apr. 122007
 

Importul masinilor second hand a devenit sport national. Romanii merg in vest, in special in Germania, si cumpara masini la preturi mai bune decat cele de acasa. In articolul Normele auto germane D3 si D4 – echivalent EURO. Second hand din Germania am prezentat in detaliu misterioasa norma germana „D”, precum si imposibilitatea echivalarii acesteia cu vreo norma „Euro”. Unul din reperele articolului era si anul 2000, anul de trecere la norma Euro3. Este un an de tranzitie pentru majoritatea producatorilor europeni, permis de Comisia Europeana, si poate oferi surprize neplacute celor care cumpara azi masini second hand construite in 2000.

In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.

Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW, detaliu care complica si mai mult lucrurile.

In absenta unui inscris „Euro X” explicit, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu, e maxim Euro2 (download tabel).

Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.

Recomandarea noastra este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt cu siguranta Euro3. Watch your step…

  393 comentarii despre “Second hand Germania – evitati anul 2000”

  1. as avea si yo o intrebare.
    unde ajung bani astia care ai dam la rar? la mediu ar trebui a ajunga , din cate am inteles e vb de poluare. NU?

  2. palio – sa o luam pe indelete:

    1. talonul francez (carte gris) este dovada proprietatii DOAR daca este pe numele tau. In listra oficiala a plitiei nu scrie nimic legat de traducere. Mai bine intereaba la ei.

    2. Daca ai talonul belgian asa cu ne-ai povestit, e limpede – e euro3. De ce te astepti sa poata fi euro4??

    3. Procedura de a ti se face un talon nou este foarte ok. Nu ai nevoie de talonul vechi.

    In concluzie – AI TOT CE ITI TREBUIE (carte gris si factura), toate actele necesare se pare ca sunt ok.

    Pentru detalii la super-precizie, cel mai sigur e sa intrebi tu direct la politie despre traduceri, copii etc.

  3. rico22 – banii dati la RAR, ajung la RAR ๐Ÿ™‚

    De mediu ar fi fost (dar nu e…) taxa de prima inmatriculare.

  4. Salutare din nou.Iulian…faci o treaba deosebita…cred ca ar fi bine sa lasi un cont de al tau aici pe site,eu unul te-as rasplati pt toate informatiile folositoare!!!
    O singura intrebare am….ce sanse am ca o masina(nu conteaza marca) din 2001(benzina) sa fie EURO 2…repet Euro 2(banuiesc ca toate sunt euro3),dar vreau sa stiu daca exista 1%sa fie euro2…ms mult(vreau sa fiu sigur ca e euro 3…sa nu platesc miliarde la inmatriculare:P)

  5. Marius – benzina, UE, 2001 e euro3. Sa fie 2001 pe bune… fabricata, nu inmatriculata!

  6. Nu este nici singurul domeniu,
    nici singura data cand „bosii”
    europeni si americani sfideaza
    Romania si pe romani.Mai trist
    este ca „sus pusii” nostri ne
    jignesc,ne sfideaza si vor sa traga si pielea de pe romanul
    amarat.Asa ca, pastrati-va calmul, ca in Gradina Domnului
    sunt multe vietuitoare si cat va fi lumea „homo hominis lupus”(omul e lup pentru om).Eu sunt pensionar si doar salivez.Am avut un Moskvici408
    si l-am radiat.O masina, cat de modesta,e buna sa te serveasti de ea la nevoie,nu sa te falesti cu ea.Destui romani,char foarte tineri, s-au facut „ingeri”cu masinile lor de forta.Dumnezeu-cu noi , cu toti!

  7. senosh…eu acum sunt un pic in ceata ca e prima data cand am facut asa ceva si sincer…procedurile tarilor din uniune m-au dat peste cap…nu ma astept sa fie euro 4 dar sunt sigur ca e euro 3….oricum nu am talonul in oriiginal de la belgieni dar am copie si datele de pe talonul belgian pusca cu cele de pe talonul carte grise din franta…multumesc pt tot si sa stiti ca mi-ati fost de mare ajutor … mai ales senosh….mersi mult

  8. victor becheanu….respect

  9. Palio – traducerile facturii si cartii (talonului) sunt necesare. Traducerea facturii la Fisc (trebuie sa platesti impozit nu? ๐Ÿ˜› ) ,iar traducerea cartii (brief-talon , sau ce o mai fi) pentru eliberarea cartii de identitate RO (baietii de la RAR nu-s poligloti :)) )

  10. Vali de ce le trebuie traducerea facturii la Fisc ? Impozitul la masina nu se plateste in functie de niste parametri ai masinii (cm cubi, …) ? De ce trebuie sa stie cu cat am platit-o eu in strainatate ?

  11. deocamdata vad ca eu sunt singurul ,,plimbat,,pe la RAR ,politie, etc….la RAR nu am avut nimic tradus!am avut cartea de identitate a masinii(nemteasca,dar pe numele meu)si talonul(la fel la ca carte)!la politie iti trebuie doar cartea originala a masinii si contractul de vanzare-cumparare!(si pe acesta cand am intrebat la politie la informatii,mi-au spus ca trebuie tradus si legalizat,cand am ajuns la ghiseu la nr provizorii mi-au spus ca nu au nevoie de traducere!destepti militienii astia!!!!!)acum eu ce sa zic?la impozit trebuie sigur tradus,deci tradu-l ca poate militianul tau e mai prost ca al meu!si mai cer asigurare,poti face si numai pe o luna!cam atat!

  12. pt dan! renault-ul meu este megane coupe 1,4 16V….atat scrie in toate hartiile!fara rx,fara xt sau alte abrevieri!mai multe….ce sa-ti zic?

  13. Catalin- contractul de vanzare-cumparare face dovada ca ai devenit proprietarul masinii .Fara el cum poti dovedi ca nu este furata ?Cum ti se va elibera cartea de identitate pe numele tau? Cartea de identitate se face in baza briefului iar daca acesta nu este tradus ce-ti vor scrie in carte ?

  14. P.S. Eu nu am umblat pentru acte , am angajat pe cineva . Intreb cele de mai sus in necunostinta de cauza .Tu fiind umblat pe la RAR , fisc , politie etc. esti mai in masura sa raspunzi.

  15. vali…eu am scris mai sus exact ce acte am avut si in baza lor mi s-a facut carte de identitate!la RAR masina se verifica in alt mod daca e furata sau nu!contractul mi l-a cerut abia la politie ,dupa ce am facut cartea de identitate!pe o hartie din ditamai teancul pe care mi le-au dat de la rar,chiar scria:masina nu se afla sub urmarire,masina nu provine din dezmembrari!la RAR am fost pe 21 mai,deci mai tin minte ce mi-a trebuit si ce nu!nu am nici un interes sa va mint sau sa va induc in eroare…..unde nu am stiut despre ce este vb m-am abtinut….