Noi legi aflate in pregatirea Comisiei Europene vor putea sa oblige industria auto sa echipeze masinile cu anvelope prietenoase cu mediul.
Un proiect (destul de dur) de lege europeana a schitat deja posibilele noi limite de zgomot la rulare pentru cauciucuri, precum si standardele ce ar urma sa fie respectate de anvelope pentru a reduce (indirect) emisiile de CO2.
O parte a presei auto internationale (de ex: Auto Express) a subliniat ingrijorarile in legatura cu lungimea de franare a cauciucurilor silentioase. Producatorul de anvelope Continental a avertizat ca noile pneuri reduc performanta de franare cu pana la 10%.
Nu este inca foarte clar daca regulamentele pentru pneuri se vor aplica doar noilor vehicule, sau daca toti automobilistii vor trebui sa cumpere noile cauciucuri.
O posibila solutie de compromis ar fi „parasuta”, accesoriu aerodinamic de tip flaps, specific aeronauticii, avand scop realizarea unui vortex ce sa creasca rezistenta la inaintare a automobilului la viteze relativ periculoase. Legat de acest subiect, ar fi poate utila o trimitere catre efectul Coanda, care are merite deosebite in acest sens.
Petrus – solutia propusa de tine nu reduce emisiile de co2, ci le mareste. Vortexul va consuma energie (doar franeaza masina, nu-i asa?) obtinuta din arderea in cilindri. E ca si cum ai circula cu geamul deschis si consumi mai mult carburant.
Parerea mea… hac…