Ultima zi a lui Martie 2008 a adus un proiect de taxa auto (in prima lectura la Guvern), proiect pe care vi-l oferim la download.
Puteti downloada a treia varianta a taxei de aici.
Foarte curand vom publica un calculator nou pentru aceasta taxa. Pana atunci, daca aveti anumite opinii, puteti considera deschisa dezbaterea…
Taxa Tariceanu macar ramane si el in istorie cu ceva.Am si eu o nelamurire in privinta taxei. Daca cumperi o masina nou astazi Ford Skoda etc…si mergi la finante sa platesti si cea de la Finante ti-o incadreaza ca masina veche de 1-2 ani fiind model 2007,pentru care model se ea ca si masina NOUA pt model 2008…mi se pare o tampenie, masina cu 0 Km la bord si ti se impune o taxa ca si cum ar fi o masina de 1-2 ani, ca ea a fost fabrica in 2007 decembrie si tu ai cumparat-0 in martie 2008 O aberatie cat nesimtirea din guvernanzii de azi…..Rusineee
florin – nu-i chiar asa. Guvernantii debiteaza zeci de prostii, insa la acest punct n-ai dreptate. In ultimul proiect, Guvernul a precizat explicit ca vechimea unei masini se calculeaza de la prima sa inmatriculare in tara de origine. Nu de la data fabricatiei.
sa anuleze dracu odata taxa asta k ma oftik…..dak tericeanu are fabrik de masini….de aceea nu anuleaza taxa…ca sa cumpere romanii masini de la fabrica lui….sai amendeze pe guvernanti sau sa plece din Guvern cei care vor sa mentina taxa auto
taxa se numeste taxa de poluare: este corect sa se numeasca asa daca nu este platita de toata lumea care polueaza (oricine are masina si circula cu ea), ci doar de cei care au nesansa sa inmatriculeze o masina neinmatriculata in tara?!
daca am o masina euro2 si in cartea ei este specificata emisia de CO2, se ia in calcul la aplicarea formulei ?
fane – da formula este corecta.
Popescu Costy – nu.
Vom publica in cursul zilei de astazi textul proiectului si veti observa ca formulele sunt diferite intre Euro de la 3 in sus si de la 2 in jos.
asta da taxa decenta!pt e2 2200cm 6ani var.actuala 4696e,var.2 5133e iar var.3 5579e!au mintit si au tras de timp pana siU.E s-a saturat de noi dak sunt de acord cu aceasta taxa.sa speram ca parlamentarii vor face ceva altfel e jale.mai bine duc masina in fata guvernului si-i dau foc in semn de protest!!!!!!!!!!!!!!!
Degeaba ne vaicarim pe forumuri, trebuie actionat in strada si anume, organizat un miting antitaxa auto: AM IESIT IN STRADA!!! Mai vine cineva? Va astept pe ID yahoo: jos_taxa_auto Daca e taxa de poluare, sa plateasca toti, nu cei care inmatriculeaza masini acum; daca e taxa de inmatriculare sa se plateasca doar costul sistemului birocratic! JOS SUPRATAXA AUTO!!! N-avem toti salarii de parlamentari…
as dori sa remarc din o prima (si rapida) citire a noului proiect ca aceasta asa-zisa „taxa pe C02” e de fapt o taxa pe cilindree, pe norma Euro si pe vechime! adica EXACT asa cum a fost si pana acum! se observa rapid din formula de calcul ca partea cu CO2 (prima paranteza) schimba mult prea putin rezultatul comparativ cu cea de a doua paranteza : cilindree + norma Euro … Acest lucru e mai ales evident pt binecunoscutele Second Handuri Euro 3 , ca despre ele e vorba pana la urma!!! se mai adauga (cu o pondere apreciabila) ultima operatiune , respectiv inmultirea cu Factorul vechime automobil si iacata cum am facut o taxa pe aceeasi parametri ca pana acum!!! Aplauze Guvernului Roman care atat s-a invartit pana a reusit sa arata ca intra-devar Maria poate sa arate altfel in functie de palarie !
partea buna e ca totusi rezultatul final iese totusi mai mic decat in actuala forma! vorbesc din nou din perspectiva Euro3-urilor! la mine e o diferenta de 630 de Euro : destul cat sa astept pana la vara!!! o ultima chestiune care ramane in suspans : REDUCEREA aceea care ia in vigoare atat de multi parametri (art 6 , alin 2) si care are o pondere destul de importanta in suma finala ! se vorbeste acolo de niste norme metodologice pe care (deocamdata) nu le-am gasit nicaieri ! oricum se stipuleaza clar ca RAR-ul va decide (contra-cost bineinteles) daca ne incadram sau nu in acele (inca inexistente) norme metodologice … Inafara de asta totul e clar, ca lumina zilei ……….
aaa si o ultima chestie : cand ma gandesc cate ineptii am auzit despre cum se va proceda la mai jos de Euro 3 … cred ca toate gazele din lume le-am auzit in ultimele zile cand se vorbea de Non-Euro, Euro1 si Euro2! pt aceste masini chiar parametrii folositi sunt IDENTICI cu cei de azi : cilindree, clasa Euro (din tabelul anexei 2) si vechimea : pt aceste masini, Maria nici macar nu a mai schimbat palaria! e bine totusi ca a mai scurtat-o un pic …
dane, eu ma mai joc cateva ore cu formula pana ma lamuresc exact despre ce este vorba.
