Incepand cu 2009, Euro NCAP a inclus in arsenalul sau un nou test, celebrele „stele de siguranta” devenind mult mai dificil de obtinut.
Astfel, s-au executat deja mai multe teste de tip „whiplash” (atingere scurta, impuls), care studiaza comportamentul scaunelor din fata in momentul unui impact accidental din spate. Rezultatele obtinute de cele 25 de modele testate au fost surprinzatoare.
Cel mai bun scor l-au obtinut modelele: Volvo XC60, Alfa Romeo Mito, VW Golf VI, Audi A4 si Opel Insignia. Acestea sunt masinile in care gatul dvs. este perfect protejat in cazul unei lovituri venita din spate, la viteza redusa.
Modelele cu scaune inadecvate au fost Daihatsu Cuore, Citroen Berlingo, Hyundai i10, Citroen C5, Ford Kuga, Daihatsu Terios, Peugeot 308CC si Suzuki Splash.
Nici masinile mai scumpe nu au fost ferite de surprize neplacute. De exemplu, tetierele pro-active care echipeaza BMW X3 si Mercedes Benz Clasa M nu s-au ridicat in totalitate la inaltimea asteptarilor.
Primele rezultate Euro NCAP la testele executate in noul sistem vor fi publicate curand, cel mai probabil in luna Februarie 2009.