Pe fondul unei dezumflari din ce in ce mai vizibile a entuziasmului pietei romanesti pentru celebrul Logan, Dacia a scos din joben Sandero. O masina construita prima oara in America de Sud sub numele Renault Sandero, dar la realizarea careia au participat mai multi ingineri romani. Cat de buna este aceasta masina? Am aflat ceea ce ne interesa prin cea mai directa metoda, la DRIVE TEST !
EXTERIOR
Inainte de orice altceva, am remarcat aspectul exterior incantator. Sandero este o masina desenata superb, care arata in realitate mult mai bine decat in poze sau la TV. Este una din putinele masini care arata mai bine din spate, decat din fata. Imbinarea de linii curbe cu muchii clar conturate dau senzatia unei soliditati structurale deosebite.
Din fata masina iti sopteste cu un zambet complice in coltul gurii – „mda, este adevarat, sunt ruda cu Clio III”. Blocurile optice sunt frumos desenate, insa personal nu inteleg ratiunea pentru care grupul Renault a facut aceasta alegere pentru blocuri optice mari, cu pleoapa (gen Clio III).
E o moda invechita prematur. Acest emitator de lumina se vede noaptea intr-o cu totul alta forma decat ziua, pierzandu-si identitatea. Daca partea superioara a blocurilor optice ar fi fost ascunsa sub caroserie pana la acoperirea completa a pleoapei, vederea fata ar fi devenit mult mai personala, chiar mai agresiva.
Privita din lateral Sandero este banala, insa pastraza suficiente trasaturi care ii plaseaza aceasta banalitate in anul de design 2008. Spun asta gandindu-ma la desenul muchiei laterale serpuite, care pleaca de pe aripa fata, strabate ambele portiere si se opreste pe aripa spate. Din lateral, Sandero sopteste din nou – „sigur ca da, am si o verisoara numita Tiida”.
Din spate insa, Sandero nu se mai poate juca cu soaptele, intrucat are un design personal, in masura in care un reprezentant al pseudo-clasei „hatch de 4 metri” poate fi suficient de personal. Vazuta din spate, Sandero este una din cele mai frumoase hatchback-uri care circula pe strazile romanesti. Bineinteles, acest lucru poate fi apreciat de cineva care agreeaza acest tip de caroserie. Strict sub acest aspect, Sandero imi place mai mult decat fratiorii francezi 207 sau Clio III.
INTERIOR
Studiul interiorului incepe inevitabil cu locul soferului. Personal fiind un adept al pozitiei inalte la volan, am fost placut impresionat sub acest aspect. Incepand insa din acest punct, am inceput sa traiesc sentimente oarecum contradictorii…
1. Plusuri
– Confortul scaunelor fata este foarte bun. Scaunele sunt suficient de ergonomice si au o manevrabilitate excelenta, cu o cursa suficient de lunga fata-spate, locul din spate pastrandu-si tot timpul functionalitatea. La acest capitol, Sandero este categoric peste noua Fabia, diferenta fiind atat de mare, incat ai senzatia ca sunt masini de clase diferite.
– Bordul este frumos desenat, fiind tentat sa plasez simplitatea sa la partile bune ale masinii, nicidecum la cele rele. Aprecierea celebrului Jeremy Clarkson cum ca „Logan este masina si atat”, se potriveste perfect si la Sandero.
– Locurile din fata ofera senzatia de spatiu la genunchi (spre diferenta de Logan), datorita redesenarii ingenioase. Mai exact, datorita preluarii liniei bordului Clio. Torpedoul se deschide in continuare peste genunchi (ca la Logan), dar acest aspect poate deveni un pretext extrem de convenabil, in situatia in care pe locul din dreapta se afla… un top model.
– Locurile spate sunt mai mici ca la Logan, insa spatiul ofera un confort comparabil cu galonatele Grande Punto, noul Corsa, Clio III sau 207.
– Portbagajul este mare si finisat suficient de ingrijit ca sa poti transporta in conditii decente si fara risc un brac german sau un pointer. Este ceva mai greu sa urci patrupedul in portbagaj din cauza pragului inalt de la marginea de jos, insa odata urcat cainele se poate declara multumit. Oricum, trebuie precizat ca pragul portbagajului reprezinta in sine o abordare destul de rudimentara pentru buna inchidere a hayonului.