Cred ca este cea mai stupida formula din Europa. Nu e nici pe co2 nici pe noxe. Vrand sa fie pe amandoua, nu este de fapt pe niciuna…
ah am gasit treaba cu normele metodologice… mai stam pana in mai dupa ele … e greu cu ele, ca acolo va scrie ce si cum va fi cu „pagubitii” taxei „speciale” … cand e de dat bani inapoi merge mai greu …
Da se vede ca ei sprijina innoirea parcului auto , dar cu vechituri de peste 10-15 ani, reducerea trebuia sa mearga la celelalte masini, cele cu euro 3-4, nu la cele cu non euro care o sa ramana mai mult de 20 de ani prin parcul auto romanesc. Spec ca aceasta formula sa nu fie aprobata, se presepune ca e o taxa de poluare, pai asa pare a fi. Sa poluam bine!, ca de trait bine nu cred ca pot spune asta.
Eu as zice merci macar dac-ar ramane in forma asta, mi-as recupera mai mult de jumatate din banii dati. Evident, insa, n-as avea nimic impotriva sa fie mai mica. Una peste alta, insa, e clar ca e mai mult orientata contra norma Euro decat contra CO2, adica impotriva masinilor Euro 3, care merita cumparate din vest (nici prea vechi, dar destul de ieftine).
oameni buni sa nu credeti ca o sa mergeti la ghiseul din trezorarie cu actelesi plecati cu banii!cand e vorba sa primesti de la stat astepti cu lunile!!!credeti-ma vorbesc in cunostinta de cauza.oricum noua varianta pt.multi nu prea schimba datele problemei
daca eu aduc acum un a4 euro3 de 4 5 ani ce taxa platesc acum?…si in iunie?????
ce altceva pot sa faca guvernanti si pentru popor.sa ii jupoaie cu taxele.ii doare undeva pe politicieni de alti taxa auto ar trebui sa fie libera ca platim taxe de mai avem putin si ne suim pe pereti
s a ales prafu’ si de taxa asta ….am vazut ca valoarea ei poate ajunge chiar la 6000 de euro…bataie de joc:((((mi e rusine ca traiesc in romania si oricum nu l vad bn deloc pe tariceanu
În scopul asigurării protecţiei mediului prin realizarea unor programe şi proiecte
pentru îmbunătăţirea calităţii aerului şi pentru încadrarea în valorile limită prevăzute de
legislaţia comunitară în acest domeniu,
ţinând cont de necesitatea adoptării de măsuri pentru a asigura respectarea
normelor de drept comunitar aplicabile, inclusiv a jurisprudenţei Curţii de Justiţie a
Comunităţilor Europene,
având în vedere faptul că aceste măsuri trebuie adoptate în regim de urgenţă,
pentru evitarea oricăror consecinţe juridice negative ale situaţiei actuale,
în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie
situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
-1 daca e taxa de poluare sa fie pentru toate autovehiculele pentru ca toate pulueaza, fara exceptie, sau statul nu are bani sa plateasca taxa de poluare?
2- taxa de poluare sa fie platita si de autovehiculele deja inmatriculate care circula in Ro
3- ce se intampla cu utilitarele camioanele, autocarele care vor fi inmatriculate
Trebuie sa iesim in strada sa desfiintam taxa !!!
o sa inmatriculez masina euro 2 adusa din anglia in bulgaria ca este 100 euro taxa.
„Potrivit declaraţiilor date de ministrul Finanţelor, Varujan Vosganian, faţă de prima variantă, taxa scade la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până la 2.000 de centimentri cubi.„ Minciuni!!! Demonstratie:
Conform noilor reglementari pentru auto Lada Niva 1700 cm cubi second hand Euro2, vechime 6 ani, valoare piata 3000-4000 euro, rezulta o taxa de prima inmatriculare de 3198 euro, adica la fel de mult ca valoarea ei de piata. Conform vechii formule de calcul taxa era 3391.5 euro, adica tot cat valoarea ei de piata. Nu stiu unde a invatat Vosganian aritmetica dar mie nu mi se pare ca 3198 ar fi jumatate la 3391. Acum putem intelege si noi de ce merg treburile asa prost in tara asta.
Noua taxa, este praf in ochi. Ex taxa de prima inmatriculare, conform ultimei formule, pentru un auto Lada Niva 1700 cm cubi second hand
Non euro vechime 8 ani, valoare de piata 2000-3000 euro, taxa 16065 euro, adica de cel putin cinci ori valoarea ei de piata
Euro2, vechime 6 ani, valoare piata 3000-4000 euro, taxa 3198 euro, adica la fel de mulr ca valoarea ei de piata
Euro3, vechime 3 ani, valoare piata 4000-5000 euro, taxa cca 1600 euro, adica 40 la suta din valoarea ei de piata
Euro4, vechime 2 ani, valoare piata 5000-7000 euro, taxa 650 euro
Iata ca taxa e numai in cazul masinii euro4 de 10 procente din valoarea de piata, ca sa nu mai spun de restul, din valoarea auto si nu cum au mintit ministrii cum ca ar fi 2-3 la suta. Si exemplele ar putea continua. Boicotati noua taxa, e imorala ca si salariile noastre. In noiembrie am beneficiat de o marire de salar de 50 lei iar dupa o luna au crescut preturile cu 50%. Asta nu e guvernare, e hotie. Jos taxa, jos mincinosii, jos guvernul!!!
