iul. 112008
 


Dupa aparitia de mare efect din luna Ianuarie la Salonul Auto de la Detroit, 9-4x revine in atentia presei auto datorita deciziei producatorului suedez de a il oferi pentru testare jurnalistilor de specialitate. Acesta este un pas intermediar de la statutul de concept-car la cel de model de serie.

Prima redactie din lume care se poate lauda ca a testat 9-4x este Auto Express din Marea Britanie. Care a fost prima impresie? Gasiti mai jos principalele aprecieri pe care britanicii le-au formulat dupa primul drive-test Saab 9-4x.
……………………………………………

A trecut mult timp de cand Saab sa fi lansat o masina absolut noua. Noul luxos 4×4 nu putea veni intr-un moment mai potrivit decat acesta, cand Saab arata ca isi reinvie imaginea de constructor de alternative la aparitiile BMW. Sectorul SUV este o parte vitala a acestei strategii.

Saab flutura cu mandrie steagul BioPower, intr-o incercare de a face din 9-4X un off-roader cu constiinta „eco”. Modelul poate folosi benzina normala neetilata, bioetanol E85 sau o mixtura din amandoua. Combustibilul verde are o cifra octanica mai mare decat benzina clasica, arzand cu degajare mai mare de energie. In timp ce 9-4X dezvolta 300 CP (si 400 Nm cuplu) cu motorul turbo de 2 litri pe E85, in cazul alimentarii cu benzina clasica performantele scad cu aproximativ 10%.

Oricum, disponibilitatea redusa de E85 la pompele din Europa ne fac sa credem ca 9-4X va fi alimentat preponderent cu benzina clasica, indiferent de capabilitatile BioPower. Mare pacat.

Sistemul de tractiune integrala al Saab – XWD – trimite putere rotilor din spate permanent, folosind tractiunea integrala doar cand e necesar. 9-4X BioPower are toate argumentele pentru a discuta de pe picior (sau mai bine spus „roata”) de egalitate cu rivalele BMW X5 sau Volvo XC90. Si in afara orasului si in interior. 9-4x da clasa in materie de suspensii, acestea oferind un confort exceptional pe majoritatea suprafetelor de rulare.

Si interiorul impresioneaza. Inspirandu-se din mostenirea sa aviatica, Saab este construit foarte orientat pe sofer. Materialele au o calitate mult mai buna decat 9-3, un efect placut oferind si monitorul LCD integrat in bord.

Saab asteapta ca 9-4X sa se vanda bine, astfel ca o versiune diesel e pregatita a fi lansata pentru inceputul anului 2010, oferind un mod mult mai conventional sa tina emisiile CO2 sub control.

(adaptare dupa Auto Express)