Acasă Editoriale Dacia Duster si Masina Anului 2011 in Europa

Dacia Duster si Masina Anului 2011 in Europa

27


Ce inseamna ultimul loc in finala Masinii Anului 2011 in Europa? Inseamna un complex de argumente tehnice fezandate cu ratiuni de piata. Inseamna momentul adevarului. Inseamna imaginea finala a unui model controversat, a carui presa a oscilat intre capabilitatile sale surpinzatoare 4×4 si inapoierea tehnologica fata de ce ofera in anul 2011 industria auto mondiala. Mi se pare elocvent comentariul unuia dintre juratii suedezi: „Raport calitate-pret. Insa in Suedia, fara ESP in standard, Duster inseamna putin pentru o masina moderna”.

Surpriza mare, chiar si juratul roman a oferit nota mica Daciei Duster, un deloc patriotic 6. Foarte putin in comparatie cu insemnatatea modelului pentru piata romaneasca, mai ales ca au existat note mai mari – 7 si 8 – primite din jumatatea latina a Europei. Privind din acest unghi, nu ne putem supara pe reprezentantii lumii anglo-germano-scandinave, care au oferit Daciei Duster note de 0 si 1. Expertii au judecat masina, nu oferta financiara sau clabucul de marketing. Acesta este adevarul tehnic.

Chiar daca aparentele sunt triste, esenta ramane pozitiva. Duster a prins finala Masinii Anului, fapt care nu s-a intamplat in trecut cu marea revelatie europeana Logan. Fix aceleasi condeie care au acordat cu maxima severitate note de 0 si 1, sunt si cele care au votat ca Duster sa intre in finala Masina Anului. Ei, nu altii. Extrapoland, Duster a devenit neoficial SUV-ul Anului 2011 in Europa.

Ca jurnalist auto, sunt de parere ca „ultimul loc” din finala europeana inseamna o MARE victorie pentru Dacia. Fara alte comentarii, iata doar cateva dintre modelele care NU au prins finala: Hyundai ix35 (noul Tucson), Kia Sportage, Jeep Grand Cherokee, Nissan Juke sau noul Touareg. Cei 7 finalisti au fost extrasi prin vot deschis, dintr-un total de 41 de modele.

Felicitari Duster, ACESTEA sunt victoriile adevarate. Nicidecum clabucul.

2 Comentarii

Comentarii închise.

Articole similare

Editoriale

Oare ce parere au cititorii de Arici Pogonici despre Dacia ?

Premiile oferite de presa clientilor de publicitate nu sunt intotdeauna penibile. Daca...

Editoriale

Contabilii ucid piata auto

Industria auto se indreapta spre o „glaciatiune” economica. Criza din Lumea Libera...

Editoriale

Cate anvelope de iarna sunt obligatorii, 2 sau 4?

Asa cum cel mai probabil deja ati aflat, anvelopele de iarna au...

Editoriale

Citroen si Brigitte Bardot

Citroen a luat decizia ca linia DS sa concureze in viitor segmentele...