Ceva inedit, sa zicem ca si propunere…vrem sa scapam de rable,ok. Sa-i dam amaratului care are o Dacie, un Olcit, o Skoda, un Trabant, un Aro etc, etc…discount la achitarea acestei taxe de mediu nerealiste la cumpararea unui SH care sa fie Euro 3 spre exemplu. Si discountul sa fie de 500 Euro…asa ramanem cu parcul auto la un nr, de masini constant sau in crestere usoara si acela care isi mai ia un Sh, nu mai e tentat sa pastreze si vechitura, sa circule cu ea pe coclauri, ca deh, nu poate intra cu caruta noua la cartofi…)))))))))))))))))
Zambiti fiindca maine va fi mai rau…(ptr noi-o taxa mai mare)
ce cauta in formula de calcul cilindrea daca se numeste taxa de mediu ar trebui sa se ia doar factorul de poluare in calcul si vechimea masini daca comparati cu taxa veche veti observa ca este o prea mica diferenta de taxa mai ales la auto cu cilindree peste 2000 cdc
jos hoti sa plateasca tariceanu si sleahta lui bani inapoi de taxa pentru ca ei au gresit pe el si pe vozganian trebue dat in judecata si nu statu ca nu statu a gresit cin sa dat legea ci excroci de ei jos taxa indiferent de cuantum si daca ar fi 2 euro
Propunere de modificare a taxei auto ramane in continuare discriminatorie si neconstitutionala. Oare Comisia Juridica care a studiat (daca a studiat) aceasta propunere nu a auzit ca s-au castigat cateva procese prin tara referitor la acesta taxa? Oare cand o sa inceapa procesul pe care urma sa il deschida UE impotriva Romaniei stie cineva?
aceasta taxa e discriminatorie, iar guvernantii sunt nesimtiti pentru ca insita sa prosteasca oamenii.
fratilor, probelma este ca aceasta taxa nu trebuie sa existe. nu muscatii momeala cu reducerea taxei. e veche tactica. vin si iti impun o majorare imensa.. dupa care mai scad 5-sau 10 % astfel incat sa le multumim ca au fost milosi….nenorocitilor de guvernanti, renuntati odata la tampenia asta de taxa protectionista. romanilor, astia nu stiu decat de bata. pana nu vor fi ample proteste impotriva acestei nesimtiri nu vor renunta la jecmanirea oamenilor care face sa le intre banii in buzunare. stiu ca sunt pe duca, stiu ca o sa piarda ocazia manevrelor cu banii bugetului si vor sa isi asigure conturi cat mai pline de bani sa le ajunga ani de zile de acum incolo….
Ceva inedit, sa zicem ca si propunere…vrem sa scapam de rable,ok. Sa-i dam amaratului care are o Dacie, un Olcit, o Skoda, un Trabant, un Aro etc, etc
Nu le considera rable. De ce ma obligi sa iau alta masina?
Stii ca o Dacie costa cat un apartament cand am luat-o? Stii ca am stat 6 ani sa-mi vina randul? Unii au facut mari sacrificii sa-si ia o „rabla”.
Cat despre taxa ar trebui desfiintata imediat.
Rusineeeee! Taxiceanu s-a invartit cat a putut, afacut 2-3 eschive, ca sa ajunga la aceeasi chestie. Spera ca oamenii sa se bucure de marinimia lui de a reduce taxa cu 5-10% in cateva cazuri,si ca se vor satura de atata lupta in asa fel incat vor renunta. A lungit-o cat a putut ca sa tranteasca chifteaua. Ei au tot timpul din lume, nu cred ca e vreun ministru care sta cu masina pe dreapta asteptand schimbarea taxei. Si sunt constienti ca nu vor mai ajunge la guvernare niciodata, asa ca… DUPA MINE POTOPUL!!! Si cand ii auzi de proiecte de mediu…..!!!
Ma doare capul fratilor… Ii doare fix in … de mediu!!!! Fac in continuare politica protectionista. Ei cred in continuare ca daca un amarat abia a adunat 3-4-5 mii € sa isi ia o masina decenta, va avea si 1000-2000 € rataciti prin buzunar, sa-i doneze statului!!!! Taxiceanule, stii cate salarii minime inseamna 1000€??????? JOS CU TAXA oricum s-ar numi si indiferent de cuantumul ei!!!!!!
Iuliane, erai oarecum increzator in noua formula de calcul, acum ce mai zici?? Ti-au inselat asteptarile??? Eu puteam sa jur ca o vor da de perete!!!
Inca nu am gata noul calculator de taxa. O sa trag o concluzie dupa ce verific niste cifre.
Oricum este organizata dezbatere publica pe 10 aprilie. Cica ii intereseaza parerea noastra…
Mai astept un pic pana sa trag o concluzie. Inca nu inteleg optiunea pentru aceasta structura a formulei co2+noxe. Nimeni nu mai taxeaza asa. E limpede ca asta este o porcarie, dar nu poti sa tip pana nu am si argumente solide. Simplul fapt ca taxa nu-mi place mie sau tie nu este argument.
