mart. 302007
 

Taxa speciala de prima inmatriculare va pica foarte curand. Pe de o parte primul ministru sustine ca taxa ramane in picioare, pe de alta parte surse de incredere din ministerul Finantelor spun ca taxa va fi scoasa in maximum 2-3 luni, timp necesar armonizarii cu legislatia UE. Declaratiile premierului au doar scop tactic, de a nu trimite in asteptare clientul auto, bulversand astfel piata inca o data. Gata, s-a terminat.

La capatul „aventurii taxa”, putem trage cateva concluzii si invataminte. Comerciantii auto din Romania isi urmaresc propriile interese. Grija pentru mediul inconjurator este doar un pretext, interesul real fiind cel de a obtine un mic profit. „Intra in magazinul MEU, lasa-ti banii si salveaza mediul…” Chiar si daca aceasta ar fi singura sansa a Terrei de a fi salvata, membrii APIA tot nu si-ar putea pune proiectul in opera. Nu asa se face. E nevoie de dezbateri serioase. In nici un caz de declaratii arogante si documentate marginal.

In actiunea „Atac la Taxa Auto” reactia cititorilor „Totalauto.ro” a fost peste asteptari. Oamenii si-au facut simtita opinia, suficient pentru ca arbitrariul sa faca un pas inapoi si sa lase loc ratiunii. S-au strans aproape 400 de opinii anti-taxa (pe topicul dedicat, dar si pe alte topicuri). Important de precizat – nu a existat nici macar o opinie pro-taxa.

Au existat in schimb numeroase opinii „verzi”, pro-mediu.

Politicienii care doreau impreuna cu „fan-cluburile-personale-de-lingai” sa transforme „protectia mediului” in „protectionism propriu pe piata libera” au fost stopati, insa pretextul lor, reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, reprezinta un pericol iminent si real. Ei au folosit acest pretext intr-un mod meschin, dar acest lucru nu inseamna ca trebuie sa pedepsim mediul pentru asta. O taxa pentru mediu poate face sens daca (si numai daca) banii colectati se duc exact la tinta si finanteaza REAL curatirea mediului.

Ai vreo idee aplicabila in industira auto pentru protectia mediului si care sa fie capabila sa cucereasca oamenii din jur? O idee pentru care romanii sa plateasca fara suspiciune o taxa pentru a depolua orasul in care locuiesc? Am desfiintat impreuna taxa feudala de prima inmatriculare… Ce-ar fi sa inventam – tot impreuna – o taxa a solidaritatii pentru mediu, rezonabila si transparenta, cu ajutorul careia sa sprijinim CONCRET protectia mediului? Bani pe care statul sa nu indrazneasca sa ii cheltuiasca in alt scop… Sa tremure funduletul „grasutilor importanti” de prin birourile Ministerului de Finante, pentru ca suntem cu ochii pe ei… Misiune imposibila? Pai, ASTA e frumusetea, nu-i asa?

1… 2… 3… si! Te bagi?

  61 comentarii despre “Am dat ROSU. Stim sa dam si VERDE ?”

  1. Dane, spune-mi te rog ce acte doveditoare Euro4 ai primit de la reprezentanta? Daca nu v-ati inteles impreuna sa produceti hartiile, adica daca te-au tzepuit incearca sa pui presiune pe ei sa-ti scoti banii de taxa.

    Altfel, singura cale este aceea de a gasi pe cineva in UE dispus sa o inmatriculeze pe numele sau si sa circuli in Romania cu nr straine.

  2. o sa scriu aproximativ traducerea:
    „prin aceasta se dovedeste ca masina cu nr identificare(sau sasiu, nu ma pricep) WFOFXXWPDFWG73174, cu shadstoffarm D4, corespunde normelor euro4”. cam atat, pe scurt. tre sa recunosc ca la solicitarea unchiului meu (cetatean german) a scris vanzatorul aceasta hartie. cred ca daca as fi inmatriculat-o pe numele unchiului meu si mi-o dona nu plateam nicio taxa „minunata”.
    dar asta am aflat doar cand am ajuns acasa. cred ca daca as inmatricula-o pe numele unchiului meu ar trebui sa platesc anual ceva bani si nu putini. multumesc pentru atentie. ID-ul meu de mess:
    „danknxdan”

  3. apropo
    pe 17 imi expira numerele.
    … si intentionez sa imi iau provizorii. probabil ca nu voi mai putea iesi cu ea din tara? deci trebuie sa ma misc repede.

  4. Dane, cu donatia nu-i asa… Nu merge cu masina donata de unchi.

    Trebuie donata sau cu finantare nerambursabila de o instituie internationala importanta, guverne straune, etc.

