Nu am crezut ca imi va fi atat de greu sa scriu despre drive-testul cu noul Mondeo. Probabil ca singur mi-am ingreunat misiunea datorita articolului scris in urma cu o luna, „Noul Mondeo – frisoane pentru Passat”. Noaptea, toate femeile sunt frumoase, iar primul articol a fost scris chiar in seara lansarii. La un moment dat, m-am temut ca am dat frau liber unui entuziasm deloc profesionist. Jocul luminilor s-a stins, iar adevarul tehnic a fost pus sub lupa la lumina zilei. Imaginea de ansamblu a noului Mondeo a suferit modificari majore si, de aceea, va propun sa incepem aventura de astazi cu un mic – dar necesar – up-date…
Schimbare de optica:
Inainte de test, am aflat ca staff-ul Ford considera ca Mondeo se „bate” in piata in primul rand cu seria 3 de la BMW si nu cu legendarul Passat. Acest lucru m-a facut initial sa zambesc cu superioritatea cuiva care tocmai a depistat o greseala elementara. Dar – surpriza ! – drive-testul mi-a schimbat parerea, iar acum fac parte din categoria sustinatorilor acestei abordari. Nu se poate pune semnul „congruent” intre noul Mondeo si BMW seria3 (sau „BMW-ul japonez” – Honda Accord), insa azimutarea atacului din piata mi se pare corecta. De aceea, spre diferenta de primul articol, voi renunta categoric la orice comparatie cu VW Passat, pana cand urmatoarea generatie a modelului german va echilibra (sau va intoarce) raportul de forte.
Prezentarea vedetelor:
Dupa ce am reglat claritatea imaginii, este momentul sa facem cunostinta cu vedetele de la drive-test. Cei de la Romcar au adus „in scena” 5 masini, absolut suficiente pentru o serie de 10 jurnalisti. In acest fel au fost puse la bataie cele mai importante 5 motorizari disponibile pe Mondeo in acest moment in Romania (dintr-un total de 9 oferite de uzina din Genk), fiind etalate in acelasi timp si cele 4 niveluri de echipare – Ambiente, Trend, Ghia si Titanium.
Motorizarile testate:
– Benzina, 1,6 Ti-VCT, 125 CP, cutie manuala 5 trepte
– Benzina, 2,0 PFi, 145 CP, cutie manuala in 5 trepte
– Benzina, 2,5 T, 220 CP (echipeaza si Volvo), man.6 trepte
– Diesel, 1,8 TDCi, 125 CP, cutie manuala 5 trepte
– Diesel, 2.0 TDCi DPF, 140 CP, cutie manuala 6 trepte.
Absolut toate motorizarile sunt bine armonizate cu cutiile de viteze pe care le actioneaza. Desigur, un motor de 220 de cai iti ofera alta senzatie la demaraj decat unul de 125, insa aprecierea este facuta ca in cazul unei echipe de box – fiecare sportiv in parte este foarte bun in categoria sa, chiar daca cel de la categoria musca poate parea firav in comparatie cu un super-greu.
In alta ordine de idei, gama de motorizari pleaca de la o putere specifica de cca. 7,5 CP/100kg si ajunge pana aproape de 14 CP/100kg (aproape dublu), ceea ce ne indica o varietate larga de comportamente dinamice, in functie de tipul motorizarii. Daca la 220 CP noul Mondeo are un comportament dinamic oarecum apropiat de BMW 325xi Touring, in cazul motorizarii 1,6 Ti-VCT performantele dinamice scad vizibil. Cu toate acestea, Ti-VCT-ul de la Ford este cel mai puternic motor de 1,6 litri existent pe piata romanesca (125 CP !).
Puncte forte:
La drum, indiferent de motorizare, odata ajuns la viteza legala pe autostrada de 140 km/h (am mai pus noi 10 km/h toleranta radar) simti masina extrem de bine asezata pe sosea, iar incercarea de balansare a masinii (ceva asemanator miscarii de incalzire a pneurilor din F1, dar mult mai putin brutala) dezvaluie placerea unei directii extrem de precise.
Toate remarcile de pana acum s-au referit la standardul minim sau – daca doriti – versiunea de baza, Ambiente. Tot in standardul minim as putea adauga ESP, 9 airbaguri, pachet electric geamuri-oglinzi, insa aceste echipamente sunt deja banale in segmentul premium pe care il vizeaza noul Mondeo.