Cred ca nimanui nu-i place sa platesca o taxa in plus, nu numai mie sau tie, si indiferent de formula( CO2, noxe, cilindree, vechime… radicali, combinari si alte alea) nu ar trebui acceptata. Cu atat mai mult cu cat sumele sunt uriase pt majoritatea romanilor, asa ca nu suntem doar noi doi. In continuare, guvernantii ne trateaza de la inaltimea scaunelor lor… asa ca…
Corect. Dar o obiectie trebuie formulata coerent. Fara sa ma refer la ceva spus de tine Bogdan, e limpede ca injurandu-l pe Tariceanu sau pe Vosganian (chiar daca ar merita) nu poate conduce la rezolvarea problemei, taxa ramanand aceeasi.
E adevarat, nici cu vorba buna nu s-a modificat prea mult taxa… Cand spui ca cineva comite ceva ilegal, trebuie sa prezinti si probe palpabile. Eu unul nu cred ca UE si-a dat acordul pe prostia asta de formula.
Iulian.. proba palpabila este faptul ca este taxa discriminatorie, lucru care a fost recunoscut de instante romanesti.
Ce taxa de poluare este asta care se aplica masinilor care se inscriu azi in circualtie iar cele care au fost inscrise ieri nu o platesc? Alea nu polueaza? alea nu circula, nu consuma combustibil?
Este ffff clar ca se face diferentierea intre 2 masini din comunitate: masina importata vs masina nationala
cristian – da, taxa este discriminatorie, dar nu, nu cu argumentatia alaturata. O taxa se aplica in baza unei legi care nu poate produce efecte decat pt achizitii ulterioare intrarii in vigoare.
Orice furtuna trebuie sa aibe o anumita liniste inainte…
Variata a III-a a taxei auto nu corespunde necesitatilor populatiei, care si-a exprimat dezaprobarea prin petitii de anulare a taxei auto (exemplul celei desfasurare pe Realitatea), dar pe care nimeni nu le ia in seama. Singurul mijloc democratic care i-a ramas la indemana poporului este organizarea unor mitinguri pentru anularea taxei auto actuale si stabilirea unor valori care sa tina cont, in egala masura, de veniturile populatiei si de gradul de poluare.
http://www.jostaxaauto.myforum.ro
fratilor nu stiu daca ati observat ca nu ne asculta nimeni, toate posturile sunt ocupate cu mascarada nato si noua ni se trage teapa, ma intreb cat o fi poluand industria de armament si daca cineva o taxeaza. eu cred ca si pentru aceasta poluare toto noi platim cu varf si indesat.
JOS TAXA
iuliane lamureste-ma si pe mine cand spui „noxe” la ce te referi, pt ca eu nu am vazut numai CO2 de la euro 3 in sus (si cu o pondere foarte mica) si numai cilindree, clasa Euro – mascata sub niste indici, si vechimea automobilului. Eu alti parametri nu am vazut …
dan – asa cum ai observat, exista costuri diferite pentru 1cmc de cilindree in fc de norma Euro. Deoarece norma Euro este definita pe baza diferentierii pe noxe (in principal: monoxid de carbon, hidrocarburi, azotiti si particule materiale), se spune ca taxarea dupa Euro este taxare pe noxe.
pai la fel se poate spune ca si taxarea actuala este una pe noxe , atunci , nu ?
Nu stiu ce vor dragii nostri lideri sa faca dar numai in jos nu merge taxa asta.Sigur s-au lins pe buze de voturi ca ci lideri din astia la conducerea tarii sincer nu am nevoie (cel putin eu). Serios acuma protejam industria nationala de automobile ( A FRANTEI ) bafta lor tuturor politicienilor Tineti-o tot asa si iarasi o sa vina ’89
e greu e sa imobilizezi niste oameni pt a protesta sub forma unui miting..ar fi o posibila solutie..pff
este clar taxa discriminatorie, pentru ca o numesc de poluare, dar se plateste la inmatriculare si nu se plateste decat de o anumita categorie de autovehicule (diferentierea = discriminare). un guvern corect si bine intentionat, ar fi suspendat aplicarea acestei legi pana la momentul clarificarii situatiei, dar interesele lor, buzunarul lor conteaza mai mult.
de ce nu se sesizeaza avocatul poporului sau curtea constitutionala ca ceasta lege contravine regulilor europene privind libera circulatie a marfurilor, conform sentintelor date deja justitia romana si ramase definitive?
Aloooo, chiar nu ne aude nimeni????
Sunt satul de acesti politicieni, acesti hoti putrezi de coruptie si afaceristi cu banii statului.
Gasiti un calculator simplu pentru a determina cat veti avea de platit taxa dupa 1 aprilie 2008 aici:
Oameni buni, taxa NU este discriminatorie asa cum a fost pana acum (UE, bla, bla). Este doar imorala. Sau – folosind terminologia din Constitutia Romaniei la prevederea Art.56 alin(2) – este „o sarcina fiscala injust asezata”.
Cred ca singurul punct in care se pot cere lamuriri il reprezinta urmatoarea anomalie:
Aleg Euro4. Daca inmatriculez un motor de 1400 cmc platesc 0,2 Euro pentru fiecare cmc.
Daca inmatriculez 1600 cmc, platesc 0,3 Euro pentru fiecare cmc, pe principiul „cine polueaza mai mult, plateste mai mult”.
INTREBARE: Conform carei logici, primii 1400 cmc din cilindreea mare de 1600 cmc polueaza mai mult decat motorul de 1400 cmc?
REFORMULEZ: De ce la motorul de 1600 nu se platesc 1400 cmc cu 0,2 Euro, iar doar diferenta pana la 1600 cmc sa fie platita cu 0,3? De ce la motorul de 1600 cmc se platesc TOTI cmc cu taxa mai mare? De ce nu doar diferenta?
