asteapta in interfata de moderare… Asta este cauza intarzierii.

    Pe de alta parte, ITI DAU DREPTATE. Da norma euro4 ar trebui sa nu fie taxata.

    Intradevar in aparenta e caraghioasa metamorfozarea de la Dacia din Euro3 in Euro4. Cred ca modificarea s-a facut functionareste 🙂 Ele sunt sigur Euro4, pentru ca au omologarea RAR (apar cu E4 in coada la nr. de omologare).

  • Mai, precis este Logan Euro 4 masurat in nivelul lui Euro 3, ca precis ca nu s-a definitivat aparatura speciala cu care sa masoare emisiile, o fi ca si D3, D4, nu si astea erau masurate in nivel de euro nu stiu care!!!
    RAR-ul asa a primit comanda sa le faca euro 4 si daca primeste maine comanda le face euro 6, ca asa vrea muschii unora.

  • Nu cred.

    Motorizarile pe benzina aveau capabilitati euro4 demult. Cred ca s-au facut cateva ajustari la softul aprinderii si la catalizator si au devenit euro4 pe bune.

  • Senosh, ce stii despre taxa in varianta Vosganian, cand se voteaza? Am numere rosii pana la sfarsitul lunii si m-am cam interesa sa stiu daca pot plati taxa noua care e ceva mai mica pt masina mea.

  • Virgile, n-am nici o noutate… La cat s-au facut de ras si la ce orgoliu bolnav are gasca lui Tariceanu, ma indoiesc ca vor mai vorbi cu presa pe tema asta pana cand totul va fi finalizat.

    N-ai vazut la TV cat de penibil a putut fi Vosganian??? Vosganian mi se pare un om cu educatie decenta, insa nu are nici o legatura cu industria auto, norme euro, etc.

    In legatura cu taxa auto se poate intampla orice, oricand.

  • Am inteles ca daca masina ii echipata pentru persoane cu handicap nu se platesc tacse.
    Si in ce consta echiparea masini

  • Sau daca sant persoana cu handicap de gradu 2 definitv pot achizitiona o masina fara sa platesc prima inmariculare ?

  • Someru – in lege se zice ca sunt scutite masinile echipate special pt. persoane cu handicap. Nu stiu daca aceasta scutire va ramane si dupa modificarea Codului Fiscal.

  • senosh in fiecare zi ma uit sa vad daca nu ai ceva noutate, daca n-ai aflat ceva ce nu am aflat si eu, ca nu mai am rabdare… mult se cacanesc pt o taxa… eu zic ca asta demonstreaza cel mai bine cat de multe interese sunt in joc…

  • Noutatile sunt urmatoarele – ei inca bajbaie. Discutiile finale se fac sapt viitoare cu UE si, daca iau nota de trecere, guvernantii vor putea implementa corectia la Codul Fiscal in minim 30 de zile…

  • In ziua cand Vosganian a dat de stire ca are de gand sa taxeze altfel, Moise Guran de la BizBazar a prezentat pe intelesul tuturor un tabel cu taxe (euro, vechime, cmc).
    Inca nu l-am gasit pe net; are cineva stiinta de existenta lui ?

  • nope 🙁

    nu stiu cine si ce a prezentat, inca nu exista decat niste schite in baza carora se va discuta cu UE in aceasta saptamana.

    Vor mai aparea 832 de modificari pana la forma finala…

  • spunene si noua te rugam data la care va aparea forma finala…si data si unde sa o putem gasi pe net. multumesc anticipat

  • gabi – nu exista o data la care se va publica noua formula/grila/etc. Saptamana asta, Vosganian (el sau reprezentant oficial) se intalneste cu reprezentantul UE pe problema taxei asteia.

    Omul nostru se duce cu 2 versiuni in buzunar;
    1. – varianta „taxa de prima inmatriculare”
    2. – varianta „includere in impozitul auto anual”

    Sincer, eu cred ca se va bate palma pe var.2. Insa guvernul isi doreste var.1.

    E greu de intuit deznodamantul. Inclusiv data…

  • Salut! Revin cu noutati. Mi-am cumparat masina, DAEWOO, EURO 3 (astia nu si-au permis sa o dea de EURO 4), am platit si taxa (care e calculata la cursul VAMAL, ce daca e produsa in tara – apropo, si curentul electric se factureaza la acelasi curs, desi suntem EXPORTATORI) si am cam inceput sa am mustrari de constiinta. Pai ce mediu insuportabil o sa las eu copilului meu, dupa ce o sa poluez 12 ani cu o masina noua, in loc sa iau o vechitura de 15-20 de ani de afara, care ma costa mult mai putin (cu taxa cu tot), unde mai pui ca polua doar 5 ani si pe urma nu mai emitea noxe, desi functiona mai mult de 10 ani. Oricum, sunt mandru sa detin un produs autohton pentru care am platit vama, taxa de drum, TVA, accize, impozit, RCA, taxa de inmatriculare, taxa de prima inmatriculare (nu e o greseala, se platesc amandoua!) etc. Ma gandeam sa iau un MP3 player dar am auzit ca si astea polueaza, asa ca nu stiu ce sa mai fac. Iar, colac peste pupaza, aud ca nu stiu ce oameni de stiinta au descoperit ca un copil polueaza mai mult decat un avion cu reactie. Unde as putea sa aflu daca al meu e EURO 5, sau 4, sau oricare? Tot la RAR? Se pune taxa si la ei?