Privind spre niveluri superioare de echipare, Ghia si Titanium, descoperim optionale foarte utile. Cel mai spectaculos mi se pare sistemul interactiv de control dinamic (IVDC) cu sistem de suspensie autoadaptiv, controlat electronic (CCD). Sistemul CCD controleaza amortizoarele la fiecare doua zecimi de secunda, pentru a reduce la minim inclinarea masinii in curbe. Exista 3 presetari ale suspensiei autoadaptive – sport, normal si confort. La nevoie, Mondeo trece automat in modul sport pentru a preveni inclinarea caroseriei sau deraparea.
Un alt optional util este si pilotul automat autoadaptiv (ACC). Utilizand o tehnologie radar sofisticata, ACC monitorizeaza permanent distanta pana la vehiculul din fata, ajustand automat viteza pentru pastrarea unei distante de siguranta. Avertizarea frontala consta in declansarea unui semnal acustic si a unuia vizual daca apare risc de coliziune cu vehiculul din fata.
Ca un corolar la cele doua echipamente descrise mai sus este asistentul electronic la pornirea in rampa. Dupa eliberarea pedalei de frana, la plecarea de pe loc in rampa, sistemul mentine rotile blocate pana la apasarea pedalei de acceleratie ceea ce te scuteste de stresul rularii gravitationale spre inapoi. Asistenta la plecare din rampa este parte integranta a IVDC si ACC.
Puncte slabe:
Ca orice masina sub 100.000 euro, si noul Mondeo are punctele sale slabe. Primul detaliu care mi-a creat disconfort a fost mirosul. Putini stiu ca modelele auto au (mai ales cand sunt noi) un miros propriu specific, ca un fel de semnatura olfactiva a marcii. In acest sens, Ford a ales pentru Mondeo un miros bizar, mai apropiat de cel de „lada de zestre” decat cel de parfum fin. Imi este greu sa gasesc o explicatie pentru acest detaliu. Sa fie vorba de vreo substanta speciala gratie careia noul Mondeo este certificat antialergic? Importatorul nu mi-a putut oferi un raspuns.
Un alt mic inconvenient la Mondeo este zgomotul produs de curentul de aer pe suprafetele vitrate la viteze mari. Sa nu exageram – nu este vorba despre un zgomot asurzitor, ci unul relativ decent, dar evident mai pronuntat decat la BMW seria 3, caroserie Touring. Atat timp cat noul Mondeo tinteste zona premium superioara, nu poate fi trecut cu vederea acest aspect.
La noul Mondeo nu imi plac liniile audio, pe niciuna din versiunile de echipare, chiar daca este vorba despre echipamente Sony. Cu siguranta ca Ford, nu a dat o atentie deosebita acusticii din habitaclu. Poate ca in cazul meu (ca om de radio) este vorba si despre o deformatie profesionala (casti pe urechi ani de zile, etc.). De asemenea, nu am vazut nici un logo MP3 inscris pe CD-tuner, detaliu important pentru amatorii de muzica pe suport propriu.
Alte unghiuri:
In momentul in care te urci intr-o masina noua si o conduci 300 km, apar anumite observatii negative datorate nu neaparat unui neajuns tehnic, cat lipsei de acomodare cu modelul. E normal. Zi de zi conduci o anumita masina, iar la drive-test schimbi brusc habitaclul pentru cateva ore. E normal sa simti ca iti lipsesc anumite automatisme sau obisnuinte. Iata alte cateva puncte percepute in acest referential profund subiectiv:
– 1. La versiunile superioare de echipare, afisajul incarcat si inghesuit din bord (cel dintre turometru si vitezometru) este obositor. Iti trebuie ceva atentie ca sa identifici informatia care te intereseaza, ceea ce in mers inseamna disconfort. Daca mai esti si dependent de ochelari si nu-i ai pe nas, ala esti.
– 2. Atentie mare la versiunea hatchback – pozitionarea gresita a unor bagaje mari poate conduce la distrugerea lunetei. Acest detaliu intra in contradictie cu mult-laudatul spatiu din portbagaj. Ori am portbagaj mare si il umplu cum doresc, ori stau sa calculez traiectoria hayonului ca sa nu-mi pocnesc luneta? Vrei portbagaj mare? OK! Ia-ti noul Mondeo in 4 usi sau versiunea break. Nu hatch.
– 3. Joystick-ul de reglare a scaunului nu este suficient de intuitiv, de bine pozitionat. M-am fatait de mai multe ori in alte directii pana am reusit sa imi cobor scaunul.
Probabil ca daca as fi condus masina 2-3 saptamani, obiectiile de mai sus ar fi disparut. Sau nu.