2. Minusuri
– Absenta comenzilor audio pe volan chiar si la versiunile superioare nu este normala pentru aceasta clasa auto. Este o echipare ce poate fi inclusa la securitatea activa alaturi de ABS.
– Linia audio neintegrata in bord. Aceasta „scapare” suna a invitatie pentru micii gainari care fura scule audio din masini Daca uiti fata radio-CD-MP3-playerului montata, cred ca este suficient ca sa ramai si fara geamul lateral. Noroc ca acest tip de infractiuni au devenit tot mai rare de cand cu integrarea liniilor audio in bordul masinilor.
– Pozitionarea incomoda a butoanelor de la geamurile electrice in bord si pozitionarea imposibila a butoanelor pentru geamurile spate. Primele pastreaza pozitia centrala in bord ca la Logan. Exista loc si pentru pozitionarea pe manerul usii, insa din otive care imi scapa acel loc a fost astupat cu dop de plastic si a fost preferata plasarea in bord. Butoanele geamurilor spate sunt pozitionate intre scaune, foarte in spate. Aceasta alegere a fost probabil facuta astfel incat toti ocupantii habitaclului sa poata manevra geamurile din spate folosind aceeasi pereche de butoane. Mi se pare o economie meschina. Oare cu cat s-ar fi scumpit Sandero daca i s-ar fi implementat sistemul de actionare geamuri la Clio? Sunt tentat sa cred ca raportul functionalitate/cost ar fi justificat aceasta echipare.
– Lipsa (fie si ca optional a) climatizarii automate. Chiar daca, pentru cineva care nu s-a bucurat vreodata de aceasta echipare pe masina proprie, poate parea un moft, lucrurile nu stau chiar asa. Climatizarea automata are marele avantaj da a-si schimba singura parametrii de racire. Este un avantaj la drum lung, de-a lungul caruia alterneaza zonele puternic insorite cu cele mai racoroase. Marele mancator de combustibil numit Aer Conditionat, devine mai putin lacom.
LA DRUM
Haideti sa pornim motorul. Evident, pentru parcul de presa au fost pregatite doar motorizarile pe benzina de 1,6 litri 8 valve. Cealalta optiune, benzinarul de 1,4 litri, cred ca are doar rol de marketing, acela de a da posibilitatea unui client de a-si procura Sandero la un pret mai mic. Veti vedea ceva mai tarziu de ce fac aceasta apreciere.
Odata pornit motorul devine imediat clar ca Sandero este hatch-ul de 4 metri cu cel mai zgomotos interior. Pornirea motorului accentueaza trasaturile de „cheap car” (masina ieftina). In plus, trepidatia schimbatorului de viteze este atat de vizibila incat identificam un nou loc in care Dacia a obtinut scadere de costuri.
Sandero benzina 1,6 litri 8 valve nu este un sportiv. Chiar daca motorul are anumite capabilitati (90 de cai, nu-s chiar de colea…), transmisia ii plafoneaza orice urma de nervozitate. Indiferent de treapta de viteza in care te afli, daca incerci sa demarezi, ai senzatia ca ar fi trebuit sa retrogradezi treapta de viteza. Ok, o retrogradezi. Motorul urla mai tare, dar asteptata impingere din spatarul scaunului nu apare. Privind din acest unghi, nu inteleg care ar fi sensul motorizarii de 1,4 litri si 75 CP. Asa cum spuneam mai devreme, cred ca este doar marketing si atat.
Trecand peste momentul demarajului, la o viteza de croaziera de 90 km/h, Sandero nu va ofera doar cel mai bun consum al sau, ci si senzatia excelenta de „masina legata bine”, fiind rigida si stabila. Putati trai aceasta senzatie pe un drum liber, care sa va permita o mica joaca stanga-dreapta pe drum. O miscare similara celei de incalzire a pneurilor din Formula 1, dar de amplitudine mult mai mica, suficient cat sa simtiti ca masina sta bine lipita de drum.
