Ministrul Mediului a afirmat ca unul din planurile de rezerva pentru relansarea programului „Rabla” ar putea fi includerea in program si a masinilor detinute de firme. Cat de buna sa fie oare aceasta idee?
Nu credem ca „dezlegarea la firme” va urni mecanismul.
Iata de ce:
1 – firmele care au masini mai vechi de 10 ani sunt firme sarace, cel mai probabil fara resurse de achizitie auto noi, chiar si in conditiile subventionarii a 900 € din pret. Cu siguranta, nu cei 900 € au impiedicat firma sa isi schimbe flota de-a lungul a 10 ani de zile.
2 – microintreprinderile ale caror automobile sunt de fapt masini personale, dar inregistrate pe firma familiei pentru reducerea costurilor prin recuperarea de TVA, au de asemenea potential redus de achizitie. Idem punctul 1.
3 – firmele potente financiar nu detin automobile mai vechi de 5-6 ani.
Suntem de acord ca „planul B” al ministrului de la Mediu va aduce clienti noi in program, insa limitat la doar cateva sute de firme, cazuri izolate. „Planul B” nu va avea mai mult succes decat „planul A”, fiind la fel de iluzoriu.
Va reamintim ca o posibila solutie de relansare a Programului de Mediu a fost deja propusa de TotalAuto in articolul „Rabla 2009 nu merge. De ce?”, publicat saptamana trecuta.
P.S. – Ar fi distractiv sa urmarim intrarea in program a unor firme cu capital de stat. Adica statul sa dea statului 900 € la fiecare masina. Va imaginati ce iures al comisioanelor va iesi ?! Ii cred in stare…
aveti cunostinta de vreo statistica : cate RABLE au intrat deocamdata in program ?
Nu a trecut nicio luna de la lansarea programului. Singurul puls este doar generic – „treaba nu merge”.
Probabil ca primele cifre exacte vor fi date la incheierea fazei 1. Cred.
gata avem si cifre : 7000 si ceva de masini din 20.000, dupa 2 luni, 35% … ce succes , ce reusita !!! oare ce idei GENIALE va mai avea Nemirschi acum „sa faca treaba sa mearga” ? un Golden Brau ? … oricum marirea primei de casare iese din discutie , aceasta nu ar fi o solutie … ca de ce sa ne luam noi dupa niemti ca aia e prosti … si solutia propusa de dvs. intr-unul din articole ar putea fi implementata, dar ma rog cine suntem noi sa ne dam cu parerea ?… adevaratii SPECIALISTI sunt in Ministere, nu pe internet …
Este un esec ingrozitor programul din 2009. Sa fie sanatosi, oricum se promoveza ei intre ei… Vor raporta probabil ca – de fapt – prostia asta este un succes, dar nu ne dam seama noi, muritorii de rand.
Avem bani deci pentru 60.000 masini, nu s-au dat mai mult de 1/3 in prima etapa. Bani ramasi din prima etapa trebuie distribuiti ca prime ecologice celor care in etapa a doua opteaza pentru masini hibride, eco(120-140mgCO2/km) sau cele cu GPL.
Pana atunci voi merge zilnic 25 km cu tarsul meu de 31 ani.
Programul rabla este facut ipotetic pentru a vinde Loganul, sa il vanda, cu preturi exprimate in euro si cu un curs crescut artificial!
Romanul mu se grabeste pentru ca nu are bani si mai mult stie ca producatorii sunt incoltiti si ies zilnic cu oferte tot mai tentante.
APIA are interesul de a vinde cat mai multe masini si vrea sa include firmele si lizingul in program, dar pe mamicile care imping caruciarele pe trecerile de pietoni nu le intreaba nimeni ce vor, vor masini silentioase nepoluante si cat mai putine.
Oamenii cu minte previn. Restul reactioneaza la nevoi.
Va veni randul fiecaruia sa impinga un carucior prin oras…