Spre final, as mai adauga doar ca noul Mondeo este urat in culoarea bleumarin. Aceasta culoare ii atenueaza la maximum linia exterioara. La polul opus se afla auriul (nu am retinut numele exact al nuantei), culoarea care pune cel mai bine in valoare linia acestui model.
In concluzie:
Noul Mondeo este o masina bine construita si finisata cu atentie. Nu cred ca va musca spectaculos din felia BMW seria3, insa am convingerea ca va inghiti cu lacomie bucati mari din alte felii de piata ale segmentului premium superior. Personal consider ca BMW s-ar putea simti cu adevarat amenintat doar in cazul in care noul Mondeo si-ar inghesui sub capota motorului ceva mai mult de 300 CP. S-ar putea gasi cate ceva pe la Ford, V8-ul Volvo. Desigur este o speculatie gratuita, desprinsa dintr-un basm cu balauri rai.
Revenind in lumea reala, noul Mondeo este un model reusit, care incununeaza eforturile Ford Europa din ultimii ani. Plaja de preturi este intre 16 si 24 de mii de euro CIP (cca. 19.000-28.500 TTI), iar – in acest interval de pret – noul Mondeo este foarte atractiv.
Passat… Mondeo… BMW… Discutabil si indiscutabil simultan. Oare cat de mobile pot fi ideile fixe? Unele legende se clatina, altele abia se nasc.
(FOTO – prima si ultima sunt de la producator, restul sunt facute de noi, pe genunchi )
NOU si din NOU blasfemik… 😯
Varianta Ford Focus este f.buna- cu avans de 499 euro din salariu.
Iar Ford Mondeo nu se poate compara cu BMW sau PASSAT- inca.
Atentie… Este vorba despre NOUL Mondeo, lansat acum 1 luna, si nu despre cel vechi. Noul Mondeo este cu 1 clasa peste Passat, iar aceasta opinie este unanima in randul celor care au pipait si condus masina.
Cat despre BMW, revista britanica „Autocar” a facut un comparativ noul Mondeo-BMW seria 3, si au dat castigator (la limita) noul Mondeo.
Prin urmare nu va pot impartasi opinia. 🙄
Si cei de la auto-motor-und-sport au facut un test comparativ intre noul Mondeo , Passat , 407 si Vectra si castigator a iesit Passatul. Fordul iesind pe locul 2. Parerile vor fi mereu impartite, deci nu are rost sa facem afirmatii de genul ca noul Mondeo e cu o clasa peste Passat ca asa vreau eu. ARTICOL AMS
Galante – are sens sa-ti raspund? De ce ma jignesti fara motiv? Eu iti respect pasiunea pentru Passat, dar fii rezonabil. Iata raspunsul meu pt tine:
1.In articolul pe care mi l-ai trimis din AMS nu se face nicio trimitere spre nivelul de finisare, stil sau alte lucruri importante. A priori a fost lasat in clasa vechiului Mondeo.
2. Ai citit de ce a castigat Passat in AMS? Pentru ca are costuri de intretinere mai mici… NU EXISTA NICI UN ALT MOTIV IN INTREG ARTICOLUL TRIMIS DE TINE. Dupa aceasta logica, Passat e mai tare ca BMW seria 3 si amandoua sub Logan. Oops… Nu cumva contraargumentul tau este – in fapt – un argument pro la ceea ce am spus de clasele diferite?
3. Accept orice polemica, cu o conditie. Condu ambele masini, si abia dupa aceea vorbim.
Galante, crede-ma, nu scriu de foame… 😀
Eu nu cred ca te-am jignit in vreun fel dar in fine , esti liber sa crezi ce vrei. Nu a spus nimeni ca scrii de foame si nu sunt pasionat de Passat dar nu doar nivelul de finisare si ce ai spus tu mai sus fac dintr-o masina un punct de referinta , sunt alte lucruri mult mai importante la o masina care isi spun cuvantul cand e vorba de a alege un castigator. Sincer, nu cred ca cei de la AMS au ales Passatul invingator doar pentru costuri de intretinere, pentru ca daca e adevarat ce ai spus tu (Mondeo e cu o clasa peste Passat) costurile de intretinere nu mai contau in ecuatie. Personal am condus un Mondeo 2.0 tdci cu toate obtiunile pe el(si-a luat cineva de la firma) si nu m-a dat pe spate , ba chiar persoana care l-a cumparat a spus „imi vine sa ma intorc la Audiul meu din 2002” , era un A4 1.9tdi. Te las pe tine sa tragi concluziile.
galante – ok, nu m-ai jignit. 😀
ref AMS: – In topul final, la argumentarea punctajului, asa au scris ei mot-a-mot – costurile au fost cele care au tras in jos Mondeo.
