Despre Fiat 500 se scrie si se vorbeste neintrerupt de peste 50 de ani. In 1957, cand Dante Giacosa – creatorul lui Fiat 500 – propunea italienilor un nou autovehicul, tot ceea ce isi dorea publicul larg erau: mobilitate, accesibilitate si eficienta. A primit insa mult mai mult decat atat: Fiat 500 a fost inventia care le-a schimbat viata, perceptia asupra libertatii individuale si, implicit, asupra mobilitatii.
Incepind din acel moment, micul cinquecento, a devenit o parte esentiala a vietii sociale a nu mai putin de 3.678.000 de cumparatori, purtand o incarcatura emotionala nemaiintalnita pana atunci in cazul unui obiect industrial si greu de egalat chiar si in timpurile moderne. Fiat 500 devenise un stil de viata si nu a incetat sa fie acest lucru timp de 50 de ani, pana la relansarea sa uimitoare din 4 iulie 2007, cand si-a reconfirmat in fata unor noi generatii statutul de simbol incontestabil. Dovada si cele 40 000 de comenzi primite in doar doua zile dar si imensa popularitate a site-ului de promovare www.fiat500.com, accesat de nu mai putin de 3.700 000 de vizitatori.
Despre imensul succes al noului Fiat 500, Luca de Meo – CEO in Grupul Fiat – a spus cu sinceritate: “A fost usor sa producem acest Fiat pentru ca l-am creat cu pasiune si lucrurile au mers aproape de la sine. Era masina pe care doream sa o producem dintotdeauna”.
In plus, noul model mizeaza si pe o serie de argumente rationale greu de combatut in segmentul sau, industria auto acordandu-i in scurt timp unele dintre cele mai importante premii din domeniu: Car of the Year 2008, Auto Europa 2008, EuroCarBody 2007 si Cea mai frumoasa masina 2008, pentru a enumera doar cateva.
Fiat 500 este o compacta in 3 usi de 355 cm lungime, 163 latime si 149 in inaltime, cu un design absolut unic, atemporal si extrem de atragator, disponibila cu o gama completa de motorizari: 1.2 69 CP, 1.3 Multijet 75 CP cu filtru DPF si 1.4 16v 100 CP, toate Euro 5, un standard ce va fi impus de legislatia internationala abia peste doi ani.
Un autoturism proiectat in mod special pentru a obtine maximum de 5 stele EuroNCAP si chiar pentru a provoca ridicarea unui nou standard, cel de 6 stele. Este suficient sa mentionam ca in dotarea standard a versiunii de baza a modelului sunt incluse 7 airbag-uri, o premiera in clasa sa.
O masina de segment A ce poate fi configurata in peste 500 000 de versiuni diferite datorita unui numar impresionant de culori, accesorii si materiale puse la dispozitia clientilor. De altfel, placerea de a personaliza acest autoturism este o activitate in sine, intregita de ideea designerilor Fiat de a concepe 100 de accesorii originale, special pentru noua lansare a masinii.
Supranumit IPOD-ul masinilor actuale, Fiat 500 dispune, de asemenea, si de o serie de dispozitive informatice cu totul noi in acest segment cum ar fi sistemul BlueMeTM ce include servicii ca Vivavoce cu interfata Bluetooth si recunoastere vocala, conexiune USB, cititor MP3 si SMS.
In Romania, Fiat 500 este disponibil in 3 variante de echipare (Pop, Lounge si Sport) si are un pret de pornire de 11. 500 Euro cu TVA (9664 fara TVA). In dotarea standard, cu totul exceptionala pentru acest segment, sunt incluse: ABS+EBD, 7 airbag-uri, aer conditionat, radio CD + MP3, inchidere centralizata.
(comunicat Fiat Romania copy-paste)
am vazut asta in italia in 2007 sunt pericol masinutele astea.eram in italia cand sau prezentat,sunt nebuni italieni dupa masinuta asta.
leam vazut in italia pentru prima oara erau beton masinutele astea,erau si peste 500 de bucati sclipeau de nu stiai la care sa te uiti.Arata ca o cutie de chibrituri:):):)Sunt perfecte pentru o femeie………