In clipul de mai jos puteti viziona inregistrarea video a unui crash test unic, desfasurat la poligonul de teste Skoda din Uhelnice, in care o Skoda Yeti aflata in deplasare cu viteza de 90 km/h a intrat in coliziune frontala cu o Skoda Superb Combi care stationa. Impactul a fost inregistrat cu ajutorul camerelor de filmat de mare viteza, iar tehnologia de filmare permite observarea cadru cu cadru a interactiunii.
Inainte ca manechinele de test din masina sa inceapa sa se miste, centurile de siguranta, precum si airbagurile pentru genunchi si frontale au fost activate. La doar 45 de miimi de secunda in urma primei atingeri a barelor, airbagurile au fost deja pregatite pentru a absorbi energia corpurilor umane. Urmariti imaginile:
Rezultatele excelente au fost dovedite prin analizarea mai detaliata a anumitor masuratori, ca de exemplu sarcina exercitata asupra capului sau compresia toracelui pasagerilor. Directiva europeana conform careia toate masinile destinate utilizarii pe soselele europene trebuie sa fie omologate, impune o valoare maxima de 80 G pentru influenta exercitata asupra capului pasagerului.
Acesta este nivelul aceleratiei la care poate fi supus creierul uman, pentru scurt timp, fara a suferi afectiuni grave. Valoarea masurata pentru capul manechinului de pe locul soferului din Skoda Yeti a atins doar 44% din valoarea admisa conform directivei, adica nici macar jumatate din nivelul permis de normativ.
In ceea ce priveste compresia toracelui unui ocupant adult, sunt valabile concluzii similare, iar valoarea masurata este de circa 35,7 % din valoarea admisa. Valorile inregistrate pentru sarcina exercitata asupra femurului au atins doar 20% din maximul permis.