Am simulat cateva situatii de urgenta si am franat brusc. ABS-ul asistat de EBV lucreaza discret, pedala neavand vibratii puternice asa cum se intampla pe versiunile mai vechi construite de Bosch. ABS lucreaza cu o eficienta comparabila (nu am facut masuratori exacte) cu a celorlalte modele din aceeasi clasa dimensionala, indiferent de pret.
CONCLUZII
Sandero este o masina foarte bine echilibrata, foarte bine legata, peste asteptarile pe care ti le ofera pretul sau. Diferenta de pret fata de restul hatch-urilor de 4 metri se justifica prin interiorul spartan si lipsa unor echipari trendy. Sa iti iei o asemenea masina cu 9000 de euro (toate taxele incluse) este o afacere buna, doar daca scopul tau este sa te misti si nu acela de a ii face invidiosi pe vecini.
Sandero este categoric peste ceea ce ofera Skoda in aceasta clasa, cu noua Fabia. Nu putem vorbi despre fiabilitate in acest moment, ci abia peste 9 luni – 1 an. Cel putin in aparenta, cred ca Sandero a reusit sa castige inevitabilul comparativ cu noua Fabia, fiind pentru prima oara cand un model Dacia se afla plasat in aceeasi clasa cu un model Skoda. Acest lucru reprezinta un pas mare inainte, pastrand (pana la proba contrarie) respectul cuvenit pentru fiabilitatea modelelor ceho-germane.
Sandero este o alegere corecta pentru o familie tanara care doreste sa isi cumpere o masina noua, fie pentru cotidianul urban, fie pentru concediu. Insa – in acelasi timp – Sandero ofera prea putin fata de asteptarile grandomaniei romanesti clasice, care va prefera probabil un SH „full options” alergat 100.000 km, indiferent de marca, dar care sa aibe neaparat bordul plin de comenzi.
Din aceasta cauza, ma astept ca pragmatismul vesticilor sa identifice mai usor avantajele Sandero decat o vor face esticii de varsta medie dominati de anumite reflexe de supradimensionare si tendinte de echipare superflua a masinii pe care o detin in fata blocului. Deoarece traim in hatch-Europa, cred ca Sandero va merge bine la export, mai bine decat Logan Sedan, insa fara sa egaleze succesul MCV.
De asemenea, sunt tentat sa cred ca simplitatea este un atu pentru Sandero chiar si pentru piata romaneasca, insa doar pentru tinerii cu venituri sigure (cei eligibili pentru acordarea unui credit), care apreciaza raportul excelent calitate-pret, fara a fi virusati de visul grandorii. Doar nemuritorul TIMP stie care este adevarul despre noua Dacie. Cu siguranta, la un moment dat, ni-l va impartasi tuturor…
Si care e problema daca romanii prefera sh pt ca esti mai bine vazut conducand ford,volkswagen sau audi ?Credeti ca occidentul nu este plin de oameni pt care momentul in care se urca intr-un mercedes coincide cu un”implantul de ego „(vorba reclamei dureros de adevarata ).Problema apare cand coboara din masina …..dar si pt aceasta avem leac ,purtam la vedere un breloc cu sigla masinii ….(mie nu imi place capacul ala de doza de bere din centrul volanului ,parca e indesat cu forta si lipit cu prenadez de un copil de clasa a doua )cred ca se joaca astia de la renault cu aluziile sau cu mesajele subliminale ,reflexe conditionate menite sa ne bine dispuna … dupa deschizatorul de bere ,acum avem si capac de doza de bere …..chic….
mgp – nu am spus ca ar fi vreo problema, ci doar ca este un calcul gresit. Nu este nimic rau in a cumpara SH, ci doar gresit.
Cat despre doza de bere, de acord 100%. 😀
Iuliane, o fi sandero mai bun decat loganul dar cred ca sunt multe second hand-uri de un infinit de ori mai bune decat el.
Parintii mei si-au luat masina, le-am adus un C220 CDI din 2002, 118.000km cu carte service si toate facturile si toate tuv-urilemasinii. Model Elegance adica toate dotarile inclusiv navi mare color, inafara de piele, cumparat la 9700 din Germania si la care mai adaug 1100 taxa. Nu stiu cat ajunge un sandero cu 4 geamuri si ac.. dar cred ca o fi undeva pe la 10.000.
