Completat pe 27 martie 2007 . Randurile noi sunt adaugate la sfarsitul articolului.
Dacia este considerata principalul sustinator al taxei speciale de prima inmatriculare. Lumea crede ca Dacia este primul beneficiar de pe urma implementarii acestei taxe. Adevarul este altul. Dacia este o victima si nu un agresor. Uitati-va un pic in jur… Constatam cu usurinta ca importatorii auto sunt cei care castiga, iar producatorul intern pierde. Este fundamental important sa lamurim acest detaliu…
Oare cum a intrat Dacia in morisca taxei? Pentru a fi mai usor de inteles, vom descompune adevarul „multistrat” in 4 tablouri distincte:
1 – „Nerulata in Romania” este un slogan puternic, bazat pe un adevar evident – o masina la mana a doua „nerulata in Romania” are o uzura mult mai mica, in comparatie cu o masina rulata pe drumurile patriei si care este ofertata la acelasi pret si la acelasi numar de kilometri parcursi. Acesta este motivul pentru care romanii prefera sa aduca masini de „afara” decat sa cumpere din parcurile „2nd hand” constituite din buy-back-urile locale (la pret mai mare, uzura mai mare).
2 – Masurile de interdictie a importului de masini pe criteriul de varsta „nu mai veche de 8 ani” sau pe criteriul de mediu „minim Euro 3” nu erau compatibile UE. De ce? Pentru ca politicul nu poate influenta piata libera. Oricum, aceasta masura protectionista anacronica lasa la vremea respectiva amatorilor de masini mai vechi sau mai poluante „portita” parcului autohton SH provenit din buy back.
3 – Presa germana, cea care a botezat Loganul ca fiind „Golful romanesc”, a lansat pe piata ideea ca Dacia produce o masina care concureaza piata second hand, invocandu-se anumite paliere de pret si niveluri de echipare (gadgeturi, etc.). Daca la momentul rasturnarii rauvoitoare Logan in curtea ADAC (RAR-ul nemtilor) Dacia a reactionat ferm, in cazul „concurentului second hand” francezii au acceptat tacit ideea. O idee care putea fi valabila oriunde in UE, dar nu si in Romania, piata nr.1 Logan.
4 – Taxa speciala de prima inmatriculare introdusa la 1 ianuarie 2007 a avut mai multe justificari:
a) „a disparut acciza si avem in locul ei taxa” – FALS – nici un pret final nu a coborat ca urmare a eliminarii accizei, taxa fiind pentru cumparator o plata 100% suplimentara;
b) „protejarea tarii in perspectiva devenirii cimitir auto al UE” – FALS – nu taxa ne apara de rable pe strada, ci stampila RAR. Chiar si un Euro4 defect poate polua (sonor sau chimic) mai mult decat un non-euro;
c) „protejarea producatorilor auto interni” – FALS – Dacia are probleme mari dupa implementarea taxei, in timp ce importatorii isi cresc vanzarile constant.
Din cele 3 versiuni doar varianta „c” a avut priza la public, „a” si „b” gasind un ecou limitat in ciuda elocintei investite la promovarea lor.
Suprapunem din nou cele 4 tablouri…
Bataia cea mare se da pentru piata second hand. Importatorii au disperata nevoie de absorbtie a buy-back-ului lor, in timp ce grosul pietei SH este tinut de tranzactiile cu masini relativ noi (2-4 ani) „nerulate in Romania”. Nu intamplator, valoarea cea mai ridicata a taxei este pentru masina cu varsta intre 2 si 4 ani. Aceastea sunt „rablele” la care se refera sustinatorii taxei.
Cum s-a actionat? Blocul importatorilor detine o cota din piata auto mai mica decat cea a producatorilor interni, iar un demers pro-taxa separat ar fi putut esua usor. De aceea, folosiundu-se instrumentul APIA, interesul importatorilor a fost extrapolat la rang de interes comun al importatorilor si producatorilor din Romania. In acest context, „onoarea” de a promova taxa i-a revenit jucatorului nr.1 din piata, Dacia. Fiind pusa intr-o situatie extrem de vizibila, Dacia si-a atras oprobiul public asupra sa – „Dacia vrea taxa pentru a nu fi concurata de masinile straine, care – chiar si second hand – sunt mai bune decat un Logan nou”. O astfel de perceptie publica este periculoasa.
