Dec 092008
 

Reprezentanti respectabili din audiovizual (cum ar fi ProTV, un benchmark profesional media) inghit gogosile guvernului fara sa clipeasca. Chiar nu are nimeni niciun declic? Nu a observat nimeni viteza ireal de mare cu care ar fi trebuit sa reactioneze Comisia pentru a isi formula acordul?

Va invit sa facem un rationament scurt:

Unghiul 1 – In urma cu 2 ani de zile taxa auto arata aproape la fel, braga pentru Euro4 si prohibitiva pentru SH-ul european. Acum istoria se repeta la indigo. Sa fie oare Comisia Europeana lipsita de consecventa?

Unghiul 2 – Guvernul a adoptat ordonanta pe 4 decembrie (spre sfarsitul zilei), iar pe 8 era deja aparuta in Monitorul Oficial. Datele de 6 si 7 au picat sambata si duminica. Oare Comisia Europeana raspunde in 2 zile?

Ambele unghiuri coroborate – Comisia Europeana declanseaza in prima situatie procedura de infringement, iar a doua oara isi da acordul in 48 de ore? Este mult prea stridenta diferenta…

Daca exista un acord, este unul secret? Nu apare nicaieri inregistrat? A fost trimis sub forma de SMS „ok :o)” ?

Taxa auto „tripla” respecta 100% structura aprobata in urma cu jumatate de an de Comisia Europeana. Acesta este motivul pentru care guvernul trambiteaza ca, da, exista acceptul Comisiei. Guvernul a inmultit taxa auto cu 3 fara sa schimbe formula de baza. A fost ca la omleta – comisia a zis o lingurita de sare la fiecare ou, iar guvernul a respectat reteta punand 3 lingurite la 3 oua.

Guvernul poate modifica nivelul taxei fara aprobari speciale, importanta fiind doar formula, nu si cuantumul. Iar formula a fost pastrata cu sfintenie. Ceea ce nu are acordul Comisiei este scutirea de taxe a masinilor noi, simultan cu triplarea celei dedicate importului SH din UE. Comisia habar nu are ca prima forma a taxei a fost reinstituita si ca este chiar si mai discriminatorie decat acum 2 ani.

Dar asta nu inseamna ca cei de la Comisie nu pot sa isi ofere acordul intr-un viitor oarecare. Banii romanilor luati din taxa tripla protejeaza si producatorii europeni din afara Romaniei. Suntem unici.

In loc de incheiere, inca un pic de divertisment:
Ati sesizat detaliul umoristic ca guvernul a reusit sa blocheze complet industria auto (pe care vrea sa o salveze) pana pe 15 decembrie, data pana la care taxa este triplata si la masinile noi?

Articole cu tema apropiata:

  8 comentarii despre “Acordul Comisiei Europene? Nicidecum.”

  1. parerea mea? Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul. Si cred k am fost destul de concis in privinta guvernului. sau mai bine zis….traim in romania si asta ne mananca toti banii

  2. In ARAD, sambata in data de 13.12.2008 se va constitui un meeting de protest autorizat impotriva taxei auto.
    Formatiunea va face un mars pe principarele artere ale orasului, incepand de la ora 11:00 AM din fata primariei Arad.
    Avem nevoie de prezenta a cat mai multe persoane pentru a participa cu semnaturi.
    Cititi flyerul actiunii !

  3. Pentru Iulian Senos: Iuliane, cred azi vei mai scrie pe aceasta pagina; a fost data o erata la ordonanta 3X (cea care a fost facuta pe genunchi). Am vazut ceva pe Antena 3.

  4. De cand stiu ca Tariceanu a iesit din carti, m-am mai calmat. E o chestiune de zile ca sa se rezolve toata porcaria asta.

    Sau nu. O sa vedem. Nu ma mai intereseaza nimic din ce face actualul guvern.

  5. am si eu o intrebare va rog…. ati spun mai demult ca emisiile CO2 se iau in considerare doar la euro3 si euro4. ce se intampla cu euro2? va fi considerat non-euro?

  6. Formula taxei pentru normele sub Euro3, este structurata diferit, neintrand in calcul gramajul de CO2/km. Cele doua formule de calcul se afla in oug 50/2008.

  7. multumesc mult si imi cer scuze. sabatori fericite

  8. sarbatori fericite 😀