Nu cred ca cineva se poate bucura mai mult de un hatch ieftin decat de o masina ca asta.
O obervatie interesanta ar fi ca 4 din vecinii mei, care in ultimul an si-au luat masini noi: CorsaD, Logan, Logan, Opel Astra Clasic, au regretat ca au dat pe masinile lor cat au dat in loc sa isi ia asa ceva.
dinu – iti doresc sa te bucuri de achizitie cat mai mult. A fi un risc major sa cumperi SH, nu inseamna ca este obligatoriu sa bagi bani in masina.
Oricum, o masina de 6 ani vechime nu-i tocmai un harb, insa poate incepe sa dea semne de oboseala. Dar – repet – nu-i obligatoriu.
Apar dezavantaje la asigurare (mai mare), la inlocuire piese (cand va veni momentul), samd. De acord, poate fi o afacere buna, insa poate fi si un cosmar. Fiecare cu norocul lui.
iulian, s-a inchis dicutia la taxa de prima inmatriculara din cauza ca parlamentul a votat eliminarea ei?..:)
la sf saptamanii asteia ar trebui s-o achit si eu.
din punct de vedere acte as putea circula pana la inceput de noiembrie cu numerele de afara dar oare se va lamuri treaba pana atunci?..
concluzia mea e ca cu rar cu tot iti trebuie 2 luni sa-ti inmatriculezi un mijloc de locomotie..si nici nu termini bine ca poate tre’ s-o iei de la capat cu umblatul sa-ti recuperezi banii…asta este..
toate bune tuturor!
dorin – topicul se cam trecuse. In plus s-au strand peste 700 de comentarii si pagina mergea din ce in ce mai greu.
Cat despre ridicarea taxei, sunt sigur ca mai dureaza cel putin 2 luni. Cred ca se vor lauda cu ridicarea taxei la alegeri…
o sa aplic zicala cu ce-i in mana nu-i minciuna..si o sa merg pana la capat 🙂
de-o fi sa se dea banii inapoi…o sa mai fac un efort sa-i recuperez. bafta tuturor!
ps. partea buna este ca am descoperit un site interesant aici. felicitari!
thx man 😀
eu ti-am zis ca am un BMW 316i din 90(inmatriculat prima data in 93),e full options fara navigatie,tempomat si calculator de bord dar am curaj sa zic ca e mai bun ca un LOGAN din 2005(„la ora actuala”).Am gasit datele de pe placuta de la motor: LF65A-2106126,90BAR-04H93,H41-516.Te rog mult poate i-ti dai seama care e codul motor si i-mi zici ce norma EURO are (daca are!)!
P.S. Oricum i-ti multumesc mult pentru raspunsuri!!
soky – esti absolut sigur ca masina este produsa in 1990 ? Datele de pe placuta indica un an de fabricatie minim 1991. Este posibil sa i se fi schimbat/upgradat cumva motorul in 93 si sa se fi emis un nou brief? Doar intreb… crezi ca este posibil?
Buna ziua va rog frumos sami spuneti daca un Peugeot 405 GRDT tip 4ED combi fabr. 01.07.92′ cu numar sasiu VF34EDHY271208042 si motor tip DHY 10CU7G6003708 1905cm diesel are euro2 sau la ce norme se incadreaza. Multumesc
Pai daca asa este ca al 10-lea caracter de la seria de sasiu e anul fabricatiei atunci la mine fiind „0” cred ca e din 90.(seria sasiukui e: WBACA81040AC41111).Totusi are macar EURO1?Multumesc mult!
Va rog poate i-mi spuneti si mie ce norma EURO are un Renault Master din 2006,motor de 2500cmc DCI cu urmatoarele date:MASTER LKV L3HZ 3,5T 2,5 DCI 84KW VF1-FDCUL6-35761249 TYP MA2KL5LM B861781 ARKTIS-WEIB/389 HOLZ PAKEL7PKLM4T-VERR LRHOLZ2706MF.Nu stiu care ar putea fi codul motorului de aceea am trecut toate datele.Va rog mult sa ma ajutati daca se poate!
