Au aparut deja anumite dezinformari referitoare la „taxa auto pe CO2” propusa de Guvern. De aceea, chiar inainte de a ne incheia deplin documentarea pe acest subiect, ne consideram obligati moral sa publicam cateva specificatii de baza, pentru a constitui o prima sursa (minima, dar corecta…) de informatii legate de taxe similare aplicate in interiorul UE.
1. Cum se calculeaza emisiile de CO2 la masinile noi?
Pentru stabilirea oficiala a cantitatilor de CO2 emise de un automobil in vederea taxarii, in nicio tara UE nu se aplica vreo formula de calcul, singurele valori acceptate fiind doar cele prezentate in specificatiile tehnice ale producatorilor, calculate in baza unor normative. Emisiile de CO2 prezentate de producator vor fi considerate stabile (identice, fara modificari aduse de uzura motorului) pana la casarea masinii, indiferent de vechime.
2. Cum se calculeaza emisiile de CO2 la masinile vechi sau standard non-UE ?
Deoarece obligativitatea inscrierii in specificatiile tehnice a emisiilor de CO2 este relativ recenta (1998), exista masini vechi (sau standard non-UE) ce nu au inscrisa explicit aceasta caracteristica.
In acest caz, emisiile de CO2 nu se masoara (este prea scumpa pentru cetatean metoda determinista), fiecare stat in parte optand pentru cuantumuri reglate in functie de cilindreea motorului sau puterea acestuia. In Marea Britanie, pentru toate masinile inmatriculate in UE inainte de 1 ianuarie 1998, emisiile de CO2 sunt apreciate in functie de cilindree. In Franta, pentru masinile inmatriculate UE inainte de 1998 se aplica taxe calculate in functie de „puterea fiscala”, care depinde de puterea reala a motorului.
3. Care sunt tarile cu taxe pe CO2? Cum arata aceste taxe?
Aveti aici TABELUL OFICIAL A.C.E.A. [PDF file] (Asociatia Europeana a Constructorilor Auto). Atentie, taxele franceze din tabel nu mai sunt de actualitate ele fiind modificate la inceputul anului 2008.
Din 2008, taxa din Franta are urmatoarea forma:
– pana la 160 g CO2/km: 0€ (da, zero, ati citit bine);
– intre 161 si 165 g CO2/km: 200 €;
– intre 166 si 200 g CO2/km: 750 €;
– intre 201 si 250 g CO2/km: 1600 €;
– incepand cu 251 g CO2/km: 2600 €.
4. Cum va fi taxa la noi?
Cica vom afla intr-o saptamana de la data scrierii acestui articol (17.02.2008)…
5. Care este tendinta europeana?
Uniunea Europeana gandeste un sistem unitar pentru toate statele pe care le cuprinde, folosind principiile nediscriminarii intre cetatenii europeni. Conform acestei tendinte, UE propune abolirea taxei de prima inmatriculare pentru un autovehicul cumparat din interiorul uniunii, indiferent ca este nou sau la mana a doua. Aceasta taxa „de inmatriculare” va fi inlocuita cu una anuala „de circulatie”, bazata pe emisiile de CO2 si care va avea un cuantum mult mai mic, probabil 10% din taxa actuala. Aceste directii sunt – deocamdata – doar in faza de deziderat, fiind incluse doar in proiecte oficiale supuse dezbaterii politice.
Precizare importanta: – nu exista niciun proiect oficial european care sa contina premonitiile bizare ale Guvernului Romaniei, conform carora ar fi iminenta „interdictia de circulatie a masinilor mai vechi de 10 ani”. In schimb, exista proiecte serioase de inasprire a controalelor tehnice pentru autovehiculele care circula in interiorul UE. Cu voia dvs., sesizez o diferenta majora intre cele doua abordari.
Acest articol nu este un tratat stiintific, existand multe detalii tehnice omise deliberat, pentru a facilita lectura rapida. Daca doriti informatii suplimentare, puteti folosi interfata de comentariu de mai jos.
Iulian oare si la noi va fi acelasi cuantum al taxei ca si la francezi???asta e intrebarea…Sunt de acord sa platesc mai mult decat un euro3 sau euro4 dar oare se va tine cont de salariile din Romania???
La cat de nessimtit e Guvernu asta nu cred ca va fi asa.
Zoli – nu am nici cea mai vaga idee despre cuantumul viitoarei taxe.
Daca va fi porcesc, tot scandalul se reia, iar noul proiect de ordonanta a Guvernului va fi blocat, iar procedura de infringement va intra in faza procesului. Nu cred ca isi permite cineva varianta asta.
Prin urmare, personal ma astept sa iasa bine cu taxa… Planetele sunt aliniate favorabil
Daca tot nu putem sa eliminam taxa de prima inmatriculare si tot trebuie sa platim ceva la mediu haide-ti sa va propun si eu ceva
Taxa de prima inmaticulare = 50 Euro (echivalent lei)
1 gram CO2= 0.1 euro(echivalent lei)
Taxa de prima inmaticulare sa mearga la bugetul statului pentru X cheltuieli (sa se plateasca pentru orice masina fie noua sau SH, la prima inmatriculata in Romania)
Taxa pe CO2 la mediu pentru protectia si conservarea mediului (CO2 in functie de specificatiile tehnice ale producatorilor) si adaugata la impozitul anual pe masina.
La cate masini circula in Romania in mai putin de 5 ani cu bani stransi din taxa pe CO2 o sa vedem din Fagarasi si Marea Neagra.
Este doar propunerea mea si mi se pare relativ decenta.
ce k.k.t de taxa pai vantul bate numai din romania spre bulgaria……ori la bulgari nu este poluare……..sa ne raspunda dom ministru…?
la bulgari. 100e… la romani…2000e ca au bani…pa carca noasta…sa mance si gura lor ceva ms
daca doriti sa stiti ce este cu aceasta taxa uitati-va cine o sustine cel mai inversunat….MINISTRUL DE FINANTE,
dupa ce ca ne abureste ca ar fi taxa de mediu, este si un muncinos de cea mai joasa speta…
atata timp cat in fruntea guvernului se afla un diler de autoturisme indiferent de felul si de cuantumul taxei nu sunt de acor cu ea
Si daca peste un an sau doi vor pune o taxa anuala????eu ce fac???am platit-o si pe asta si platesc si pe aia????
Iulian Spunemi te rog gasesc undeva cat CO2 scoate masina mea??nu stiu pe brief sau undeva???
Zoli – am observat ca in tarile UE exista norme clare DOAR pentru masinile produse dupa 1 ian 1998. Emisiile se gasesc la producator, urmand sa fie trecute in vreun tipizat si la noi dupa intrarea pe noua taxa.
Pentru masina ta situatia nu este clara, deoarece fiecare stat in parte foloseste alta formula de calcul, niciuna bazata pe co2. Se face un fel de echivalenta. Eu zic sa astepti pana vezi exact care e formula romaneasca.
Cat despre taxa anuala pe care vrea sa o implementeze UE in toate tarile sale, cred ca este mult prea devreme ca sa ne bucuram sau sa ne speriem. Detaliul de care vorbesti poate fi usor reglat ca sa nu plateasca lumea de doua ori.
Strategia conducatorilor nostrii este aceea de a lua de la saraci si de a da la bogati . Asa a fost intotdeauna la noi . Oamenii de rand iau o masina shi fac pe an 30 -40 de mii de chilometri pe cand firmele de transport fac milioane de km . Cine face mai multa poluare .Astia ca noi mai mici de comentam mai luam si bicicleta si mergem si pe jos pe cand o fabrica baga poloare intr-o zi cat pentru 100 de masini intr-un an . Lumea semneaza petitii si isi zic parerea iar conducatorii 1 , 2 , le iau shi se sterg la c.r cu ele si tot ei fac tot ce vor .
p.s. mai exista shi ceva acolo sus deaia va mai da cate o boala , mai picati de pe cate o motocicleta ….. si cate si mai cate .
