Acasă Automobile Stiri auto diverse SUA nu aproba ajutorul pentru industria auto

SUA nu aproba ajutorul pentru industria auto

9

No money...
Congresul american a respins temporar cererea celor 3 mari producatori auto, General Motors, Ford si Chrysler LLC, de a fi ajutati in regim de urgenta.

Liderul democratilor le-a cerut celor 3 executivi ai marilor producatori General Motors, Ford si Chrysler LLC sa realizeze impreuna un plan viabil de supravietuire pana cel mai tarziu pe data de 2 decembrie. Congresul se va reuni pe data de 8 pentru a reconsidera ajutorul guvernamental. Asta inseamna desigur ca, si daca reusesc sa convinga congresul, nu vor reusi sa primeasca ajutorul pana in Ianuarie cel mai devreme.

„Pana nu vedem un plan prin care industria auto sa-si asume raspunderi, si un plan viabil despre cum au de gand sa se miste in viitor, nu le putem arata banii”, a spus Nancy Pelosi din partea candidatilor democrati. Leaderul majoritatii in Senat, Harry Reid, a spus: „Suntem pregatiti sa ne intoarcem in sesiune pe 8 Decembrie pentru a ajuta industria auto, dar numai daca prezinta un plan viabil”.

Declaratiile constructorilor auto de dupa decizie au fost:

Alan Mulally – CEO Ford
„Ford saluta oportunitatea de a-si prezenta planul Congresului. Avem un plan grozav de a continua transformarea Ford intr-o companie profitabila ce livreaza produse sigure, eficiente in consum si de inalta-calitate, pe care consumatorii nostri le apreciaza.”

Robert Nardelli – CEO Chrysler
„Chrysler LLC apreciaza oportunitatea de a fi aparut in fata Congresului in ultimele doua zile si asteapta cu nerabdare revizuirea planului de detaliu, in viitorul apropiat. Compania este pregatita pentru criteriile de responsabilitate si viabilitate stabilite astazi aici si este gata sa treaca dincolo de aceasta criza financiara fara precedent. Chrysler este in schimbare si va continua sa se schimbe.”

Rick Wagoner – CEO General Motors
„Vom continua sa lucram cu strictete impreuna cu Congresul si administratia in urmatoarele cateva saptamani pentru a cauta o solutie, care sa aduca ajutor imediat industriei auto.”

2 Comentarii

  • Ce i-o fi oprit până acum pe Big 3 să facă maÅŸini bune ÅŸi care să consume puÅ£in? Sau să investească bani în cercetare ÅŸi nu în avocaÅ£i care să-i ajute să lupte împotriva noilor norme de poluare din State? Citeam la Seth Godin pe blog un articol ce dă o soluÅ£ie interesantă pentru problemele industriei auto americane: falimentul controlat al Big 3 ÅŸi înlocuirea lor cu sute de companii mai mici. Detalii aici.

  • Salut Adi, nu cred ca teoria lui Godin (sincer nu am auzit de el pana acum…), deoarece Big3 carteleaza pe politicile de achizitii de la furnizor.

    Au fost discutii extrem de dure prin 2005 pe problema furnizorilor, inclusiv in Europa. Furnizorii sunt o forta si, personal, ma astept la cresteri artificiale de preturi la masini, daca marile carteluri ale constructorilor dispar.

    In plus sa nu scapam din vedere UAW, sindicatul american din industria auto. Si ei ar deveni prea puternici pentru cei 500 de constructori mici. In concluzie, am rezerve fata de teoria lui Godin.

Comentarii închise.

Articole similare

Hyundai inster 2025
Stiri auto diverse

Noul Hyundai Inster pornește de la 23.562 euro

Micul crossover electric Hyundai Inster va debuta la începutul lui 2025 pe...

Ferrari F80 2024
Modele noiStiri auto diverse

Ferrari F80 este cel mai puternic Ferrari din istorie dar nu are sistem PHEV

Ferrari F80, urmașul lui LaFerrari, este cel mai puternic Ferrari din toate...

uzina VW din Wolfsburg
Stiri auto diverse

Criză majoră în industria auto europeană datorită reglementărilor privind emisiile pentru 2026

Șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, reusește să își distrugă propria...