Acasă Info second hand Taxa auto Am dat ROSU. Stim sa dam si VERDE ?

Am dat ROSU. Stim sa dam si VERDE ?

15

Taxa speciala de prima inmatriculare va pica foarte curand. Pe de o parte primul ministru sustine ca taxa ramane in picioare, pe de alta parte surse de incredere din ministerul Finantelor spun ca taxa va fi scoasa in maximum 2-3 luni, timp necesar armonizarii cu legislatia UE. Declaratiile premierului au doar scop tactic, de a nu trimite in asteptare clientul auto, bulversand astfel piata inca o data. Gata, s-a terminat.

La capatul „aventurii taxa”, putem trage cateva concluzii si invataminte. Comerciantii auto din Romania isi urmaresc propriile interese. Grija pentru mediul inconjurator este doar un pretext, interesul real fiind cel de a obtine un mic profit. „Intra in magazinul MEU, lasa-ti banii si salveaza mediul…” Chiar si daca aceasta ar fi singura sansa a Terrei de a fi salvata, membrii APIA tot nu si-ar putea pune proiectul in opera. Nu asa se face. E nevoie de dezbateri serioase. In nici un caz de declaratii arogante si documentate marginal.

In actiunea „Atac la Taxa Auto” reactia cititorilor „Totalauto.ro” a fost peste asteptari. Oamenii si-au facut simtita opinia, suficient pentru ca arbitrariul sa faca un pas inapoi si sa lase loc ratiunii. S-au strans aproape 400 de opinii anti-taxa (pe topicul dedicat, dar si pe alte topicuri). Important de precizat – nu a existat nici macar o opinie pro-taxa.

Au existat in schimb numeroase opinii „verzi”, pro-mediu.

Politicienii care doreau impreuna cu „fan-cluburile-personale-de-lingai” sa transforme „protectia mediului” in „protectionism propriu pe piata libera” au fost stopati, insa pretextul lor, reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, reprezinta un pericol iminent si real. Ei au folosit acest pretext intr-un mod meschin, dar acest lucru nu inseamna ca trebuie sa pedepsim mediul pentru asta. O taxa pentru mediu poate face sens daca (si numai daca) banii colectati se duc exact la tinta si finanteaza REAL curatirea mediului.

Ai vreo idee aplicabila in industira auto pentru protectia mediului si care sa fie capabila sa cucereasca oamenii din jur? O idee pentru care romanii sa plateasca fara suspiciune o taxa pentru a depolua orasul in care locuiesc? Am desfiintat impreuna taxa feudala de prima inmatriculare… Ce-ar fi sa inventam – tot impreuna – o taxa a solidaritatii pentru mediu, rezonabila si transparenta, cu ajutorul careia sa sprijinim CONCRET protectia mediului? Bani pe care statul sa nu indrazneasca sa ii cheltuiasca in alt scop… Sa tremure funduletul „grasutilor importanti” de prin birourile Ministerului de Finante, pentru ca suntem cu ochii pe ei… Misiune imposibila? Pai, ASTA e frumusetea, nu-i asa?

1… 2… 3… si! Te bagi?