(aaa ne mai gasiram si noi mot sa nu le recunoastem saracilor oameni independenta vor ca sa ne puna astia bomba sa ne saturam)
Andy – lucrurile, asa cum le vezi tu, sunt corecte jurnalistic, dar nu si functional. Absolut orice cost, taxa, sau prima data intr-o firma se regaseste in pret. Inclusiv la paine.
Aceasta este ratiunea pentru care transportatorii au anumite facilitati. Peste tot in UE, nu doar la noi.
Avem un guvern incapabil – sunt absolut de acord – insa la faza cu transportatorii (carburanti, etc) nu sunt de acord cu tine. Don’t shoot 😀
tigarile sunt 15 mii paketul la moldoveni , benzina iese de la rafinarie cu 15 mii de lei , impozite platim , taxe la stat platim , din salariu iti iau , la pensii contribuim , roviniete platim , spaga tre sa dam , noua ce ne dau alta taxa … vor sa scumpeasca shi alcolu sa nu te mai spritzui nici macar o data pe luna . Noi importam ne privatizam intreprinderile , bancile tot . Noi ce producem ,… nimic . Astia nu stiu de unde sa mai ia bani in loc sa se gandeasca ca ministru agriculturii e un papagal .macar cu agricultura faceam ceva ca in rest am vandut tot .
p.s. ce am scris e un pamflet partea cu ministru ca e un papagal nu e adevarata nu vreau la judecata … 🙂
hai ca spun eu ca vosganian e Ministrul Pacalici, sa ma dea in judecata, ca-i aduc ca proba secventa cind explica taxa la tabla… hahaha!!! :))
aici puteti afla toate emisiile la aproape ori ce tip de masina http://www.dat.de/leitfaden/LeitfadenCO2.pdf
Cristian – f misto tabelul pentru masinile mai noi de 2004.
Cred ca de acum singura enigma va fi doar solutia pentru care vor opta „taxatorii” la masinile dinainte de 98, cand nu exista normativul co2…
Mai am ceva de adaugat cu privire la taxele de poluare:Urgent sa puneti taxa cea mai mare ca Guvernul, Presedentia etc, sa aiba bani gramada depozitati in saci din plastic, respectiv este vorba de taxa de gaze emanate de om (co2) si avand in vedere ca sant mult mai numerosi in tara pe strada, in mijloacele de transport etc, neavand nici catalizator Euro4, sa le puneti taxa cea mai mare.
Eu cred ca toata aceasta abureala are scopul de-a o lungi cu actuala taxa pana la alegeri dupa care din nou uita de noi plebea-alegatorii,vreo 4 ani,ca urmare,o sa cer la inceput,autonomie largita pe strada mea, urmata de declararea independentei si apoi anulez unilateral taxa auto-caut sustinatori-apelez la toate organismele internationale-ONU,NATO,etc.
daca ii doare asa de tare pe domnii.. in privinta mediului inconjurator…de ce nu zic ca cu banii stransi subventioneaza punerea de instalatii GPL… sau sa favorizeze persoanele care cumpara masini hibrid sau care polueaza f putin..ii doare-n suflet…asa poate conduce tara oricine.
masina fabricata in octombrie 99,pus in circulatie in iunie 2000.de ce nu gasesc nicaieri emisiile de co2 pentru o masina ca asta?????
zoli – intreaba la reprezentanta marcii. Trebuie sa existe oficial aceasta valoare la producator pentru masini dupa 98.
tot o fac cum vor ei.
Cica vor taxa numai euro4 dupa CO2 celelalte vor fi taxate dupa norma euro….ce tampiti, fac ce fac si tot acolo ajung.
voi nu vedeti ca pe Tariceanu si acolitii ii intereseaza doar masinile Euro3? pt ele e facuta taxa de prima inmatriculare…sa forteze lumea sa cumpere Dacii….da pana cand?
Oameni buni, cam tot ce s-a zis aici pe site – in timp – s-a cam implinit.
Fac pariu:
Taxa pe CO2 nu va avea legatura cu norma Euro. Doar nu o sa inventam din nou apa calda…
Nu va mai omorati neuronii cu ce balmajesc toti adormitii din Guvern. Sa vedem mai intai ce spune noul proiect. Daca va fi aberant, nu va trece de Comisie.
Si, in final, este taxa auto sau de mediu? Ca taxa auto este discutabila necesitatea ei. Cu respectarea legalitatii, la masini second hand taxa a fost platita odata la achizitionarea masinii de primul cumparator. In UE, ca taxa de „prima inmatriculare” ar trebui platite numai operatiunile administrative de inmatriculare: plate-uri, acte, etc…
Ca taxa de mediu, ar trebui platita anual functie de emisiiile de CO2 dar si de kilometraj (uzanta masinii si deci a infestarii mediului cu CO2). Dar cine sa faca treburi logice in tara asta? Totul se reduce la a specula contribuabilul…
alex – cred ca intrebarea corecta ar fi daca este o taxa fiscala sau de mediu, intrucat auto este sigur, fiind aplicata doar automobilelor.
Cred ca taxa va fi de mediu, intrucat toate tarile care taxeaza masinile pe criteriul CO2, invoca protectia mediului.
Unii isi dau cu parerea, altii simt nevoia sa se descarce de nervii legati de taxa.. stam si ne irosim in discutii care nu au niciun impact in decizia guvernului.
De ce nu facem nimic? Hai sa protestam cu totii la UE, hai sa iesim in strada, sau semnam petitii pentru parlament/presedentie/guverm etc.
Cred ca daca stam si tot scrie pe forum nu va tine cont nimeni de noi.
Daca tot exista site-ul asta, ce faceti voi cei care il administrati? Doar sunteti moderatori pe forum? Putem face mai mult? Hai sa trecem la next level… ACTIUNE
Pacaliciul vosganian zice ca pentru o masina E2 sau E3 de 1600 cmc se va plati o taxa intre 900 si 1400 E, indiferent de an.
Pentru E1 si NON-E probabil ca va fi si mai nashpa. Nici vorba de emisii!
Asta a inteles guvernul dupa negocierile cu ong-urile si partidele!?
Cu asta ne-am ales dupa celebra petitie de marketing de la realitatea!?
Practic, fata de ultima varianta, au marit taxele.
Petitia de la Realitatea nu a avut legatura cu vreun demers social sau politic, ci doar unul de autopromovare. Am ascultat la Radio Total spotul de final al campaniei – stiti ce spune?
Parafrazez: – „Ati votat, am strans numarul SIMBOLIC de 100 mii de semnaturi. Va multumim pentru asta.” Nimic mai mult. Nici ca trimit semnaturile la parlament, nici ca le trimit la guvern, ONU sau Protectia Consumatorilor. A fost un mare fasssss.
Cat despre guvern, ei nu mai sunt credibili in fata nimanui. Cred ca nici in fata nevestelor lor. In Romania exista doar Mafie – mai exact – mici grupuri comuniste care se joaca de-a politica si care au scopul unic de a propasi personal (sau in grupuri mici, ca-i greu de unul singur).
Oameni buni, in Romania nu exista clasa politica – exista doar comunisti vopsiti. Ma refer la absolut toate partidele.
Comunistii vopsiti nu sunt functionari ai poporului, ci un fel de Supermani atotputernici, carora poporul trebuie sa le multumeasca ca exista, sa ii slujeasca fara cracnire si sa ii laude in continuu. Va zic ceva nou??
Au trimis-o la guv, la base si la euro, de unde veti vedea un super-show marti, de-asta i-am si zis petitie de marketing.
Parerea mea este ca in .ro nu se rezolva nimic cu petitii. Trebuie sa facem misto de ei, asa cum fac si ei de noi.
In mod sigur, din cei 100000 care au semnat petitia, exista 1000 care stau cu masinile pe dreapta. Daca ar contribui fiecare cu cite 10 euro s-ar putea deschide o firma la bulgari si ne-am inmatricula toti masinile cu cite 200 de Euro.
Apoi ne-am intoarce cu „hirburile” si am inconjura ministerul finantelor cu un banner mare pe care sa scrie: „Multumim, Bulgaria!” si „Vosganiane, sa ne xxxx tzevile de esapament, fraiere!”
