Noi 012008
 

Bloodhound Supersonic, primele schite
Cat de repede inseamna prea repede? Probabil ca nu exista nicio limita. Recordul de 1228 km/h nu este suficient, acesta fiind stabilit de Andy Green pe Thrust SSC, la data de 15 Octombrie 1997.

Acum Green face din nou echipa cu fostul sau sef si co-detinator al recordului, Richard Noble OBE (Order of British Empire) pentru a depasi bariera celor 1000 de mile pe ora, 1.4 Mach sau 1600 km/h.

Proiectul lor Bloodhound Supersonic (Copoiul Supersonic), despre care cei doi temerari spun ca este o aventura a ingineriei, se bazeaza pe cele mai avansate cunostinte din domeniile stiintei, tehnologiei, ingineriei si matematicii.

Bloodhound Supersonic (SSC) este un melanj intre avionul cu reactie, racheta si automobilul clasic. Caroseria are forma unui glont urias, de 12,8 m lungime si 6.400 kg. Acesta urmeaza a fi lansat in anul 2011, intr-o locatie ce inca nu a fost stabilita, dar care ar putea fi chiar Black Rock Desert din Nevada, locatie folosita si la precedentul record al Thrust SSC.

Pana atunci, va depasi praguri intermediare de viteza: – 1300 km/h in 2009 si 1450 km/h in 2010.

Surse din interiorul proiectului spun ca masina va fi mai avansata decat multe navete spatiale si mai rapida decat un glont tras dintr-o arma de foc. Are anvelope de 900 mm diametru ce se vor invarti cu 10.000 rotatii pe minut. Masina va accelera de la 0 la 1600 km/h in 40 secunde, iar presiunea aerului ce va apasa pe caroseria de titan si fibra de carbon va fi de 12 tone pe metru patrat.

Daca viteza lui Bloodhound Supersonic va atinge 1600 km/h, nu va fi doar cea mai mare saritura a unui record mondial de viteza din istorie, performanta depasind si recordul de viteza la altitudine joasa al unui aparat de zbor, doar 1550 km/h.

Puteti afla intreaga aventura a recordurilor de viteza din materialul „Istoria recordurilor de viteza la sol„.

Articole cu tema apropiata: