apr. 122007
 

Importul masinilor second hand a devenit sport national. Romanii merg in vest, in special in Germania, si cumpara masini la preturi mai bune decat cele de acasa. In articolul Normele auto germane D3 si D4 – echivalent EURO. Second hand din Germania am prezentat in detaliu misterioasa norma germana „D”, precum si imposibilitatea echivalarii acesteia cu vreo norma „Euro”. Unul din reperele articolului era si anul 2000, anul de trecere la norma Euro3. Este un an de tranzitie pentru majoritatea producatorilor europeni, permis de Comisia Europeana, si poate oferi surprize neplacute celor care cumpara azi masini second hand construite in 2000.

In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.

Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW, detaliu care complica si mai mult lucrurile.

In absenta unui inscris „Euro X” explicit, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu, e maxim Euro2 (download tabel).

Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.

Recomandarea noastra este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt cu siguranta Euro3. Watch your step…

  393 comentarii despre “Second hand Germania – evitati anul 2000”

  1. Nu am auzit de spagi pt euro4. Cred ca cei de la RAR nu ar risca asa ceva, intrucat poate fi usor de deconspirat. Ii baga la „furt din buzunarul statului” si nu-i mai scoate nimeni. VW a avut motorizari euro4 inca din 1998. Dar este pentru prima oara cand aud de un motor de 2 litri euro4 atat de vechi… Asta nu inseamna ca nu e.

    1,90 – 100kg…

    In primul rand eu sunt importiva SH (eu nu cumpar SH). La masina noua, hmmm… doar Logan sau Albea. Fara taxe, chiar MCV.

    Daca mai strangeti vreo 2000 euroi merge si Chevrolat Aveo, chiar Hyundai Accent. Sa nu uitam de noul Suzuki Swift…

    Cam greu ceva nou pt acest buget… Stiu ca n-am raspuns la intrebare 😮

  2. scuze Aveo nu. are doar 1 stea jumatate la euro ncap… 🙁

  3. Dacia, Hyundai, Chevrolet romanesc, Daewoo si altele de genul asta sunt pt. mine asa cum sunt pt. tine masinile SH.
    Prefer o masina confortabila, puternica si rezistenta. Fiaturile (Stilo, Coupe, Barchetta, etc) imi cam „fac cu ochiul” dar am inteles de la posesori ca raportul pret/calitate nu este unul favorabil pt. ca „sunt frumoase dar se strica repede”.
    Merci pt. intentie oricum 🙂

    …cred ca am sa raman la Golf 4 (Doamne ajuta sa gasesc unul Euro 4 si in stare cat mai buna) sau la Astra …eventual Bertone (cu ceva banutzi in plus pt. taxe ca asta e in cel mai bun caz 1.8) 😀

    PS: am mai incercat odata chestia asta cu tine.. nu a reusit. Incerc din nou.
    fotwenee

  4. vad ca post-ul meu precedent nu a incaput tot asa ca…

    „fotwenee” este un Yahoo Messenger ID „de scandal” pe care te rog sa imi trimiti un mesaj de pe IDul tau pentru a te putea adauga eu de pe IDul meu de zi cu zi.

    Seara buna in continuare!

  5. ccc – e o ciudatenie care apare doar in cazul tau. Si NU pentru toate postarile.

    Nu te filtreaza nimeni. Trebuie sa aflu ce se intampla.

  6. am postat aproape pe toate topicurile asa ca mai postez si aici.senosh,am si eu inca o rugaminte:e posibil ca un renault megane coupe data fabric.august 1999 cu 1390cm3,70Kw,cutie manuala cu 5 trepte(+ marsarier)exact cum apare pe site-ul celor de la RAR,dar din pacate nu stiu inca cod motor,sa fie EURO 2??? in talonul ei scrie D3,iar dealerul din Germania ma asigura ca e EURO 3!multumesc!te rog sa-mi raspunzi ca luni poate plec sa o iau!!!

  7. Da, o masina din 99 este posibil (si chiar probabil sa fie euro2). Dar exista chiar si motorizari euro3 si 4 in acest an de fabricatie…

    Problema nu e simpla. D3 poate fi euro3, dar poate fi la fel de bine si euro2.

    Faptul ca vanzatorul spune ca-i euro3 e egal cu zero. Un vanzator spune orice ca sa vanda. Chiar si in Germania sau Franta.

    🙂 raspunsul pe scurt: – da, e posibil sa fie Euro2.

  8. Senosh, iti sunt recunoscator pentru toata straduinta de a ne ajuta…dar spune-ne te rog, unde gasesc lista de motoare euro3 si euro4, cu an de fabricatie, inafara de cea de la rar !!
    O ciudatenie, banuiesc k d4 ar putea echivala cu euro 3, am gasit o corsa din 99 cu d4, oare are euro 3??e corsa B pe site la rar am vazu doar corsa C…acuma nush….

  9. Lucian – listele RAR sunt foarte bune. Probabil ca de acolo lipsesc cateva motorizari/modele neomologate in Romania. Dar daca iti gasesti masina in tabel, esti SIGUR ca-i macar euro3.

    In alta ordine de idei, nu poate exista vreun tabel cu norma euro in functie de anul de productie. Sa nu uitam ca in Romania a fost permis Euro2 pana in 2003… Pentru a nu scumpi masinile, producatorii au mai comercializat modele euro2 in pietele permisive. Norma euro este legata de model, motorizare si transmisie. Nu de an. Anul inseamna doar un reper vag, in care „starea default” este Euro2 inainte de 2000. Exista exceptii, e adevarat, insa regula e alta…

    Alte tabele (straine) au link in comentariile articolului „Normele Germane D3 si D4…”. Si acelelea sunt incomplete. Pe mine nu m-au ajutat.

    Singura solutie 100% sigura este cea contra cost -Serviciul Consultanta RAR.

  10. Cum anume se calculeaza 10% dintr-o SUMA, nu cred ca poate fi o problema… Problema concreta banuiesc ca este chiar SUMA in sine.

    Din pacate, pentru suma exacta va trebui sa va interesati direct la vama. Eu nu am catalogul lor.

    Sau poate il are altcineva de pe site…

  11. Buna Senosh,

    Stii cumva cat timp sunt valabile numerele provizorii?

  12. Virgil – Daca te referi la cele romanesti, sunt valabile 30 de zile calendaristice.

  13. senosh,mersi mult pt raspunsul prompt….pana ajung cu ea la RAR sper sa aiba euro3!sau macar sa gasesc pe motor unde are scris codul.stii ceva despre locul unde ar putea fi scris acest cod?cei de la rar ,prin telefon,mi-au spus ca pe ,,fatza motorului,,dar prietenul care mi-a cumparat-o nu a gasit nimic!!!

  14. Nu stiu sa zic pozitionarea stantei pe motor. Codul motor apare in cartea de identitate (brief, etc).

  15. am si eu o intrebare…am adus un Fiat Punto din 2000, motor 1242cmc, cod motor 188A4000 , 44KW , D4 norm, …apare in listele RAR ca euro3,…poate fi cumva totusi euro4 in functie de alti parametri?