Asa scapa guvernul de alocatiile bugetare pt Ministerul Mediului. Poluare este la Copsa Mica – fara taxa! Poluare mare de la „Rabele” care circula nestingherite. Poluare mare de la autobuzele ROMAN care circula. Nu sunt taxate. Oare de ce?
Oricum – vom fi dati in judecata si ghiciti cine va plati amenda si penalitatile de intarziere in aplicare!
Am aflat si eu de trimiterea semnaturilor – scuze pentru postul precedent. Am auzit chiar si de ecouri ff pozitive la Comisie pe partea cu petitia.
Scuze inca o data. Am fost splitat de informatie si auzisem doar acel spot… 😀
Partea cu Mafia ramane valabila. N-o retractez.
calculati-va emisiile de co2:www.smmtco2.co.uk/co2search2.asp
Pentru o eventuala taxa, singurele emisii luate in calcul sunt DOAR cele date de producator si prinse in fisa de omologare.
Calculatoarele nu au relevanta juridica.
Ice are dreptate , ar trebui sa facem ceva , sa iesim in strada sa le aratam ca NU suntem de acord . Nu conteaza parerea celor 100 000 de romani care au semnat petitia ? Mai importante sunt averile personale care le fac politicienii ? Pleaca Ford si Renault ? Nu au decat sa se duca sa produca masini la ei in tara cu mana de lucru de 10 ori mai scumpa .
Si Tariceanu tot spune de ” samsarii ” din vitan dar nu se gadeste nici o clipa la sutele de mii de romani care poate ar vrea sa isi ia o masina buna care si-o permit .
Fratilor, daca si de data asta ne-o trag, ar trebui sa luam aminte de la vecinii nostri albanezi din Kosovo: Si-au dorit atat de mult independenta incat au trecut peste cadavre de sarb…
Intrebare: Suntem in stare sa trecem peste cadavre de parlamentar…???
Aline, Tariceanu cu ce oare se deosebeste de un ”samsar”…???
o sa te votez taricianule cand scoti taxaaaa si cum ne mineti u asa te mintim si noi eu am salaru de 5 milioane cu sa platesc 3600 euro esti un …. mare de tot iti scade scaunu sstai linistit
akum 2 luni park iulian senos promitea si asigura pe toata lumea k taxa auto se va skimba , am ajuns in februarie , s-a adoptat noua taxa de inmatrikulare , dar knd intra in vigoare ? in iulie ? knd in iulie knd astia akum propun o noua taxa? ce se ai inpampla q 2 taxa? o uitam?mai bn iulian zi la toata lumea sa nu isi mai faca vise si sa realizeze k traim in romania (q ” r” mik pt un jeg de tara ) si nimik nu e pt popor , fiindk si ei dak ar fii akolo sus tot nu ar face nimk pt lume , ar incepe sa traga pt ei….
nimic nu e concret.speculatii, propuneri,”ce se aude” , nu se intampla nimic.Insa a fost lansat noul model de Dacie, asta e cel mai important, zice Balariceanu, nu taxa auto.
Au zis ca modifica proiectul de ordonanta in 2 saptamani, dar a trecut si a 3a cu la fel de multa gratie.
Cat despre Sandero, discutiile se poarta pe topicul: dacia-sandero-primele-impresii
da iulian asa stiam si eu ca sapt asta trebuia sa apara noua forma de taxa dar……se pare ca tariceanu se joaca cu nervii nostri
bulgaria are taxa de inmatricuare?? pt ca am citit un articol conform caruia bulgaria ar urma sa majoreze taxa auto…..
da belgin, au o taxa unica de vreo 200 € pt orice masina. Nu stiu exact, dar asa am auzit.
ei se pare ca au reusit sa termine … uuuffff … o saptamana s-a transformat intr-o luna , dar pana la urma se pare ca IN SFARSIT avem noua formula valabila de la 1 iulie !!! una pe CO2 in conformitate cu legislatia europeana ; mai ramane de vazut numai un mic detaliu : cunatumul ! daca aveti informatii in acest sens sunt foarte dornic sa le aflu !
iulian -zi fratioare ceva daca sti, asa cum bine zice si Dan, care este ultima varianta cu nenorocirea asta de taxa ?
cu deosebit respect gelu.
gelu – nu vreau sa ma hazardez. Inca nu cred ca cifrele sunt finale. Se pare ca taxa va arata ff decent.
IULIAN,
lamureste-ma, te rog cu o chestie: am un A4, 2004, 1.8T BFB, euro 2 (doi, da, fabricat pentru Rusia), adus din Rusia (unde a fost importat temporar si inm cu CD). RAR refuza sa-mi elibereze CIV pe motivul ca este EU2 din afara EU. Ce pot face? sa fac testul dinamic, poate iese EU3 (are 45ooo km)? sa demonstrez (daca da, cum) ca tara de origine este Germania?
multumesc anticipat.
Din pacate lucrurile sunt clare. Tara de origine a marfii este Rusia si nu Germania. Tara de origine nu este cea in care a fost fabricat produsul ci cea din care parvine in cadrul tranzactiei. Fii sigur ca RAR e la curent cu faptul ca Audi e fabricat in Ingolstadt, Germania
RAR nu mai omologheaza decat Euro4. Omologarea extra-UE nu este recunoscuta de RAR, in timp ce pentru omologari interne UE exista obligativitatea recunoasterii omologarii. Pe cale de consecinta, nu se poate importa SH non-UE, decat daca sunt Euro4.
deci 90% sunt sansele ca noua taxa sa intre in vigoare la 1 iulie ? 🙁
Asa zic ei… Insa de-a lungul timpului ne-au demonstrat ca nu trebuie pus baza pe ce zic ei. Vom trai si vom vedea.
vom muri si nu vom vedea 😐
jorj – prea mult pesimism strica. Este generator de lehamite, iar lehamitea predispune la a fi manipulat.
Razi de ei omule! Pastreaza-ti creierul viu!
Silviu zice „jos Moliceanu!!!”dar daca e asa cum, ziceti voi abia astetpt sa imi inmatriculez masina!!
prietene..acolo scrie…17.02.2008????data pulicarii acestui articol???sau e…
salut silvian, data este corecta. Atunci a fost publicat articolul, pe 17 feb 2008.
avem aici pe net si articole din 2007 la care inca mai apar comntarii noi…
poti citi cele mai noi articole dand click pe titlul sitului – TOTALAUTO.RO.
of of iuliane, cum poti fi optimist? 😛 taxa auto nu cred ca se va modifica pana nu pleaca Balariceanu din guvern..pfff..parca nu mai rezist. As rade la subiectul asta doar daca ar da faliment dealerii de la citroen,sa i se intample si lui prime minister-ul acesta ceva.Monolog Tariceanu: nu schimb taxa bag p*** , cateva luni de profit nu-mi strica,da-i in masa pe cetateni.
iulian e posibil ca din 2011 sa iasa din circulatie toate masinile noneuro???greu de crezut cand stim ca sunt foarte multe..
jorj – taxa se schimba sau T va avea o problema mare cu Comisia, care in anumite conditii se poate transforma in caz penal.
In locul lui nu m-as risca. Pentru niciun profit.
belgin – nu e posibil asa ceva. nu-i legal. ar fi un abuz urias.
am un opel astra T92/X16E cap.cil 1598 an de fabricatie aprilie 1996 pe benzina si vreau sa-l inmatriculez si nu stiu in ce categorie de „euro” se incadreaza. oare 2?
(din pacate) da, x16xe este euro2.
salut Iulian !au trecut 10 zile dela ultimul „zvon”,care ne dadea ceva sperante ,OK.- si acum ? tacere pe toate fronturile , au amutit toti, care e treaba Omule ? simt ca turbez ,mai am un pic si fac un an de cind stau pe dreapta, MAI SINT SPERANTE????
salut – se schimba sigur. au convenit cu UE termenul de 1 iulie.
gelu am si eu o intrebare, daca esti amabil : de 1 an ai platit impozitul pe masina ?