61 Comentarii

  • Asta cu guvernarea este destul de putin probabil sa putem sa o facem chiar noi, cred ca ne-ar trebui un guvern foarte bine pregatit profesional in diverse meserii, nu ar trebui sa existe oameni care habar nu au de nimic ci doar i-a inaltat partidul in diverse functii, dar cu planeta ai dreptate, noi o murdarim si nu stim sa pastram cu respect ceea ce am primit, cu atata generozitate de la natura, sunt mii de gunoaie care inunda spatiile verzi (evident neingrijite), cred ca ar trebui in primul rand sa facem mai multe programe de televiziune pe tema asta, poate sa le introducem in timpul unor emisiuni ca Darwin, ar prinde la multa lume care nu se uita la programe documetare, macar le-ar ramane in cap ideea, apoi bani am putea pentru inceput, sa dam drumul politistilor comunitari care sa-i amendeze in primul rand pe toti cei ce nu respecta regulile de a-si arunca gunoaiele pe care le produc, merg in fiecare dimineata cu piciul meu la gradinita, pe strada Radu Voda, este un copac pe care l-au omorat gunoaiele, din doua in doua zile, salubritatea ridica gunoiul care sta gramada pe langa copac, a doua zi este iarasi plin, si vreau sa-ti spun ca sunt numai case una si una, de stai si te intrebi unde au fost oamenii aia educati. Ar trebui instituite amenzi si pentru cei ce lasa animalele sa-si faca nevoile peste tot pe strazi, iti este imposibil sa ocolesti toti rahatii de caine de pe strazi. Nu am nimic cu animalele, personal am un caine lup si un motan angora turcesc, o frumusete, dar eu nu ii las sa faca mizerie pe strada, ba chiar sunt obsedat de chestiile astea. Ar trebui instituite amenzi usturatoare pentru cei ce nu pun gunoiul unde trebuie, dar bineinteles ca pentru asta ar trebui ca si edilii orasului sa ne dea tot concursul, adica sa existe recipiente pentru plastice, altele pentru sticle, altele pentru chestii reciclabile. Apoi pentru masini, sunt convins ca polueaza, dar aici iti spun cu mana pe inima ca sunt cam multe taxe cuprinse in pretul benzinei si in taxele de drum, am putea sa platim o taxa anuala (cuprinsa in impozitul pe masini, oamenii nici nu ar simti-o) bineinteles ca ar trebui sa fie la un nivel rezonabil pentru amarartii de noi (care am aliniat toate preturile la cele europene, numai salariile nu), dar tot mai cred ca educatia ar fi foarte la indemana.

  • N-a fost nici o clipa vorba de vreo ambitie politica, de o guvernare stricto senso.

    Ideea era cea a unei taxe extrem de transparente, a carei administrare sa o poata verifica absolut oricine (eventual online).

     Buna ideea cu amenzile. Amenzi pentru soferii toparlani. Nu sunt de acord ca amenzile sunt prea mari pentru Romania. Fii civilizat frate si n-ai treaba cu amenzile…

  • Cam subtire topicul. Sa-ncercam altfel 🙂

    Trebuie colectati bani pentru mediu, fie ca vrem, fie ca nu vrem. A lua bani doar de la detinatorii auto e incorect.

    Plecand din acest punct si centrandu-ne atentia pe zona auto, hai sa imaginam un proiect pe care sa il impingem sub nasul demnitarilor puturosi.

    Nu ca am fi noi etalonul harniciei…

  • Mai baieti, bani se pot lua in primul rand percepand taxe pe locurile de camping si statiuni, amenzi pt nerespectarea legilor in vigoare, ma refer aici la legile care protejeaza mediul. Amenzi reale! Gunoaiele se arunca oriunde, dupa o iesire la iarba verde ramane ceva greu de imaginat(am vazut familii cu copii sub 7 ani care au lasat tot in urma lor, ba mai mult au golit si scrumiera masinii). Cateva luni pe an traiesc in Italia, dar de cand merg, nu am vazut niciodata pe nimeni sa arunce nimic pe pe strada. Mizeria, in buzunar pana la primul tomberon.

    Continuand, ce trebuie noi sa facem e sa educam in spiritul protejarii planetei, e chestiune de cultura.

    Revenind on topic, marile fabrici si combinate sunt principalele probeleme dupa mine. De acolo se pot scoate bani. Autoturismele, undeva dupa. Nu cunosc costurile unei astfel de operatiuni, dar montarea unor catalizatoare la masinile care necesita asta, respectand ca norma de poluare minimum euro 3, ar putea fi o solutie.

    Incercati sa pastrati curat in jurul vostru si e un inceput bun. Despre risipit resurse si societatea consumista, in episodul viitor:) Toate cele bune. Dinu Negrean

  • nu s-a anuntat nimic oficial in legatura cu scoaterea taxei de inmatriculare…sau cel putin nu am auzit eu…saptamana viitoare plec in germania sa-mi iau masina!o mai inscriu acolo?pe ce perioada sa platesc asigurarea si impozitul in germania???oricum nu am de gand sa o inscriu aici (deocamdata)dar pot fi sigur ca taxa dispare???va rog mult sa ma ajutati!!!!

  • si in legatura cu poluarea….am fost in germania si imi era rusine sa fumez pe strada sa nu arunc chistocul pe jos!!!dar acolo oamenii stiu de frica amenzilor uriase …nu stiu cat de civilizati sunt sau constiinciosi dar frica de amenzi ii educa…daca si in romania cei care-si schimba uleiul de la masini pe valea cerbului(busteni)vor fi amendati,sau cei care-si darama peretii in case si arunca moloz pe unde le vine vor lua amenzi de cateva milioane sa vedeti ce ne civilizam si noi!!!