  5. AM O DACIE DIN 83 AM STRINS BANI DE UN WW BORA EURO 3 DIN 2000 CIT MAI DUREAZA PINA MI SE VA INDEPLINI VISUL DE A DUCE DACIA LA REMAT SI A-MI CUMPARA WW-NUL BORA LINISTIT.?????????/???????????

  6. Lucreaza astia mici din noul guvern la taxa. Coeficientul lor de inteligenta ii impiedica sa solutioneze mai rapid problema…

  7. So, mi-am adus Laguna din 2001 si mai am numere frantuzesti pana pw 27.04.

    1.Ce imi recomanzi Senosh? Sa-mi iau numere provizorii ca sa mai aman cu 1 luna plata taxei? Poate o micsoreaza astia pana atunci? Daca nici dupa 1 luna nu se scoate/micsoreaza, cum mai pot amana?
    2. Care sunt drumurile pentru inmatriclare? Mai intai la RAR pentru certificatul de inmatriculare? Apoi la Politie pentru numere? Cine imi cere sa vada c-am platit taxa? Cei de la Politie inainte sa-mi dea numere noi?

    Multumiri…

  8. Virgil – e SIGUR ca taxa pica CURAND.

    Nu stiu sa zic la super-precizie cand. Daca zic gresit si te uiti la masin 2 luni de zile?? Prin urmare nu ma bag sa zic nimic…

    1. Nu iti prelungeste nimeni numerele rosii.

    2. Plata taxei se cere la Politie, se depune la dosar. Identificarea RAR nu are legatura cu taxa asta. Au ei taxele lor separate ๐Ÿ™‚ vreo 100 de lei. Cam asa…

  9. Senosh,

    1.Citeam parca in EVZ ca Vozganian ar fi zis ca taxa modificata nu va fi prea diferita fata de forma ei actuala… Astia sunt in stare sa schimbe fara sa modifice nimic.
    2. Ce stii de numerele pt „probe”? Cum se obtin, cat costa, etc.

    Merci.

  10. 1. si tariceanu a zis ca nu schimba nimic si trebuie totusi sa schimbe… nu vreau sa discuit despre afectiunile psihice care insoptesc oamenii ajunsi la putere (ma refer la TOATE partidele nu doar la liberali)…

    2. masina ta este omologata.

    Autorizarea pentru probe se da doar producatorilor care au masini in curs de omologare. Uita de varianta asta… Doar uzinele Dacia si Daewoo pot obtine asa ceva. Sau pt modele absolut noi de import (inainte de omologare in Romania).

  11. salut.normal in cateva zile ar trebui sa platesc si eu „taxa de inmatriculare”am pus intre ghilimele pt ca stim cu totii ca aceasta taxa este pusa numai pt interesele lor…in plus inainte exista un tabel de calcul al taxei pe pagina ministerului de finante dar acum…..NU MAI ESTE!!!niste HOTI!!!un exemplu clar in februarie de exemplu pentru un vw GLOF IV din 2003 cu euro 3 trebuia sa platesti 1264.63 euro acum insa s-a mai schimbat ceva ,este 1700 euro.Exemplu la euro 3 se taxa cu 0.5 euro pe cmc iar acum se taxeaza cu 0.6 cel putin asa se taxeaza la targoviste dambovita.in plus stiu perzoane carora li sa dat voie sa inmatriculeze un camion cu euro 1 din 98′ cu 100 ron.asa e cand ai pile.va salut.trebuie sa facem ceva cu aceasta taxa.

  12. Adi – gresesti. Iata de ce:

    1. Calculatorul din pagina min finantelor functioneaza f bine http://www.mfinante.ro/taxa_auto.html

    2. Nimeni nu-ti spune cat trebuie sa platesti taxa de prima inmatriculare. Platesti cat scrie in calculatorul oficial.

    3. Nu-ti trebuie pila ca sa inmatriculezi un camion euro1 cu 100 de lei. Camioanele NU platesc taxa speciala de prima inmatriculare. Nu ca asa e corect, dar asa spune legea…

  13. taxa este o prostie, o idiotenie nuami interese politice nimic altceva.ca sa protejeze mediul si locurile de munca?da la tractorul si la gaz si asa mai departe de ce no gandit la fel,….. tot ce putem face ie sa speram ca o scoate.cel tarziu la sfarsitul lunii mai inceputul lui iunie.

  14. Si totusi taxa ramine! Ba chiar se mareste la masinile noi, care au toate euro4. Asta ca sa protejeze mediul. Aceasta scirnavie numita Tariceanu ar trebui exterminata.

  15. am un amic care si-a adus de curand un golf si l-a inmatriculat in germania si poate sa stea 1 an fara sa plateasca taxa