DAN – stiu la ce te referi , adica obligativitatea ca din momentul dobindirii unui bun mobil sau imobil, de al declara la fisc. OK.-NU platesc decit atunci cind voi putea sa -mi imatriculez masina, ca-sa-ma pot folosi de ia.
altfel cum ramine cu faptul ca daca aduci dovada radierii, esti scutit de impozit asupra mijloacelor de transport???
deocamdata masina este radiata din Germania (asa ca-i BEEP cu familie cu tot) ca m-am saturat de jigodiile astea …..
dar pentru ca veni vorba Iulian OK. pe 1/07/2008 dar IN CE FORMULAAAA????
care va fi cuntumul acestei taxe, in functie de; an, euro, etc.??
1 iulie este doar o data convenita cu Comisia. Formula va fi cea pe CO2, iar cuantumurile vor fi decente (sute de euro). Inca nu exista o versiune finala.
iuliane fratele meu-(scuza-ma ca-tispun asa),ma-i bagat in ceata ti-am zis ca eu am un frontera din 2000cu X22TDH acum este vorba de 4700 euro,esti convins ca dupa 1/07/2008 voi platiciteva sute??
daca va fi asacum zici te caut sa o facem lataaa.
x-ul tau este euro2. Taxa va fi cu 4 cifre, dar in nici un caz 4700 euro. suntem cu toti in ceatza. nu doar tu.
Salut Iulian. Vin iarasi la tine ca am nevoie de un sfat
Vreau sa imi iau o masina SH din Germania in jur de 7000 euro si oscilez intre ford focus model 2001-2002 si golf
Golful il cinosc bine ca il am de firma dar focusul deloc.
Ce trick-uri poti sa imi spui despre el?
Mersi
Senos…ce se mai aude cu procesele impotriva taxei auto? ..am vb cu cineva care acum a castigat un astfel de proces si a primit nr rosii dar autorizatia e doar pe o luna…crezi ca i-o mai prelungeste? a castigat cineva vreun proces de returnare a banilor pe taxa?
cretu ovidiu – la SH nu ma bag. Am condus ambele modele, dar nu ma bag sa inclin balanta in vreun fel. Iti vb si 2 zile despre modelele noi, dar la SH nu ma bag.
Chiar daca ti-as recomanda aici una din ele, datorita unor detalii de intretinere ar fi posibil ca in realitate sa aleg exact invers. Nu imi place sa sughitz…
Florin – procesele s-au castigat si se castiga in continuare, iar ACR-ul (da, mai exista…) asigura suportul juridic. Faza cu ACR am citit-o, sper sa nu fie tzeapa.
Am luat un Ford Focus C-max din nov.2004.La RAR mi-au scos-o cu E3 desi pe certif.de inmatr.original(Franta)are129gCO2noxe.Este normal.Daca nu ce solutii am?Am luat-o pe factura din Ro(societate-societate)pe care vanzatorul(parc auto) a trecut an fabr.2oo5 si mi-a spus ca e E4.La RAR s-a vazut adevarul.Ce pot face?
luiza – nu tin partea RAR, dar nu exista nicio legatura intre norma Euro si emisiile de CO2.
Norma Euro masoara in principal urmatoarele noxe: monoxid de carbon, hidrocarburi, compusi de azot si particule materiale.
Dioxidul de carbon (CO2) este un rezultat al arderii combustibilului si – indiferent de norma Euro – depinde doar de consumul masinii.
Salut.Nu inteleg,daca CE accepta noua formula de calcul,cum ar mai permite Romaniei sa practice inca 2 luni taxa ilegala de acum :|.Vor mai fi incasati bani ilegal. Nu mi se pare ok.Just ca justitia e justa.
Exista raspundere pentru astfel de ilegalitati. Datorita banilor pe care este nevoit sa-i inapoieze oamenilor care castiga procese, statul se va autosesiza si va demara o ancheta, pentru a afla cine se face vinovat de pagubirea sa.
Ma rog, asa ar fi normal… Probabil ca totul va demara dupa debarcarea de la putere a unor responsabili.
iulian cum faci fata la atatea mesaje? 😛 .. mereu esti atent la semiforumul asta 🙂
e micul meu secret…
IULIANE cu statul care inapoiaza bani mai greu … faptul ca exista 1 proces castigat definitiv si inca nu stiu cate castigate in judete e o chestiune, banii inapoiati respectivilor este una diferita… oamenii au hartiile de judecata in mana, asta e bine, dar stai sa vezi cat va dura executarea silita a finantelor publice … pt ca daca oamenii vor banii inapoi asta vor fi nevoiti sa faca… o persoana abilitata mi-a spus – minim 6 luni …
dan – presa a dat cel putin 3 cazuri de castigare a proceselor. Sunt sigur mai multe.
6 luni e cam prea mult. Nici macar procesul nr.1 nu a durat 6 luni.
iulian
ue cica ar fi acceptat noua formula de calcul dar nu se specifica nimic de valorile taxei…..
tare mi-e frica sa n-avem surprize
comisia da comunicat cand ajunge la o intelegere. deocamdata e numai tacere…
cand am zis 6 luni nu m-am referit la proces, procesul tine maxim 2 luni; acum merge si mai repede 4-6 saptamani pt ca exista precedente; eu ma refeream ca pe mine unu nu ma incalzeste cu nimic ca am hotararea judecatoreasca in buzunar; eu vreau bani in cont! cu partea asta e mai greu… aici ziceam de cele minim 6 luni, pt ca nu trebuie sa credem ca merge X-ulescu cu hotararea judecatoreasca in mana la Trezorerie si aia : hop , cu banii! nici vorba ! vor trebui executati silit , si asta ia timp ! minim 6 luni , eu asa am auzit …
am inteles – despre partea cu executarea nu stiu exact cum s-a derulat. Executarea silita o face executorul judecatoresc – cu sentinta in mana merge peste ei si ii executa silit – nu trebuie sa mergi tu. Statul e solvabil si nu se poate sustrage executiei ca o persoana fizica 😀
executarea costa, dar SIGUR mai putin decat taxa auto
vrea sa cumpa un opel zafira 1.6 benzinar din 2001 cum sa verific daca este sau nu euro4
Luci – opel din 2001 are sanse mari sa fie Euro3. Cel mai sigur ar fi sa ne spui codul motorului, care trebuie sa apara fie pe placuta producatorului (lipita pe motor) fie in brieful masinii.
Ar trebui sa arate cam asa „litera 16 litera litera litera”. Ai grija ca prima litera sa nu fie X (adica sigur Euro2).
abia astept ultima varianta desi cunosc in general pt.un amarit de GOLF III din 1995 euro 2 cit ar trebui sa platesc.Am si un mercedes C220 din 2001 adus tot de afara.ceea ce ma intriga cel mai mult este faptul ca s-au depus multe eforturi pt.eliminarea acestei taxe si tot degeaba,de parca aceasta tara ar fi ograda lui Tariceanu si face exact ce vrea el,absolut nimeni nu-l clinteste din asta.Mare lucru!
Aceasta varianta a taxei este batuta in cuie? Oare nu se va mai schimba,ma gindesc ca dupa marele eveniment 2-4 apr. sa revina cu ceva majorari pentru recuperarea cheltuielilor suportate cu acest prilej?Ceea ce este sigur in tara asta „cum sa mai scoata bani din buzunarele noaste,a muritorilor de rind”.
rodica – daca intrebarile nu sunt retorice, ar trebui spus (inca o data) ca exista o data limita convenita cu Comisia Europeana – 1 iulie 2008. Daca aceasta data va fi depasita, probabil ca vom fi nevoiti sa platim amenzi mari. Sunt foarte curios daca aceasta caragialesca presa romaneasca va fi la fel de virulenta pentru a sustine ca cei vinovati sa suporte amenzile si nu bugetul de stat.
„Inca din pashopt…” 😀
Iulian-au inceput deja speculatiile in presa,(mai mult sau mai putin avizate)se vorbeste det taxa pe emisiile de CO2 la masinile cu euro 3si euro 4 iar la cele cu euro 2 euro 1 sau non euro se zice de o taxa pe catalizator??? sau mai rau de niste teste la RAR pentru determinarea tuturor emisiilor. defapt care e treaba? pina la urma tu nu vorbesti (de pe surse )esti unul dintre cei mai documentati in domeniu. multumesc de raspuns!
gelu – speculatiile din presa au o baza reala. Asa cum am incercat sa subliniez si in articolul la care facem aceste comentarii, toate tarile care merg pe taxa pe CO2 trateaza diferit masinile sub Euro3, mai exact pe cele produse inaite de 1998.
