La noi in tara conceptul de „satisfactie a clientului” este aproximat in showroom cu „da-i o cafea”. Desigur, este iminenta sosirea – mai devreme sau mai tarziu – a zilei in care masinile vor inceta sa se mai „vanda singure” in piata Romania. Pana atunci, va invit sa parcurgem 3 topuri ale marcior auto in functie de „gradul de multumire a clientului”, cate un top pentru fiecare din cele 3 piete europene importante – Marea Britanie, Franta si Germania. Marcile auto au primit punctaje de la clienti, in functie de satisfactia adusa de masinile cumparate.
Trebuie spus ca sondajele 2007 se refera la masini cumparate in ultimii 2 ani. Un model aparut in 2007 va putea fi notat de clienti abia in 2009. Aceasta precizare este valabila doar pentru versiunea de sondaj CSI, adoptata de europeni (alta decat versiunea IQS, preferata de americani).
Punctajele au fost stabilite in urma unor interviuri luate face-to-face de intervievatorii profesionisti J.D.Power. Toata povestea aceasta seamana un pic cu topul realizat de TotalAuto.ro, pe care il aveti publicat pe manseta din dreapta acestei pagini… Iata punctajele obtinute de marcile auto in Europa, cu precizarea ca marcile care nu apar in top, fie nu sunt comercializate in tara respectiva, fie au vanzari prea mici pentru a se putea stabili un index corect:
1. MAREA BRITANIE – 2007
………………………………………………………………
2. FRANTA – 2007
………………………………………………………………
3. GERMANIA – 2007
………………………………………………………………
Acesta este originalul. Plecand de la „Indexul de Satisfactie a Clientului” (C.S.I. – Customer Satisfaction Index) am realizat sondajul increderii romanilor in marcile auto. Vom reveni in curand cu un alt tip de sondaj J.D.Power, I.Q.S. (Initial Quality Study) care contine numarul de defecte la 1000 de automobile vandute in primele 3 luni de folosire, indicator la mare pret in Statele Unite.
nou 😉