Cred ca doar aceasta este calea prin care se poate contesta ceva. Formula este corecta, cuantumul este ingrozitor de mare. Lacomia Guvernului va fi probabil penalizata la alegeri.
Ovi Dogar – misto calculatorul. felicitari :o)
Taxa este valabila DUPA 1 IULIE 2008, nu aprilie…
Da, asa e. Taxa intra in vigoare la 1 Iulie.
Cand am zis 1 Aprilie ma gandeam la „versiunea” taxei. 🙂
Ovi
Iulian -de ce nu se ia in consideratie emisiile de CO2 daca sunt prevazute de producator ,si in cazul EURO 2??.
ce EURO 3 nu emite decit CO2 ???(celalte fractiuni din gazele evacuate le inghite VOZGO )
astia chiar ne cred pe toti cretini..
DACA NEGOCIA PRETUL GAZULUI CU INDARJIREA CU CARE A NEGOCIAT TAXA AUTO, TARICEANU AVEA SI FIRMA AUTO DE SUCCES SI STATUIE IN PIATA GUVERNULUI
gelu – nu inteleg intrebarea ta. noxele (altele decat co2) sunt prinse si in formula pt Euro3 si 4.
noi comentam nimeni nu ne ia an seama tariceanu asi face traba an ultimul mandat al lui cateva milioane profit nu va e clar conteaza pentu cateva lunivrem nu vrem asta e situatia am fost si suntem manipulati deja am lehamite de a mai comenta acest subiect
si totusi – iata! – il comentezi 😀
Iulian- ma refer la faptul ca la opel frontera echipat cu un motor X22TDH neamtul zice ca emisia de co2 este de 235g/km conform documentatiei de fabrica iar un Y22TDH are 224g/km ,de ce nu se aplica taxarea si la EURO 2 tot dupa emisia de co2 ca la EURO 3?
( adica 4euro pe gram conf tabelului din noua varuanta si se aplica 5euro pe cm3 astfel ca, taxa pentru euro2 nu difera de vechile variante aorope de loc)
se vorbea de o varianta civilizata si acceptabila K.A.K.A!!!!
gelu – observatia ta este corecta. Nici eu nu inteleg de ce au fost amestecate cele doua tipuri de taxe. E o prostie.
In noaptea asta voi publica un articol cu ciudateniile taxei auto…
cum nu difera la euro2?taxa este mai mare decat la celelalte doua variante!la unele motoare emisia de co2 dif.este f mica la aceasi capacitate cil. chiar daca comparam un euro2cu euro4 si atunci unde este ratiunea?spui ca taxa nu este discriminatorie -oare?!
Am spus ca taxa nu este dicriminatorie, nu ca e buna. Taxa este in nota guvernului – imbecila.
Are un model matematic corect ca si functie, dar aberant ca si taxa, intrucat amesteca doua filosofii distincte de taxare.
iuliane nu reusesc sa inteleg care-i faza cu Anexa 3 … care sunt autovehiculele din categoriile N2, N3, M2 si M3 ? ca nu am gasit nicaieri explicata treaba asta !
dan – poti gasi un extras RNTR2 in articolul „RNTR2 – categorii standard de vehicule”
NOUA FORMULA PE MINE MAI MULT MA INCURCA.ASTEPT COMENTARII.
Vreau sa cumpar un Audi A3 1.8 din 97(euro 2) de la cumnatul meu din Spania. pret 3000E.Merg cu numere de Spania pana in max. 03.2009(am toate asigurarile+declaratie notariala).Intre timp strang bani de inmatriculare.
O inmatriculez dupa iulie 2008 si platesc conf. noii formule 1247Euro.(fata de 3600E pana acum)
Mai platesc drumul lui pana aici + altele :cca 500E.
Total cca 5000E.
Masina arata bine ,el o are de un an (clima automata,trapa,jante aliaj, etc)
SAU SA-MI IAU UN GOLF 4 1.4 benzina din 2001-2002 E4 garantat pret cca 7500E
CE ZICETI
AM UITAT SA SPUN PRINCIPALUL AVANTAJ DACA IUA AUDI-ul:
banii se dau in sase rate iar ca sa-mi iau GOLFUL TREBUIE SA MA IMPRUMUT LA BANCA 5000E
AUDI!!!
VALI ENACHE – A3 de 11 ani sau Golf de 6 ani? Eu sunt 100% pentru Golf. Este mai tanar cu 5 ani… CINCI!
Si creditul la banca e tot de CINCI. MII. 🙂
Cu tot cu dobinzi ajungi sa platesti de-ti sar capacele de la golf. E jale! Hotie ca si cu taxa!