Acest lucru este normal. Avand in vedere ca Norma Euro3 a fost decisa in 1998 si a intrat in vigoare de-a lungul anului 2000 (de la 1 ianuarie 2000 pentru modelele nou lansate si de la 1 ian 2001 pentru absolut toate masinile) – e limpede ca un Euro2 inseamna automat o masina mai veche de 6 ani de zile, adica o masina pentru care nu mai garanteaza producatorul nici macar formal.
Sa iti cumperi o masina mai veche de 6 ani (sau peste 100.000 km) inseamna un risc urias. Vanzatorul de Euro2 isi va lauda intotdeauna masina (inclusiv pe net si inclusiv AICI).
Stii cum sunt numiti clientii in anuraj, printre amici? „fraier”! „Cumpara fraierii astia orice” – auzita cu urechile mele.
pai si daca masina e euro 2 si e abricata in 99 sau 2000????pe ce se va baza aceasta taxa???tot pe norma euro?
zoli – Acest detaliu este tratat diferit de la tara la tara. Daca este Euro2, masina poate fi taxata dupa criterii foarte variate… Vom sti exact doar cand vom vedea forma proiectului.
Cica acest lucru se va intampla saptamana viitoare.
sunt noua pe aici,si mai mult de atat sunt si femeie asa ca va rog sa ma iertati daca pun intrebari prostesti.Am un peugeot 206,benzina,2002,inscris in Franta si asigurat tot acolo.as vrea sa il vand in Romania si nu stiu ce este mai bine?Sa-i platesc taxa sau sa astept modificarile care se vor face?Nu stiu ce euro este si nici nu stiu unde sa ma uit pentru a afla.Cat despre emisiile de CO2 nici atat.Va multumesc pentru intelegere.
mihaela cismas – pe rand:
1. nu exista intrebari prostesti.
2. 206 benzina 2002 este Euro3.
3. E mai bine sa asteptati un pic. Luni guvernul anunta noua taxa si vom sti cum arata si cand va intra in vigoare (cel mai probabil in iulie). Merita sa asteptati pt ca taxa va fi MULT mai mica la tipul dvs de masina.
4. Franta taxeaza dupa emisiile de CO2. Trebuie sa le aveti trecute pe undeva in „carte gris”.
Va multumesc mult de tot.Pe carte gris a masinii apare un subpunct care ar trebui sa contina CO2(eng/km)dar locul este fara o valoare numerica.Asta inseamna ca ……nu stiu ce sa spun.Apare in schimb la subpunctul „indication de la classe environnemeentale de reception CE.1999/102A.Daca stiti ce inseamna ar fi grozav.Sunt intr-o mare bezna.Inca o data mii de multumiri.Faceti o treaba grozava si va admir ce rabdare aveti sa raspundeti la toti.
In acest caz, inseamna ca aveti un model Euro3 fara emisii de CO2 publicate. Consumul va fi stabilit de RAR in baza unui tabel european care cuprinde si modelul dvs. Trebuie doar sa asteptati sa intre in vigoare noua taxa.
Omologarea in baza normativului CE.1999/102A atesta faptul ca masina dvs este Euro3.
Iulian,mai am o ultima intrebare.Asa cum am citit in presa se specifica ca in cazul in care emisia CO2 nu apare in cartea tehnica a masinii, evaluarea se va face pe cheltuiala proprietarului masinii.Credeti ca in cazul acesta sa fac RAR acum sau sa mai astept?Va multumesc.
Iulian -inca odata trbuie sa-ti multumesc pentru raspuns, si apreciez tot ce faci aici .Dar da-mi voie sa fac si eu un comentariu, vizavi de „FRAIERII” care cumpara second hand peste 100000 km.
Eu fac parte ditre cei care cumpara un 4×4 nu pentru a face fite ,ci pur si simplu ca am nevoie de un off road (nu neaparat unul veritabil,pur singe, pentru ca foarte multi dintre asa-zisii cunoscatori nu prea fac diferenta intre SUV si un off road) OK. si acum sa revenim laproblema cu FRAIERII, pai daca crezi ca merita sa dai 40-50000 euro pe un off road sau SUV nou, pe care il bag in noroi pina la bara de protectie si se mai suie un tovaras de vinatoare cu ciinele si cismele pline de sloata pe mocheta eu unul nu cred. si inca ceva am luat un ISUZU troper din 1989 in anul 1998avea la bord 250000 km.am facut cu el in conditiile descrise mai sus 350000km.si tot masina este ( credema ca stiu ce vorbesc’ intimplator lucrez in domeniu)
asa ca povestea cu masini de 7-8-9 ani care sint de casat, (mai ales Japoneze sintpovesti de ale lui Tariceanu. sorii
gelu – ai dreptate 100% in ce te priveste, ca mare pasionat. Daca iti pui mintea tu poti sa scoti 100CP si dintr-o Dacie veche. Nu tu esti problema.
Referirile mele privesc utilizatorii obisnuiti – care au alte specializari, hobbyuri sau inclinatii decat „motorul” – care pot pune gresit egal intre o masina noua si una SH. Ei se entuziasmeaza cu informatii de pe net, cumpara si dupa aceea regreta.
Eticheta de „fraier” nu este una pusa de mine, ci de vanzatorii de SH f. vechi. Deduc din raspunsul tau ca ai inteles corect acest detaliu.
mihaela cismas – evaluarea se face doar daca nu vi se gaseste masina in tabelele despre care va vorbeam ceva mai devreme. Daca sunteti in tabele, nu trebuie sa platiti nimic.
Haideti sa asteptam sedinta de guvern de luni, sa vedem clar si exact despre ce este vorba si dupa aceea ne mai sfatuim o data.
Iulian , eu am un VW din 2000, motor 1.6 ,in acte scrie D4. La RAR au zis ca are Euro 2.Inca nu am inmatriculat-o .Pot face vreo contestatie , am vreo sansa la Euro 3 ?
mirela – ca sa te pot ajuta, spune-mi te rog ce anume te face sa fii atat de sigura ca masina ta este Euro3?
Daca este Euro2? Norma D4 nu exclude posibilitatea ca masina ta sa fie Euro2.
Da, se poate face o contestatie, dar daca masina este Euro2, al doilea verdict va fi identic cu primul. Ce te face sa crezi ca masina ta este Euro3?
iulian ca tot veni vorba vreau sa te intreb ceva…exista posibilitatea ca cei de la rar la o masina euro 3 s o incadreze euro 2 doar pt ca u sa platesti mai mult taxa de inmatriculare???ca banuiesc ca la asta se refera si mirela..
nu vad niciun avantaj pentru lucratorul RAR care sa justifice riscul de a-si pierde jobul caldut…
scenariul este posibil, dar nu e probabil.
iulian -Cei din germania imi tot spun ca e euro 3 , dar avind in vedere ca am cumparat-o de la un autohouse e posibil ca cei din Romania sa aiba dreptate.
Nu ai aflat inca nimic despre noua taxa ?
taxa se discuta azi la guvern. inca nu am nimic.
s-a discutat si care -i traba ? Armeanul rau a prezentat pe un post tv niste cifre dar destul de bilbiit.
ce zic anteneleeee!
gelu – nu am capatat formula. astazi cica au facut o prima lectura si ca formula va fi publica pana pe 10 aprilie, data la care de va organiza o dezbatere publica.
N-am nici cea mai vaga idee despre cum arata formula. Imediat ce aflu postez.
inca 10 zile de asteptare …
Eu totusi zic ca fara o forma de protest radicala in masa nu se va face nimic … tot asteptam ceva de la un „guvern” care isi vede doar de propiile interese financiare si care se va schimba cat de curand pasand la altii aceeasi ciorba.