  • Ref la scoaterea taxei, ACEASTA NU POATE FI CONSIDERATA OFICIALA DECAT ATUNCI CAND APARE IN MONITORUL OFICIAL.

    Cu siguranta „taxa speciala de prima inmatriculare” va disparea. Insa este la fel de sigur ca in acelasi moment va aparea o noua taxa – cica – cu fata umana.

    Nimeni nu poate sti ce se va intampla EXACT.

  • senosh mersi frumos!eu tot pe nemtzi vreau sa-i imbogatesc(sunt mai putin porci decat ai nostri)deci sa-mi las masina inscrisa deocamdata in germania?

  • senosh imi pare rau ca nu am vazut mai devreme aceasta campanie dar totusi problema este ca nu suntem siguri daca va cadea aceasta lege si de aceea eu zic ca momentan e necesar sa nu lasam garda jos…nu inca…pot sa spun ca sunt foarte revoltat in special pe tariceanu care sincer cand vad toata mizeria asta pe cuvant ca mi-ar veni sa-l strang de gat…de mult nu am mai avut atat pica pe cineva…:D bravo pentru tot ce ai facut…dar…inca nu te opri.O sa fiu atent pe acest forum cu noutatile care vor aparea.Sanatate si jos taxa.

  • Marius – va veni o zi in care vei descoperi ca tot ce apare pe totalauto.ro se implineste…

    Taxa pica in cateva saptamani.

  • am cumparat din germania un ford focus din 1998 cu D4 in brieful mic si inca ceva acte doveditoare de la reprezentanta ford din germania cum ca masina este Euro4. inteleg ca masina mea este Euro2. nu cred ca pot sa imi permit plata taxei (3000E in loc de 350E).
    intrebarea ar fi pentru senosh: ce variante as avea sa nu pierd asa de multi bani?
    te rog mult ajuta-ma. stiu ca am fost un prost, dar deja nu dorm de doua nopti.

  • Dane, spune-mi te rog ce acte doveditoare Euro4 ai primit de la reprezentanta? Daca nu v-ati inteles impreuna sa produceti hartiile, adica daca te-au tzepuit incearca sa pui presiune pe ei sa-ti scoti banii de taxa.

    Altfel, singura cale este aceea de a gasi pe cineva in UE dispus sa o inmatriculeze pe numele sau si sa circuli in Romania cu nr straine.

  • o sa scriu aproximativ traducerea:
    „prin aceasta se dovedeste ca masina cu nr identificare(sau sasiu, nu ma pricep) WFOFXXWPDFWG73174, cu shadstoffarm D4, corespunde normelor euro4”. cam atat, pe scurt. tre sa recunosc ca la solicitarea unchiului meu (cetatean german) a scris vanzatorul aceasta hartie. cred ca daca as fi inmatriculat-o pe numele unchiului meu si mi-o dona nu plateam nicio taxa „minunata”.
    dar asta am aflat doar cand am ajuns acasa. cred ca daca as inmatricula-o pe numele unchiului meu ar trebui sa platesc anual ceva bani si nu putini. multumesc pentru atentie. ID-ul meu de mess:
    „danknxdan”

  • apropo
    pe 17 imi expira numerele.
    … si intentionez sa imi iau provizorii. probabil ca nu voi mai putea iesi cu ea din tara? deci trebuie sa ma misc repede.

  • Dane, cu donatia nu-i asa… Nu merge cu masina donata de unchi.

    Trebuie donata sau cu finantare nerambursabila de o instituie internationala importanta, guverne straune, etc.

  • AM O DACIE DIN 83 AM STRINS BANI DE UN WW BORA EURO 3 DIN 2000 CIT MAI DUREAZA PINA MI SE VA INDEPLINI VISUL DE A DUCE DACIA LA REMAT SI A-MI CUMPARA WW-NUL BORA LINISTIT.?????????/???????????

  • Lucreaza astia mici din noul guvern la taxa. Coeficientul lor de inteligenta ii impiedica sa solutioneze mai rapid problema…

  • So, mi-am adus Laguna din 2001 si mai am numere frantuzesti pana pw 27.04.