In ce priveste optiunea colegului cu A4… nu o pot comenta. Poate fi si o chestiune de adaptare in noul habitaclu. Oricum, observ ca atingi din nou o discutie despre clasa premium superioara.
Inteleg ca te-ai dat cu noul Mondeo 2.o TDCi si ca nu te-a impresionat cu nimic. In acest caz, sunt tentat sa cred ca nici Passatul nu ti-a creat insomnii…
N-ai remarcat nici o diferenta de calitate la interior… Ok.
Noul Mondeo arată foarte bine ÅŸi e foarte lăudat. Cred că este peste Passat ÅŸi numai dacă luăm în considerare că este un model mai nou, care a avut timp să fie rafinat. Despre bătălia cu BMW, nu ÅŸtiu ce să zic…
Adi – nu vorbi in acest moment despre o batalie directa si pe toate versiunile intre seria 3 si Mondeo. Ideea este ca ANUMITE VERSIUNI sunt comparabile.
De ex: – 320d cu Mondeo 2.0TDCi.
De fapt am scris si in articol ca Ford ar putea „confisca” V8-ul de la Volvo… si poate abia atunci Mondeo ar putea fi ceva mai „obraznic” in provocari cu BMW.
sincer….mie nu-mi place spatele noului ford mondeo:|
dar in interior e ok. abia astept sa iau carnetu si sa o conduc(mai am 3 luni pana atunci):D sa dea domnu sa-l iau
Aceesi revista AMS a facut un comparativ intre Ford Mondeo si Mercedes C-Klasse si a iesit invingator Mondeo. Tot AMS a mai facut test comparativ direct intre Passat si Mondeo, invingator iesind tot Mondeo. AMS romanesc a facut luna trecuta parca un comparativ Passat, Mondeo, 407, Vectra, unde invingator a iesit din nou Mondeo. AutoExpress-ul englezilor au facut acelasi comparativ unde Mondeo iar a castigat, iar in ultimul numar este un comparativ cu noua Laguna, 407 si Mondeo unde Mondeo castiga iar. Cred ca din clasa non-premium este peste competitoare, dar pentru a concura si la clasa premium ar mai trebui lucrat la motorizari si se pare ca asta vor face din 2008-2009. Intr-adevar, este comparabil cu un 320d de la BMW, un C200 de la Mercedes sau un A4 1.9TDI dar mai departe lucrurile se complica. In clasa non-premium are fara indoiala cel mai bun comportament rutier si cea mai buna dinamica, nicio surpriza, se stie doar ca baietii de la Ford aici baga banii, nu in borduri pline de luminite sau alte prostii.
def – felicitari pentru post. Corect, echilibrat si la obiect. 😀
Salut.
Eu vreau sa imi aiu o masina. Am tot auzit comparatia asta Mondeo – BMW 320.
Din punctul meu de vedere nu poate exista o astfel de comparatie din urmatoarele motive:
1. BMW seria 3 este o masina de talie mai mica decat mondeo. Comparatia ar trebui sa se faca cu Seria 5, care are aceleasi dimensiuni cu Mondeo
2. Eu am 1.95 m inaltime. Cati dintre voi are inaltimea asta si a intrat in BMW seria 3? Cei care au pot confirma ca masina mai ca nu poate fi condusa datorita lipsei de loc la picioare. Consola centrala este complet aiurea pusa, locul la picioare fiind total inadecvat. Deranjeaza latimea spatiului in principal. Avand in vedere ca am ceva experienta cu mai multe masini, am fost la un drive test cu noul Mondeo. Vreau sa va spun ca este singura masina din viata mea unde am simtit nevoia sa aduc scaunul mai in fata pentru ca era prea departat de volan si pedale. Deci are loc garla!!!!!
3. cred ca tendinta de a compara cu seria 3 vine di din pret. 320 aprox 30-32k CIP. 520 aprox 35-37 CIP. Mondeo 22-24 CIP. Hello!!!! Vorbim si de alte preturi cu totul? Nu?
Concluzie: incercati sa comparati cu Seria 5.
Marius Ionescu – foarte corecta observatia din punct de vedere al dimensiunilor.