  • Imi cer scuze daca opinia dinainte pare off-topic, dar toata situatia asta e de rasul curcilor. Puteau sa spuna de la inceput: Vrem sa va luam banii, prin orice mijloace, si nu ne mai cereti explicatii. Pentru ca au incercat sa explice si nu aveau ce…

  • Corect – s-a demonstrat ca o vaca polueaza mai mult decat o masina non-euro (hidrogen sulfurat, etc) :o)

    N-am inteles insa situatia masinii tale – de unde si pana unde ai platit vama pt o masina produsa in Romania? E vreo Leganza sau Tacuma, neintegrate la Craiova peste 65% ???

  • Nu, e NUBIRA 2. Vechea taxa vamala a fost inlocuita de taxa de prima inmatriculare (de fapt, a fost inclusa in aceasta), si de aceea se calculeaza la cursul vamal, nu la cursul BNR, ca la orice altceva (mai putin energia electrica – asta se importa din ROMANIA). Aceeasi metoda se aplica si la LOGAN.

  • Nubira 2 este o masina fara probleme, superbuna, dar are un consum mare de carburant. Calc-o cu mila… 🙂

    Ref la povestea cu taxa vamala, nu este cum zici.

    Nu taxa vamala este simbolizata de taxa de prima inmatriculare, ci accizele.

    Ar fi fost bine ssa fie calculata taxa la cursul vamal, intrucat acesta e decent. Valoarea in lei a taxei speciale, se determina prin transformarea sumei exprimate in euro la cursul de schimb valutar comunicat de BNR pentru prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent !!!

    Va rog, nu ma intrebati „de ce”. E o tampenie.

  • Ok, cred ca deocamdata e mai bine sa asteptam sa vedem cu ce se intoarca Vosganian de la Bruxelles. Oricum, pina nu avem o varianta oficiala, nici nu prea stim exact despre ce e vorba, ca din ce au spus presei, nici ei nu au inteles mai nimic.

  • APROPOS! Accizele la produsele indigene sunt incluse in pretul final. La masina mea am avut, intr-adevar o reducere, dar nu stiu daca era vorba de accizele care s-au scazut pentru ca intrau in taxa de prima inmatriculare sau despre vreo promotie, dar nu am auzit de nici o reducere la LOGAN. Deci, nu cred ca are legatura cu accizele. Dar ce mai conteaza, din moment ce trebuie platita.

  • MA EU O SA-MI IAU UN CAL DACA MASINA NU MA LASA SI O SA MA DEPLASEZ CU EL PRIN BUCURESTI.
    SI SA DEA DOMNUL SA LE CREASCA LUI TARICEANU SI VOSGANIAN CATE UN ARICI IN GAT SA NU MAI POATA VORBI.
    OK ???

  • O adunare a cailor in Piata Victoriei ar putea lasa in urma cantitati interesante de balegar…

    E de tinut minte.

  • senosh suma ce ti-o calculeaza pe site-u ministerului finantelor e suma finala sau mai trebuie pus 19% la ea ?

  • Mersi pt raspuns si scuza-ma daca insist, dar nu cunosc pe nimeni personal care s-o fi platit sa-l pot intreba si astfel singura sursa de informare ramane netu (ca nu stau in RO). Iar pe net am gasit o adevarata discutie daca taxa are sau nu inclus TVA-u. Fara sa vreau sa par pisalog vreau sa stiu daca esti SIGUR ca la taxa speciala nu mai se adauga TVA. Mersi.

  • Nu iese fum fara foc…

    1. Daca ai masina pe numele tau, platesti taxa la trezorerie FARA tva si gata. iei chitanta te duci la Politie si s-a rezolvat inmatricularea.

    2. Daca iti cumperi masina in leasing, datorita codului fiscal tampit, se intampla urmatorul fenomen:
    – operatorul leasing este obligat sa plateasca taxa in calitate de proprietar.
    – isi rcupereaza banii de la client prin facturare, avand obligatia sa adauge tva la propria factura.

    Cam asta e vu tva-ul la taxa auto. Nu poarta, dar uneori poarta…

  • Mersi. Clar ca lumina zilei. Nu te-ai mai interesat de faza cu document vamal de import definitiv ?

  • Nu am ajuns la Politie, dar am sunat un amic care face des importuri auto.

    Nu este necesar document vamal. In cazul UE nu se considera import.

  • Salut Senosh, spune-mi te rog daca stii, care espero sunt non euro si care sunt euro 2?
    Ma refer aici la motoarele de 1.8, am gasit 2 tipuri unul cu 66kw si unul cu 70kw…
    Tare miash lua unu de afara daca tot scad astia taxa pentru non euro.
    Multumesc anticipat!

