aug. 252009
 

rcz-fata In ciuda perceptiei sale de marca auto populara, Peugeot ascunde ambitii premium. Francezii vor lansa la Salonul Auto de la Frankfurt o versiune sportiva a noului 308, RCZ. Denumirea nu este noua, fiind aceeasi cu a concept car-ului din care deriva, Peugeot 208 RCZ. TT-ul frantuzesc arata excelent. Fotografiile va ajuta sa intuiti linia sportiva. Din punct de vedere estetic, noul RCZ pastreaza nu doar denumirea, ci si principalele linii ale caroseriei conceptului prezentat lumii tot la Frankfurt, acum 2 ani.

rcz-bord
Chiar daca alura sa aminteste de suprafetele voluptoase ale Audi TT, RCZ isi pastreaza o personalitate distincta. Doar este un Peugeot, nu-i asa? La RCZ, locurile din fata sunt foarte incapatoare pentru adulti, in timp ce scaunele din spate, foarte mici, caracteristica a nisei sportive, sunt indicate pentru depozitarea unui bagaj usor, nicidecum pentru transportul de pasageri.

Daca priviti bordul, veti observa ca este unul si acelasi cu cel din 308 clasic. Diferentele apar la garda la sol, precum si la pozitia de condus foarte joasa, caracteristici care ii confera masinii o stabilitate excelenta.

rcz
Aveti mai jos fisa noului Peugeot 308 RCZ, in versiunea motorizarii pe benzina, 1,6 THP – 218 CP, cea mai sprintena din intreaga gama 308.

DIMENSIUNI (m)
Lungime totala 4,28
Latime totala 1,84
Garda la sol cu plinul facut 1,32
Ampatament 2,61
Ecartament (identic fata-spate) 1,58
Masa totala (kg) 1,20
MOTOR – 1,6 THP- Euro 5
Transmisie 6 trepte, cutie manuala
Cilindree (cm3) 1598
Putere maxima – kW (CP) 160 (218)
Cuplu maxim (Nm) 250 (280 bi-turbo)
ANVELOPE
Tip Michelin Pilot Sport
Dimensiuni 245/40 R19
PERFORMANTE DINAMICE
(plin facut, doar sofer, exprimat in secunde)
demaraj 0 – 1000 m 27,0
demaraj 0 – 100 km/h 7,0
repriza 80 – 120 km/h in treapta 5 7,5
repriza 80 – 120 km/h in treapta 6 9,5
Viteza maxima (km/h) 235
CONSUM (litri /100 km)
mixt 7,0
emisii CO2 coresp. consum mixt (g/km) 160