feb. 082010
 

Exista binevoitori care sucesc mintile credulilor cu ajutorul unui gadget auto „miraculos”, pretinzand ca acesta poate face motorul masinii dvs sa functioneze cu apa, in loc de benzina. Culmea este ca acest dispozitiv invoca un principiu fizic corect, si anume ca apa se poate transforma in combustibil prin electroliza. In urma electrolizei apei, se degaja un amestec de molecule de hidrogen si oxigen. Acest gaz, numit si HHO, oxihidrogen sau “Gazul lui Brown”, se autoaprinde la 570 grade Celsius, insa poate fi aprins usor si cu ajutorul unei scantei, cum ar fi cea data de bujia unui motor pe benzina.

Pare simplu: – montam in automobil un vas in care are loc electroliza apei cu ajutorul curentului electric de la bateria masinii, iar gazul obtinut va fi trimis in cilindrii motorului, unde va arde impreuna cu benzina, reducand consumul de carburant fosil. Daca va mai spunem si ca in urma arderii misteriosului oxihidrogen rezulta vapori de apa curata, sunt sigur ca o sa va incante perspectiva transformarii eco.

Insa toate acestea functioneaza doar pe hartia prospectului…

Chiar daca se bazeaza pe adevaruri fizice incontestabile, testate de nenumarate ori de-a lungul ultimilor 200 de ani, motorul care megre cu apa este ineficient energetic pentru uzul unui automobil. In plus, la presiunea la care va fi injectat in cilindri, senzationalul gaz va redeveni apa, gadgetul ramanand doar o jucarie nefolositoare.

Pentru ca „jucaria” sa functioneze cu rezultate semnificative, ar fi nevoie de un rezervor de apa mare cat casa si de un curent mult mai puternic decat cel debitat de bateria auto. In aceste conditii, noul combustibil devine MULT mai scump decat benzina.

HHO sau oxihidrogenul are apllicatii limitate la constructia unor lampi cu flacara, cu ajutorul carora se prelucreaza anumite materiale. Gadgetul minune nu are aplicabilitate auto, fiind doar o fantezie a unor comercianti fara scrupule. Asadar atentie…

  5 comentarii despre “Motorul care functioneaza cu apa”

  1. Oxihidrogenul rezultat poate fi stocat in recipiente?Pentru care fura curent poate s-ar merita :D.Dar totusi:”…la presiunea la care va fi injectat in cilindri, senzationalul gaz ‘va redeveni apa’…”?

    • Motorul cu apa a functionat experimental doar in cazul aspirarii naturale. Motoarele turbo sau cu compresor ridica presiunea oxihidrogenului si in anumite conditii de temperatura oxigenul si hidrogenul se recombina in molecula de apa.

      Motorul cu apa este ceva care poate functiona, insa doar in laborator. Cei care pretind ca pot deplasa o masina cu un mic rezervor de apa (ca in cazul instalatiei din articol) pacalesc lumea.

  2. ai perfecta dreptate iulian

  3. asa este dar hidreogenul ( DE FAPT GAZUL BROWN ) REZULTAT se poate adauga , la arderea benzinei, adaugind in filtrul de aer, reduce consumul de benzina .dar nu poate funtiona numai cu gazul rezultat..

    • Strict teoretic aveti deplina dreptate.
      Insa – daca veti face bilantul energetic – veti descoperi ca investitia nu se justifica.

      Gazul Brown este mult mai putin eficient (d.p.d.v. fizic, energetic) decat benzina. Prin urmare, economia este neglijabila, adica faceti modificari intruzive in sistemul de admisie fara sa obtineti un castig decent. Nu merita sa pierdeti garantia la masina pentru un sistem fantoma.

      In plus, este posibil ca setarile injectiilor sa conduca la o functionare neuniforma a motorului. Din nou, nu merita.

      Acest dispozitiv este pe piata din ratiuni strict comerciale, nicidecum tehnice.