nov. 062008
 

RAR mai are de muncit la capitolul transparenta
Deoarece RAR are foarte prost organizata comunicarea publica, foarte multi cititori ne intreaba pe noi despre cum pot identifica norma Euro in care se incadreaza diverse masini. De aceea, am publicat un set de informatii succinte pe aceasta tema.

Pentru a limpezi macar un pic acest tip de informatie, extrem de necesara pentru alegerea masinii si calculul taxei auto de mediu, TotalAuto a inaugurat o pagina speciala, dedicata istoriei evolutiei normelor Euro pentru vehicule de pana la 3500 kg.

Puteti accesa pagina speciala de aici.

Este important de precizat ca informatiile prezentate sunt absolut corecte, insa va rugam sa le folositi sub rezerva ca norma Euro poate fi stabilita cu precizie, doar in functie de anumite caracteristici tehnice (cod motor, serii, etc), ce nu pot fi incadrate intr-o regula de fier. Oricum, in material va sunt oferite anumite indicatii despre cum sa alegeti masina astfel incat sa minimizati potentialul de surprize neplacute la RAR.

Spor la calcule si cercetari auto.

  12 comentarii despre “Evolutia normelor Euro”

  1. eu as vrea sa stiu in ce tip de euro se incadreaza un autoturism opel d3 din 1995

  2. putem lansa o ipoteza decenta doar daca ne spuneti si tipul motorului.

  3. pt o rezolvare facila in cazul indentificarii unui auto nu s-ar putea sa fie facuta la service autorizate,dar ca sa ne scarpinam invers navalim cat mai multi la rarsi de aici cozi ingramadeala si nervi consumati ,caci asa-i la noi.acum foarte serios daca statiile ITP sunt autorizate de RAR atuci de ce nu se atribuie si indentificarea la statiile ITP caci sunt ale lorsau nu prezinta garantie ca s-ar lua spaga de acestia. ce parere aveti domnilor?

  4. Nicaieri in lume nu se fac omologari auto (in sensul larg) altfel decat la sediul unei autoritati nationale. Nu RAR este problema, ci incompetenta celor de acolo.

    Precizare importanta – prin „incompetenta” nu ma refer la cea tehnica. RAR are ingineri foarte buni. Acuzatia de incompetenta se refera la paraziti, functionarime si management.

    RAR este necesar, insa doar cu personal competent si EXPERIMETAT. Cu sisteme anti-spaga bine puse la punct.

    Ideea cu ITP-istii nu este ok. Cum mai dovedesc in trafic ca o masina este omologata corect? Am acte, pa nene!

    Va respect opinia, dar nu sunt deloc de acord. Sunt de acord ca RAR incurca ingrozitor de rau treburile, dar RAR trebuie reorganizat, nu desfiintat.

  5. daca v-asi ruga ati putea sami spuneti simie in ce norma euro ar trebui sa se incadreze normal masina mea care este din ’99 luna mai,motor de 1.5 serie.motor:JMZBA125200639818
    Va multumesc!

  6. Ceea ce ati postat nu este seria unui motor, ci seria unei caroserii (VIN Code), de Mazda cred.

    Norma Euro a unui automobil nu poate fi dedusa din seria caroseriei. Nici seria motorului nu ajuta (decat la anumite marci).

    Important este tipul motorului (numele sau, codul). Adica cel care in talonul romanesc apare la pozitia 17.

  7. da asa e !seria motorului este:1016601727

  8. dar daca zici ca nici asta nu ajuta atunci cum altfel pot sa aflu caci nu asi vrea sa ma duc cu ea pana in romania si doar la rar sa aflu cand e deja prea tarziu!?

  9. Nu ne ajuta „in niciun fel” aici, pe site, cu informatile pe care le avem la dispozitie. Sunt sigur ca la uzina producatoare sunt arhivate toate detaliile.

    Judecand dupa data productiei, masina este Euro2. Nu avem cunostinta despre alte particularitati ca sa ne faca sa credem ca s-ar incadra la o norma superioara.

    Singurul criteriu sigur pentru Euro3 inseamna ca urmatoarele 2 conditii sa fie indeplnite simultan:

    – Data productie dupa 1 Mai 2001;
    – La data productiei, tara in care a fost inmatriculata masina pentru prima oara sa fi fost membra UE.

    Indeplinirea acestor conditii este suficienta, nu si obligatorie. Exista masini Euro3 care nu indeplinesc simultan cele doua conditii, insa respectarea regulii de mai sus va fereste de absolut orice surpriza.

  10. am inteles! oricum msi frumos pt. ajutor!

  11. am un mercedes clasa A 170 CDI din luna 10.1999 As vrea sa stiu ce euro are ca vreau sa o inscriu in tara.Unii spun euro 1,altii 2, 3 nici u stiu.astept raspuns

  12. Cel mai simplu este sa intrebati la RAR. Datele oferite dvs aici nu ne ajuta sa formulam un raspuns. Daca data scrisa de dvs este cea de fabricatie si daca a fost vanduta prima oara intr-o tara UE, este exclus sa fie Euro1.