Acasă Xtra Super Honda U3-X – tehnologie experimentala

Honda U3-X – tehnologie experimentala

21

honda-u3x-presedinte Honda a dezvoltat o noua tehnologie pentru mobilitate personala. Chiar daca tentatia este aceea de a il numi monociclu, noul dispozitiv japonez este mai mult decat atat. Se numeste U3-X, se fixeaza confortabil intre picioare si iti da mobilitate in toate directiile, exact cum se intampla cand mergem pe jos. U3-X este cel mai nou experiment electric Honda, ale carui cercetare, testare si dezvoltare largesc zi de zi aplicabilitatea in lumea reala.

honda-u3x-pliat U3-X face posibile reglarea vitezei si controlul miscarii, inclusiv oprire, intoarcere sau schimbarea directiei sub orice unghi. Toate aceste operatiuni sunt executate automat in urma schimbarii pozitiei centrului de greutate, prin inclinarea partii superioare a corpului. Sistemul de pilotare a fost preluat din exceptionalul proiect ASIMO, robotul humanoid despre care am mai vorbit si cu alte ocazii.

Un alt sistem Honda inclus in tehnologia U3-X reprezinta o premiera importanta, primul sistem din lume de tractiune omnidirectionala (HOT Drive System = Honda Omni Traction Drive System) ce permite inaintarea pe orice directie, fara sa utilizeze vreun sistem de directie. Fara sa folosesti vreun volan te poti deplasa brusc inainte, inapoi, la stanga, la dreapta sau pe diagonala.

In plus, acest dispozitiv compact cu o singura roata a fost proiectat sa fie prietenos cu utilizatorul, dar si cu oamenii din jur, inaltimea utilizatorului in timpul „sofatului” fiind aproape egala cu nivelul celorlalti pietoni.

 

 

Brif tehnic Honda U3-X:

1. Controlul balansului preluat de la ASIMO (pe care a si fost perfectionat dealtfel): senzorul de inclinare detecteaza actiunea datorita impartirii greutatii utilizatorului si determina intentia in termeni de directie si viteza. Pe baza informatiilor un control precis este aplicat pentru a aduce dispozitivul in pozitia drept in picioare, ce permite miscari agile si line si operatii simple doar prin schimbarea greutatii.

2. HOT Drive System: Honda a dezvoltat prima structura cu roti ce permite miscari in toate directiile: inainte-inapoi, stanga-dreapta si in diagonala. Multiple rotite, controlate printr-un motoras au fost conectate in linie pentru a forma o roata de diametru mai mare. Prin miscarea rotii cu diametrul mare, te misti inainte-inapoi, miscand rotile mici te deplasezi stanga-drapta. Combinarea miscarilor deplaseaza dispozitivul in diagonala.

3. Constructie compacta ce se fixeaza intre picioarele utilizatorului: Combinarea tehnologiei de control al balansului si a HOT Drive System au permis lui U3-X sa actioneze ca un dispozitiv compact si inovativ. In plus, “caroseria” mono-coca este usoara, are un sezut pliabil si suporturi pentru odihna picioarelor.

4. Specificatii tehnice: – L / l / h (mm) = 315 / 160 / 650; – masa, sub 10 kg; – baterie litiu-ion; – autonomie = 1h.

 

 

Articole similare

Tehnologii

Automobilul si sterilitatea masculina

Noutatile tehnologice dedicate celor mai recente generatii auto pot avea anumite efecte...

Tehnologii

Upgrade auto: de la clasic la hibrid

Chiar daca deocamdata il plasam intre ghilimele, termenul de „hibridizare auto” se...

Tehnologii

Reincarcare fara fir a electronicelor din habitaclu

Dispozitivele electronice autonome (telefoane, navigatie, laptopuri, etc) devin din ce in ce...

Tehnologii

Proiectul Sartre – somn usor la volan!

Proiectul Sartre, acronim al denumirii complete „Safe Road Trains for the Enviroment”...