Trebuie sa tinem cont insa de faptul ca Ford si BMW sunt din clase complet diferite: – Ford este o marca de volum, iar BMW una premium. Comparatia cu Seria 3 se face doar ca „segment de pret” si doar din unghiul „cam cat de premium este noul Mondeo?”. Mondeo abia trece de 30k€, in timp ce Seria 5 joaca pe la 45k€ – aceasta diferenta plaseaza modelele in lumi diferite.
Daca vrem o comparatie serioasa intre cei doi producatori, atunci lui Seria 5 ii putem opune decent un Volvo S80.
Mondeo tocmai a primit motorizarea de 175 cp TDCI, iar Ford tocmai lanseaza PowerShift, transmisia echivalenta cu DSG de la VW. Iar arma secreta Ford este motorizarea de 204 cp TDCI existenta pe Jaguar. Adaugand tinuta de drum care este cea mai buna din clasa pe categoria FWD, as zice ca Mondeo bate multe masini mai scumpe. Dar BMW… nu stiu… in primul rand BMW e RWD.
am condus noul ford mondeo si pot sa spun ca nu e chiar asa tare cum se scrie despre el,este o masina bine lucrata(mai putin fetele de usi) cu o tinuta buna de drum dar care totusi spuneti ca se bate cu seria 3 mai ales cu 320d.Parerea mea este sa ne mai uitam o data ce poate sa faca un 320d si cum este lucrat inauntru nu din prisma designului ci din a calitatii materialelor si ap[oi sa incepem vreo discutie pe tema asta.
samuel – aveti dreptate, comparatia cu BMW nu este cea mai fericita, masinile venind din lumi diferite.
Totusi, se poate remarca o apropiere serioasa a lui Mondeo de zona premium, doar in cazul unor versiuni inalte de echipare. Dvs cu ce ati condus? Interiorul versiunii Titanium (versiunea suprema la Mondeo)nu este cu nimic mai prejos (ca finisaj sau calitate a materialelor) decat cel BMW.
Este la fel de adevarat ca cineva care coboara de pe noul Mondeo (si chiar Passat)si urca pe cel nou – i se va parea genial.
Daca dvs cumva coborati din Seria 3 si ati urcat in noul Mondeo, e firesc sa nu fiti la fel de entuziast, diferenta intre cele doua nefiind aceeasi ca in cazul precedent.
Personal ma retrag din polemica – sunt fan masini japoneze
Passat – pentru oameni in varsta
Mondeo – nu e chiar sportiv, dar aspectul este agresiv
Iulian…Mondeo este peste Passat, si la fiabilitate si la performante, mai ales la raport performante/bani dati.
Exemple: Ai 2.5T de la Mondeo in echipare TitaniumX la cca 26k, superior Oricariu Passat benzinar ca performante si ca dotari.Apoi ai noul 2.2tdci de 175cp si 430Nm, in aceeasi echipare estimandu-se cam la 27k.Gaseste un Passat comparabil ca performante/dotari la banii astia.Iar in al doilea rand, si in principalul rand daca vrei:NU amesteca Passat cu BMW, nu au nici o legatura, e strict orgoliu de VW, dar nu au a face una cu alta.Compara Audi, asa e ok.
asta ca o concluzie la toate posturile si referire si la primul (desi e vechi).Aaaa, mii de scuze…autorul e trecut jos….deci comparatia ar fi ptr Carmen.
Sunt posesor de Ford … Focus. Indiferent din ce clasa face parte masina pe care o cumperi, firma producatoare trebuie sa fie foarte atenta atunci cand proiecteaza si o constuieste. Nu poti compara un Ford cu un BMW, dovada este si diferenta de pret pentru aceeasi clasa (mica, medie, ect, sau cum le-o zice). Vreau sa mentionez o defectiune constatata pe doua masini Mondeo din showroom : capitonajul de pe usi se dezlipeste in partea dinspre geam, iar cand cobori si ridici geamul, iese capitonajul afara. Sper ca intre timp au facut rost de un „lipici” mai bun cei de la Ford. N-o sa vezi asa ceva la Passat. La Focus, periile de geam (la toate – defect de priectare) nu sterg geamul, ba mai mult, atunci cand cobori geamul, el se departeaza de peria de geam, putand foarte usor sa bagi pe acolo niscaiva banuti, iar apa de ploiae intra in suvoaie. N-o sa vezi la VW Golf asa ceva. Legat de materialele antialergice … n-am vazurt sofer mort la volan din motive de alergie (ha, ha, asta e cea mai tare reclama), dar am vazut materiale mult mai placute la atingere la VW (oricare model). Drept pentru care in ograda mea, nu se va mai cumpara Ford. Un lucru e clar; Ford face cele mai incapatoare masini la clasa respectiva. Vrei o masina mare la clasa x, iti iei unul din gama Ford. E cel mai incapator. Mondeo>Passat, Focus>Golf, etc. Passat-ul are si el problemele lui, pe care le prefer, pentru ca sunt rezolvabile. Pompa de injectie (dar au rezolvat problema – au schimbat producatorul)- se schimba din suruburi, pe cand usile de Focus nu se mai pot rezolva, decat prin programul rabla. VW rezolva problemele in timp, schimband producatorul, Fordul face face lift-uri, dar pastreaza problemele (usile). Ajunge ca e prea mult. Mai am probleme de comentat dar, ocup prea mult spatiu. Bafta la evaluari .