„Hotia” bancilor nu e inventie romaneasca. E de import. Tehnologie vestica…
„hotia” bancilor de dincolo nu se compara cu a noastra …
Sigur nu îi va păcălii pe cei din CE. Avem doar părerea dl prim ministru. Sunt absolut sigur ca nu Å£ine această nouă taxă ÅŸi mai devreme sau mai târziu aceasta va fi eliminată. Dl Tăriceanu va rămâne cu mulÅ£i bani dar cu buza umflată ÅŸi cu un nume în istorie, acela de PÄ‚CÄ‚LICI. El ne păcăleÅŸte pe noi dar nu pe cei din UE ÅŸi inevitabil se face singurul vinovat pentru nerespectarea legilor din U.E. S-au câştigat procese pe tema taxei, a fost declarată ilegală, Realitatea Tv a strâns suficiente semnături pentru o dezbatere în parlament, toată lumea este conÅŸtientă că este ilegală…doar dl PÄ‚CÄ‚LICI nu vede. Nu se face vinovat de abuz în serviciu? După alegeri nu va mai avea imunitate ÅŸi eu voi sesiza organele să răspundă penal pentru aceste fapte. Este un mafiot de clasă internaÅ£ională, iar noi tot servitorii lui suntem.
faptul ca golful e de 1.4 ,motor mic care se duce mult mai repede pe apa sambatei, reduce avantajul pe care l’ar putea avea datorat varstei efective mai mici..deci…audi a3 😉
ovidiu, esti ABSOLUT SIGUR ca uzurile dintr-un mecanism mai mic sunt mai mari decat cele dintr-un mecanism mai mare?
distine domn, v-as cam contrazice un pic. insa ma abtin, intrucat faza cu uzura este nerelevanta pentru alegerea corecta. e acelasi grup, sunt aceiasi furnizori si aceiasi motoristi.
zic si io
Degeaba vorbim pentru ca noi avem cel mai prost guvern din Europa …..
Definitie la cel mai prost guvern = multe taxe si impozite; putin creier in investitii ce avantajeaza tara guvernata.
Simplu nu credeti ???
TARICEANU NICI NU AT MAI TREBUI SA FIE IN GUVERN,CE FEL DE OM ESTE,ISI LASA NEVASTA PENTRU UNA MAI TANARA.CHIAR ASA BARBAT FRUMOS SE CREDE..SI CU TAXA AUTO AR TREBUI SA SE GANDEASCXA K NU TOTI AU SALARIU CA EL SA ISI POATE PERMITE ASA TAXA
mi am cump din suedia un volvo s 40 din 2006..euro 4..acolo taxa era de 24 e….aici cu taxa in proiect ii 460…cu cea actuala 1075 e…ii magarie curata…da in fine am o intrebare…autobuzele alea antice…conserve ambulante…in spatele carora dak stai,…poti sa ai si 15 filtre de polen…te faci negru la fata…de park ai fi tanchist…com dracu au licenta.alea au co2 de 999/km…te f,,,t astia pe fata
imi pare rau ca nu mi am luat o toyota prius..hibrid…da m am gandit ca romanu..unde drak fac la ea revizia….era 0 taxa de inmat…siii aratam dejetu lu scliceanu
Propunere pt dezbaterea publica:
pentru masinile cu motoare euro 2, euro 3 si euro 4 taxa de poluare sa poata fi achitata (compensata) prin predarea la casare a unei masini noneuro mai veche de 12 ani.
Multe masini cu motoare noneuro ar fi retrase din circulatie, iar guvernul ar fi scutit de efortul ce-l reprezinta alocarea fondurilor pentru prima de casare (prima la care oricum oamenii de rand nu prea ajung).
mai stie cineva ceva de taxa auto????cum a ramas cu dezbaterea publica??:(
nu am fost la dezbatere, dar am auzit ca a fost un simulacru jenant. dezbatatorii il rugau pe jerry sa ii taxeze mai larg, sa ii ia si pe cei cu dacii vechi.
traim intr-un stat mafiot, iar tot ce tine de zona auto reprezinta o pretioasa vaca de muls pentru lacomia infinita a pupatorilor de inel.
ne ramane expectativa. mafia nu este eterna. nu a fost nicaieri, niciodata.
Fratilor automobilisti, a fost si trambitzata audientza publica!!! SI CE !!! Mare lucru! Un exercitiu de imagine pus la cale de hoti ca sa para ca cer voie sa ne bage mana lor lunga in buzunare!!! Nu s-a intamplat si nu se va intampla nimic! Au adus (guvernantii) la audiere tot soiul de aliati in sustinerea taxei si se sfarseste aici. Se pare ca acesti hoti vor sa fie pionierii (Europei) luptei impotriva poluarii. Au dat ex din Olanda si Germania fara a preciza si nivelul veniturile cetatenilor tarilor respective. In concluzie ( parerea mea), taxa va ramane asa, dar traiesc cu speranta ca viitorul guvern o va desfiintza ( pt ca si PDL si PSD se pare ca sunt impotriva acesteia cel putin acum inainte de alegeri). DRUM BUN fara TAXE!!!!
de ce va tot plangeti de taxa auto..hai sa iesim in strada … cat mai multi .. asa nu rezolvam nimic ca ne plangem … rusine romanilor…. rusine .. imi este rusine ca traiesc in …. nu o pot numi tara…. rusine pentru ca acceptati sa fiti furati pe fata .. va plangeti dar nu faceti nimic…va asteptati sa faca altii pentru voi..ei bine nu o sa faca ..dar se pare ca nu v ati convins de lucrul asta .. nu va mai plangeti ca va meritati soarta… pt ca nu faceti nimic ca sa fie mai bine IESITI IN STRADA
interesant ca majoritatea opiniilor cu privire la taxa de inmatriculare sunt impotriva acesteia si nimeni nu riposteaza. Daca se aplica aceasta taxa in alte tari europene erau pline strazile de protestanti. Suntem un popor de lasi care acceptam sa fim manipulati de guvernanti dupa bunul lor plac. Aceasta taxa, credeti-ma, nu nu are nici o legatura cu protectia mediului este doar interesul personal al lui tariceanu si a altora ca el care sunt importatori de autoturisme noi si actionari pe la logan si cine stie ce mai ascund! Ce metoda de curatare a aerului au gasit, cu banii din taxa? La salariile lor pompoase isi permit sa plateasca cea mai mare taxa existenta dintr-un salariu si sa traiasca bine pana la urmatorul salariu. Dati bice fratilor si organizati iesirea in strada ca e unica solutie.
