De cand scriu despre masini (ce repede au trecut 10 ani…), Detroit este primul subiect auto din fiecare an. Este Salonul Auto emblema, din Orasul Auto emblema, al Pietei Auto emblema. Din pacate, ca orice lucru bun, reperul de inceput de an auto este pe cale sa dispara.
De-a lungul anilor, Cobo Center, sediul traditional al salonului auto de la Detroit, s-a dovedit tot mai neincapator in sensul propriu al expresiei. In ultimii 2 ani, tot mai multe voci din industria auto s-au plans ca spatiul a devenit impropriu desfasurarii unui astfel de eveniment.
Pana in 2009.
Edward Lapham de la „Automotive News” a explicat cu mult umor de ce Salonul din 2009 este „cel mai bun din toate timpurile”. Iata, in ordinea descrescatoare a „importantei” lor, argumentele unui jurnalist cu experienta aflat an de an la fata locului. Detroit 2009 este cel mai bun din istorie pentru ca:
5 – Cu mai putine standuri si mai putini vizitatori, in sfarsit se pot vedea masinile.
4 – Te poti misca mai repede dintr-un loc in altul.
3 – Chiar si dupa prima zapada de 15 cm, salonul din Detroit pare ca Los Angeles (oras concurent, al doilea oras american a fost inclus recent in calendarul auto international OICA).
2 – Nimeni nu te calca pe picioare in timp ce se deplaseaza cu bratele pline de materiale promotionale stupide.
1 – In acest an nimeni nu a mai sugerat ca locatia Cobo Center ar trebui extinsa.
Da, si americanii stiu sa faca haz de necaz.
Putini jurnalisti, putini expozanti, prea putina stralucire. Detroit 2009 este ca o serbare de inceput de an, in care toata clasa s-a urcat pe scena ca sa recite poezia la moda, cea cu tehnologiile verzi. Spectacolul a disparut exact in locul in care planeta se astepta mai putin. In State.
––––––––––-
P.S. – Apreciem in mod deosebit barbatia cu care APIA a luat decizia transanta de a anula SIAB 2009. Intr-un an auto trist, artificiile ar fi fost nepotrivite…