Reziduurile acestei afaceri:
– nu putem explica cum a fost posibil ca Dacia sa muste „momeala-taxa”. Un model de succes mondial a fost machiat (cu buna stiinta) ca sa semene cu unul modest, banal, care ar avea nevoie de protectie politica pe o piata in care este… nr.1!
– nu intelegem lejeritatea d-lui Tariceanu de a da ocazia presei sa observe ca domnia sa are actiuni la ATS (Citroen Romania). Domnia sa irita cu multa usurinta opinia publica spunand ca „taxa e o masura buna, […] si asta nu pentru ca am eu treaba cu masinile”.
Oricate puncte nelamurite ar ramane in urma acestei analize, un lucru este clar. Dacia trebuie sa inceteze sa isi sifoneze propria imagine. Logan trebuie decupat din contextul actiunii de promovare a unei taxe (oricare ar fi acesta) si aruncat in lupta, in mijlocul competitiei. Modelul care a facut planeta auto sa construiasca altfel automobilul, merita asocieri cu simboluri pozitive.
Gresesc ?
………… completare 27 martie 2007…………..
Da, se pare ca am gresit. Am aflat acest lucru imediat dupa conferinta de presa sustinuta luni (26 martie) de APIA. De vina este optimismul meu bolnav fata de perspectiva a tot ce este romanesc. Inclusiv Dacia. Haideti sa dregem busuiocul impreuna.
Dacia nu este victima, ci agresor. Adica invers decat am crezut. Dacia este un kamikaze, gata sa sa se prabuseasca in numele imparatului Renault-San. Directorul General de la Dacia , dl. Francois Fourmont, a iesit din nou in public cu povestea lacrimogena „taxa salveaza joburi”, un refren preferat dealtfel si de premierul Tariceanu.
Dupa opinia d-lui Fourmont, scaderea brutala a vanzarilor Dacia din Romania se datoreaza iesirii din productie a Papucului (explicatie de tip Bush…), neexistand nici o legatura cu taxa. In mod bizar, imediat dupa aceasta fraza, francezul a afirmat ca instituirea taxei a condus la o anumita expectativa a clientelei si ca de aceea vanzarile au fost mici. Deci, domnule Fourmont, a existat totusi un impact, nu-i asa?
Urmaresc cu ingrijorare ceea ce se intampla la Dacia. Si nu privind prin prisma numita „taxa”, ci pentru ca NU INTELEG logica evenimentelor. Dacia se comporta ciudat, ca si cum ar fi aservita guvernului roman. Dar, in acelasi timp, nu vad nici un interes al francezilor in asa ceva. Sa se fi incheiat vreun targ? Probabil ca in zilele urmatoare vom reusi sa primim noi piese din acest puzzle.
…….. deschis completarilor viitoare …………
Pai bai frate daca este asa de ce acei ce conduc uzina Dacia nu zic nimic tac malc de parca nici nu i-ar interesa si nici nu le pasa, ba dimpotriva mai apar in diverse mijloace media si spun ca fac concedieri masive, ca sa speria o gramada de oameni care muncesc acolo, sau muncesc in alte intreprinderi care fac subansamble si restul, de ce nu au o pozitie clara vis-a-vis de taxa de prima inmtriculare, de jegosul de prim mininistru scartoriceanu, si de tot restul problemei, sau cumva au primit si ei (la nivel de conducere) comisioane babane??
Dacia tace pentru ca a gafat.
In articol este descrisa clar momeala muscata de Dacia. A iesit aiurea-n presa, iar acum sufera…
Ideea tocmai asta e: – ar fi tare bine daca Dacia ar trece de partea noastra, nu?
Să nu uităm că Dacia este deÅ£inută de către Renault, unul dintre liderii pieÅ£ei de import…
Daca tot a gafat atunci, acum de ce nu zice nimic, a iesit prost, sta in lesa lui Renault, macar sa latre, sa ia o aspirina, sa gaseasca o portita pentru replica, fir-ar sa fie, ca avem parte doar de circoteca pe care o vedem la televizor de la niste politicieni imaturi si un presedinte scrantit care au 22 milioane de jucarii cu sfori si trag de ele pana nu mai pot.