  • Lucian, nu stiu sa fac diferenta intre non-euro si euro2.

    Parerea mea e sa nu iti iei non-euro pt ca te va rupe la buzunar fiind f veche.

    Castigi la pretul de achizitie, dar pierzi la taxa de inmatriculare, impozit si intretinere.

    Your choice…

  • nu ma refer la masini vechide 20 de ani, ma gandeam 95 96 97 la daewoo!
    Si stiu k unele sunt chiar non-euro, nush la cielo(nexia) cum e dar la espero stiu sigur…

  • O masina mai veche de 10 ani cere bani. Asa stiu eu. Poate gresesc si ai tu sansa unei supermasini…

    Revenind la intrebarea ta:
    – singurul instrument gratuit pe net este tabelul RAR. Cu ajutorul lui putem sti daca masina este maxim euro2 sau minim euro3. La atat ajuta tabelul. E masina in tabel, e minim euro3 (poate fi si 4 si 5…). Nu e in tabel poate fi orice intre non-euro, euro1 si euro2.

    Prin urmare, nu am cum sa te ajut, ca sa fac diferenta intre non-euro si euro2. Sorry.

  • Bine lasa k nu-i prbl ms mult de info….sunt masini cat de cat bune, si dak nu tragi de ea te tine!
    Si oricum n-am de gand s-o tin prea mult la mine, dar imi place pretul, e ieftina mi-o iau cu 1000.
    Multumesc si o zi cat mai buna Senosh!

  • Logan 1.6 (2006) emisie noxe CO2 – 178 g/km

    Ford Focus 1.6 Ghia (2002) emisie noxe CO2 – 163 g/km

    Este de ras

    Intrebare: Care polueaza mai tare?

    si sa nu vorbim de nivel de echipare, confort, performante etc.

    Cat despre pret… Focus SH – 5300 euro

  • Stie cineva daca masinile germane echipate cu filtre Euro 4 ulterior fabricatiei sunt recunoscute de RAR ? In multe anunturi au specificat Euro 4 si sunt masini chiar din 2001. Am citit despre diferenta dintre D4 si E4, ma intereseaza cum pot afla ce masini/motoare au Euro 4 inainte de 2005 care sa fie „vazute” si la noi idem. Exista vreun catalog gen „rare4.zip” pe undeva ?

  • Adi – incerc sa aflu criteriile RAR pentru stabilirea normelor Euro. Daca exista vreun rare4.zip, il punem imediat la download.

  • Jegosii de politicieni romani… ce furt pe fata… si nu numai cu taxa de prima inmatriculare, dar si cu impozitul auto care se calculeaza absurd, orice masina peste 3200 cmc avand impozit anual de peste 23 de milioane(vechi)… pai emisiile unui S Class nou 320 sunt mai bune decat hibridul Prius!!…ca are o capacitate mare masina nu inseamna ca e si poluanta…oricum, si daca ar fi tot e calculul absurd…adica sa platesti 1000 de dolari pe an impozit pe un obiect, care nu e nici macar bun imobil (celuia care i se aplica un impozit in mod normal)… astept ca Uniunea Europeana sa intervina si sa ia masuri drastice pt ca nu se mai poate… am intrat cica in UE, iar scartzarii din conducere ne mananca toate beneficiile!
    Sincer sper sa se ia masuri ultra severe impotriva Romaniei, o tara care nu merita sa faca parte din Uniune. Intotdeauna se spune cand vor venii altii la putere va fi mai bine, dar intotdeauna e la fel… alti jegosi in aceleasi haine…
    Inca sper la o taxa de inmatric comuna ca in restu statelor, eventual „ecologica”, simbolica de 100-200 de euro pe orice masina… si pe un impozit calculat eventual pe rezultatul emisiilor efective la fiecare masina in parte (fara dume ca EURO 2,3,4…plm) care sa fie totusi umana, si nu considerata taxa de lux…cum e azi la capacitati peste 3000 cmc….
    Numa stima celorlalti pagubiti, ca doar suntem toti la un loc (in Romania) …. si cine stie, poate mai pica si Taricescu de pe motor odata… ar merita-o din plin.

Comentarii închise.

Articole similare

Taxa auto

Taxa auto BOC, mai mare decat taxa tripla

Telenovela taxei auto continua. De bine ce premierul Boc spunea ca taxa...

Taxa auto

Taxa auto – cum puteti beneficia de taxa mica?

Pentru a inmatricula masina pe taxa veche (cea mica, din iulie 2008)...

EditorialeTaxa auto

Taxa auto – vreau si eu la Putere!

Salut Parlamentule. Salut Guvernule. Base, Tari, Geonel, stiu ca ma vedeti… Va...

Piata auto SHTaxa auto

„Rabla germana” – 2500 € pentru masina veche

Ca masura importiva crizei din industria auto, guvernul german a luat in...