    1.Ce imi recomanzi Senosh? Sa-mi iau numere provizorii ca sa mai aman cu 1 luna plata taxei? Poate o micsoreaza astia pana atunci? Daca nici dupa 1 luna nu se scoate/micsoreaza, cum mai pot amana?
    2. Care sunt drumurile pentru inmatriclare? Mai intai la RAR pentru certificatul de inmatriculare? Apoi la Politie pentru numere? Cine imi cere sa vada c-am platit taxa? Cei de la Politie inainte sa-mi dea numere noi?

    Multumiri…

  • Virgil – e SIGUR ca taxa pica CURAND.

    Nu stiu sa zic la super-precizie cand. Daca zic gresit si te uiti la masin 2 luni de zile?? Prin urmare nu ma bag sa zic nimic…

    1. Nu iti prelungeste nimeni numerele rosii.

    2. Plata taxei se cere la Politie, se depune la dosar. Identificarea RAR nu are legatura cu taxa asta. Au ei taxele lor separate 🙂 vreo 100 de lei. Cam asa…

  • Senosh,

    1.Citeam parca in EVZ ca Vozganian ar fi zis ca taxa modificata nu va fi prea diferita fata de forma ei actuala… Astia sunt in stare sa schimbe fara sa modifice nimic.
    2. Ce stii de numerele pt „probe”? Cum se obtin, cat costa, etc.

    Merci.

  • 1. si tariceanu a zis ca nu schimba nimic si trebuie totusi sa schimbe… nu vreau sa discuit despre afectiunile psihice care insoptesc oamenii ajunsi la putere (ma refer la TOATE partidele nu doar la liberali)…

    2. masina ta este omologata.

    Autorizarea pentru probe se da doar producatorilor care au masini in curs de omologare. Uita de varianta asta… Doar uzinele Dacia si Daewoo pot obtine asa ceva. Sau pt modele absolut noi de import (inainte de omologare in Romania).

  • salut.normal in cateva zile ar trebui sa platesc si eu „taxa de inmatriculare”am pus intre ghilimele pt ca stim cu totii ca aceasta taxa este pusa numai pt interesele lor…in plus inainte exista un tabel de calcul al taxei pe pagina ministerului de finante dar acum…..NU MAI ESTE!!!niste HOTI!!!un exemplu clar in februarie de exemplu pentru un vw GLOF IV din 2003 cu euro 3 trebuia sa platesti 1264.63 euro acum insa s-a mai schimbat ceva ,este 1700 euro.Exemplu la euro 3 se taxa cu 0.5 euro pe cmc iar acum se taxeaza cu 0.6 cel putin asa se taxeaza la targoviste dambovita.in plus stiu perzoane carora li sa dat voie sa inmatriculeze un camion cu euro 1 din 98′ cu 100 ron.asa e cand ai pile.va salut.trebuie sa facem ceva cu aceasta taxa.

  • Adi – gresesti. Iata de ce:

    1. Calculatorul din pagina min finantelor functioneaza f bine http://www.mfinante.ro/taxa_auto.html

    2. Nimeni nu-ti spune cat trebuie sa platesti taxa de prima inmatriculare. Platesti cat scrie in calculatorul oficial.

    3. Nu-ti trebuie pila ca sa inmatriculezi un camion euro1 cu 100 de lei. Camioanele NU platesc taxa speciala de prima inmatriculare. Nu ca asa e corect, dar asa spune legea…

  • taxa este o prostie, o idiotenie nuami interese politice nimic altceva.ca sa protejeze mediul si locurile de munca?da la tractorul si la gaz si asa mai departe de ce no gandit la fel,….. tot ce putem face ie sa speram ca o scoate.cel tarziu la sfarsitul lunii mai inceputul lui iunie.

  • Si totusi taxa ramine! Ba chiar se mareste la masinile noi, care au toate euro4. Asta ca sa protejeze mediul. Aceasta scirnavie numita Tariceanu ar trebui exterminata.