Daca Dacia ar da in vileag tot ce stie, sforaria, poate ca s-ar mai schimba cate ceva, poate prostariceanu si-ar da dracului demisia aia pe care tot si-o da si nu mai reuseste sa o scrie, sa vina ca o scriu eu pentru el si ma dus si la semnat cu ea, si pentru sulfinoaia si pentru sebastinoaia ma duc la semnat, doar, doar om scapa de ei.
Sacia a mai iesit inca o data ieri in presa cu aceeasi poezie. Ca taxa inseamna locuri de munca… La fel a zis si Tariceanu. Taxa inseamna locuri de munca…
De-acum lucrurile se pun intr-o cu totul si cu totul alta lumina, iar articolul de mai sus trebuie completat/continuat cu noile date. Pe scurt, Dacia este de acord cu faptul ca taxa este de vina pentru scaderea vanzarilor din ian si feb, dar lucrurile se vor zezolva (!?). Adica, da, aceasta taxa este pentru protejarea Dacia.
E o minciuna ingrozitoare care va pune in dificultate Dacia relativ repede (pana la mijlocul anului). Fratilor, pe bune, Dacia are nevoie de ajutorul nostru, ca de-al lor cred ca e satula…
Adevarul e ca Dacia nu e un model competitiv indiferent de osanalele ridicate de cei care scriu aici nimic nu e adevarat .Un Opel de 4 ani nu polueaza mai mult decat o Dacia 1310 si totusi… noi nu am inteles ca acum suntem in ue o tara cu mai multe judete printre care judetul RO nu poti pune taxe speciale pt cei care vin din alte judete nu?Daca vor clienti sa faca produse bune mie nu-mi place Loganu deloc ca design exterior varza taxza protejeaza Dacia sau incearca unii romani s-au desteptat si vor cumpara automobile occidentale pt ca vor calitate si confort asta e adevaru
taxa a fost pusa chiar daca se stia de la inceput ca e ilegala pentru ca Guvernu sa incasese bani ilegal vad ei cum ii dau inapoi daca ii mai dau. Dacia sa concureze cinstit nu cu ajutoru taxei nu second -handurile transforma ro in lada de gunoi ci daciile ceausiste de 17 -18 ani si ele nu platesc taxa.Guvern de nesimtiti tara de sclavi
Dacia e super proasta nu i-si merita banii e un fel de struto camila al masinilor sunt varza e mai tare pana si Nova decatLoganu.Dacia s-a obisnuit cu monopolu de pe vreme lu Nicu si monopolu naste suficienta indolenta si nesimtire ei s-au speriat de concurenta cand am intrat in U.E am vrut libertate dar guvernul ne pune mai multe restrictii sa nu ne putem bucura ca doar traim inRo
Bai da de ce taxa i-mi fac un privilegiu ca circul aici pe drumurile din RO? Pline de gropi si gunoaie omori masina noi nu ar trebui sa avem taxa la nimic ca nu se face nimic cu ele oricum sa fim tara fara taxe unde nu se face nimic noi suntem tara cu suprataxe asta e doar ai privilegiul sa traiesti in RO nu?
Dacia nu a fost rasturnata rauvoitor in curtea r.a.r german ci pentru ca e o masina super proasta toate sondajele care dau vanzarii spectaculoase mint ca sa iasa oarecum bine ar trebui remodelata total
bataie de joc in Romania la toate nivelele cei care nu pot pleca de aici nu sunt cetateni E.U.ci prizonierii in capcana comunismului din aceasta tara FARA TAXA cei care nu avem prea multi bani dar totusi tinem la calitate si siguranta ce facem? Pe multi miliardari nu-i intereseaza ca au si pe taranii proletari nu-i intereseaza masinile si clasa de mijloc? Noi ii sustinem pe toti si nimeni nu ne baga in seama
Ne apuca nationalismul acum io nu vreau sa protejez Dacia cu nimicam intrat in U.E sa se adapteze daca nu dau faliment nemti nu-si protejeaza piata ci o fac cea mai buna sa nu aiba adversar si au putini si in nici un caz Dacia daca muncitori ar fi si ei straini calitatea ar fi alta ca romanu tot roman de aceea nu iese nimic aici
Regret ca va contrazic, va rog sa nu ma bateti – dar LOGAN este un model istoric, un model exceptional. Dupa aparitia Logan, INTREAGA PLANETA construieste altfel masinile.
