Dupa doi ani complicati, in care Dacia si-a facut singura rau promovand impotriva naturii (adica in avantajul altora) o taxa absurda, iata ca jocul corect a plasat Dacia pe un culoar favorabil si absolut meritoriu. Uzina duduie la Mioveni, iar acest lucru nu are nicio legatura cu stupida taxa auto. Dacia a crescut datorita exportului senzational, cu 50% mai mare fata de 2008, in timp ce importurile de automobile noi s-au prabusit regretabil cu aproape 60%.
Toate aceste date oficiale sunt cuprinse in raportul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) intocmit pentru primele 7 luni ale lui 2009. In acelasi raport, in clasamentul pe marci, Skoda apare lider pe luna Iulie in Romania, chiar daca in clasamentul general cumulat pe 2009 conduce surprinzator Hyundai, cu un avans de 1300 de unitati vandute in plus fata de urmaritoarele – in ordine – Renault, Volkswagen si Skoda.
Kia Ceed este masina care s-a vandut cel mai bine in Iulie 2009 in Romania, in timp ce pe primul loc in topul de vanzari cumulate pe 2009 ramane totusi Renault Symbol, care pastreaza fata de Ceed un avans fragil, de doar 200 de unitati. Desigur, toate clasamentele de mai sus exclud din calcule producatorul intern Dacia, care cu un procent de piata de 37% este de departe marca nr.1 in Romania.
Cu tot respectul cuvenit importatorilor si oamenilor ale caror locuri de munca sunt in pericol datorita noilor realitati de piata, nu putem sa nu observam ca balanta auto este excelenta pentru Romania, cu exporturi explozive si importuri diminuate. Productia interna auto a crescut in 2009 cu 10% fata de 2008 (interval ianuarie-iulie).
Va rog sa pastrati in background si faptul ca pe data de 8 septembrie 2009 industria auto romanesca va porni si cel de-al doilea motor al sau, la acea data Ford urmand sa scoata pe poarta uzinei de la Craiova primul Transit Connect produs in Banie.