Din cauza crizei, reprezentantii industriei auto americane si europene vor absenta de la de la Tokio Motor Show, punand gestul pe seama pungii stranse. Firmele cu stand la salonul japonez v-au fost listate deja de TotalAuto, in materialele din ultimele saptamani. Daca americanii raspund cu aceeasi moneda chiulului in masa al niponilor de la Detroit Motor Show de la inceputul acestui an, iata ca europenii dau un nou semn pozitiv de ultima ora.
Astazi am aflat ca randurile “trupelor” de pe Batranul Continent s-au inmultit cu inca o marca “de gherila”, Caterham Cars. Britanicii vor expune trei noi modele in premiera nipona si internationala: Superlight R300 EU4, CSR 175 EU4 si Roadsport EU4. Poate nu intamplator acest din urma model nu a primit omologare europeana, ci doar japoneza, desi reglementarile nipone in domeniu sunt la anumite capitole mai drastice decat cele europene.
Cine este Caterham?
Caterham Cars este o companie auto de mici dimensiuni, ramasita a ceea ce se numea odata, generic, British Auto Industry, care construieste masin sport super-usoare bazate pe modelul Seven, fabricat initial de Lotus. Asadar Caterham Seven, este la origine un derivat al celei de-a treia generatii de Lotus Seven, proiectata de pilotul Colin Chapman si lansata in 1968.
In urma cu un an Caterham a incheiat io colaborare cu firma Project Splitwheel pentru a imbunatati performantele masinilor sale. O masina ca rod al acestei colaborari este asteptata la inceputul lui 2011. Masinile Caterham au si in prezent date tehnice remarcabile pentru impatimitii pilotajului extrem. Cele mai “slabe” versiun Caterham scot peste 100 de cai din motoare de 1,4 litri si ating suta in mai putin de 7 secunde. Cu un raport putere greutate cat jumatate din cel al unui Bugatti Veyron – 200 cp/tona – performantele sunt perfect explicabile.