Gigi Petece – va respect opinia si marea pasiune pentru VW. Doresc insa sa corectez cateva detalii pe care le-ati indicat gresit in comentariu:
1. Periile de la geamurile laterale nu au rolul de a sterge geamul, ci acela de a preveni anumite intruziuni materiale (frunze, crengute, praf grosier). Acest „defect” este prezent la mai toate modelele noi.
2. Faptul ca pe acolo incape sa bagati un ban este grav, insa doar daca banutul incape liber, nefortat/presat/impins.
3. Periile de la geamuri – fiind doar niste perii – nu pot avea rol de etansare. „Apa in valuri” la care va referiti nu are legatura cu periile respective.
4. „nu am vazut sofer mort de alergii”
– acest punct va deveni curand standard european.
5. Noul Mondeo (si este valabil si pentru noul Focus), cel la al carui articol ati postat comentariul, este o masina ABSOLUT noua si nu un face-lift.
Asa cum va spuneam, va respect opiniile, insa argumentele pe care le aduceti trebuie sa fie rezonabile si sa fie formulate cu un minim fair-play.
La 17.000 euro cat m-a costat un focus binisor dotat si la problemele pe care le-am avut, e suficient un minim fair-play, cam atat cat au avut ei cand au pus in vanzare acea masina. Nu am vazut daca aveti o adresa de mail, am sa va scanez intrarile in service in prima jumatate de an, drept pentru care am renuntat la garantie. O sa va aduc argumete solide. Legat de face lift, nu am spus de Mondeo, si de Focus. Le cunosc pe amandoua foarte bine. Am avut un Megane an 2001, la care perile de geam au avut si rolul pe care il contestati, mai am inca un Peugeot 307, la care periile au acelasi rol. Banutii nu intra fortati … intra chiar doua monede odata. Si Meganul si Peugeotul cand au implinit 120.000 km, le-am pus in vanzare. Focusul nu cred ca apuca. Am 28.000 si deja l-am dat la ziar. Mai am 2 ani de leasing, o sa pierd o gramada, dar asta e. Pierzi/castigi, negustor te numesti. Daca au gresit Focusul, ce incredere sa am eu in Mondeo ?
Gigi Petece – cred ca incep sa inteleg. Dvs nu aveti noul Focus, cel lansat in urma cu 1 luna (cel care arata exact ca un Mondeo mai mic)…
Dvs aveti Focus 2, care – intradevar a fost un facelift (major!) al primei serii. Cel nou, cel care poate fi comparat cu noul Mondeo este un model absolut nou.
Chiar si asa, Focus2 a fost mult mai reusit decat Focus1. Mie mi-a placut. Parerea mea… hac! 😀
Partea cu „apele involburate care treceau prin portiera” a fost cel mult un accident. Daca ar fi fost o problema de proiectare s-ar fi plans mai multi. Nu exista marci care sa nu mai aibe si cate un ghinion.
Nu am niciun interes sa apar Ford…
Se plang multi pe forumuri. Mergeti in showroom si lasati geamul jos la un Focus. Al meu e din 2006. E acelasi cu cel pe care l-au stilizat. Dar nu i-au schimbat decat farurile (implicit aripile,capota, bara, masca portfar). Ok, nici eu nu am interes sa discreditez Ford, nici sa laud alta marca. Imi plac foarte mult cateva modele de Ford, iar la Mondeo chiar ma fascineaza interiorul Titanium. Legat de masini, chiar imi trebuie una de marfa si ma gandeam la un Transit, dar … oi vedea spre ce ma orientez. As fi vrut „o linie Ford”, dar m-am cam razgandit.