Gabi – 405 este maxim Euro1, fiind un model produs doar pana in 1995.
soky – digitul 10 „0” nu inseamna 1990. De fapt nu inseamna niciun an.u stiu exact care este povestea digitului „anului 0”, dar dupa codul international „0” sau „O” nu pot fi folosite in pozitia a 10-a.
Sper sa nu gresesc, dar dupa toate aparentele masina este Euro1 (tehnologic vorbind).
Atentie insa la RAR – deoarece normele germane sunt valabile doar la ei, poti avea surpriza ca ai nostri sa omologheze non-Euro. Cred ca este imperios necesar de facut si o dicutie cu consultantii RAR.
alex – pentru vehiculele N1 clasa III, anul 2006 a fost de tranzitie la Euro4. Imi este imposibil sa extrag codul motor din lungul sir de coduri pe care l-ati postat.
Poate fi Euro4 dar si Euro3. Regret, dar nu am nicio baza ca sa pot da un raspuns exact.
stie cineva ceva despre
„rca-ieftin.ro” ?
multumesc.
dorin – nu stiu nimic, esti pe cont propriu 😀
ai avut dreptate ca trebuie sa le spui de 10 ori celor de la finante ca ai gradul de depreciere stabilit de RAR pt calcul taxa poluare. mai grac mi s-a parut ca nu am apucat sa le spun decat o data si deja oamenii erau vizibil deranjati.. habar nu aveau de asa ceva. cu toate ca se cam inflamasera desi in tonul meu zic eu ca era cel mult o profunda mirare, totusi am reusit sa las si hartia cu pricina atasata. au timp 2 zile sa studieze intens si functie de rezultat voi vedea ce e de facut mai departe.. ca sa nu mai spun ca pe lista cu documentele necesare se indica un act care sa dovedeasca data primei inmatriculari. cartea italiana originala, nu a fost buna…m-au trimis s-o traduc (nu mai zic cat au costat cateva randuri pe care le intelegea oricine..).
asta se intampla la brasov…asa ca fapt divers
toate bune tuturor!
buna,iulian!!!credeam ca sunteti in concediu..caci la”intrebari fregvente”nu puteam sa dau nici un comentariu!!..voiam sa ma pling un pic cu toate pataniile de la RAR..sper doar ca cei de acolo sa nu citeasca ..
A FOST O ZI CUMPLITA!!nu credeam cind spuneau altii ca te trateaza urit…si toate alea!!mie mi-au gasit „nod in papura”..numai ca sa ma intoarca inapoi!!mi-au zis ca toba e sparta…m-am dus la mecanic imediat ..mi-au infundat toba si dai cu probele….dar nimic nici urma sa scape vriun fir de fum…a periato cu peria de sirma a dato cu ulei de parca era noua!!Asa a mers!!dupa aceea ca nu ies noxele…tot ei m-au invatat ce sa-i pun in benzina…si m-au trimis la plimbare …vreo 50km.dupa care am revenit…si …in sfirsit am trecut!!acum astept actele care mi-au spus ca dureaza 10 zile..mi se pare cam mult!!de euro nu stiu nimic …mai mult de E1..cit are masina..nu cred sa-mi dea!!…a..nu v-am spus ca mi-a masurat-o de parca ii facea sicriu…ceea ce li-m spus si lor!!mi-au zis ca e un model mai vechi si nu-l au in baza lor de date..ren.19..ACUM ASTEPT CU NERABDARE ACTELE …CINE STIE CE MA MAI ASTEAPTA!!!..MULTUMESC PT RABDARE SI VA DORESC O DUMINICA PLACUTA!!
si ce ati pus in benzina?..
…nu-mi amintesc exact,,,eram asa de stresata ….orcum ..ceva de genul..aditen!?…se gaseste la peco…stiu aia de acolo!!!problema e ca trebuie sa faci ceva chilometri dupa ce il pui!!!se spune ca merge si la benzina si la motorina…mie mi s-a spus sa fac si am facut…ce a iesit numai ei stiu…oi vedea cind voi merge dupa acte!!!mi-au spus si ceilalti care asteptau ca ei deja au pus solutia respectiva cu o zi inainte…eu de unde naiba aveam sa stiu………bafta!!!
adediv!!!???intrebati la peco!!!
🙂 ..vreun aditiv ceva…
in fine..mie mi-a iesit fara; oricum cred ca-s niste chestii foarte formale.. cred ca de celemai multe ori nici ei nu sunt siguri pe ce masoara sau cu ce masoara..asa ca daca s-a observat ca iese cu acea substanta.. scapa de-o bataie de cap. daca v-au luat hartiile si n-au avut si alte obiectii stati linistita ca ati trecut rar-ul; in alta ordine de idei, daca va consoleaza cu ceva sa stiti ca la bv m-au chemat dupa o saptamana sa-mi iau civ-ul; m-am dus cu o zi mai repede si era gata. concluzia mea este ca trebuie multa multa rabdare.. spre exemplu, aici in brasov a trebuit sa cer audienta la finante ca cei care se ocupa de calculul taxei de poluare nu erau la curent cu textul ordonantei (gradul de depreciere). totusi, odata ajuns la seful celor implicati s-a rezolvat pe loc si am primit si scuze. maine ma duc sa-mi iau numerele de la politie..si cam gata aventura!..mult succes!..
…vedeti ..nu-mi aminteam exact cum se numea…!!!da ,mi-au luat toate actele..astazi ar trebui sa sun la cineva de acolo sa-mi spuna daca au ajuns actele.,nr…de la bucuresti!!!…eu sunt inca in aventura!!!cind o termin …o sa ma imbat in ciuda lor!!!!abia astept!!!
dar sa nu va urcati la volan 🙂
ar fi culmea!!!!!!!dupa tot taraboiul sa mai fac si vreo prostie!!!asta mi-ar lipsi!!!!….
ma intreb unde a disparut domnul iulian…???
n-am idee.. presupun ca e si el pe undeva pe aici.. 🙂
am vazut ca a mai postat la alte sectiuni.
renault 19?..din ce an?..ce euro 1? abs? ac?..aibaguri?..
……da..din `95..si cu toate accesoriile!!1400…si 100.001 km…….!!!
cu taxa cum stati?
daca e aia care am calculat-o…ar fi 535 euro!!
Buna ziua ati putea sa-mi spuneti si mie daca un vw transporter t4 tdi 7dh1y2 75 kw an 1996 emisii 216g/km as vrea sa stiu daca este sigur euro3
si pentru 8+1 se plateste taxa?
buna as vrea sa stiu daca este sigur euro3 un mercedes-benz vito 112cdi motor 2148 cm, 90 kw 8+1locuri 4/5 usi an03/2000 transmisie manuala
Salutare.am si eu o intrebare:vreau sa cumpar un camion de afara si sa-l inmatriculez in RO.este valabil acelasi calculator ptr.taxa auto,sau se ia ceva si dupa tonaj?Calculatorul vostru se poate folosi si in acest caz?Multumesc!
buna,iulian!!!am terminat cu tot balamucul……miine merg sa-mi iau numerele!!!!!a fost lung drumul si anevoios…nu l-as reface pt. nimic in lume!!!!!acum nu stiu ce ar trebui sa fac cu radierea in italia..la politie mi-au zis ca nu e treaba lor..nici macar un sfat nu mi-au dat!!!!il caut aici .Poate stie cineva!????/multumesc!!!
iulia – stop. gata. nu trebuie sa mai faci nimic.
chiar daca cei de la ghiseu nu stiu, politia a facut deja radierea. nu se poate inmatricula simultan o masina in doua tari UE diferite.
gata. nu trebuie sa mai faci nimic. 🙂
…nici nu stiti cit ma bucur….asta si pentru ca..anul acesta nu am platit impozitul acolo…care sunt 191 euro.Eu m-am intors definitiv in tara din septembrie anul trecut..si va dati seama …am crezut ca nu e cazul….atat doar…am platit asigurarea ca sa pot circula …!!!multumesc mult pentru raspuns..si succes la toti !!!!o zi buna!!!
