Acasă Automobil cotidian Drive-test Total Auto – criterii de studiu

Drive-test Total Auto – criterii de studiu

Rasfoind presa auto romaneasca, am observat ca abordari apropiate de executie a drive-testelelor auto conduc la o diversitate spectaculoasa a concluziilor publicate. In mod normal, un test tehnic ar trebui sa aiba rezultate apropiate, mici diferente fiind acceptabile.

Daca faci un test de utilizare, o recenzie ca la o piesa de teatru, probail ca vei avea o abordare personala, diferita de a altora. Revista X va aprecia capacitatea portbagajului pentru ca cititorii acestei reviste apreciaza acest criteriu, in timp ce revista Y va sublinia demarajul excelent al masinii datorita cititorilor sai cu nelinisti sportive.

De aceea, gasim ca este important sa publicam cu claritate criteriile principale dupa care judecam un model auto. Aceste criterii NU pot fi „ajustate” contra cost:

1. Criteriul inovatiei
Daca modele A si B folosesc aceeasi solutie tehnica, iar A este primul care a adoptat solutia, atunci vom spune despre A ca a adus o inovatie (absoluta sau pe segmentul sau), iar despre B ca a adoptat solutia aparuta pe A. Aceasta abordare nu insemna in niciun fel ca suntem fanii marcii A.

2. Raport calitate pret
Raportul calitate pret este un indicator decisiv. De exemplu: – Ford Mondeo si VW Passat sunt doua rivale sensibil egale din punct de vedere tehnic, dar care sunt complet diferite in cazul raportului calitate-pret. Acesta este un criteriu concurential de baza, oferta unui model de calitate (relativ) egala, dar la un pret mai mic.

3. „Pet friendly”
Este un criteriu exotic doar in aparenta. Cei care au caini mari inteleg perfect acest unghi de abordare al automobilului. Cu toate acestea, Total Auto nu va compara niciodata un sedan cu un hatch la acest punct. Ar fi incorect. Din start, un sedan nu este „pet friendly”. Prin urmare, acest criteriu are greutate doar la modelele cu hayon.

4. Calitatea finisajelor
O masina cu finisaje de calitate (interioare si exterioare) are in general o longevitate mai mare. Prin urmare, este un criteriu important pentru cititori. Un constructor care transforma cusatura scaunelor in arta ofera calitate si la partile plasate sub capota motorului. Nu este vorba despre „fite” redactionale, ci despre interioare care incepe sa produca mici zgomote mult mai tarziu decat la masinile cu finisaje mediocre.

5. Asteptarea indusa de clasa constructiva
Avem asteptari diferite in functie de clasa masinii. De exemplu, noul Logan si noua Laguna au spatiul din zona genunchilor pasagerilor din spate aproape egal. In cazul Logan vom spune ca spatiul este „urias”, iar in cazul Laguna ca este „suficient”.

6. Rezerva de adaptabilitate
De cele mai multe ori, din cauze absolut obiective (care tin de importatori sau dealeri, nicidecum de redactie) un drive-test dureaza in medie 2-3 zile. Acest rastimp este insuficient pentru a ne adapta reflexele cotidiene la noua configuratie de bord. Chiar si in ziua a 3-a, se intampla sa cautam cu privirea comanda audio, a sistemului de climatizare sau a comenzilor computerului de bord. De exemplu – daca veti cobora de pe un SUV japonez si veti incerca o Alfa Romeo 159, aveti 90% sanse sa opriti motorul cand plecati de pe loc. Niciuna dintre masini nu este rea deloc, insa masinile trebuie strunite complet diferit din pedalier.

7. Criterii tehnice
Noi facem teste pentru a impartasi impresii utilizatorilor nespecializati in automobile rutiere. Privind din acest unghi, consideram importante din punct de vedere tehnic doar urmatoarele elemente:
– stabilitate in curbe (test cu ESP decuplat, pe curbe foarte cunoscute);
– viteza de raspuns la accelerare 80-120 km/h;
– demaraj 0-100 km/h;
– comportament la franare;
– consumuri (urban, extra si mixt) cu AC pornit;
– ergonomia pozitiei de sofat;
– zgomote functionale la interior;
– zgomot la rulare pe diferite suprafete, pe pante sub diferite unghiuri;
– anumite particularitati tehnice care unicizeaza modelul studiat (acolo unde exista).

8 Criteriul echiparii minime
Indiferent de clasa constructiva, consideram obligatorii urmatoarele echipamente: aer conditionat, oglinzi incalzite, geamuri electrice fata, linie de sunet cu comanda la volan si 6 airbaguri (sofer, pasager, 2 laterale si 2 cortina). Nivelul de referinta al unui model va avea aceasta echipare, iar pretul luat in discutie (la criteriul nr.2, de pilda) va fi cel al versiunii care ofera aceste echipamente.

9. Principiul seriozitatii producatorului
Relatia TotalAuto cu dealerul (producatorul, importatorul, etc.) este importanta, intrucat aceasta este – in fapt – chiar relatia dealerului cu cititorii nostri. Ne dai masina murdara? Faci o programare si nu o respecti? Iti cerem si uiti sa mai raspunzi? Atunci este cazul ca si cititorii sa stie cat de importanti sunt ei in ochii marcii respective.

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *