iul. 012008
 

Intrebarile legate de acest subiect sunt foarte multe, iar statul nu gaseste o cale decenta pentru informarea oamenilor. Cred ca acesta este motivul pentru care intrebari legitime sunt mai degraba directionate spre TotalAuto.ro, in loc de RAR si Fisc.

Raspundem la cele mai importante 4 intrebari venite din partea cititorilor:

1. De unde luam emisiile de CO2, necesare in calculul taxei?

De nicaieri. Nu este treaba dvs sa cautati sau sa calculati emisiile de CO2. In cazul importului de SH, va sunt recunoscute emisiile de CO2 inscrise in actele de inmatriculare straine, dar acest detaliu nu este decisiv. Problema ramane la fel de simpla si daca nu aveti emisiile trecute pe actele vechi. Stabilirea emisiilor de CO2 revine exclusiv RAR. Duceti masina la RAR si ei stiu ce au de facut. Am comparat mai multe verdicte oficiale cu tabelele redactiei noastre si credem cu tarie ca RAR isi face treaba foarte bine la capitolul emisii CO2.

2. Cum se recupereaza diferenta de taxa dintre versiunea veche si cea noua a taxei?

Doar la cerere. Daca asteptati sa va fie inapoiati banii fara sa-i cereti, gresiti. Modelul cererii este cel din Anexa 3 atasata la normele metodologice ale OUG 50/2008. La cerere se anexeaza documentul doveditor al platii taxei (chitanta, OP, etc), precum si copii dupa CIV si talon. Daca aveti datorii fiscale neachitate, acestea se vor retine, urmand sa incasati suma ramasa dupa compensare.

3. Cum se ajusteaza taxa dupa deprecierea reala ?

Taxa de poluare auto poate beneficia de o reducere suplimentara fata de valoarea stabilita prin aplicarea formulelor obisnuite de calcul. Nu intentionam sa tinem aici vreun curs de matematica, insa este bine sa stiti ca puteti beneficia de reduceri peste cele continute in formula standard in urmatoarele situatii:
– daca aveti o diferenta mai mare de 1 an intre data fabricatiei masinii si data primei inmatriculari in UE.
– daca aspectul interior si/sau exterior al masinii este vizibil degradat,
– daca masina nu are una, doua sau toate dintre urmatoarele echipamente: aer conditionat, ABS sau airbag sofer.

4. Cum se stabileste reducerea pentru filtru de particule diesel?

Evident, rolul principal apartine RAR. RAR constata mai intai existenta acestui filtru (daca este prezent in actele straine si daca exista fizic), dupa care verifica buna functionare a acestuia. Daca toate aceste criterii sunt indeplinite, DPF apare in CIV. Daca apare in CIV, va fi luat in considerare si de Fisc.

  742 comentarii despre “Taxa auto – intrebari frecvente”

  1. cica senatorii au votat ridicarea taxei de poluare … se pare ca in luna iulie au fost inmatriculate mai multe masini SH ca in orice luna de cativa ani incoa si se pare ca asta i-a deranjat iar pe responsabilii Dacia care au iesit iar la rampa cu cerinte protectioniste si texte gen „ne umplem de rable” , industria auto autohtona se duce de rapa … oare nu se vinde Sandero , sau ce-i doare ? …

  2. DAN – nu am auzit nimic despre vreo pozitie Dacia. Oricum, nu cred ca Dacia are probleme de vanzare. Din cate am auzit, la Sandero ei nu fac fata la livrari…

    Oricum, tot ce se va intampla de-acum incolo cu taxa e doar politica si nu ma mai intereseaza. Ca si taxa a devenit acceptabila, iar daca va fi ridicata nu va plange nimeni.

  3. DAN – si eu cred ca va fi inlocuita taxa cu un impozit anual. Ne iau la fel de multi bani, dar in rate mai mici. Daca faceau asa de la inceput nu mai exista scandalul cu taxa.

    In ce priveste Dacia, cred ca ce a spus dl Stroe este doar un exercitiu personal. Secretul opririi intrarii in tara a rablelor se afla la RAR, nu la Guvern.

  4. Dragilor,

    poate cineva sa-mi spuna ce norma de poluare are un Audi 80 quattro 2.0 din 1993?
    Unde pot sa aflu codurile de motoare montate pe masina asta?

  5. Mark – daca-i din 93 poate fi chiar euro2 (euro1 la vremea respectiva, dar suficient de curat ca sa fie recunoscut euro2).

    Codul motor trebuie sa fie trecut pe talon sau pe placuta producatorului la motor.

  6. Multumesc Iulian,

    o mica scurta mai am, poate un audi din 93 sa iasa non_euro?

  7. Salutare Iulian!Un BMW-316i,cutie automata din 30-09-93 prima inmatriculare,si cred „fabricat in a doua jumatate a anului 1990(???)” are macar euro1?I-mi pare rau dar nu stiu codul de motor.(prezenta sondei lamda i-ti spune ceva?)

  8. Mark – da, de putut poate fi, insa sansele sunt mici. Modelele Audi 80 au avut termen legal de 1 an (iul.92-iul.93) ca sa treaca la euro1. Imposibil nu este.

    Insa lucrurile stau mai bine la motorizarile de 2 litri. Sper sa nu gresesc, insa in 1993 la aceasta cilindree cam toate erau euro (cod de 3 litere).

  9. soky – sonda lambda nu are legatura cu norma euro, aceasta sonda echipand anumite masini inca din 1985.

    Fara date nu putem fi siguri de nimic. Uneori putem gresi chiar si cu brieful sub ochi. Data fabricatiei este un argument FOARTE volatil.

  10. Iulian am un golf 3 din 1992 cu seria 1Y114929, diesel, sper k asta sa fie seria in sfarsit, imi potzi zice aproximativ dak e vreu euro?

  11. costi – da, aceea este seria motorului. La VW include si tipul motor, in cazul nostru 1Y.

    1Y a echipat golf intre 91-94 si de aceea cred ca este euro1.

  12. noa ca sa vezi ce gunoaie sunt astia de la RAR : am vandut masina la cineva , am facut contractul si iam spus ca e euro 1. a plecat la RAR si printr-o cunostinta a aflat ca este non euro si ditamai taxa de 1400 euro si pe site-ul mfinante taxa asta nu este la motorizare de 1.9, la vechimea asta.

  13. si normal ca mia dat masina inapoi si iam dat banii : tzeapa mare am luat

  14. costi – la rar o fi iesit non-euro din cauza standardelor germane, care au avut la vremea respectiva derogare de la Comisia Europeana. Cu toate ca normele germane E1, E2, D3, D4 sunt mai drastice decat normele – ele nu apar ca standard valabil la noi.

    RAR se spala pe maini (cu acoperire legala) in loc sa studieze problema si sa ajute cumparatorul roman. Chiar daca nu are certificare Euro, eu cred ca 1Y este Euro1 punct cu punct dupa standard.