Inca de la realizarea primului automobil electric, pretul ridicat al masinii viitorului framanta lumea auto. Avand in perspectiva apropiata lansarea Nissan Leaf, primul model electric de volum de la Nissan, problema pretului a devenit cruciala pentru o lansare perfecta. Marketerii japonezi au intors aceasta problema pe toate fetele si in cele din urma – asa cum se intampla de obicei in Japonia – a aparut o idee stralucitoare.
Ideea porneste de la faptul ca un acumulator Litiu-Ion devine impropriu folosirii auto dupa ce a fost epuizata (in sensul de a nu mai putea fi reincarcata cu electricitate) 20-30% din capacitatea sa. Insa restul de 70-80% poate fi reutilizata, adica revanduta in vederea refolosirii in alte scopuri. Valoarea de revanzare se poate transforma intr-o importanta reducere de pret la automobilul electric.
Aceste baterii revandute ar putea fi folosite pentru alimentarea cu energie electrica a unor consumatori mai mici, cum ar fi un birou plin cu calculatoare sau aparatura electronica casnica. Acumulatorii reciclati pot de asemenea rezolva probleme de alimentare cu energie electrica in zonele izolate.
In cazul Romaniei, acesti acumulatori recuperati de la modelele Nissan ar putea rezolva o alta problema uriasa. Ei pot functiona ca stabilizatori de energie pentru a proteja consumatorii casnici.
Daca v-a venit vreo… idee, este cazul sa va miscati repede. Japonezii tocmai cauta parteneri.