  • am un amic care si-a adus de curand un golf si l-a inmatriculat in germania si poate sa stea 1 an fara sa plateasca taxa

  • Parerea mea ,
    Romania a intrat in UE doar cu numele , NOI inca nu suntem acolo , NU meritam sa fim acolo! Atunci cand vom sti ce inseamna civilizatie si bun simt , cand ai sa sa tremuri (daca te stii cu musca pe caciula) cand auzi de FISC , cand se va fura cu perdea (si acolo se fac combinatii) si nu cu nesimtire , cand oamenii vor intelege ca a VOTA este o INDATORIE cetateneasca si nu un lucru ce trebuie tratat cu indiferenta ca apoi sa aibe pe cine injura(oare s-au uitat in oglinda?),-mai departe continuati- abia atunci vom putea spune ca suntem europeni… insa pana atunci , va mai trece multa vreme , si va trebui sa suportam cretinismele „alesilor tarii” !
    Taxa de inmatriculare ? nu ! taxa de poluare ? Da! la impozit ca asa se face ! si atunci sa vezi ….
    Offf in ce tara traim…

  • eu as fi de acord cu o taxa de prima inmatriculare a masinilor mai vechi de euro 2, sau la masinile cu o cilindree de peste 2500 cmc, dar oricum nu la imensele valori propuse. Sau un proiect gen progeamul rabla, adica daca eu am o masina non euro,sa o radiez,dar sa nu platesc nici o taxa pentru o masina cu norma euro mai noua. Cred ca astfel ar intineri treptat parcul auto…
    Oricum, de marea majoritate a camionelor,aro-urilor si autobuzelor nu zice nimeni, nimic?? cred ca un Roman obosit polueaza de x ori mai mult ca o masina din 90 adusa din germania… cum trec toate furnalele astea de RAR ??? sa ne auzim la mai bine!

  • de ce nu renunta o data triceanu asta la taxa lui pe care doar el si amicii lui din partid si-ar puteao permite eu spre exemplu vreau sa-mi aduc un bmw din ’95 dar inca nu stiu cand se renunta o data la taxa asta…. astia de le guvern fac ce fac numa sa ne trga in jos.Am auzit ca in bulgaria au o taxa de inmatriculare minuscula in comparatie cu a noastra in concluzie tariceanu e varza din toate punctele de vedere

  • Da. Se pare ca Bulgaria va fi viitorul teatru de operatiuni auto pentru romani. Ma refer la vanzari in targ.

    Acolo se inmatriculeaza orice oricum.

  • Auzi Senosh explica-mi si mie de ce 2 tari in situatii identice (Ro si Bulg) au 2 legislatii atat de diferite ? Ei nu au echivalentu APIA ? Cu siguranta ca il au. Orice tara il are ! Si atunci ? …

  • Sincer, nu inteleg deloc unde bati. Care e intrebarea?

    De ce Rom si Bulg au legislatii diferite?.. Pentru ca sunt tari diferite. Oricare 2 tari din UE au legislatii difertite.

    Cat despre echivalentul APIA, care e problema? Da, or fi avand si ei APIA lor…

    Cred ca prin intrebari preliminare ti-ai pregatit o intrebare principala pe care nu ai mai scris-o.

    Please help… 🙂

  • Ma refeream la faptul ca intrate deodate in UE au politici atat de diferite referitor la importul de auto (ca doar asta ne intereseaza p-aici). De ce acolo se poate fara taxa „speciala” si la noi nu ? APIA lor nu face lobby ? Sau atunci care-i explicatia ?

  • Aaaa…

    Nu se compara prosperitatea fostilor mecanici auto deveniti peste noapte oameni de vaza in Romania cu aventura auto bulgareasca care este de abia la inceput.

    Cat despre UE, nu uita ca esticii au inca monede nationale, in timp ce in vest este adoptat „euro” (fara UK).

    „Mai avem mult pana departe”. Bine ca macar are cine sa-i mai ia de urechi pe hraparetii astia fara Dzeu.

  • Bun, bun, Senosh, dar de ce bulgarii nu s-au temut de repetarea „fenomenului polonez”, de ce nu s-au temut de cele „enspe milioane de rable care au intrat in nusciu cate luni” dupa aderarea Poloniei ? Sau bulgarii nu au constiinta ecologica ? Nici polonezii ? Nici ungurii ? Nici cehii ? De ce dreacu noi ne-am trezit SINGURII din 12 intrati sa avem „frica de rable” ? (mai au si ungurii ceva taxa, dar incomparabila cu a noastra). In aceste 12 tari nu exista Asociatii de Importatori de Autoturisme ? La ei de ce nu au facut lobby si la noi au facut ? Ma intreb eu asa in „silea” mea ce avem noi mai special ? Si singurul raspuns care imi vine e unul : DACIA … (ar mai fi cehii cu Skoda, dar nu se compara…)Nu stiu Senosh poate zic prostii, poate problema e mai complexa (intotdeauna e…) poate, poate… Ei bine eu unu asta-i singurul motiv pe care l-am gasit sa explic „exceptia romaneasca”…

  • Dane, dupa „rablele” Poloniei, in Polonia, Cehia si Ungaria s-au luat masuri fiscale. Mai putin dure ca la noi, dar au existat masuri si la ei.