v-as intreba dlor.parlamentari,m.f.vozganian si p.m.tariceanu.eu un biet pensionar am mare nevoie de omasina ,adevarat noua.(ex.sandero)pt.mine si sotie,avem pensie cumulata i400 leida?platesc la bloc.lumina cca.50 lei noicablu tv.22lei telef. cca.35 lei intretinere 35lei,rata la banca 203lei internet 40 leitelef.mobil 33leigazele cca.33-48 lei la pensionari 101 lei am fost nevoit sa fac imprumut si la brd sila asoc,pensionarilor.am masina dacia nova pe carburatie din 97 pentru care am facut imprumut la banca.eveche de fiecaredata trebuie ceva plus ca ploua interior portbagaj si interior,am solicitata la conducerea uzinei dacia sa-mi primeasca masina care o am e in stare de functionare si sa-mi dea onorific o dacie sandero cureclame pe ea nu ma deranjeaza si am zis am 66 de ani pe 13 maiimplinesc ,amtrait toata viata numai din imprumuturi acum la batrinete cit oi mai trai as vrea sa ma bucur si eu dupa 40 si ceva de ani de munca ,sint refugiat aveam 2ani si jumatate cind parintii mei au fost siliti sa se refugieze in regatul rom.din basarabia am ramas fara nimic tot ce am ,am agonisit impreuna cu sotia.am convingerea ca cineva isi va opriprivirea asupra acestui continut si va proceda in semn umanitar iar daca doreste cineva sa ma cunoasca ma va gasi la urziceni str,muncii 6 bl.112 sc.d ap.9 jud.ialomita. dece spun toate astea ca noi pensionarii care avem dreptul laviata ca toata lumea nu avem posibilitati datoriile trebuie platite intii restul cunoasteti viata cit bdescumpa e noi nar trebui sa platim taxa auto va doresc numai bine si bine cuvintat fie acela care ma va lua in seama dumnezeu sa va dea bine dupa cum faceti
am si eu o intrebare:dak imi iau o masina de afara,noua,2008 platesc ceva la vama,sau la taxa de prima inmatriculare?
am si eu o intrebare:dak imi iau o masina de afara,noua,2007,
2008 platesc ceva la vama,sau la taxa de prima inmatriculare?
gabi – daca masina este din UE nu platesti vama. Daca este extra-UE se plateste vama 10%.
In ambele cazuri de plateste taxa de prima inmatriculare.
DE CE NU INTELEGETI CA LUPTAM UN POPOR INTREG CU INTERESELE CATORVA DEALERI PRINTRE CARE SI TARICEANU?BRAVO LOR CA MUNCIM CA SA PLATIM TAXE PT A LE MERGE LOR AFACERILE.
VOTATI TARICEANU !INCURAJATI MAFIA!
Is curios …. acum la urmatoarele alegeri cine va mai vota cu nesimtitul de Tariceanu, eu sper ca nimeni….
Sal, stii cumva ce norma de poluare are un OPEL ZAFIRA fabricatie Oct. 1999, motor 1.8/16V benzina? Codul motorului e ceva care contine XE1 (nu am actele la mine ca sa stiu exact).
Mersi.
zane – trebuie sa stii exact acel cod. Si chiar si cu codul exact, nu-ti voi putea oferi decat o parere pesonala. Doar RAR stie exact.
Sunteti niste hoti ordinari care furati fara pic de jena. daca am luat o dubita din Germania din 1995 la 2800 de euro de 2400 cm cubi trebuie sa va platesc voua 6500 euro. Rusine sa va fie! Nu am bani sa iau una noua de 30000 euro. O sa luati 3% PNL-isti. Nu sunt membru in vreun partid politic
Iulian nu stiu daca iti mai aduci aminte, iti cerusem niste informatii in legatura cu norma euro al unui M3e46 acum o luna sau doua.
Cineva mi-a dat niste tabele cu toate marcile auto si normele in care se incadreaza.
Daca te interseaza pot sa-ti trimit fisierele.
Din aceste tabele reiese ca masina mea ar fi in norma euro4
doru – daca ai asa ceva esti mare de tot. Am auzit si chiar am primit mai multe astfel de tabele, care s-au dovedit a fi inutile. poate ca acum avem noroc.
trimite-mi si mie te rog pe redactia@totalauto.ro si te rog sa-mi spui si sursa informatiilor ca sa verificam mai usor.
multam fain. 😀
Ti-am trimis fisierele cu o adresa hotmail deci n-am folosit adresa pe care am pus-o aici.
nu stiu sigur daca o sa mearga deoarece hotmail n-a vrut sa primeasca fisierele compresate si a trebuit sa le pun intregi pe e-mail.
doru – salut, am primit fisierele si le studiez. Ti-am raspuns mai detaliat pe email.
dorule daca te rog nu imi trimiti si mie tabelele : acelasi4@hotmail.com ! Mersi mult !
salut
as dori si eu acele tabele am o masina si nush exact in ce norma de poluare se incadreaza.
multumesc
belo_bell@yahoo.com
Am si eu o mare problema,am o masina euro3,am nr provizori pana pe 12.06.08.,taxa veche e de 1445 e,noua taxa e de 995E,cum pot sa fac sa platesc noua taxa si sa iau numere provizori pana la 1 iulie,sau platesc taxa veche si imi da diferenta de bani pe 1 iulie,cum drac sa fac ca nimeni nu stie,la politie habar nu au,la financiar la fel,stie careva cum pot sa fac,?
ion – noua taxa poate fi platita doar dupa ce intra in vigoare. Nu aveti cum sa platiti in iunie taxa care va intra in vigoare in iulie. Nu e legal si nu va ia nimeni banii la ghiseu.