Nu sunt patriot de dragul osanalelor, Logan este un model de exceptie.
Ceea ce ma ucide este ca acest model a fost ucis chiar de francezi prin umilinta indurata in ultimele 2 luni. Imaginea actuala a Loganului a devenit NEMERITAT una de masina de 2 bani care trebuie protejata de stat.
Ca nu e Loganul perfect… Ca e desenat nasol la spate… Ca are balamalele prea adanci la portbagaj… De acord! Dar la Logan primesti cel mai mult pentru fiecare euro platit.
Bai, frate eu am mers cu Logan de mai multe ori si pot sa-ti spun cu mana pe inima ca Fordul meu din 1999, care zici tu ca e euro 2 in aiureala aia cu masuratori euro3 la nivel de euro2 si nu mai stiu cum de parca nemtii aia care au inventat standardele astea erau tampiti sa spuna ca D3 si D4 sunt euro3, nu se compara din nici un punct de vedere cu masina „care a revolutionat lumea”. Pun pariu ca dupa ce o sa apara vreun model japonez ieftin si de buna calitate, o sa-i moara muschiul modelului national. Cum dracu poate fi atat de buna o masina care se face in 24 de ore???
mariuswbo – nu compar confortul din Focus 99 cu Logan.
Cea mai potrivita comparatie este intre Logan si Renault Symbol (aceeasi clasa de platforma). Facand comparatia corecta poti obtine raspunsul corect.
Daca vom compara Logan cu Passatul (exuista un punct comun, spatiul pentru pasagerii spate…) o sa spunem ca Loganul e departe. La fel si cu Focus (o masina f lata…).
Nu aberez ca ar fi masina suprema, ci ca pentru „fiecare euro” primesti „foarte multa masina”. E un optimum, nu un supremum. Nu stiu daca am fost suficient de coerent 🙂
Iti place Jeremy Clarckson de la emisiunea Top Gear? A spus ca aprciaza la Logan faptul ca este „masina si atat”. Nu are fite, nu are gadgeturi. Este masina si atat.
A naibii masina, ar trebui sa fiu mandru de ea, doar sunt roman… nu, dar stii, eu cred ca Loganul (caruia chiar i s-a pus caroseria de Renault Symbol), a iesit atat de ieftin pe piata fiindca precis cei ce-l fabrica efectiv sunt platiti „de pe jos”, ia sa vedem daca va trebui sa-i plateasca la adevarata valoare a muncii, (spre exemplu sa-l fabrice in Franta (la Renault) daca va mai fi atat de ieftin. Si apoi eu tot nu mi-as cumpara Logan, m-as duce si mi-as lua un Passat (chiar daca e vechi), il prefer oricand, numai taxele astea imbecile ne doboara, chiar este adevarat ca o scoate???
Taxa va fi scoasa curand. Nu stiu cum va reusi Logan sa-si remaieze imaginea de masina „intretinuta”…
am o parere personala rominul care vrea dacia o sa cumpere dacie indiferent de pret si calitate care nu a cumparat pina acum nici de acum incolo no sa cunpere iniferent ce taxe si ce va inventa mari guvernanti nostri.daca asa buna este dacia cum sustin domni parlamentari antunci de ce nu acizitoneaza pt guvernant daci? eu totus cred ca uniunea o sa pune capat umilintei pe care o fac mai mari alesi a acestui tara..
Guvernul nu cumpara Loganuri pentru ca ei nu au nici o legatura cu ceea ce tot chitzaie prin presa – dorinta REALA de a proteja Dacia.
Asa se face protectia Dacia, cumparand-o si nu instituind taxe pentru falsi competitori (ma refer la piata SH).
