Anvelopele autombilelor ascund un paradox straniu. Cu toate ca sunt extrem de vizibile si foarte la indemana, acestea sunt verificate mai rar decat uleiul de la motor. Exceptie fac doar situatiile in care anvelopele sufera vreo pana sau daca se dezumfla partial. In astfel de cazuri, chiar ne enervam, spunand „ce cauciucuri proaste !”.
Din pacate, exista in comert anvelope extrem de proaste, cele mai multe din acestea chinezesti, care au o aderenta dezastruoasa chiar si atunci cand sunt noi. Pe langa acest inconvenient, intervine si uzura accelerata, datorata compozitiei de slaba calitate.
Zici ca iti cumperi ceva la jumatate de pret, dar vei fi nevoit sa schimbi de 3 ori anvelopele proaste, in exact acelasi interval de timp in care poti folosi o singura data o anvelopa de calitate. Aceasta nu este nicidecum o economie, ci PAGUBA in toata puterea cuvantului.
Soferul observa de obicei prea tarziu ca masina pe care o conduce are anvelope proaste sau uzate excesiv, de cele mai multe ori dupa ce masina incepe sa piarda usor aderenta. Aceasta „metoda” de determinare a uzurii pneurilor este periculoasa.
De aceea, TotalAuto va publica un top al anvelopelor din Europa. Topul contine rezultatele testelor desfasurate in sudul Frantei (la Narbonne, langa Toulouse), organizate de Dekra si care includ toate tipurile de anvelope comercializate in Europa.
nou ๐