Sep 292009
 

TMS_kamiyaki_0627 In opinia redactiei noastre, cel mai important salon auto este cel din capitala Japoniei. Tokio Motor Show este salonul auto in care sunt prezentate cele mai avansate salturi tehnologice, cele mai spectaculoase si mai SF concept car-uri, totul asezonat intr-o piata auto cu un design pragmatic, unic. Acolo s-a nascut primul android, Asimo, acolo s-a lansat cursa automobilului electric, acolo s-a nascut ideea celulei de combustibil. Tot ceea ce in acest moment inseamna avangarda tehnologica auto a aparut cu precadere la Tokio Motor Show.

Cu toate acestea, exceptand germanii de la Alpina (BMW), americanii de la Lotus si coreenii de la Hyundai, restul constructorilor straini au ocolit salonul din Tokio in 2009. Producatorii de automobile care expun la salonul nipon sunt in proportie majora japonezi. Insula tehnologiei este trista.

Chiar daca salonul japonez a fost ocolit de aproape intreaga planeta auto, surprizele neplacute continua sa apara chiar si cu o luna inainte de deschidere. Hyundai a transmis intentia de a isi retrage participarea, insa pana in acest moment totul se rezuma la o informare telefonica facuta de coreeni catre Toyokazu Ishida, administratorul salonului international din partea JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association). Acest fapt este considerat surprinzator, cu atat mai mult cu cat Hyundai a apucat sa achite 100.000 $ pentru rezervarea unui stand de 4000 mp. Pentru organizatorii salonului, regandirea unui spatiu atat de mare nu va fi un exercitiu foarte simplu.

Marcile care vor participa sigur sunt urmatoarele: Alpina (BMW), Daihatsu, Lotus, Honda, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki si Toyota. In aceste conditii, standurile motocicletelor si ale vehiculelor recreative devin mult mai vizibile, printre participanti numarandu-se: Adiva, BRP, Harley-Davidson, Honda, KYMCO, Suzuki si Yamaha.

Oricum, salonul de la Tokio (23 octombrie – 4 noiembrie) promite multe premiere spectaculoase. Spunem acest lucru avand in vedere absentele Honda si Mitsubishi de la Frankfurt, semn sigur al pregatirii unui show special in „insula soarelui rasare”. Asa cum o sugereaza si tema grafica a acestui salon, orientarea principala va fi cea dedicata ecologizarii noilor modele auto, atat prin reducerea noxelor emise in atmosfera, cat si prin reducerea cantitatior de CO2 evacuate de motoarele cu ardere interna.

Credem ca veti face bine daca veti acorda atentie acestui salon. Este cea mai buna cale de a va pastra aproape cele mai noi descoperiri din industria auto. Sfarsitul lui Octombrie 2009 ne va aduce in primplan tehnologii de propulsie electrica foarte avansate, stiut fiind faptul ca japonezii sunt in acest moment cei mai avansati la acest capitol. TotalAuto va acorda un spatiu important acestui salon fara egal.

Articole cu tema apropiata:

  4 comentarii despre “Tokio Motor Show – tristetea unui salon fara egal”

  1. Sint convins ca la acest salon se va arata lumii versiunea de piata a CR-Z. Astept cu nerabdare diferentele fata de concept si mai ales motorizarea. Probabil va fi una singura, dar sa vedem daca e 1.4 sau 1.8

  2. Nu sint bine informat, ma intereseaza strict acest model. 🙂 Parca m-as duce sa o vad live. Aveti cumva acreditare pentru presa?