Performanta bateriilor litiu-ion este valoarea cheie care va genera volume mari de vanzari pentru modelele hibride si electrice in viitor. De aceea, Valeo a imaginat un sistem de racire a bateriei, care asigura o temperatura constanta de lucru a acesteia la 40 grade Celsius, prelungindu-i durata de viata la 10 ani.
Sistemul se bazeaza pe integrarea in baterie a unui vaporizator, ce poate fi conectat la instalatia de climatizare a masinii. Vaporizatorul asigura circulatia agentului termic printre celulele electrice, fapt care permite o stabilizare a temperaturii bateriei la pragul sau optim de lucru.
Circuitul de climatizare foloseste agentul termic R134a si isi imparte energia catre doua vaporizatoare diferite. Primul este cel clasic, destinat pasagerilor, iar cel de-al doilea este integrat in baterie. Vaporizatorul bateriei este format dintr-o tubulatura cu geometrie complexa din aluminiu, care „imbraca” fiecare celula in parte, microclimatul fiind pastrat cu ajutorul unei izolatii din material plastic.
Ca exemplu orientativ, va putem spune ca un modul Valeo capabil sa raceasca 42 de celule ale bateriei litiu-ion cantareste doar 2,2 kg.