Una peste alta noul Mondeo este o masina atragatoare . La nivelul acesta de masina si pret(degustibus non disputandum – nu stiu daca am scris corect) imi plac Mondeo, Passat, 407. BMW din aceeasi clasa e cam cu 30% mai scump. Ar merge comparat cu Audi si Mercedes.
Bafta domnu’ la scris.
mias lua si eu un bmw da oare ar fi fain?
M-am inscris la noul Ford Mondeo Ghia X in octombrie 2007 si l-am primit in iunie 2008.Inafara de sistemul autoadaptiv radar(prin care stabilesti distanta fatza de autovehiculul din fatza si nu au stiut cei de la Ford sa-mi explice cum fac daca vreau totusi sa depasesc o carutza) si de sistemul GPS( pe care,daca as fi avut proasta inspiratie sa-l cumpar ,nu l-as fi putut folosi decat din Austria incolo si nici nu poate fi updatat cu hartile Europei de Est)am toate celelalte optiuni.Scaune piele reglabile electric si memorare 4 pozitii inclusiv oglinzile laterale,suspensie optionala confort,normal si sport,reglabile manual in timpul mersului in functie de starea drumului,insertii piele si lem pe bord si usi,etc.Masina este finisata impecabil si nici nu miroase a lada de zestre, ci predominant a piele.Pe afara,nu bagi monede intre portiera si geam,dar prin inauntru,da.Sper totusi ca cel care a scris despre Ford Focus sa nu-i placa sa mearga cu geamul deschis cand ploua sau cand o spala.
Motorul,cutia de viteze,franele,directia,etc. sunt de exceptie.Consuma cam 5,6 afara,la 130 Km/h si cam 7 in oras.Consumul instantaneu este de o acuratete maxima si-ti arata si 37,9 l/100km cand o forjezi,dar coboara cuminte la 5 litri dupa cateva clipite.Bordul este senzational fata de mult mai plictisitioarele si clasicele borduri BMW,Passat,Audi,seriile de mijloc.Daca tot am ajuns la bord,sa vorbim putzin despre computerul Ford Convers +(afisaj de 11″,color,superb).
Mi s-a cerut,pentru a-l avea in dotare,suma suplimentara de 430 E.Dupa 7 luni de asteptare,masina vine cu cu un afisaj monocolor cam cat un pachet de tigari.Mi se spune cu nonsalanta ca este greseala producatorului si ca tot ce pot face ei este sa-mi returneze suma.Le-am spus ca sunt rabdator si mai astept 7 luni pentru masina pe care am comandat-o,dar sa-mi imprumute o masina din parcul lor ,pe toata aceasta perioada.Au sarit ca arsi de parca le propusesem sa-mi concesioneze Casa Poporului pe 100 de ani.A ramas cum vorbiseram sub apa,adica am luat masina asa cum este.Din curiozitate,am accesat toate site-urile Ford ca sa pot da de adresa producatorului european si a-i atentziona despre neglijentza.Totusi,impresia mea este ca o neglijenta a dealerului a fost aruncata pe seama producatorului(producator care-si ascunde adresa de e-mail si te trimite la dealerul din tara ta).O mitocanie care ,daca macar ar fi scuzata de producator,ar mai calma pornirile de a sari la gatul dealerului.
Micky Dutza – mi se pare extrem de clar ca este vina exclusiva a dealerului. Acesta nu avea voie sa va bage pe gat masina. este si greseala dvs ca ati acceptat-o. Dealerul nu va putea soma sa primiti fie masina, fie banii inapoi dupa ce v-au blocat banii 7 luni. Va trebuia doar un avocat, intrucat in Codul Civil romanesc exista o cutuma conform careia daca incasezi avans si nu oferi ce ai promis, dai inapoi avansul dublu sau triplu.
Ne tineti incordati… Nu ne-ati spus despre ce DEALER este vorba. Impartasiti-ne experienta pana la capat 😀
In oct.2007,cand am comandat masina, mi s-a spus ca termenul oficial de livrare este de 120 zile,dar verbal m-a amenintat ca in decembrie 2007 s-ar putea sa ma trezesc cu ea in poarta.Mi-a luat avansul si din ianuarie 2008,cand am inceput sa-i intreb de sanatate imi raspundeau „stati linistit la locurili dv.ca suntem in grafic si va dam noi o sarma”
Sarma a venit prin e-mail, ca sa ma ferchezuiesc, ca masina va fi in tara pe 25 aprilie.Am vandut masina veche imediat si pana in 10 iunie 2008 am circulat cu rata de 6.00. Una magarie!