BEEEEP tariceanule
Dany este al doilea si ultimul avertisment pt limbaj
senosh ma bag si eu a 3 zi dupa Craciun… dar mi se pare ca ar trebui sa pui problema din alt unghi cand spui ca LOGaNUL e masina care a revolutionat lumea… Parerea mea e, ca din contra, e un INVOLUTIE si spun asta pt ca eu consider ca Loganul nu trebuie comparata cu Forduri sau cu Passaturi sau cu Clio-uri samd ci ea trebuie comparata cu MAMA ei care a fost Solenza si asta la randu ei cu SUPER NOVA si asta cu NOVA si asta cu Dacia… Ei bine eu consider ca ce a fost Dacia Nova in 1996 fata de un Passat in 1996 exact asta e Logan 2007 fata de un Passat 2007, cu o DIFERENTA : PRETUL. Sa ma explic : Passat-ul luat de nou in astia 12 ani a crescut ca pret cu vreo 10%, pe cand de la Nova la Logan saltul a fost de 70%-80%. Tot ce au facut francezii a fost sa repuna blazonul lor pe un produs facut intr-o economie care nu prea respecta legile NORMALE. Si NORMAL ca a iesit un SUCCES !!! Inca putea iesi unul si mai mare de nu erau francezii asa avari… Deci daca au revolutionat francezii ceva a fost numa ca au asezat in spatele unei marci ROMANESTI un Rombulet. Si a fost destul. E ca si cum VW ar pune DubluV-u pe ceva masina chinezeasca, ar construi-o cu cei peste 800.000 de „muncitori”, prizonieri politici, ar mai investi asa un pic cat sa aiba masina MINIMU Necesar si dai pariu cu mine ca ar putea vinde masina la 3.000 de EURO ??? Aia cum s-ar chema, daca Loganul se cheama REVOLUTIE ? REVOLUTIA ROSIE ? 😉
Logan este un model revolutionar intr-un sens de piata, nu unul tehnic. Din punct de vedere tehnic lucrurile sunt clare – e un Clio umflat cu pompa.
Revolutia se refera la faptul ca LOGAN a devenit clasa auto. Asa cum a fost Golful sau Passatul, desigur pe alte considerente. In acest moment aproape fiecare marca are Loganul sau, iar marcile care nu-l au promit sa-l faca.
Cam asta-i cu revolutia 😉
Cand spui „clasa” te referi la dimensiuni ?
Nu. Mai degraba clasa de pret, dar nici asa nu e corect.
Definirea clasei ar putea fi aceasta – „masina noua din generatia precedenta”.
Mi-e greu sa ma adun acum si sa dau toate exemplele cu putina. Zic doar unul – Peugeot 206. Odata cu 207, 206 trebuia sa intre in istorie.
206 ramane in productie in paralel cu 207 pentru a concura Logan. In momentul in care isi vor pune si ei la punct o strutocamila, abia atunci va iesi din scena 206.
In presa auto se foloseste termenul low-cost, insa cred ca mai corect ar fi „subcompacta low-cost”.
Golful si Passatul au facut clasa cu dimensiunile…
Pai ne intelegem atunci !!! „Revolutia” e de fapt o „Involutie”. Conform definitiei tale Logan e mai prost ca Solenza. Asta am vrut sa zic si eu ! E mai bun decat Peugeot 206, Clio, C2, Polo, dar nu cu astea trebuie comparat, trebuie comparat cu masina care l-a precedat care era de asemenea o „subcompacta low-cost” si era mult mai „low-cost” ca Loganul. Iar Peugeot o sa aiba si el o strutocamila cand va avea aceeasi idee „geniala” de a merge la rusi (de ex.) si va pune Leul pe o Lada, dar lasand tot restul la nivelul Rusiei (in mod special salariile)… Asta nu-i REVOLUTIE asta-i MONDIALIZARE (si inca una foarte salbatica) …
Este o ipoteza pe care ti-o respect si in care cred partial.
Eu cred ca fenomenul Logan se refera la un alt tip de progres, la a da mai jos pretul la masini (care au adaosuri uriase atat la nivel de unitate, cat si la nivel de piese-furnizor) fara a-i descuraja pe cei care cumpara masini scumpe.
E cam lapidar ce-am zis aici, dar cam asta e miscarea. E criza in industria auto, iar aceasta strategie largeste piata.
