iun. 182007
 

Piata auto nr.1 a Europei, Germania, a devenit extrem de atractiva pentru intreprinzatorii romani orientati spre comertul auto „second hand”. O piata atractiva, dar dificila pentru cei care nu vorbesc limba germana. Contand pe inteligenta speculativa romaneasca, ne-am gandit ca v-ar putea fi de folos un microdictionar auto german-roman.

Daca „Erstzulassung” (data inmatricularii) a devenit un termen cunoscut, iata si alti termeni des intalniti in ofertele nemtesti:

Getunte Scheiben = geamuri fumurii
Aussenspiegel = oglinzi exterioare
Aussenspiegel elektrisch = oglinda ext. electrica
Nebelschlussleuchte = lumina de ceata spate
3.Bremsleuchte = al 3-lea stop
Zentralverriegelung = inchidere centralizata
Wegfahrsperre = antifurt la cheie (cheie cu cip)
Servolenkung = servodirectie
Elektr. Fensterheber vorn = geamuri electrice fata
Lautsprecher (Anzahl) = boxe
Hohenverstellbar Fahrersitz = scanul soferului ajustabil pe verticala
Lenkrad hohenverstellbar = volanul reglabil pe verticala
Aussentemperaturanzeige = termometru pt. temperatura exterioara

Sunt cuvinte greu de pronuntat, dar ideea este sa va descurcati pe o oferta scrisa. Succes. (Acest mini-glosar este o preluare. Ne-a placut foarte mult aceasta idee, propusa pe un forum auto romanesc.)

  787 comentarii despre “SH Germania – ABC auto nemtesc”

  1. revin cu intrebari…deci cineva imi aduce masina pe firma, nu platste tva in belgia.eu cand cumpar masina trebuie sa fac contract de vanz-cump + factura intre firma prietenului mei si mine, nu? pe mine nu ma incalzeste factura din belgia…ca altfel nu vb de tva, nu? vreau doar sa fiu in legalitate si totul sa fie corect si sa bu am probl pe viitor… ca totusi e vb de banii mei. multumesc fumos.

  2. da, trebuie factura romaneasca. fara ea nu poate pretinde TVA, pentru ca nu va fi obligat sa o plateasca la stat (evaziune fiscala).

    factura din Belgia poate avea relevanta, daca prietenul vrea sa-ti demonstreze ca ti-a facut un pret bun (dovedind cat a dat el pe masina).

  3. sal mi-am adus un vw golf 4 din germania , si are norme de poluare „schadstoffarm D3″si seria de motor ALH din data de 10.12.1999 fabricat in flensburg cu motor de 1.9 TDI as dori sa aflu daca se poate incadra in EURO 3 sau EURO 2? it multumesc.

  4. ar trebui sa explicati cei care va pricepeti, care sunt cheltuielile exacte si in totalitate, care trebuie suportate de cineva care vrea sa-si ia masina din germania. adica nr proviz, asig etc. eu mi-as lua un passat din 97 sau 98. ca nu am atatia bani. cam la ce pret gasesc? da sa aiba clima si ne lovit.

  5. am luat bilet dus de avion cluj dortmund cu 40 euro.
    taxa aeroport inclusa.
    acolo is asteptat. arad cluj cu tren 40 ron. la passat cam cat ma costa benzina 1500 km? si taxe autobanda? ma ajutati careva?

  6. cat is nr proviz pe o luna? sau pe 15 zile?

  7. un passat di 97 sau 98 are euro 2? nu?

  8. IULIANE la fisc mi-au spus ca i-au in considerare data care apare pe contract vanzare-cumparare, si ca le trebuie traducere legalizata tocmai pt asta… deci am de ce sa ma stresez…

  9. cosmin – e ceva ciutat cu motorul tau ALH – il gasesc doar la Golf Variant si VW Beetle. Nu apare la Passat. Au existat la vremea respectiva Golfuri Variant care au iesit pe poarta fabricii cu sigla de Passat (din greseala). O fi una din acele masini.

    Aceasta motorizare a fost produsa incepand cu 1998, dar si dupa 2002… Mi-e frica sa nu fie vreo motorizare din aia cu 2 generatii… c-am auzit ca au existat si pe la VW. Initial E2, iar dupa 2001 E3.

    Sunt tentat sa zic ca ALH e Euro3, dar nu sunt deloc sigur…

  10. tavi – te superi degeaba. Acesta este doar un blog – nu este obligatoriu sa ti se raspunda imediat, pt ca nu-i forum sau website platit.

    Am incercat intotdeauna sa raspund in 24 de ore, dar instantaneu e imposibil.

    Intrebarile tale pe rand:
    – cu „cheltuielile exacte” – omule, asta-i biz si nu cred ca va publica cineva experienta lui, caci din asta (probabil) traieste. Eu unul nu cunosc taxele exacte.
    – pret la masini – daca sti sau daca cunosti pe cineva care stie germana, poti gasi preturi pe „mobile.de” (cu www in fata). E cel mai folosit de romani.
    – tu alegi daca iti iei nr. provizorii pe 15 sau 30 zile. Difera pretul.
    – un Passat din 97 este SIGUR Euro2.
    – nu-i buna intrebarea cu consumul la Passat. O masina la mana a 2a poate rezerva surprize la consum. Fa-ti calculele cu 12 litri la 100km… Mai bine ajungi acasa cu niste bani in buzunar decat sa ramai pe drum!

    SUCCES.

  11. dane, ramane doar o varianta… ๐Ÿ™ identificarea coste vreo 100 RON… vezi care e mai mare – RAR-ul sau amenda? ๐Ÿ˜€

    da, stiu ca am zis o tampenie…

  12. nu m am suparat deloc. ms de ajutor. totusi spune mi daca asig si nr proviz difera in f de capacitatea motorului. si cat costa asig plus nr pe o luna si pe 15 zile. multam. salutare

  13. dan – multumesc pentru adresa clonei (jalnice). Am sters mesajele cu linkurile pentru a nu face trafic clonei. Vorbesc cu colegii mei mai priceputi si vom vedea ce este de facut…

  14. tavi – nu stiu exact (poate vede si ne ajuta cineva), insa te asigur ca te incadrezi sigur cu nr. de 30 de zile in 500 euro. Nu dau sume exacte, intrucat nu mi le amintesc.

  15. as vrea sa-mi spuna cineva un site din Germania cu vanzari de masini second hand