iul. 012008
 

Intrebarile legate de acest subiect sunt foarte multe, iar statul nu gaseste o cale decenta pentru informarea oamenilor. Cred ca acesta este motivul pentru care intrebari legitime sunt mai degraba directionate spre TotalAuto.ro, in loc de RAR si Fisc.

Raspundem la cele mai importante 4 intrebari venite din partea cititorilor:

1. De unde luam emisiile de CO2, necesare in calculul taxei?

De nicaieri. Nu este treaba dvs sa cautati sau sa calculati emisiile de CO2. In cazul importului de SH, va sunt recunoscute emisiile de CO2 inscrise in actele de inmatriculare straine, dar acest detaliu nu este decisiv. Problema ramane la fel de simpla si daca nu aveti emisiile trecute pe actele vechi. Stabilirea emisiilor de CO2 revine exclusiv RAR. Duceti masina la RAR si ei stiu ce au de facut. Am comparat mai multe verdicte oficiale cu tabelele redactiei noastre si credem cu tarie ca RAR isi face treaba foarte bine la capitolul emisii CO2ย.

2. Cum se recupereaza diferenta de taxa dintre versiunea veche si cea noua a taxei?

Doar la cerere. Daca asteptati sa va fie inapoiati banii fara sa-i cereti, gresiti. Modelul cererii este cel din Anexa 3 atasata la normele metodologice ale OUG 50/2008. La cerere se anexeaza documentul doveditor al platii taxei (chitanta, OP, etc), precum si copii dupa CIV si talon. Daca aveti datorii fiscale neachitate, acestea se vor retine, urmand sa incasati suma ramasa dupa compensare.

3. Cum se ajusteaza taxa dupa deprecierea reala ?

Taxa de poluare auto poate beneficia de o reducere suplimentara fata de valoarea stabilita prin aplicarea formulelor obisnuite de calcul. Nu intentionam sa tinem aici vreun curs de matematica, insa este bine sa stiti ca puteti beneficia de reduceri peste cele continute in formula standard in urmatoarele situatii:
– daca aveti o diferenta mai mare de 1 an intre data fabricatiei masinii si data primei inmatriculari in UE.
– daca aspectul interior si/sau exterior al masinii este vizibil degradat,
– daca masina nu are una, doua sau toate dintre urmatoarele echipamente: aer conditionat, ABS sau airbag sofer.

4. Cum se stabileste reducerea pentru filtru de particule diesel?

Evident, rolul principal apartine RAR. RAR constata mai intai existenta acestui filtru (daca este prezent in actele straine si daca exista fizic), dupa care verifica buna functionare a acestuia. Daca toate aceste criterii sunt indeplinite, DPF apare in CIV. Daca apare in CIV, va fi luat in considerare si de Fisc.

  742 comentarii despre “Taxa auto – intrebari frecvente”

  1. Buna ziua. doresc sa stiu dc nu am emisiile trecute in carte la verificarea care a fost facuta in 11.02.2008, trebuie facut din nou RAR?
    adica trebuie platita taxa d erar si apoi mers din nou la fisc?
    o seara frumoasa!

  2. Parau cristian – am o veste buna si una proasta ๐Ÿ˜€

    Incepem cu aia proasta…

    Da, trebuie sa mergeti din nou la RAR, deoarece doar ei va pot trece in CIV emisiile de CO2.

    … si vestea buna…

    nu platiti inca o data RAR-ul, ci doar inscrierea CO2-ului. Adica vreo 7-8 euro.

  3. am cumparat un matiz nou in 2007 si vreau sa stiu daca mai primesc ceva inapoi cu taxa asta

  4. ciprian – intr-adevar s-a spus ca pentru masinile noi nu se dau bani inapoi. Este si adevarat si neadevarat in acelasi timp.

    Neadevarat – pt ca ordonanta sau normele de aplicare nu spun asa ceva, cum ca pentru masinile noi nu se dau bani inapoi.

    Adevarat – pt ca, dupa efectuarea calculelor, se observa ca noua taxa este mai mare decat cea veche, adica nu este nimic de luat.

  5. cum recuperam chitanta de plata a taxei,chitanta care a ramas la politie?

  6. bologan ion – nu exista o procedura clar definita. Independent de toata povestea cu taxa asta, oricine poate solicita de la emitent un duplicat dupa o chitanta. Asta ar trebui cerut de la centrul la care ati platit taxa.

  7. Deranjez si eu cu o intrebare banala: daca am facut rar-ul in iunie 2008 (adica certificatul de autentificare este inca valabil) mai trebuie sa merg cu masina la RAR pentru CO2? ma gandesc ca atunci au fotografiat masina si seriile si tot si nu ar mai fi nevoie sa mai duc masina acolo (pe platforma). Masina nu are trecut in acte aceste emisii.
    Multumesc! o zi buna…

  8. daca am platit taxa auto si am vandut masina mai primesc diferenta de bani inapoi ?

  9. Salut,

    Aceiasi problema, am avut o masina, am platit taxa dar am vindut masina ulterior. Mai recuperez diferenta de taxa?

    Multumiri.

  10. DANIEL – cineva ne-a confirmat ca in aceasta situatie nu este necesara aducerea masinii, ci doar a copiilor dupa acte, cu prezentarea originalelor, DOAR DACA exista emisii trecut in documentele straine.

    Altfel… trebuie mers si cu masina. Poate ca ar fi mai bun un tel prealabil la RAR pentru detalii legate de procedura.

  11. Am inscris in 05.02.2008 un autoturism M1,FORD BWY/HJBCI/MONDEO,AC break,cilindree 1998, euro4,motorina,din anul 2005,am platit taxa de 1093,7052 Euro(3671.02 lei)si vreau sa stiu daca este diferenta intre taxa platita si taxa noua, adica daca merita sa fac toate demersurile necesare.
    Multumesc!

  12. LIVIU – nu cred.

    Puteti recupera CIV? Fara CIV nu puteti face doasrul pentru fisc, pentru calcularea noii taxe. Daca incercati „manevra” scrieti-ne si noua cum a fost.

    Faza nu-i tocmai morala, deoarece la vanzare se presupune ca v-ati scos toate costurile…

  13. Am un Audi A6 , pe catele din Germania anul fabricatiei este 1997, pe acte care le-a facut RAR este trecut 1998, care an de fabricatie se calculeza la taxa?

  14. Cornel – aceeasi problema ca la LIVIU – acelasi raspuns. Puteti avea CIV? Pastrati legatura cu noul proprietar?

  15. Pisano Angela – emisiile dvs de CO2 ar fi de aproximativ 154g/km. Introduceti datele in ACEST CALCULATOR si veti constata imediat diferenta de taxa.

    Atentie – chiar daca este corecta, valoarea emisiilor indicate aici de noi nu este opozabila RAR. Ei stabilesc separat valoarea emisiilor (vor ajunge cu siguranta la acelasi rezultat).