apr. 122007
 

Importul masinilor second hand a devenit sport national. Romanii merg in vest, in special in Germania, si cumpara masini la preturi mai bune decat cele de acasa. In articolul Normele auto germane D3 si D4 – echivalent EURO. Second hand din Germania am prezentat in detaliu misterioasa norma germana „D”, precum si imposibilitatea echivalarii acesteia cu vreo norma „Euro”. Unul din reperele articolului era si anul 2000, anul de trecere la norma Euro3. Este un an de tranzitie pentru majoritatea producatorilor europeni, permis de Comisia Europeana, si poate oferi surprize neplacute celor care cumpara azi masini second hand construite in 2000.

In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.

Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW, detaliu care complica si mai mult lucrurile.

In absenta unui inscris „Euro X” explicit, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu, e maxim Euro2 (download tabel).

Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.

Recomandarea noastra este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt cu siguranta Euro3. Watch your step…

  393 comentarii despre “Second hand Germania – evitati anul 2000”

  1. Salut rico22, din ce ne-ai povestit tu eu trag concluzia ca italienii sunt speriati rau de romani. Nu face sens altfel sa spui traseul pe care va iesi masina din tara… Sa nu gasesti asigurare, cand asiguratorii sunt disperati in orice tara sa vanda asigurari…

    Ideea actului notarial era aceea ca sa fie pastrate „numerele vechi” (ale vechiului proprietar) pana la ajungerea in tara. Am un amic care asa a procedat. Dar – probabil – se cunostea cu omul respectiv si au cooperat mai bine decat ai facut-o tu cu cineva complet strain.

  2. am trimis pdf-ul.

  3. am pus si eu odata numere rosi pe masina de arad eu daca mai vreau sa pun odata se mai poate? masina este dusa din franta si numere rosi am pus de arad daca
    vreau sa pun de hunedoara se poate fara sa platesc taxa asta naspa?

  4. cind imi poti da raspunsul sa stiu ce am de facut

  5. o sa incerc sa-ti raspund eu! nr rosii se iau pe 30 de zile!!!! e adevarat se pot prelungi cu inca 60 de zile doar daca ai dovada de plata a taxei!asta nu te ajuta cu nimic decat daca ai de gand sa o vinzi si astfel nu mai trebuie sa o inscrii.si eu de-abia am luat nr rosii si m-am cam interesat! poti sa o vinzi cuiva din hunedoara si asa sa mai iei nr rosii inca o data ,apoi sa o cumperi inapoi,dar crede-ma ca daca faci calculul cat te costa rar,asigurare,numerele rosii si nervi cu statul pe la cozi ai sa renunti!

  6. Am gasit codul de la motor(Ford Focus 08.2000 1,6 benzina)FYDC,dar mai am o nelamurire:in listele de la rar la cutia de viteze scrie 4A,iar masina are 5 trepte.Ma poate lamuri cineva?Multumesc

  7. 4A inseamna cutie automata cu 4 rapoarte,dar din proprie experienta iti zic sa nu te bazezi strict pe tabelul acela!

  8. senos yo nu te contrazic , o fi asa cum zici cu cu asiguratori yo unul am fost la o gramada de asiguratori si nici unul nu a vrut sami faca , nu zic cai imposibil de facut, in legatura cu , sati pastrezi numerele vechi pe masina, da se poate dar cand ai ajuns in tara tre sa trimiti actele si numerele inapoi in italia si respectivul italian sa mearga sati radieze masina , asta daca vrei sa o inmatriculezi in romania, inca o data yo nu te contrazic, si treaba cu traseul e adevarat nu stiu daca are importanta ca trebuie sa ma crezi sau nu , si nu stiu daca am vrun avantaj daca as scrie la vrajeala

  9. rico22, tu asta ai inteles, ca nu cred ce spui? Dimpotriva, am luat-o ca pe o informatie foarte pretioasa din care am tras concluzia ca:

    – masina disparand pe directia romania, asiguratorilor italieni le este frica de o eventuala frauda pe care ar fi dificil sa o cerceteze.

    Este exact ce am scris rico22. Imi pare rau ca ai interpretat gresit comentariul meu. ๐Ÿ˜‰

  10. buna ziua.unde gasesc la o masina codurile acelea care sunt trecute in lista de la RAR.duminica pe 17 plec in germania sa-mi iau masina si noroc ca am aflat de la voi ce e cu D-urile astea.Multumesc mult .Astept raspuns.(am 2 sapt la dispozitie sa iau masina)

  11. rebecca_chr, bafta la cumparaturi. Tipul motorului este trecut in brief (cartea de identitate a masinii).

    E bine in aceasta actiune sa faci echipa cu cineva de acasa. Daca ai cel mai mic dubiu ca masina nu ar avea norma euro pe care o doresti, trimite acasa o copie dupa brief pentru a fi dusa la biroul de consultanta RAR.

    bafta.

  12. Va mltumesc pentru raspunsuri Senosh si rico22. Un lucru nu prea l-am inteles din cele spuse de rico. Daca eu nu sunt rezident nu pot sa-mi cumpar msina din cauza ca asa e legea sau din cauza ca Italienii nu prea vor sa vanda la persoane nerezidente ? Adica mi-ai cam incurcat ideile. Ai zis ca nu pot sa cumpar de la vanzator dar ca poate sa o cumpere un rezident sau un italian si eu sa o cumpar prin act notarial de la la acestia din urma. Adica de la astia da, dar direct de la vanzator nu.Care-i diferenta dintre ei ? Plec in Italia sau nu ? ๐Ÿ™‚

  13. si inca ceva, dupa ce ajung in Romania, chiar trebuie sa trimit actele inapoi in Italia la proprietar ca sa o radieze ? Ca daca e asa nu cred ca se incurca vreun italian sa mi-o vanda ca sigur n-are incredere ca-i mai trimit actele inapoi. Poate sunt eu mai greu de cap si nu inteleg…

  14. pai asta e ideia robert , u il cunosti pe ion care e italian si e pretenul tau dar masina o cumperi de la vasile ca sa poti fi sigur ca masina va fi radiata o cumperi de la vasile pe numele lui ion (care ion e pretenul tau) asta te costa nu mai mult nici mai putin de 350-450 euro , in functie de cati kw are masina. asa ai scapat de probleme tot ion face si asigurare fiind italian si ai scapat de probleme

  15. sper sa fi inteles ce am vrut sa spun