Vine fara computerul de bord Ford Convers + in 10 iunie.Alta magarie !
In situatia data,ce optiuni aveam ?
a)sa le-o returnez pe post de sampon de oua si sa mai astept 7 luni pentru una asa cum o doream.
b)sa le-o returnez pe acelasi post si sa-i dau in judecata.Un avocat mi-ar fi promis ca-i rost de niscai 15.000 Euro si dupa doi ani prin tribunale, sa ma multumesc cu o suma cu care sa-mi pot cumpara o paine sa-mi hranesc si eu copilasii.
c)sa-i las in plata lui Al de Jos si sa ma duc la Passat,, sau Opel, sau BMW ,cu niscai Euro in plus si sa cumpar o masina coborata de pe planseta acum catziva ani, pentru care sa astept alte 7 luni.Pe langa calitatile sale tehnice comparabile intrucatva cu concurenta,tocmai d’asta am ales Mondeo, pentru bordul sau de NASA…
Am ales varianta z) si am umflat-o !
Nu ascund faptul ca mi s-a oferit din show-room un alt Ghia,dar chior si negru.Nu avea optionalele comandate de mine,in schimb,avea GPS care,atunci am aflat,nu este operational in Europa de Est si magazia de CD-uri era insurubata in portbagaj(cam cat Biblia plus soclul de sustinere).Bani de aruncat: 2.200 E !. Eram gata gata in octombrie anul trecut sa o comand p’a mea cu GPS,dar despre aceste deficiente nu mi s-a atras atentia. A cata magarie ?
Am sunat la Romcar(Tziriac Auto)care este tatucul lor,sa-i intreb ce-i de facut.A doua zi,am primit telefon ca onor conducerea a analizat adanc situatia creata si au hotarat sa-mi acorde o compensatie pentru lacrimile varsate pe bord.Compensatia asupra careia au cazut de acord tot staff-ul din conducere, a fost…sa-mi returneze suma de 430 E pe care mi-o cerusera suplimentar.A fost nevoie de o sedinta comuna a Camerei Deputatilor si Senatului pentru a emite o astfel de gogomanie.Saracu’ Caragiale…e mort!
Desi sunt catziva dealeri,nu-i dau numele celui care m-a fript pe mine, pentru ca masina este in garantie si dac’o fi nevoie vreodata s-o las acolo,mi-e cel mai aproape de casa.In plus,daca-i fac reclama negativa,la prima interventie ,s-ar putea sa-mi puna o bujie de Dacie care sa ma tzina pana la piatza,sau sa-mi strecoare niscai benzina in motorina,sau sa-mi instaleze un sobolan mort in aparatul de aer conditionat.Nu-i crestineste ca acum cand decolteele se zbenguie slobod in lacasurile lor ,sa le invit in voiture si sa miroasa a altceva decat a piele dezodorizata.Imi stric reputatia,ca bag seama ca vorba circula slobod pe Corso !
Micky Dutza – m-ai spart. Ei trebuie sa tremure, nu tu. Desigur, iti respect dorinta de a nu nominaliza, dar in felul acesta esti nedrept cu dealerii seriosi care devin suspecti fara sa aibe vreo vina.
Mai ai timp sa te razgandesti
Ei sa tremure de frica mea ?Poate asistentul care a gresit comanda nu a mai fost luat la team-buildingul de o luna in Tenerife,dar firma nu da o ceapa degerata pe tine dupa ce ai semnat procesul verbal de primire.
Decat sa ma lupt cu morile de vant,am ales varianta „z” si am umflat-o asa cum era.
Dealeri seriosi!? Astia sunt amabili pana itzi iau banul, ca daca te duci dupa aceea si le aratzi ca vopseaua de pe toata capota s-a exfoliat, itzi raspund ca a fost o vrabie imensa care s-a intors manga de la un chef.
Prin ’96 am luat un Cielo automatic.Dupa o luna s-a defectat cutia de viteze si m-a lasat pe tarla,intre razoare.Am asteptat piesa de la Craiova vreo 10 zile si dupa inlocuire iar s-a defectat.Am schimbat-o din nou si iar m-a lasat in mers.Mesterul mi-a spus ca „asta-i hiba lor sefu'”.
Am iesit din garantzie dupa un an si iar a facut poc.Am sesizat in scris la Daewoo Craiova si mi s-a explicat in termeni tehnici ca aceasta masina nu este pentru mers ci pentru tzinut pe birou.Am scos din buzunar 600 USD(Euro era numai in scrisorile de dragoste) pentru bibeloul de Cielo.