Personal sunt posesorul unei masini Honda civic din 93 pe care am luat-o din olanda si spre difernta de cei care ne cred „fraieri” exista destul de multe lucruri pe care le poti verifica ( jos palaria pt honda)profesional si chiar subiectiv , si inscrisa la vecini … pt ce as plati impozite si taxe aberante unui guvern de fatada cand pot plati si pot rezolva toate probleme de radiere si inscriere in 2 ore la vecini fara batai de cap si cozi interminabile.
sincer nu ma astept la nimic de la taxa auto , ca vor exista alte inventii de taxe pt a compensa , ci doar sa vad romanul de rand ca ridica capul din pamant si isi apara propia existenta.
Vali , dar cit te costa pe tine asigurarea auto ?
Daca nu te superi zi-mi si mie mai exact cum ai procedat cu inmatricularea la vecini .
Eu sint din iasi , as putea sa inmatriculez si eu masina la moldovenii de peste prut ?
Sincer nu cred ca vom avea vesti bune in ceea ce priveste noua taxa .
Iulian- o lista cu valori calculate dupa noua formula a aparut pe media fax din 31/03/2008 ora 21,30..
multumesc gelu, voi arunca un oki, dar dezbaterea o vom demara dupa ce GVERNUL va publica proiectul final.
In cele 10 zile se pot intampla multe si vreau sa elimin complet orice posibilitate de confuzie. nu sunt disperat sa „apar primul”…
Am citit articolul Mediafax si mi s-a parut jalnic. Nu mi-am putut face o impresie despre formula finala. Articolul folseste strict exemplele date de Vosganian. Nu au nici ei formula deocamdata…
ce shnitzel de viata…noi parliti..noi tre sa luam mashini noi… pfff..sa-mi agresez una… >:(
ma dispera ca o ard cu termenul de 1 iulie…sa-i frec cu tix…dupa ce ca taxa nu va fi eliminata tot se cacaie sa aplice o alta varianta. alte porcarii le pot modifica instant „OG.blabla” acum tre sa o arda aiurea
As dori sa imi fac o fundatie, jos_suprataxa_auto: doresc sa inmatriculez masina pe fundatie, de mai pastreaza ca inainte, ca fundatiile sa nu plateasca taxa de prima inmatriculare?
am gasit niste formule si tabele cu ultima varianta de taxa pe site-ul cotidianul.
spor la calcule si la injuraturi!
da, linkul contine formula corecta.
DA-Iulian, formula este corecta,dar dupa ce o aplici pe datele unui euro 2 sau 1 rezultatul este un mare K.A.K.A.T. poci au fost si porci sint inca !!!
am asteptat cu nervii la pamint de JABAAAAA.
nu acceptati sa vi se dea diferenta inapoi datii in judecata sa va dea tot pentru ca auto este imatriculat cum sa platiti taxa de mediu pe o masima imatriculata hotiiiiii!
dap,foarte dezamagit.am adus si eu o masina considerata euro3 in germania dar aici este euro2.am asteptat modificarea taxei si acum nush ce o sa fac.tot e mare.nu am cum sa o inmatriculez cumva provizoriu ca sa o pot vinde dincolo?
am uitat sa mentionez, masina a fost inmatriculata o luna in tara 🙁 …
AM CUMPARAT DIN GERMANIA IN UIRMA CU PATRU LUNI UN FORD MONDEO MODEL 2001,BENZINA,MOTOR 2000,107 KW,EURO 4.
AM FOST LA RAR MI-AU FACUT AUTENTIFICAREA,MI-AU CONFIRMAT CA ESTE EURO 4,AM FACUT TOATE ACTELE(ASIGURARI,TRADUCERI,TAXE SI IMOZITE ETC.)MI-A RAMAS SA LATESC TAXA PRIMA IMATRICULARE.SINGURUL LUCRU CE NU GASESC SINT NOXELE..
CE TREBUIE SA FAC DE UNDE LE IAU CA PE BRIF SCRIE DOAR EURO4?MULTUMESC..
DANIEL – oficial doar de la RAR.
Neoficial poti calcula folosind consumul mixt in [litri/100km] CEL DAT IN CARTEA MASINII si inmulteste cu 23,8.
Salut, eu am luat un SH Euro4 si producatorul da 3 valori pentru emisii CO2 si anume: 154 extraurban, 217 intraurban, 197 combinat. Care din valori va fi considerata pentru calcularea taxei?
Multumesc….
Fiecare valoare de emisii corespunde unui anumit tip de consum. Legea noastra nu prevede nimic expres, insa in alte tari se foloseste valoarea „combinat”.
Pentru a nu ne expune surprizelor, hai sa asteptam regulile de aplicare a ordonantei… Nu m-ar surprinde sa apara ai nostri cu vreo inovatie.
Multumesc, in nota caracterictica…. s-ar putea sa apara modificari „pe ici pe colea prin partile esentiale”. Eu totusi nu stiu ce sa fac, sa inscriu masina acum si sa platesc 17xx Euro sau sa astept mareata zi de 1.07 cand as plati vreo 600?:(
cred ca bei multa bere/cola de diferenta…
Mare dreptate ai, numai ca eu tot nu stiu cum e mai bine. Banii nu ma dau afara din casa si d’aia sunt „ca musca intre geamuri”. Nu mi-a zis nimeni un DA hotarat cum ca ar fi mai bine sa astept intrarea in vigoare a noii ordonante……
George Ghinea – cine ar putea sa spuna „DA hotarat” pentru o actiune a unui grup greu predictibil, cum este Guvernul actual.
Plecand de la datele actuale, DA-ul este foarte hotarat. Frica vine din labilitatea decizionala a lor, ca le schimba peste noapte fara sa anunte nimic…
Daca taxa ramane asa, da-ul e hotarat. Daca…
Multumesc pentru sfat si sinceritate, sa vedem ce va fi dupa 1.07. Speranta moare ultima!
nu am înÅ£eles prea bine …scoate taxa definitiv, adică dacă peste o săptămână vreau să înmatriculez maÅŸina nu o să mai plăgttesc această taxă?
ADINA – pana la 1 iulie se plateste taxa veche. Dupa 1 iulie vine taxa noua.
Nu integ exact intrebarea ta. La ce taxa te referi peste 1 saptamana?… 😯 😯 😯
am înţeles că Senatul ar fi votat astăzi anularea taxei auto. Şti ceva?
Aaaa… Da, au votat, dar se va aplica odata cu noua taxa. Ce voteaza ei nu intra in vigoare de azi pe maine. Au proceduri greoaie.
Au avut timp 1 an si jumatate. Acum i-a gasit votatul…
Hello again! Ceva noutati cu taxa auto? Nu am avut timp sa ma „documentez” in materie si nu stiu daca au mai „ouat” ceva cei din tabara adversa…..adica politicienii nostri.
George Ghinea – liniste de calitatea intai… E o liniste super-profi. Cred ca la asta suntem nr.1 in lume. Nu cred ca ii pasa cuiva de taxa in timpul alegerilor.
Trebuie sa se aleaga clovnii mai intai si abia dupa aceea mai poate conta si altceva. Nealesi, toti acesti mascarici ar fi niste no-name-uri. Logic, nu?
Just. Daca prostia ar durea, mi-as deschide fuga o farmacie la Parlament. S-ar castiga bani buni!
Mai asteptam.Suntem la t-32….
Salut, hai ca s-au ales! De acum se schimba viata Romanasului de-o sa se mire si el! N-ar mai fi mult si ar trebui sa vedem cum va fi cu taxa. Vorbeam cu cineva de la RAR care spunea ca in mod normal ar fi trebuit sa li se ceara categoria de poluare in functie de tipul masinii(nu toate au in talons pecificatii despre emisii CO2)pentru a putea calcula taxa dar….aceeasi liniste. Mai asteptam!