O varianta (proasta) ar fi sa platiti taxa mare si sa cereti in iulie returnarea diferentei. S-ar putea sa vi se lungeasca urechile pana recuperati banii.
Cel mai bine – mers pe jos 2 saptamani. Parerea mea.
iuliane nu ne mai zici nimic de tabelele alea ce ti le-a trimis Doru ?
Am uitat complet de ele 😯 SORRY. Le caut si postez.
Le-am gasit. Par ok. Insa nu am avut timp sa le urmaresc cu atentie. Doru mi-a trimis doar anii 2004-2007. Daca te intereseaza lasa-mi aici o adresa de mail.
Ti le trimit, dar in numele lui Doru. Nu am apucat sa verific nimic, inca nu stiu cat de corecte sunt cifrele. Nu le cunosc nici provenienta. Prefer sa pastrez cateva rezerve…
nici o problema iuliane ! promit ca nu te fac responsabil de nici o (eventuala) greseala ce ar aparea in tabele 🙂 Pt mine sunt chiar informative ! Sunt si eu curios la ceva modele mai ales la anul 2004 ! Acum daca Doru le-ar avea si mai jos (sa zicem 1999 – 2004) si le-ar mai si trimite ar fi chiar un domn. Deocamdata ne multumim si cu atat. Adresa mea : acelasi4@hotmail.com. Mersi.
Trimis.
ajuns. Mersi ina o data.
mai au un pic si trag si cei de la pnl pe dreapta ca rablele cu taxa lor cu tot eu am ford si stau cu el in garaj si merg cu dacia ca e inscrisa dar o dacie noua nu mergee cum merg masinile din afara vechi de 20 de ani
hotii noi am fost prosti ca vam aless
tolan – nu ma pricep la politica si nici nu mai tin minte cum a fost acum 4 ani, insa din comentariile auzite in presa, se pare ca „peneleul” a iesit mai bine acum ca atunci.
Sunt chestiuni pe care le inteleg mai greu…
si daca e asa cum zici (si asa e) ce o sa-i determine pe PNL-istii care departe sa dispara de pe scena politica continua sa traiasca bine mersi, sa schimbe ceva la taxa asta a LOR ? de asta mi-e frica mie Iuliane ! ca vine 1 iulie peste noi si tot cu taxa cea veche o sa ne inmatriculam masinile ! dar daca se intampla asta jur ca toata viata mea nu voi face altceva decat sa incerc sa eludez sistemul ! cu toate mijloacele posibile …
atata timp cat parlamentul sta in casa lui ceausescu (casa poporului) n-au ccum sa mearga lucrurile bine…
cum aş putea să fac şi eu rost de tabelul lui Doru?
Aceste tabele nu sunt elaborate de TotalAuto.ro si au o provenienta incerta. Doar Doru ne poate ajuta cu detalii. Punem datele la download, sub aceasta rezerva – „Tabelul lui Doru” si nu este al nostru.
Download „TABELUL LUI DORU”
Suna ca „Lista lui Schindler”…
mulţumesc mult.
de fapt pe mine mă interesa să văd dacă maşina despre care ţi-am vorbit mai demult este Euro 2 sau am parte de vreo surpriză. nu ştiu exact dacă este trecută norma undeva în acte
Terorist3403 – genul asta de exprimari este riscant. Am sters comentariul tau ca sa te protejez, oamenii astia chiar sunt bolnavi cu terorismul si alte bin-ladenisme… sorry.
Romaniaaaaaaaaaa!!! trezitiva baaa!!! ca guvernantii isi bat joc de voi oamenii care mai sunteti in tzara,iesiti si voi macar odata in strada ca sa stie ca nu sunteti de accord cu opiniile lor si datii jos de la guvernare pe cei ce nu merita,schimbare o sa vina doar odata cu voi …..ca puteti voi sa-i alegeti de 100 de ori un presedinte,primar,etc…. ca toti sunt legati si se au fiecare cu ceva la mana daca nu e tariceanu e basescu sau nastase s.a.m.d. se fugaresc si fac circ politic ….oricum imi pare rau ca m-am nascut in romania …..cea mai „joasa” tzara din europa si cea mai prost vazuta
evangelina – intr-un stat mafiot, prima grija a clasei privilegiate este aceea de sti sa raspunda la violenta.
Nu pumn ne trebuie noua, ci minte. Mafia comunista si marionetele lor parvenite pot fi oprite doar cu inteligenta, nu cu urlete. Prostia si lacomia ii fac vulnerabili. Au inceput deja sa se elimine unul pe celalalt.
……………………………………………………
……………………………………………………
Puteti comenta acest topic la noul articol din categoria „Taxa auto la zi”, intitulat „Taxa auto 2008 – intrebari frecvente”.