Mazda a lansat versiunea Sport (adica cea cu trei uşi) a noii generaţii Mazda2. Fiind prima variantă a unui model de clasă B cu trei uşi a producătorului nipon, noua membră a familiei Mazda2 păstrează din atributele vehiculului cu cinci uşi, dar este mai uşoară, mai sportivă şi mai accesibilă ca preţ.
Premisele acestei versiuni au fost stabilite la Salonul Auto de la Frankfurt 2005, unde Mazda expunea modelul concept Sassou – termen japonez ce semnifică optimism şi o stare de spirit pozitivă. Mazda2 Sport a împrumutat elemente de design de la Sassou, precum articulaţiile portierelor şi ale aripilor şi anumite muchii ale caroseriei.
Datorită geamurilor laterale spate, care au fost redesenate şi liniei laterale ascendente, noul model este mai sportiv şi mai aerodinamic – cd 0,31. Cei care doresc un plus de sportivitate pot alege pachetul sport pentru caroserie, care include bare faţă şi spate redesenate, praguri laterale şi un spoiler de plafon.
Noua Mazda2 a reprezentat o premieră în clasa sa prin reducerea greutăţii cu aproximativ 100 de kilograme faţă de generaţia anterioară. Odată cu versiunea Sport, Mazda reduce din nou greutatea acestui model cu încă 5 kilograme.
La interior, pasagerii vor regăsi acelaşi caracter sportiv, dar şi practic al modelului cu cinci uşi. Schimbătorul amplasat pe consola centrală şi volanul ajustabil pe verticală conferă senzaţia unui habitaclu caracteristic maşinilor sport. Accesul pasagerilor pe bancheta din spate este facilitat de deschiderea mai amplă cu 163 mm a portierelor faţă şi de sistemul de glisare al scaunelor din faţă, care se pot deplasa, creând un spaţiu generos de 289 mm la bază.
În România, pentru noua Mazda2 Sport vor fi disponibile trei nivele de dotare şi două motorizări. Doritorii pot alege între motorul de 1,3l ce dezvoltă 86 de CP şi propulsorul de 1,5l şi 103 CP. Vehiculele cu motorizarea de 1,5l vor fi disponibilie începând cu ianuarie 2009. Caracterul aerodinamic şi greutatea redusă au facilitat un consum mediu combinat de 5,4l şi un nivel al emisiilor de CO 2 de 129g/km (pentru motorul de 1,3l).
La sfârşitul anului trecut, Mazda2 a obţinut în cadrul testelor Euro-NCAP o cotaţie de cinci stele pentru protecţia pasagerilor adulţi. Noua versiune păstrează elementele care au permis acest rezultat, în funcţie de nivelul de dotări fiind disponibile airbaguri frontale şi laterale pentru pasagerii din faţă, airbaguri cortină, ABS, distribuţia electronică a frânării (EBD), asistenţa la frânare şi sistemele de control al tracţiunii şi al stabilităţii (TCS şi DSC). Suplimentar, caroseria Mazda2 cu trei uşi este consolidată cu bare de protecţie în portiere şi în zona montanţilor laterali.
Dotări în funcţie de versiune:
vers.„TE pro” / „TE plus”
|
versiunea „GT”
|
Dispozitiv ISOFIX Airbag-uri faţă şi laterale pentru pilot şi copilot; airbag-uri cortină Închidere centralizată cu telecomandă Geamuri electrice faţă CD-player compatibil MP3 şi sistem audio cu 4 difuzoare Aer condiţionat automat Comenzi audio pe volan Jante din aliaj de 15” DSC + TCS plus jante din aliaj de 16” plus 6 difuzoare plus magazie 6 CD-uri plus senzori de ploaie şi de lumină plus computer de bord |
Scaune faţă încălzite Smart Card – sistem de admisie şi pornire fără cheie de contact |
Date tehnice
Caracteristici |
Mazda2 1,3i |
Mazda2 1,5i |
Lungime |
3.900 mm |
|
Lăţime |
1.695 mm |
|
Înălţime |
1.475 mm |
|
Ampatament |
2.490 mm |
|
Greutate fără sarcină |
950 / 1.025 kg |
955 / 1.030 kg |
Greutate admisă |
1.455 kg |
|
Motor |
1,3 litri şi 1,5 litri, 4 cilindri, benzină |
|
Putere nominală kW (CP) |
63 (86) / 6.000 |
76 (103) / 6.000 |
Cuplu maxim, Nm |
122 / 3.500 |
137 / 4.000 |
Acceleraţie, 0-100 km/h |
12,9 sec |
10,4 sec |
Viteză maximă, km/h |
172 |
188 |
Consum combustibil, litri/100 km combinat |
5,4 |
5,9 |
Volum portbagaj |
250 l |
am optat pt. peugeot 207, draguta si mazda 2, dar…
peste cateva zile sper sa scot leutul la plimbare 😀
Cea mai buna masina este cea pe care o alegi. Felicitari!