    Aceste masuri au fost declarate ilegale in UE si guvernele din tarile respective trebuie sa inapoieze banii oamenilor.

    Ciudat este ca la noi masurile ilegale s-au luat DUPA ce UE a declarat aceste masuri ilegale. ASTA este ceea ce nu inteleg eu. Suntem infractori de vocatie? Vedem ca ceva este ilegal si facem acel ceva cu buna stiinta!

    Intradevar, Bulgaria nu este speriata de rable. Pana acum nici nu avea de ce, intrucat nu avea granita (in sensul de vecin) cu o tara interesata sa exporte rable. Insa de acum, are… Asa cum Polonia are Germania, tot asa Bulgaria va avea Romania.

    Cred ca romanii se vor apuca de facut bani din masini vandute la bulgari.

  • Pai daca e asa, nici RO nu avea „granita” cu vreo tara exportatoare de „rable”. Singura diferenta e ca romanii tre sa faca 2 tari (Ung, Austria) ca sa ajunga in Germania (de unde se aduc 80% din SH) iar bulgarii tre sa mai strabata si RO… Nu cred ca cele cateva sute de km in plus sa fie raspunsul. Sincer nu cred ca pozitia geografica e determinanta. Iar masurile cehilor si ungurilor, sa fim seriosi, NU se compara cu ale noastre. Nici macar ale polonezilor, iar ei au o granita nemijlocita si de cateva sute de km cu Germania. Deci nu cred ca proximitatea geografica e raspunsul. „Sperietoarea de rable” e o tampenie dintr-un capat in altul. Fara sa fiu un antiecologist (dimpotriva) consider ca ORICE discurs de genu „devenim groapa de gunoi a Europei” e PROPAGANDA. Nu trebuie sa „devenim”, SUNTEM, de mult. Si asta nu pt ca eu Dan sau tu Senosh suntem antiecologisti, ci pt ca suntem SARACI. Saracia vine intotdeauna inaintea ecologiei. Omul daca vrea sa mearga pana in Germania si sa-si cumpere o masina cu 500 de euro ar terbui sa poata sa o faca. Si-ar lua el una noua daca ar putea… Deci daca suntem oameni de masini de 500 de euro sa ne lase sa cumparam, ori sa se ridice nivelul de trai astfel incat sa nu mai fim oameni de masini de 500 de euro. E un proverb bun : NU PUNE CARUL INAINTEA BOILOR…

  • dane,asta nu e o taxa ecologica!nu are nicio legatura cu ecologia! am inteles ca in primele 3 luni ale anului s-au adunat cam 28 mil.euro din taxa asta!eu nu am vazut practic sa se faca ceva impotriva poluarii cu banii astia….deci…si daca chiar era o taxa ecologica de ce la camioane nu se plateste?alea nu polueaza? eu am avut un renault18 care scotea fum pe toate partile si pierdea ulei la greu.mi-am adus un megane cu euro 3 din germania.practic ce am facut?nu am intinerit parcul auto?nu poluez mai putin acum?era mai bun 18-le? dar lucrurile astea le inteleg doar cei multi si prosti ca noi!

  • 100% de acord si cu dan si cu catalin.

    „groapa de gunoi” a europei este un bau-bau nejustificat.

  • Domnilor, va spun ca eu sunt un ecologist din fire, dar, asa cum spuneti si voi, toata povestea asta cu ‘groapa de gunoi a Europei’ nu e decat gargara menita sa justifice mentinerea taxei.Eu sunt de parere ca nici un roman sanatos la minte nu va merge in Germania sa isi ia o rabla care sa polueze mai mult decat batrana noastra Dacie. Asa ca, baietii din guvern ar trebui sa gaseasca ceva argumente mai solide. Respect.

  • Adi cam tarziu fac si eu o precizare. Tu nu stiai smecheria cu VW GOLF ca gasesti din 2000 Euro4 ?

  • Exista vreo facilitate in momentul in care se cumpara din Germania o masina pe firma?
    …ma refer eventual la deducerea TVA-ului!
    Multumesc anticipat.

  • dan – nu ajuta cu nimic repetarea identica a unui mesaj pe mai multe topicuri…

    Povestea aducerii pe firma este ceva mai complicata, intrucat pe firma poti aduce fara tva doar daca ai nu-stiu-ce-hartie de import. E o procedura noua, despre care nu stiu in acest moment prea mult.

    Hartia este emisa de ai nostri (probabil ministerul industriei) fiind necesara neamtului care vinde.

  • zolixp – exista 2 tipuri de numere provizorii, cele internationale si cele interne. Nr. rosii sunt provizorii interne si nu se poate trece granita cu ele…

  • am o honda din 92 si deocamdata ma uit la ea ca mi am terminat cele 2 luni de numere provizorii..
    din ce am citit pe acest site o masina din 92 e considerata non euro… nu mi vine sa cred! asa sa fie?
    cat despre taxa nu prea cred ca se va reduce semnificativ in graba…or sa o tot lungeasca cu noi variante si proiecte si prostii la nesfarsit!! cel mai probabil dupa alegeri se va schimba ceva

  • eugen – cred ca faci o mica confuzie. Nu cred ca scrie nicaieri pe site ca toate masinile din 92 sunt non-euro.

    Probabil ai citit ca in iulie 92 Euro1 a devenit obligatoriu, insa asta nu inseamna automat ca toate masinile produse inainte de luna iunie 92 sunt non-euro… Ele pot fi Euro1, dar nu mai mult (!), deoarece normele Euro2 au fost aprobate in 94.

    De pilda in 98 (an in care au aparut legile europene pentru normele Euro3 si 4) s-au construit masini euro4, cu toate ca obligativitatea euro4 a intervenit abia in 2005.

  • ms de lamuriri.
    n am fost foarte atent probabil cand am citit articolul.
    one more… cum se stabileste norma de poluare? la rar ? se fac teste sau sant tabele specifice pt asa ceva?

  • Sunt multe legende legate de criteriile RAR. Nu cunosc exact documentatia pe care o folosesc ei, insa e cert ca folosesc O DOCUMENTATIE, ei nedetinand tehnologia necesara unui ciclu dinamic euro4.

    In multe situatii si ei se balbaie… 😀

  • E o mare tampenie taxa asta!…..TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL!!… Boii astia de la conducere(taricel), nu ne lasa sa avem si noi masinute mai bune…..soarta!! or veni ele si alegerile alea, doar n-o mai fi o viata pana atunci…..:D

  • E o mare tampenie taxa asta!…..TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL!!… Boii astia de la conducere(taricel), nu ne lasa sa avem si noi masinute mai bune…..soarta!! or veni ele si alegerile alea, doar n-o mai fi o viata pana atunci…..:D

