Feb 162007
 

Toate informatiile legate de existenta unor motorizari Euro3 in piata romaneasca sunt preluate din cea mai noua editie a catalogului editat de APIA, cea din 15 februarie 2007. Toate marcile la care se face referire in acest articol sunt membre APIA.

Pinocchio, nasul si Constiinta...Ca si cum promovarea „taxei speciale” nu ar fi fost suficienta, o parte din importatorii auto din Romania continua „vanatoarea de fraieri” in randul propriei clientele. Pur si simplu le strecoara sub capota masinilor noi motorizari Euro3, fapt care – conform noii legislatii fiscale – presupune o taxa speciala de prima inmatriculare uriasa 1800-3000 lei.

Cum a aparut acest subiect ?

Totul a inceput cu spotul Citroen. L-am vazut pe TV intr-un moment in care piata era inghetata, in plina criza a „taxei speciale”. M-am uitat in specificatiile tehnice – motorizarea 1,6i (benzina) aflata in promotie la TV este Euro 3. Oops ! 2200 lei taxa la prima inmatriculare…

Urmatorul semnal a fost un alt spot – Chevrolet. „De-acum cu 25% mai ieftin”. Lacetti, modelul promovat are absolut toate motorizarile Euro3… Un alt spot, o alta cautare in specificatiile tehnice, o alta surpriza neplacuta – si la Skoda si la VW exista motorizari Euro3…

Mi-am amintit si de sloganul Symbol – „diesel la pret de benzina”. Si la Renault exista Euro3 sub capota masinilor noi…

Plecand din aceste puncte, am lecturat specificatiile tuturor modelelor importante din piata auto romaneasca si am constatat ca exista un numar mare de motorizari „Euro3” ce pot fi cumparate de clientii neavizati sub camuflajul unor „oferte speciale”. Pretul mai mic cu 300 euro, iar taxa mai mare cu 600. Adica tzeapa.

Atentie, cele scrise mai jos au doar caracter orientativ. Daca doriti precizari concrete despre anumite modele de masini, nu ezitati sa ne scrieti.

A) Marci auto fara probleme, care au absolut toate motorizarile Euro4, neavand nici o motorizare Euro3 ascunsa in vreo oferta din Romania – Alfa Romeo, Audi, Dodge, Fiat (inclusiv 1,2-ul benzina de pe Punto Clasic dat euro3 in catalogul APIA…) Honda, Opel, Porsche si Subaru.

B) Marci auto cu un numar redus de mortorizari Euro3:
BMW – cateva motorizari seria 7, X3 si X5.
Nissan – doar motorizarile modelului Patrol sunt E3.
Mitsubishi – doar Pajero Sport este E3.
Mercedes – Vaneo, toate versiunile E3 – plus anumite motorizari din clasele C, E, G.
Peugeot – doar motorizarea 2,2HDi de pe 607 este E3.
Saab (cateva versiuni sunt inca E3), Seat (toate dieselurile de pe Alhambra sunt E3), Suzuki (dieselurile de pe Ignis si Grand Vitara sunt E3).

C) Marci /modele auto populare care sunt Euro3 (si care tac malc…):
Daewoo tot ce se produce la Craiova este E3
Dacia 1,5 dCi, toate modelele sedan diesel sunt E3. Aici trebuie precizat ca directorul general Dacia, dl. Francois Furmont, a declarat public ca TOATE masinile produse la Pitesti sunt E4…
Chevrolet Lacetti (spot TV ticalos…) E3 integral.
Hummer – toate modelele sunt E3
Kia Sportage integral si jumatate din motorizarile Cerato sunt E3.
Lada integral E3
Lancia Phedra integral E3
Maserati – incredibil, absolut toate modelele sunt E3
Mazda 6 (din nou incredibil…) toate versiunile sunt E3.

D) Marci care deruteaza clientela prin spoturi publicitare (voit sau nu…).
– Renault are un slogan perfid „Diesel la pret de benzina” fara a preciza ca se refera la diesel Euro3 si benzina Euro4. Motorul 1,5 dCi, cel care echipeaza si Logan, este depasit moral, fiind E3.
Citroen care are in promotie motorizari E3 (1,6i benzina) asteptand fraierii sa muste momeala din spotul TV.
Chevrolet Lacetti, model promovat la TV ca are preturi reduse cu 25% (datorita scaderii taxei vamale) este integral E3. De aceea, absolut toate versiunile Lacetti sunt aducatoare de taxe uriase.

