ian. 292010
 

Foarte curand, Alfa Romeo, Maserati si Abarth vor fi parti ale aceluiasi grup auto. Un singur grup va insemna si un singur sef, in persoana lui Harald J. Wester, actualul CEO al Maserati si Abarth, dar si director tehnic al Fiat Group. In noul sau rol, Wester se asteapta sa identifice potentialul de sinergie intre Maserati si Alfa Romeo, care ar putea pune intr-un avantaj major ambele marci pe termen scurt.

Insa de la declaratiile diplomatice si pana la deciziile dure in vremuri de criza, drumul nu este prea lung. Conform unei analize interesante realizate de ANE, viitorul Alfa Romeo poate fi imaginat prin desfasurarea a doar doua scenarii probabile. Bineinteles, aceste scenarii vor fi confirmate (sau infirmate) in Aprilie, cand Fiat va prezenta oficial planul strategic de dezvoltare pentru intervalul 2010-2014.

Primul scenariu imaginat de presa este negru. Conform acestuia, se poate ajunge la oprirea oricaror investitii la Alfa Romeo imediat dupa aparitia modelului Giulietta, al carui debut va avea loc in Martie la Geneva. In acest caz, Alfa 166 nu va mai fi inlocuit de niciun model nou. MiTo si Giulietta vor ramane singurele reprezentante ale noului val „8C”, iar restul gamei – 159, Brera, Spider si GT – urmeaza sa ramana in vanzare doar pentru o perioada relativ scurta. O astfel de succesiune de evenimente nu se poate incheia decat rau, printr-o moarte lenta.

Al doilea scenariu este insa mult mai pozitiv. El se refera la utilizarea infrastructurii Chrysler, detinuta in proportie de 20% de Fiat, pentru a produce doua modele noi in clasele D si E. Altfel spus, innoirea gamei Alfa Romeo s-ar putea face exclusiv in Statele Unite, loc in care inlocuitorii lui 159 si 166 ar putea fi relansa intregul brand.

Vom cunoaste decizia finala a oamenilor lui Marchionne in Aprilie, peste doar 3 luni.

  2 comentarii despre “Doua scenarii pentru viitorul Alfa Romeo”

  1. eu sper ca alfa romeo sa nu dispara..ador aceasta masina de mic copil, de cand am vazut-o intr-un documentar..si chiar imi doresc sa ramana, sa ramana la fel, sa nu o cumpere altcineva, sa ramana italiana si cu o „cuore sportivo”:(..mie mi se pare unica si ar fi foarte trist pentru o fanii acestei marci(care o prefera dupa anumite valori,detalii specifice, istorie) ca ea sa dispara..speram sa primim vesti bune..momentam nu am o alfa..dar ce mi-as dori..o brera:X

    • Sunt sigur ca Alfa va ramane in piata si ca va ramane italiana. Problema Alfa a fost aceea ca a ramas in acelasi garaj cu Fiat, ceea ce i-a atenuat foarte mult imaginea sportiva (cea comerciala, din mentalul public).

      De acum, Alfa este in garajul care trebuie…