  • LEGILE LOR, PENTRU EI

    „De o lună de zile, Å£in în garaj o bijuterie de automobil fabricat în 2005. A fost adus recent din Austria ÅŸi la testele pentru poluare efectuate la Registrul Auto Român s-a încadrat în parametri normei Euro 4. Nu contează. ÃŽn tabelele stabilite de „specialiÅŸtii” români, strict după anul fabricaÅ£iei, este considerată Euro 3 ÅŸi ca să o pot înmatricula, ar trebui să-i plătesc actualului guvern liberal suma de 1.600 de euro. Taxă de primă înmatriculare. Cu titlu de penalizare pentru că nu am preferat un Citroen nou vândut de dl. Tăriceanu sau o altă marcă importată de prietenii de afaceri ai primului ministru, fost preÅŸedinte al AsociaÅ£iei Producătorilor ÅŸi Importatorilor de Automobile (APIA).
    Recent, unul dintre preasupuÅŸii premierului, fostul ministru liberal al FinanÅ£elor, Sebastian Vlădescu, sfida Uniunea Europeană ÅŸi pe mii ÅŸi mii de români împovăraÅ£i de taxa aberantă a cărei paternitate ÅŸi-o asumă cu nejustificată mândrie declarând: „Nu vrem să desfiinţăm taxa. Nu vrem. Este o decizie politică a guvernului român. Vrem să menÅ£inem taxa pentru a proteja mediul”. Poate mediul de afaceri din domeniul auto�
    Ei bine nici eu nu vreau să vă plătesc domnilor liberali Tăriceanu, Vlădescu şi Vosganian, 56 de milioane de lei ! Într-un test de voinţă dificil de suportat, am să continui să ţin captivă în garaj superba maşină pe care mi-am dorit-o atât de mult, până când va pica taxa, până când va pica Guvernul Tăriceanu. Pot fi judecat că îmi doresc asta ?
    Căutând pe internet informaţii despre această taxă care te duce cu gândul la cârmuirile discreţionare de tip fanariot, am găsit sute şi sute de mesaje postate în care, români aflaţi în aceeaşi situaţie cu mine, îşi descarcă frustrarea şi mânia pe Guvern şi pe premierul care îşi protejează pe faţă afacerile cu maşini noi. Chipurile protejând mediul natural, de fapt un camuflaj străveziu dincolo de care taxa mai mică pentru maşinile vechi poluante şi mai mare pentru cele aproape noi, adevărata ameninţare pentru afacerile membrilor APIA, trădează adevăratul obiect al protecţiei.
    „Eu nu fac nimic pentru că nu vreau să schimb taxa. Merg la extrem. Guvernul ÅŸi-a stabilit scopul ÅŸi este gata să se confrunte cu Comisia Europeană” mai spune Vlădescu trufaÅŸ, ignorând cu desăvârÅŸire puzderia de români care nu vor ÅŸi nu-ÅŸi permit Citroen-uri. Români care se străduiesc să strângă zeci de mii de semnături împotriva taxei de primă înmatriculare pe liste care vor fi trimise la Bruixelles. Zeci de mii de români ale căror opÅ£iuni electorale vor fi inevitabil influenÅ£ate de frustrarea la care i-a condamnat taxa de primă înmatriculare ÅŸi ale căror voturi vor conta cu siguranţă. ÃŽntre supravieÅ£uire politică ÅŸi afaceri guvernul Tăriceanu a ales banii� Pe ai mei să-i aÅŸtepte mult ÅŸi bine ! (Virgil I. GalaÅ£i)

  • Echilibrat si corect.

    Domnule Virgil I., imi dati numele complet + poza ca sa public postul dvs intr-un articol de sine statator, in prima pagina?

  • TRAIESC CU TEAMA CA NU O SA STRANG BANII PTR. TAXA LA O MASINA PE CARE AM CUMPARAT-O DE CURAND.ASA AM AJUNS SA GANDIM DOMNULE TARICEANU? O SA VA MAI VOTAM LA PASTELE CAILOR….RUSINE.NU VOI DARUI O PARTE DIN MUNCA PRESTATA DE MINE SI BANUTUL GREU CASTIGAT DOMNIILOR VOASTRE. LA GRADINITA DUC,COPILUL CU AUTOBUZU IN TIMP CE MASINA ZACE IN GARAJ DIN CAUZA TAXELOR NESIMTITE PE CARE LE STABILITI CU ATATA USURINTA.O SA CUMPARAM SI CATE UN CITROEN NOI ROMANII, DAR CAND NU VETI MAI AVEA BENEFICII SAU INTR-O VIATA CE VA URMA.UN AN SA MAI TREACA SI VOM VEDEA BULGARIA AUTO LA NOI IN TARA! RUSINE CA NU VA PUTETI GANDI LA NOI…ROMANII!

Comentarii închise.

Articole similare

Taxa auto

Taxa auto BOC, mai mare decat taxa tripla

Telenovela taxei auto continua. De bine ce premierul Boc spunea ca taxa...

Taxa auto

Taxa auto – cum puteti beneficia de taxa mica?

Pentru a inmatricula masina pe taxa veche (cea mica, din iulie 2008)...

EditorialeTaxa auto

Taxa auto – vreau si eu la Putere!

Salut Parlamentule. Salut Guvernule. Base, Tari, Geonel, stiu ca ma vedeti… Va...

Piata auto SHTaxa auto

„Rabla germana” – 2500 € pentru masina veche

Ca masura importiva crizei din industria auto, guvernul german a luat in...