In ultima perioada, mai multe spoturi publicitare trambiteaza alarmist ca taxa auto este zero la masinile noi cu cilindree sub 2 litri doar pana pe 31 decembrie 2009. Aceasta informatie este incompleta si – prin urmare – incorecta.. Taxa ramane zero si dupa 1 ianuarie 2010 la masinile Euro5. Povestea cu „iminenta scumpire” a masinilor in 2010 se refera doar la masinile Euro4.
Asa cum probabil stiti, incepand cu 1 septembrie 2009 a intrat in vigoare norma Euro 5. In piata exista deja masini Euro 5, la care taxa auto este zero. Modelele Euro 4 aflate deja in productie la data activarii normei Euro 5 se mai pot comercializa perfect legal inca un an, dupa care tranzactionarea lor va fi permisa doar in piata second hand, urmand sa fie interzisa prima inmatriculare in UE pentru automobilele Euro 4. Privind din acest unghi, graba de a lichida orice stoc Euro 4 devine usor de inteles.
De neinteles este faptul ca in loc sa fie ieftinite, masinile Euro 4 isi pastreaza pretul, sub protectia unor preturi mari la versiunile Euro5. „Pai e criza…” O fi, dar clientul are dreptul sa stie ca peste 6 luni isi va putea cumpara Euro5 la un pret mai bun din acelasi showroom. Adevarul nu trebuie spus doar pe jumatate.
Si inca ceva. O difuzare de spot TV in prime time este mai scumpa decat diferenta de pret dintre un motor Euro4 si unul Euro5. Nu inteleg de ce este preferata o cheltuiala atat de mare cu promovarea jumatatilor de adevar, in loc ca banii sa fie bagati in motorizari mai curate, adica intr-un avantaj real adus clientului.
salut,am si eu o problema.MI s-a oferit second hand o masina f bine intretinuta din austria,o toyota corrola din 97,motor de 2,diesel,are 100 de mii de km si o vinde cu 1000 de euro.Problema e ca nu mi se pare rentabil sa dau 1500 de euro pe inscriere.merita inmatriculata in bulgaria?la o firma din aceea specializata pe asta?stii vreo firma de genul asta serioasa? am inteles k m-ar costa 500 de euro inmatricularea.dar asigurea pe an cat m-ar costa? in austria daca o inmatriculez aici, inmatricularea nu ar fi asa mult,dar asigurarea pe an si tot costa cam 700 de euro..in bulgaria cam cat costa?merita?as avea nevoie urgent de raspuns.multumesc
Salut Cosmin, nu am nicio cunostinta serioasa care sa faca inmatriculari in Bulgaria. Eu unul nu am deloc incredere. Ca sa faci inmatriculare in orice tara, trebuie sa fii rezident. Daca o inmatriculezi pe numele altcuiva, te expui la riscuri mari.
Ca sa fii ok peste tot in UE ar trebui sa faci ITP la ei. Cred ca stii ca ITP-ul trebuie facut in tara in care s-a facut inmatricularea. Este adevarat exista si anumite combinatii cu firme dedicate acestui biz, insa nu merita sa-ti transformi detinerea unei masini in cosmar potential.
Pur si simplu nu merita stresul unei actiuni cu atatea riscuri si improvizatii, pentru o diferenta de 1000 de euro. In 2 ani, aceasta diferenta ti se amortizeaza. Fa un efort financiar acum si vei fi linistit pe termen lung. Oricum vei avea deja o grija, intrucat o masina de 13 ani se numeste „masina batrana” indiferent de logoul purtat pe grila fata.
Desigur, nu detin adevaruri fundamentale, doar tu decizi…
ok..multumesc mult..mi-a venit o idee ce ar fi sa caut o masina mica..din aceea..care prinde parca maxim 80 la ora..e adevarat ca pentru ele nu trebuie sa mai platesc taxa asa mare de inscriere..si etc?
Taxa este platita de vehicule din clasele M1-M3 si N1-3.
Conforma RNTR2, un vehicul de clasa M este un autovehicul pentru transportul de pasageri cu minim 4 roti.
Daca masinuta are max 400 kg si prinde max. 45 km/h, conform RNTR2 ar putea fi inclusa la clasa L6e sau L7e, fiind automat scutita de taxa.
Mie inca nu imi este foarte clar statutul acestor masinute la care ai facut referire. Dupa RNTR2 apare o portita daca masinuta se incadreaza in plaja de greutate si in cea a vitezei maxime.
* Inmatriculam masini in Bulgaria, indiferent de norma de poluare sau KW, inclusiv masini cu volan pe partea dreapta.
Masina este inmatriculata permanent cu posibilitatea inscrierii ulterioare in Romania, se asigura contract de vanzare-cumparare, procura, pe termen nelimitat, tradusa si legalizata in limba romana, asigurarea, cartea verde si I.T.P valabil un an.
Toate etapele inmatricularii pot fii supravegheate de catre dumneavoastra.
Pentru masinile cu numere rosii si cele fara asigurare se asigura transport pe platforma pentru trecerea vamii.
Actele necesare
* – Cartea de identitatea a masinii
– Talonul
– Autorizatia de numere provizorii si placutele(daca au fost eliberate)
– Contract de vanzare -cumparare
Reinnoiesc :
– asigurare + carte verde – 120 euro
– I.T.P – 50 euro
Date contact
* Telefon : 0765 261 176
Toate problemele cu inmatriculari in Bulgaria de pana acum s-au legat de faptul ca una scria in actele romanesti si alta in cele bulgaresti. Formalitatile OFICIALE se fac intr-o limba straina cu un alt alfabet. In caz de greseala, in Romania se lasa cu dosar penal.
CONCRET, cum pot fi supravegheate de catre client etapele inmatricularii (altfel decat cu translator personal)?