salutari,
si eu am adus masina sora-mi din italia si am inmatriculat-o aici. cei de la politie mi-au dat o adeverinta in care specifica faptul ca masina a fost inmatriculata in romania si ca au fost retinute actele italiene si numerele (cartea de identitate si certificatul de proprietate). am trimis adeverinta si o traducere legalizata sora-mi (inclusiv asigurarea care era inca valabila) iar ea s-a dus la ACI si intr-un sfert de ora i-au radiat-o pentru export in tarile comunitatii europene eliberandu-i un nou certificat de proprietate din care reiese acest lucru. acum trebuia sa-si ichida asigurarea si sa-si ia diferenta de bani inapoi. impozitul era si el platit la zi..
deci eu zic sa te interesezi un pic si in italia la aci despre soarta masinii tale acolo.
toate bune!
tot eu..
trebuie sa precizez ca eu am facut contract de vanzare cumparare cu ea; daca tu erai proprietara acolo si tot tu aici..poate ca iulian are dreptate si nu mai trebuie sa faci nimic.
da, Dorin are dreptate.
RADIEREA inseamna scoaterea din circulatie. Asta s-a facut automat. Partea romana are doar obligatia morala de a trimite adeverinta de inmatriculare romaneasca vechiului proprietar. Oricum o copie dupa adeverinta pleaca si pe adresa acestuia.
Din pacate nu am retinut detaliul ca Iulia a ramas proprietar si ca a schimbat doar tara.
Deci corect ar fi – stop joc Romania in calitate de cumparator + fisc Italia in calitate de vanzator (si „asigurari”, cum spune Dorin ca trebuie). Dar nu trebuie mers personal, se poate trimite in Italia cerere cu copie dupa adeverinta la fisc si asigurari prin curier, cu confirmare de primire. In acest caz, un telefon de siguranta nu strica…
Un sfat pentru Iulia – e bine sa platesti cei 191 euro. E ca si cum nu ti-ai plati un impozit in judetul Arges si te bucuri ca scapi pt ca te muti definitiv in judetul Constanta… Risky… Te vor gasi usor.
probabil ca va trebui sa plateasca impozitul acolo pana in momentul in care masina a fost inmatriculata in romania si luata in evidenta de fiscul de aici.
inca o data zic, cel mai bine este sa se informeze la ACI in zona unde era inmatriculat vehiculul in italia.
am indoieli ca politia romana trimite ceva in italia. sau poate se ocupa si de asta dar dureaza mai mult. ei mi-au dat mie adeverinta respectiva (ce-i drept adresata autoritatilor italiene) si radierea s-a facut in momentul in care sora-mea in calitate de fost proprietar s-a dus cu ea la ACI si a solicitat radierea.
asa a functionat treaba in cazul meu. dar am inteles ca asa se procedeaza in mod curent. completezi un formular la politie (de regula chiar cand depui actele pentru numere dar poti s-o faci si cand ridici numerele romanesti) si ei elibereaza adeverinta.
mult succes.
da, uite ca si iulian a venit cu completari in timp ce scriam eu. inca putina rabdare si se rezolva. e pacat s-o lasi asa… 🙂
acum chiar c-am dat-o in bara…!!!!m-ati pus pe ginduri RAU!!!am sa incerc sa sun acolo sa vad ce imi vor spune…apoi va tin la curent!!!!va multumesc ca a-ti fost draguti si mi-ati raspuns….ERA PREA FRUMOS SA SA SE TERMINE TOTUL CU BINE!!!!!!!!O SEARA FRUMOARA!!!!!
iulia – de ce te panichezi? stai linistita, pune la posta doua hartii si fa o plata la banca. mare chestie… trebuie doar sa afli doua adrese si un cont.
asa este. curaj!.. s-ar putea sa ai surprize placute legate de cum se rezolva treburile pe acolo. primul pas: suna!
toate bune tuturor!
-www.aci.it/index.php?id=329
sa mai spun ca taxa de radiere acolo este de 80 euro la birourile ACI;
….mi s-a cam golit „SACUL”…asta e singura problema…!!!imi vine in minte sa ma intorc de unde am plecat…!!!daca as fi sa hotarasc doar eu …as pleca fara sa mai stau pe ginduri…!!!asta-i viata la noi!!!!…….