George Ghinea – indiferent de ce vor face politicienii, RAR nu va avea nicio scuza ca nu are tabelele producatorilor. La emisii de co2 ma refer…
Sau poate ca trebuie infiintata o institutie gen TUV…
Mare bataie de cap cu taxa asta , doar zvonuri si nimic concret ! Ajung sa cred ca suntem un popor de oameni slabi iar mai marii si bravii nostri conducatori ne manipuleaza ca pe niste papusi , uite asa cum le vine lor! Daca o masina are o verificare tehnica facuta si indeplineste conditiile tehnice, are o asigurare la ce mai trebuie taxa asta? o masina care intoxica mediul cand ii iese fumul pe teava cat piciorul lui Hercule de gros,nici macar nu trece de R.A.R !Bine am facut ca n-am votat niciodata ca n-am sa inteleg politica asta , da stiu sigur ca undeva acolo se abuzeaza de faptul ca suntem slabi si nu suntem uniti. Ar trebui sa ne luam cate o masinuta straina , dupa gustul nostru , sa le verificam tehnic sa nu periclitam siguranta traficului , sa le asiguram sa putem despagubi pe altii da sa nu platim taxa aia in veci si-n pururi ! da vorbesc de toti care intentionam sa ne cumparam masini de afara , sa vedem ce-or sa ne faca! daca se trezeste sa faca unu asa ,mai bine sta cuminte ca repede se alege cu un dosar penal !In masa ne manipuleaza , in masa facem si noi ce vrem , ca-n tara lu papura voda ! Da suntem in stare sa facem asa ? Nuu!! Noi mergem la vot dom’le , sa ne facem datoria ! Asa ne-o facem cu mana noastra ! Pe cuvant , si pe vremea lu Ceasca se mai trezea cate unu sa zica ce nu-i convine dar noi…!
George – pe vremea lui C, era doar C. Acum se actoneaza in gasca. E mult mai greu…
am un ford focus din 1999 ,motor de 1590,ce euro poate avea?…ii trecuta D4 in brif…:):):*
simona – daca a fost fabricata pana in iunie, este Euro 2 90%. Dupa iunie, sansele cresc la 50% sa fie Euro 3. Ford a trecut cu cateva luni mai tarziu la Euro3 decat restul constructorilor.
daca masina este cumva diesel, e sigur Euro2. Euro3 la diesel e sigur abia din 2001.
D4 nu are legatura cu norma Euro.
Buna Iulian am si eu o problema destul de mare Saptamana asta am fost R.A.R pentru verificarea masinii …la noxe masina a iesit super e un VW Transporter din 2000 cu motor de 1969 benzina
Problema a aparut deja la R.A.R cand m`au facut sa astept macar 4 zile pana mi-au zis ce euro are masina …tot feluri de minciuni m-au zis …la urma nici nu stiam ce sa cred au zis dupa noxe este Euro 3 dar pana la urma nu stiu cum dar in caretea de identitate a masinii au scris euro 2 care nu prea ii bine doare ce taxa este in jur de 3000 eu 🙁 …Poti u sa imi spui daca ar veni masina eu 3 ar fi taxa mai buna ? sau ce sa fac ? sa fac o reclamatie ?
Daca iti trimit seria de la masina u nu imi poti spune ce euro ar veni sau sa ma ajuti cu ceva …De la multe persoane am auzit ca ai putut rezolva multe cazuri adica ai dat un sfat bun..Mersi mult si astept raspunsul tau mersi…..
Iulian mai este o problema in cartea de indentitate m-au trecut an fabricatie 2001…si cartea din germania zice ca este facbricata in 2000
Astept raspunsul tau …Mersi Mult
Salut Arpad. Masina ta este clasa N1 – categoria III, adica a trecut la Euro3 un an mai tarziu decat automobilele personale (mici), in intervalul ian 2001-ian 2002.
Prin urmare, este posibil ca Transporterul tau sa fie Euro2. Pentru a fi mai exact, este nevoie sa stim tipul motor – in cartea de identitate se afla in pag 2, in partea de sus de la rubrica 10.
mersi de raspunsul tau rapid Iulian 🙂
in carte scrie urmatorul Motorul
Tip:AAC Serie 096553 cilindre 1969 putere maxima 62/4300
sursa de energie :benzina Astept raspunsul tau 🙂
Mersi Mult
Imi pare rau ca te supar, dar AAC este Euro 2. Din pacate, RAR are dreptate. 🙁
🙁 e o veste super nasoala dar asta scrie in cartea din romania in cartea din germania nu stiu trebe sa ma uit numa nu gasesc 🙁 taxa atunci e 3000 eu
:(((
mersi pentru timpul acordat pentru mine
La vremea respectiva nemtii au avut o derogare de la normele europene si au folosit normele „D”.
Multi dintre nemtii cu D3 cred ca masina lor este Euro3, dar nu e corect…
mersi mult Iulian
mersi de timpul acordat mie
Iti dorec o seara placuta si pt mine :(( va sta masina in garaj pana nu se schimba taxa 🙁 Trebe sa votam pe cei care scot taxa 🙂 mersi mult bafta
Iulian Mai am o intrebare pentru tine la noi in familie din pacate este o persoana cu handicapat …Am auzit ca persoanele cu handicap nu platesc taxa de prima inmatriculare ….Persoane respective poate dovedi prin act ca are un handicap…Pe mine nu ma intereseaza sa fac bani din asta persoana respectiva este la noi in familie.Masina ori cum nu va fii vanduta ca pentru noi i-am cumparat…Atat cred ca masina trebe ecipata pentru handicapatii …habar nu am cat ar costa …dar ar fi o varianta pentru a nu plati 3000 eu :)….daca imi poti da ceva informatii in legatura cu acest subiect ……
Mersi mult …
Te dezamagesc din nou. Nu conteaza handicapul proprietarului, ci doar ca masina sa aibe sisteme speciale pentru persoane cu handicap, omoogate de RAR (sa apara musai in cartea tehnica).
Daca duci la RAR masina cu sisteme pt oameni cu handicap, iar ei omologheaza (amanunt important!) masina ca fiind construita pentru persoane cu handicap, abia atunci se va pune problema dovedirii handicapului.
mersi de raspunsul tau rapid:)
Iulian deci nu prea inteleg 🙂 is mai greu eu asa ….persoana respectiva este matusa mea …nu inteleg un lucru …eu vreau sa inscriu masina pe masina mea ca ea inteleg ca nu va plati taxa de prima inmatriculare fiind handicapat ….al doila lucru e daca vreau sa fac acest lucru trebe sa echipezi masina cu echipament pentru handicapatii ?….daca da se poate realiza in romania ?…si dupa ce i-am echipat si este recunoscut de R.A.R pot sa inscriu masina pe matusa mea fara a plati taxa..:)
Aici m-ai prins 🙂
Nu prea stiu cum este cu echiparea auto pentru pesoane cu handicap si nici nu am idee cam cat ar costa. De putut cred ca se poate si in Romania.
Insa intradevar, mecanismul este cel pe care l-ai descris mai sus.
Ar fi o varianta sa scap de taxa asta imensa :)am sa iti scriu daca am reusit :)dar normal eu cred ca se poate numa atat ca masina nu va fii pe numele meu 😛 dar nu are nimic …Acuma ce pot face? decat sa dau 3000 eu mai bine fac chestia asta 🙂 ….nu stii cumva pot sa umblu linistit daca masina nu este pe numele meu ? ca asa am inteles daca se inmatriculeaza o masina pe o persoana handicap nu se mai poate vinde in 5 ani 🙂 sper sa nu fie probleme daca nu e pe numele meu si daca ma opreste si comenteaza fac eu ceva am mai auzit o varianta ca se poate dona masina 🙂 nu stii nimic despre asta 🙂
bafta Iulian …ai cel mai tare site cu chestiile astea 😉
ziua buna ,as dori sa dau statul roman in judecata cu privire la taxa de mediu ,daca cineva are precedente sau ma poate ajuta intr-un fel astept un semn,mi se pare o discriminare totala odata ce taxa de mediu este platita doar de cei ce achizitioneaza o masina si cei ce le au deja nu platesc nimic ,exemplu eu am o skoda fabia din 2003 si trebuie sa platesc taxa de poluare 1000 de euro,tata are dacia din 77 si nu plateste nimic,colac peste pupaza acum au scutit dacia si masinile noi de taxa vezi citroen,oare e corect ,sa ni se ingradeasca dreptul de a alege,va rog sa-mi sugerati anumite idei si poate precedente ptr a invinge misheii astia care la umbra problemelor sociale ne incalca drepturile,multumesc
noi suntem in tratative cu o societate profesionala de juristi, insa nu avem un raspuns ferm de cooperare pe acest punct.
