sept. 112007
 

Acum puteti vota pentru „Topul auto NOIEMBRIE 2007” (banda din dreapta).

In partea de jos a articolului, avem publicate rezultatele votului din AUGUST 2007 pentru”Top increderii romanilor in marcile auto”. Iata cateva explicatii legate de realizarea acestui top:

1. Cum arata votantul TotalAuto.ro ?
– La aceasta intrebare nu poate raspunde nimeni exact. Exista totusi cateva caracteristici ce pot fi creionate. Votantul TotalAuto.ro are preponderent studii medii si inalte, intrucat foloseste corect un computer. De asemenea, este vorba despre oameni interesati de domeniul auto, citind in fiecare zi, in medie, 2,8 pagini.

2. Care a fost intrebarea ?
– Votul nu s-a dat in baza unei intrebari clasice, ci in baza unei invitatii de a se indica absolut toate marcile care ii inspira incredere votantului. Votul a fost multiplu, fiecare votant putand alege intre a vota minimum o marca si maximum toate marcile.

3. Cate voturi au fost exprimate?
– 7594.

4. Ce semnifica un punct din top?
– Un punct este egal cu un vot pentru marca respectiva, indiferent ca acelasi votant a mai votat si pentru alte marci sau nu.

5. De ce sunt subliniate primele 11 pozitii din top? De ce nu 10, 15 sau 20?
– este vorba despre adaptarea unei idei deja existente in piata. In topurile J.D.Power (indiferent de criteriile acestuia) se calculeaza si un punctaj mediu al topului, numit „media industriei”. Dupa „chipul si asemanarea” acestui „indicator”, am realizat o valoare medie de puncte a topului nostru, un fel de… „incredere medie” a romanilor in marcile auto. Aceasta valoare este de aproximativ 253 de puncte. Marcile situate deasupra mediei au fost subliniate. Faptul ca sunt 11 marci este doar un rezultat al votului. Daca s-ar fi votat altfel, ar fi putut fi deasupra mediei 10 marci. Sau 12.

Odata lamurite aspectele tehnice (cele care puteau fi lamurite) voi face cateva comentarii in legatura cu rezultatul votului:

– ierarhia obtinuta denota o orientare in masa a increderii romanilor spre marcile germane, in contextul in care cercetarile de calitate auto ale J.D.Power indica marci ca Opel sau VW sub media unor piete ca Germania sau Franta. In mod cert, suntem mai cu mot…

– pozitionarea marcilor Chevrolet si Citroen este surprinzator de joasa in comparatie cu pozitiile din topurile de vanzari. Consider ca o astfel de anomalie merita o analiza mai atenta…

– VW este o marca „mai de incredere” decat Audi, BMW si Mercedes la un loc. Rezultatul este pentru mine surprinzator (in sensul de incorect) si ma astept sa gasesc o posibila explicatie prin lipsa de cultura auto din Romania. Subliniez faptul ca am comparat marci germane cu marci germane, Audi fiind chiar din acelasi grup constructor cu VW…

– increderea in masinile japoneze este foarte mica, acest adevar fiind confirmat si de piata. Singurul japonez de deasupra mediei pietei este Toyota. Halucinanta mi se pare pozitia Honda – o obisnuita a podiumului in toata Europa si Statele Unite, ocupa doar pozitia 20 in ierarhia increderii romanilor.

– imediat sub „suita germana” din varful clasamentului, trebuie remarcata pozitionarea Volvo-Ford. Plecand de la aceasta constatare, imi intaresc convingerea ca Ford a facut o alegere excelenta pentru uzina de la Craiova. E bine sa produci intr-o piata cu atitudine atat de pozitiva fata de marca ta.

– pozitionarea Dacia-Renault este deasupra mediei, dar mult mai jos decat pozitia de lider din topul de vanzari cu care ne-a obisnuit. Probabil ca raportul calitate-pret este decisiv in alegerea clientilor, care – odata cu o asteptata crestere a veniturilor in urmatorii 3-5 ani – vor migra spre alte marci. De asemenea, Ford va deveni un competitor extrem de puternic pentru francezii din Mioveni. Este un fel de „ceas al 12-lea” pentru Dacia-Renault, insa sunt sigur ca francezii au imaginat deja un contrajoc…

E ca la fotbal. Cand ai un top in fata, pot aparea un milion de comentarii. Eu unul ma opresc aici, cu multumiri pentru toti cei care ne-au dedicat cele peste 7500 de clickuri necesare intocmirii topului. Inaintea sarbatorilor de iarna vom actualiza acest top, cu un nou „tur de scrutin”…

loc marca puncte
1 Volkswagen 855
2 BMW 772
3 Audi 655
4 Mercedes 635
5 Opel 417
6 Volvo 416
7 Ford 344
8 Peugeot 331
9 Toyota 291
10 Skoda 287
11 Dacia Renault 257
12 Alfa Romeo 208
13 Jeep 190
14 Nissan 187
15 Suzuki 177
16 Land Rover 171
17 Fiat 169
18 Mitsubishi 162
19 Hyundai 143
20 Honda 140
21 Seat 125
22 Mazda 104
23 Subaru 101
24 Saab 93
25 Chevrolet 88
26 Citroen 78
27 Daewoo 74
28 Kia 55
29 Mini 40
30 Ssang Yong 29

  32 comentarii despre “Topul increderii auto – AUGUST 2007”

  1. TOPUL ESTE NEREALIST, IN PRIMUL RAND PENTRU CA NU POTI SUBCLASA MARCILE PREMIUM CELOR STANDARD, IAR IN AL DOILEA RAND „MITUL NEMTESC” ESTE LA MARE CAUTARE SI INCREDERE PT NATIA ROMANA…..ATUNCI DACA VW ESTE LIDER, SKODA SI SEAT CARE AU ACEEASI PLATFORMA TEHNICA , ACELEASI MOTOARE ETC… DE SUNT LA O DIFERENTA COLOSALA UNELE DE ALTELE???
    RASPUNS : PENTRU CA VOTAREA A FOST FACUTA STRICT DUPA MITURI SI PARERI IMPRUMUTATE DE ALTII.
    SFAT : O MASINA ARE MLIOANE DE PIESE, INCREDEREA NU TI-O DA BRENDUL SAU MOTORUL, AR TREBUI SA FIM MAI INFORMATI CAND NE DAM CU PAREREA SI SA FIM CAPABILI DE ARGUMENTE, ALTFEL MAI BINE LASAM PE ALTII SA VORBEASCA

  2. Asta e realitatea, astia sunt oamenii care cumpara, asta este piata. Adevarul gol golut arata urat, dar nici nu ma gandesc sa-l „infrumusetez” eu in fc de „ce e normal” sau alte opinii tehnice.