Senosh eu nu zic ca nu au ei si strategiile lor manageriale (scaderea adaosului samd…) dar oare cat la suta din MULT-LAUDATUL PRET se datoreaza acestora si cat urmatorului fenomen. Cunosc personal situatia de la unul din furnizorii (daca tot ai amintit de ei) Logan – UAMT Oradea. Sa luam exemplul stergatoarelor de parbrize. Oradea furniza stergatoare dintotdeauna la Pitesti. De cand cu francezii li se cere sa faca tot mai multe, tot mai bune (sa respecte enspe mii de norme pe care tot francezii le impun) dar salariile : PAUZA. Ei tare mi-i frica mie ca asa isi scoate Loganul pretul asta cu care se tot lauda atat (si care mie unu mi se pare prea mare oricum…) Daca ii ceri muncitorului francez sa lucreze mai mult si nu-i dai bani mai multi pur si simplu REFUZA. Greva generala, blocarea activitatii, discutii de zile intregi cu conducerea : iata cum functioneaza o economie normala. Ei Renault au gasit scaparea din acest cerc „infernal” : Romania. Unde dai pe muncitor pana nu mai poate duce si daca nu mai poate duce il dai afara … Ce ma deranjeza pe mine e ca Renault a „exportat” in RO numai cerinte lasand deoparte „obligatiile”. Si asa normal ca iese treaba. Restul e gargara. In plus tu zici ca Logan=Clio umflat cu pompa. Daca vezi problema din unghiul asta e un pas inainte. Daca consideri ca Logan=Solenza umflat cu pompa e un pas inapoi 😉 VW a cumparat Skoda, dar nu au avut curajul (sau obrazul) sa faca ce au facut francezii la noi. Poate ca or sa aiba acum : sa preia dracului Lada, s-o lase exact asa cum ii (eventual sa-i mai puna niste cutii de viteze expirate de Polo, si un airbag, si s-o vanda drept masina Made in UE la 6.500 de euro). Asta ti se pare un pas inainte ? Iti garantez ca rusului ce sta in Murmansk si care o ia acum cu 4.500 nu o sa i se para. Germanului da. Si o sa o arunce la lada de gunoi peste 3 ani (cand a iesi din garantie). Inseamna ca Evolutia duce spre un fel de Masini de Unica Folosinta…
Hmmm… Eu sunt sigur ca avem o productivitate ff mica. Cerintele francezilor la Oradea cred ca sunt justificate. Salariile la Oradea nu sunt date de francezi…
Si – ca sa-ti stric seara complet 🙂 – te contrazic si cu Solenza. Logan este net superior la toate capitolele, inclusiv fiabilitate, confort si finisaj. Logan este o masina simpla, nu proasta.
Vai de mine Senosh, cum sa-mi strici seara? Din contra, imi pare bine cand mai pot schimba niste idei cu cineva care stie sa poarte o discutie 🙂
Iti dau si dreptate 😉
Da, automobilul se indreapta spre modelul unic (doar siglele schimbate) si de unica folosinta.
7000E pe o masina la care tragi de volan ca la tractor si geamuri la manivela (alea electrice se deschid din bord:))) si cu manerele alea facute la abric, scaunul e pus in asa fel incat poti sa vezi farurile stand la volan :)), da’ ce praguri are parca-s facute de bunicu la strung, stabilitate minima ca sa nu mai vorbim de siguranta. sincer nu stiu ce cauta motoarele alea pe asemenea caruta. I plus sa vedeti cat costa piesele. Ex: un set de placute=300 ron. Pai voi ziceti ca a avut de suferit masina asta oropsita din cauza implementarii taxei. Sa vedem cine o sa o mai cumpere dupa scoaterea taxei…
Dacia Logan (Modell ab 2005)
Untere Mittelklasse
Test: 6/2005
Sterne Punkte
Insassenschutz: 19 von max. 37
Fußgängerschutz: 5 von max. 36
Kindersicherheit: 31 von max. 49
Fazit
Der „billige“ Dacia Logan von Renault bietet zwar eine stabile Fahrgastzelle sowie einen Fahrer- und Beifahrerairbag, dennoch reicht der Insassenschutz mit insgesamt 19 Punkten (Frontalcrash: 8; Seitencrash: 11; kein Gurtwarnsystem) nur für 3 Sterne. Der Fußgängerschutz ist mit 1 von 4 Sternen schlecht, besser die Kindersicherheit mit 3 von 5 Sternen.