Nu stiu daca mai este de actualitate, dar la un moment dat ACR oferea asistenta juridica pe problema taxei discriminatorii.
Daca vom avea noutati pe acest punct, va trimit un e-mail la adresa cu care v-ati inregistrat (sper sa fie corecta si sa o vizitati frecvent).
va multumesc anticipat ,ptr ca nu stiu cum se procedeaza ,intai artrebui sa platesc taxa si pe urma sa-i dau in judecata ,sau ii dau in judecata si cer anularea taxei pana ce acesti politicieni vor gasi o varianta finala si onesta a pseudotaxei de mediu de inmatriculare sau ce naiba nume ii vor mai pune ei,un lucru este cert se pricep sa jecmaneasca populatia
Sunt situatii juridice diferite „inainte” si „dupa” plata efectiva a taxei. Punerea exacta a problemei la tribunal trebuie asistata de un jurist. Ceea ce eu personal nu sunt 🙂
MASCUZI CA SCRIU AICI DAR AM O MARE PROBLEMA AM UN SEAT IBIZA DIN 2000 SCHADSTOFFARM D4 IN CASUTA 32 CU OTTO/GKAT 51 SERIA DE MOTOE ESTE ANW MOTORUL ESTE DE 1400 MPI SPUNEI TE ROG FRUMOS CE EURO ESTE MASINA LA NOI LA REGISTRU MULTUMESC
Ceea ce ai scris mai sus, conform tabelelor ADAC „Schlüsselnummern 32” corespunde mai degraba unui Euro3, insa din punct de vedere FISCAL german, nu tehnic.
ANW este o motorizare aparuta in 99, adica poate fi Euro 3. Daca GKAT51 apare in sectiunea A a briefului, s-ar putea sa iasa bine.
Daca acel catalizator a fost adaugat ulterior (adica apare in sectiunile B sau C) s-ar putea sa nu fie recunoscut de RAR si sa iasa Euro2.
Imi este imposibil sa dau un raspuns raspicat.
victor constanda sau tu iuliane daca aflati ceva concret de la cei care au dat in judecata noua taxa de mediu va rog sa postati pe site.la noi la mures multi au contestat vechea taxa de prima inmatriculare si au primit banii integral inpoi chiar si dupa 1 iul 2008.nu am gasit nici un avocat care sa ma asigure ca o sa si cistigam in instanta procesul inp.noii taxe.am un microbus an f. 2001sept mot 2200 euro 2 zic ei cumparat cu 8000e si taxa e de5579e!!va multumesc anticipat
Este un pic prea devreme sa vb despre asta. Vom sti cum stam saptamana viitoare.
Avem discutii cu mai multi juristi, dar inca nu am aflat exact care ar fi un onorariu corect pentru o astfel de actiune si nici cam cat dureaza tot circul.
Sigur este doar ca trecem la actiune.
bine atunci tinem legatura si ramanem cu speranta ca ceva tot se va misca spre bine.
Vorbim cand aflu ceva sigur.
la noi au cerut 10% din valoarea taxei care s-a recuperat prin sentinta judecatoreasca odata cu taxa
iuliane ms mult de tot in leg cu seatul ibiza din 2000 cod motor anw cu d4 la mine in acte paginile sunt 3pagini notate a,b,c in rest nu e nici un (a)otto gkat51 e la pagina (a) scris sub seria de caroserie ma poti lamuri te rog
la mine pe cartea mare e notat cu nr de la 1 la 33 si otto gkat 51 e la nr 5 pe cartea mare si pe cartea mica tot la nr 5 este brif vechi nu nou
Ovidiu, in aparenta este ok. Sper ca brieful sa nu fie re-emis (ca urmare a pierderii sau furtului) pt ca atunci ar putea aparea gkat in sectiunea A, chiar daca a fost montat ulterior. Alt scenariu nu-mi vine in minte…
da dar atuni cred ca se facea brif nou nu raminea cel vechi si sunt diferite in germania apare (teile 2)deci nu cred ca a fost schimbat iti multumesc mult eu sper sa iasa euro 3
ANW este una din motorizarile ciudate de la Grupul VW. Pe mai toate modelele VW a fost scos din echipare in 2000 sau 2001.
Totusi exista motorizari ANW pana in 2003 pe Polo Variant.
Fiind din 2000, sunt tentat sa cred ca este Euro2, dar ramane totusi o speranta. Mica. Tinem pumnii…
janos-istvan cunosti tu personal cazuri de oameni care au primit vechea taxa inapoi ca urmare a unui proces ?
am intrebat acest lucru pentru ca daca raspunsul este pozitiv eu nu inteleg un lucru : adica statul recunoaste ca vechea taxa a fost ilegala , da banii inapoi , dar doar daca il dai in judecata ? altfel da doar diferenta … UNDE-I LOGICA ?
Da Vlad, exista mai multe cazuri de returnare a taxei in urma unor procese impotriva statului. Sunt cateva zeci.
Sirul de procese a fost intrerupt dupa ce guvernul a permis restituirea diferentei de taxa.
bine iuliane , care-i logica ? sunt cazuri unde s-a platit 3000 de euro si s-a restituit 1200 ! daca ar fi mers la proces ar fi primit toti banii inapoi ? adica daca faci proces primesti 3000 , daca astepti sa ti-i dea iei 1200 ? urmand cursul logic asta inseamna ca si actuala taxa e ilegala si ar putea fi atacata ! din moment ce exista un singur om in RO care a inmatriculat masina straina si a platit 0 (prin returnarea in intregime) el se constituie intr-un precedent pt toti ceilalti ! nu ? mie mi se pare logic ! gresesc undeva ?
am si eu o intrebare: am un pugeot din 1998 este e2, capacitatea cilindrica este de 1900, este diesel cum calculez taxa auto ce nou din 2009?
mama lor de hoti
sa nu platim nici o taxa
si nici un impozit
de ce au scazut impozitul pe profit la firma la 16%?
ca atunci cand era 40% plateau cu smecherii maxim 20 % acum nu mai platesc nici macar 6-7 %
chipurile,toti reinvestesc profitul!
sa nu platim nimic
sa iesim cu pusca la ei!
isi bat joc de noi!
revolutie tata!
sa moara multi!
da nu saraci ca in 89
sa moara dastia care au facut miliarde pe spatele nostru!
AM CUMPARAT UN FORD ESCORT GHIA DIN 1997 DIN SUEDIA PE CARTEA DE IDENTITATE ESTE MK3 LA INMATRICULARE ESTE POSIBIL SA PLATESC 7600 RON
Nu stiu exact cine si unde face vreo confuzie, insa doresc sa va precizez ca:
– Escort MK3 (adica, generatia a 3-a) s-a produs intre 1980 si 1986. In ’97 nu se mai gaseau nici piese de schimb.
– In 1997 Escort ajunsese la generatia a 5-a (MK5) si era absolut Euro 2. De aici si pana la cei 7600 ron la care va referiti nu am reusit sa vad nicio legatura. E pretul masinii?
ceva mai nou nu aveti 2012, vorbesc de raspunsuri!
Buna ziua,
Raspunsurile vin doar in urma intrebarilor. Nefiind nimic nou in materie de emisii CO2 auto din 2008-2009 si pana acum, articolul nu a suferit update-uri si nici nu a suscitat discutii prea multe (cum o face taxa auto, de pilda).
Insa puteti adresa dvs prima intrebare pe 2012… 🙂
am o masina 1686 capacitate cilindrica ,euro 4 calculeaza si mie ca numai hoti aia de la rar sunt cei mai destepti!http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf si nu ma regasesc aici la rar cu motorul meu z17dtl.multumesc
Comentariile cu link sunt pastrate in moderatie… Scuze.
Trebuie sa luati in calcul ca lista RAR este foarte veche, a fost publicata in 2006, dar informatiile sunt chiar mai vechi de atat. Recomand acest tabel doar celor care vor sa determine situatia unor motorizari din anul de granita 2000 pentru trecerea Euro2-Euro3.