Alte unghiuri:
– La Skoda si VW trebuie mentionata „moda” amestecarii motorizarilor E3 si E4. Aici, motorizarile invechite sunt – benzina 1,4 litri (cea de 75 CP) si 1,9 TDi. Insa atentie – grupul VW are si motorizari de 1,4 benzina si 1,9 TDi norma E4, astfel incat pentru un client fara pregatire tehnica este extrem de greu sa faca diferenta intre cele doua tipuri de motorizare.
– La Hyundai jumatate din motorizari sunt E3, inclusiv pe… modele nou introduse in piata.
– Atentie la SUV-uri. Si la acest tip de automobile puteti gasi amestecul E3-E4 in ofertele importatorilor, iar taxele vor fi pe masura clindreelor mari…

Deocamdata atat. Vom reveni pe masura ce vom avea noutati.

Acest articol are o continuare „Normele Euro 4 sunt optionale?” in data de 11 mai 2007.

Articole cu tema apropiata:

  72 comentarii despre “Masini noi „Euro3” – vanatoare de fraieri”

  1. si emisiile de gaze sunt de 127..

  2. imi raspundeti va rog, ii posibil sa nu fie euro 4 masina?

  3. Imposibil nu este ca masina produsa in 2005 sa fie Euro3. La noi se vindeau in 2005 Focus cu motor de 1,6 Euro3.

    Problema este alta. De ce considerati ca masina este Euro4? Scrie undeva negru pe alb sau stiti doar verbal de la vanzator ca este Euro4?

    1. In ce tara a fost inmatriculata prima oara?

    2. Ce putere EXACTA are motorul in acte?

    Poate reusim sa-i dam de cap…

  4. prima oara a fost inmatriculata in spania iar in acte motorul este de 1560 cm

  5. si da, din pacate de la vanzator stim ca este euro4

  6. Puterea se exprima in kilowati (kW), nu in cmc. Aceea este capacitatea cilindrica. Cati kW are motorul EXACT?

  7. am scris si mai sus, 80kw

  8. Din pacate nu ma ajutati si trebuie sa deduc informatiile.
    Daca motorul este de EXACT 80kW (si nu de 83kW), inseamna ca ne referim la un diesel (eu cautam un benzinar) 1,6 TDCi, identic cu HDi-ul de la Peugeot.

    Acest motor este SIGUR Euro4 abia din 2006, de-a lungul lui 2005 coexistand in piata cu Euro3.

    Imi este imposibil sa aflu exact ce Euro este motorul dvs, insa ideea este ca RAR ar putea avea dreptate.

  9. este motor diesel de 80kw exact motor de 1.6. la RAR noxele de poluare s-au incadrat in euro 4 insa cei de acolo au zis ca datele de pe motor le-au indicat ca masina este euro 3. mai am o intrebare, daca noxele poluante se incadreaza in euro 4 nu se poate face o cerere sau ceva la bucuresti, nu stiu, zic si eu pentru ca la euro 4 platesc 400 euro pt taxa de inmatriculare si la euro 3 1400 euro ceea ce este o diferenta enorma.

  10. Incep sa inteleg din ce in ce mai putin situatia dvs. Cum anume a constatat RAR ca masina are noxe Euro4?

    Va intreb, pentru ca RAR deduce norma Euro DOAR din placuta producatorului de la motor.

    Este cumva posibil sa faceti vreo confuzie cu masurarea concentratiei gazelor de ardere de la ITP? Acest tip de masurare nu poate stabili norma Euro. Exista insa mecanici care pretind COMPLET GRESIT ca pot stabili norma Euro in standul ITP, cu furtunul bagat pe esapament…

  11. nu stiti ce se mai aude de taxa de prima inmatriculare?o sa se scoata? daca stie cineva ceva imi spune’ti si mie va rog. multumesc.

  12. Deocamdata nu se aude nimic.

    Ultima stire pe aceasta tema se referea la reluarea discutiilor in toamna.