Verletzungsrisiko (Fahrer/Beifahrer)
Grün: Sehr geringes Verletzungsrisiko
Gelb: Geringes Verletzungsrisiko
Orange: Mittleres Verletzungsrisiko
Braun: Hohes Verletzungsrisiko
Rot: Sehr hohes Verletzungsrisiko
Frontalcrash
Die stabile Fahrgastzelle und die einstufigen Airbags schaffen es gemeinsam nicht, die Belastungswerte für die Brust auf einem akzeptablen niedrigen Niveau zu halten. Die Deformation des Fußraums ist nur minimal, allerdings bergen unkontrollierte Bewegungen von Kupplungs- und Bremspedal ein Verletzungsrisiko für die Füße des Fahrers. Hinzu kommen harte Aufschlagzonen rund um die Lenksäule, die den Knien des Fahrers gefährlich werden können.
Es werden nur 8 von max. 16 Punkten erreicht.
Seitencrash/Pfahlaufprall
Beim Seitenschutz bietet der Dacia Logan kein einheitliches Bild: Bauch und Becken werden relativ niedrig belastet, die Brust dagegen sehr hoch. Der Pfahlaufpralltest wurde nicht durchgeführt, da kein Seitenairbag und kein seitlicher Kopfairbag angeboten wird.
Es werden somit ohne Pfahlaufpralltest nur 11 von max. 16 Punkten erreicht.
Fußgängerschutz
Die Kopfaufschlagzonen sind einigermaßen nachgiebig gestaltet, vom aggressiven Stoßfänger und der Haubenvorderkante ist dagegen keine Gnade zu erwarten.
Nur 5 von max. 36 Punkten ist ein sehr schlechter Wert.
Kindersicherheit
Die Tests wurden mit den vom Fahrzeughersteller empfohlenen Kindersitzen für ein 1½- und 3 jähriges Kind durchgeführt: „Renault (Römer) Baby Safe Plus“ und „Renault (Römer) Duo Plus“ jeweils befestigt mit dem Fahrzeuggurt. Der Schutz der Kinder ist insgesamt gut, lediglich die Halsbelastungen beim jüngeren und die Brustbelastungen beim älteren Kind sind beim Frontalcrash leicht erhöht.
Es werden gute 31 von max. 49 Punkten erreicht.
Neu- oder Gebrauchtwagen?
Sie wollen deutlich unterhalb 10 000 Euro für die Anschaffung eines Fahrzeugs der unteren Mittelklasse ausgeben? Nagelneu gibt es dafür Modelle von Dacia und Lada, gebraucht findet man in dieser Preisklasse eine enorme Vielfalt. Wer punktet unter allen Gesichtspunkten besser?
Entscheidungshilfen Unser Beispiel: Logan gegen Golf
So vergleichen Sie richtig Fazit
Entscheidungshilfen
Das zugkräftigste Argument für einen Gebrauchtwagen ist der Anschaffungspreis. Ein 4-jähriges Auto ist im Allgemeinen nur noch rund halb so teuer wie der Neuwagen, bei einem 2-jährigen liegt der Preisvorteil immer noch bei gut 30 %. Oder anders ausgedrückt: Zum Preis einen neuen Opel Corsa gibt es auch einen 3 Jahre alten Opel Zafira – nicht nur für die mit spitzem Stift rechnende Familie eine naheliegende Überlegung. Hier Plus- und Minus gegenübergestellt:
Der Neuwagen
Pluspunkte:
neueste Modellgeneration, optisch wie technisch auf dem neuesten Stand
aktueller Sicherheitsstandard
optimaler Abgasstandard
sehr große Modellauswahl
Wunschausstattung und Farbe individuell wählbar
zweijährige Sachmängelhaftung des Händlers (darüber hinaus z. T. freiwillig eine zwei- bis dreijährige Herstellergarantie)
Zeitpunkt, zu dem Verschleißreparaturen zu erwarten sind, in weiter Ferne
von niemand anderem, in welcher Form auch immer, strapaziert
Minuspunkte:
erfordert hohen finanziellen Einsatz
hoher Wertverlust, in 4 Jahren rund 50 %
Vollkaskoversicherung, welche die Schäden eines selbst verschuldeten Unfalls am eigenen Auto abdeckt, unbedingt ratsam
Der Gebrauchtwagen
Pluspunkte:
deutlich preisgünstiger als Neuwagen
ideal für Fahranfänger, da eine Schramme oder Beule gelassener hingenommen wird
meist reicht Teilkaskoversicherung, die im Wesentlichen das Diebstahlsrisiko abdeckt
Minuspunkte:
Technik (Sicherheit/Umweltverhalten) nicht immer auf aktuellem Stand
Nutzungsspuren, bis hin zu altersbedingten Verschleißzuständen
Risiken bezüglich verborgener Mängel, mit Fahrzeugalter ansteigend
Zeitpunkt, zu dem umfangreichere Reparaturen drohen, rückt näher
Sachmängelhaftung auf 1 Jahr reduziert, beim Kauf von Privat ausgeschlossen
ungünstige Auswirkungen von Fahrzeugeinsatz und Wartungsverhalten des/der Vorbesitzer
Unser Beispiel: Logan gegen Golf
Der Logan, Unruhestifter im Neuwagenpreis-Segment, gegen einen gängigen Gebrauchtwagen wie den Golf IV. Für 8000 Euro gibt’s einen nagelneuen Logan 1.4 Ambiance oder auch einen 2003-er Golf 1.4 mit 60 000 km auf dem Tacho (der als Neuwagen um die 14 000 Euro kostete). Wo die Stärken und Schwächen der beiden Modelle liegen, geht aus den ADAC-Autotests in allen Details hervor. Wobei der Logan alles hat, was man braucht, mit zwei deutlichen Ausnahmen: ESP und Seitenairbags – Serie beim Golf – gibt’s nicht einmal gegen Aufpreis. Und im EuroNcap-Crashtest muss er sich mit 3 Sternen (Golf IV: 4 Sterne) zufrieden geben. Der 8000 Euro-Golf hingegen kann zwar vieles besser, hat aber 4 Jahre Einsatz hinter sich. Auch wenn die Verarbeitungsqualität mit dem 2003er Jahrgang deutlich besser geworden ist, muss für die Folgejahre mit einem höheren Reparaturaufwand gerechnet werden.
Trotzdem bleibt der Wolfsburger die kostengünstigere Variante: Bei einer Haltedauer von 4 Jahren mit 60 000 km Laufleistung fallen für den Logan in der ADAC-Autokostenberechnung 385 Euro/Monat an, für den Golf sind es einschließlich eines Zuschlags für höhere Instandhaltungs-Aufwendungen 340 Euro. Wie bei Neuwagen üblich, schlägt hier der deutliche Wertverlust eines Neuwagens in den ersten 4 Jahren voll durch.
Dacia Logan 1.4 Ambiance VW Golf IV 1,4 Comfortline
55 kW/75 PS, 162 km/h
55 kW/75 PS, 171 km/h
Kaufpreis: 7950 EUR 7950 EUR (9/03, 60.000 km)
Verbrauch
gesamt: 6,9 l Super 6,6 l Super
CO2-Ausstoß: 166 g/km, Euro 4 158 g/km, Euro 4
Crashtest
(max. 5 Sterne):
Monatliche
Gesamtkosten: 387 EUR 340 EUR
Bequeme Sitze. Komfortable Federung. Hoher Fahrkomfort. Sehr sichere Straßenlage (ESP serienmäßig). Gute Bremsen.
Motor dröhnt bei höherem Tempo. Keine Seitenairbags. Zu kurze Kopfstützen. Kein ESP erhältlich. Nur mäßige Sicht nach hinten. Motor etwas durchzugsschwach.
Deci nou sau la mana a 2a :)?
Robert2 – 😯 😯 😯 😯 😯
Nu stiu cat de convingator este postul pentru altii, insa pe mine m-ai bagat in ceata. NU STIU GERMANA 😀
Deducand din cuvantul „punkten” ca ar putea fi vorba de puncte Euro NCAP, vreau sa-ti amintesc ca in anul 2000 si Passatul avea 3 stele… Don’t be malicious.
eu te-a INTREBAT ALTCEVA,SI NU MI/AI RASPUNS
scuze emilio – la acest topic m-am uitat si nu am gasit nici o intrebare de la tine. Poate m-ai intrebat pe alt topic. Imi este imposibil sa caut pe tot siote-ul.
Daca nu te superi, mai intreaba-ma odata.
INCHIDEM ACEST TOPIC DEOARECE SUBIECTUL NU MAI ESTE DE ACTUALITATE. Comentariile pe marginea taxei continua aici.